האם יש לשים לב להתרשמות של חברים בקשר למערכת הפרטית ?


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
צפוי מבעל טסלה;)
נהגתי ממושכות על טסלה LR וגם על כמה BMW.
לטסלה יש עוד הרבה ואטים לאכול כדי להגיע לרמת ההיגוי והתנהגות הכביש של BMW מקבילה במחיר

רק היגוי? טסלה היתה רוצה להיות bmw. מבחינת איכות בניה היא מקבילה לדצ׳ה. יש לי שכן עם טסלה מהדגם הכי חזק שיש להם להציע. עלתה לא מעט, הרכב בן כמה חודשים וכבר קרישרושים.

עכשיו גם מוצאים את הרכב הזה בחברות השכרת הרכב לצד i10. הטסלה שווקה בארץ כמכונית יוקרה, היא תגמור את הסיפור שלה כעוד יונדאי או מזדה עם מחיר מופקע.

וכן. נסעתי ונהגתי על כמה טסלות. כולן היו מגניבות בתור מוצר חשמלי, פחות בתור מכונית נהיגה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
האם הטסלה עומדת בכל ההגדרות למעלה?
במילה אחת, לא.

רכב ספורט לא נמדד רק במהירות, כוח או תאוצה (גם בהם אבל לא רק).

אתן לך כלל אצבע, אם מדובר ברכב נוח וכשעברת דרך מהמורה בכביש לא קיללת את האימא של היצרן על זה שהרגשת את המכה עוברת בעמוד השדרה שלך, זה כנראה לא רכב ספורט ולא משנה כמה חזק, מהיר או איזו תאוצה תהיה לו.

בזה סיימתי.

היום מכוניות הספורט פחות ישברו לך את הגב מבעבר. במיוחד בדור של בולמי האוויר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני לא יודע אם בדיוק הבנתי/ירדתי לסוף דעתך.
אבל אשאל ואז אולי אבין טוב יותר.
האם אתה טוען/ חושב שטויוטה קורולה חדשה פרמיום,זה רכב לא טוב?
רכב מעולה ביחס למחירו.
אין לו קשר או רצון או שאיפה או טענה או נתונים טכניים להתחרות עם רכבים מוצלחים(תנאי א) במחרים יקרים ממנו(תנאי ב)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
האם הטסלה עומדת בכל ההגדרות למעלה?
במילה אחת, לא.

רכב ספורט לא נמדד רק במהירות, כוח או תאוצה (גם בהם אבל לא רק).

אתן לך כלל אצבע, אם מדובר ברכב נוח וכשעברת דרך מהמורה בכביש לא קיללת את האימא של היצרן על זה שהרגשת את המכה עוברת בעמוד השדרה שלך, זה כנראה לא רכב ספורט ולא משנה כמה חזק, מהיר או איזו תאוצה תהיה לו.

בזה סיימתי.
טוב, נותר לי רק לתת לך את הקרדיט שאתה יודע מהי מכונית ספורט -- אם בכלל יש הגדרה מוסכמת לזה -- בלי שתדע להסביר, כמו שאתה יודע ש-1+1=2, כנראה בלי לדעת להסביר למה או להוכיח את זה.

אבל יש לי ספק אם יש הגדרה ברורה ומוסכמת מהי מכונית ספורט, ולפחות על פי חלק מהגורמים המוסמכים להגדרות האלה, כמו למשל Euro Car Segment, הטסלה היא כן מכונית ספורט, והיא גם נכללת ברשימת מכוניות הספורט-סדאן של וויקיפדיה, ואני לא בטוח שאני אמור להעדיף את ההגדה האינטואיטיבית שלך על פני המקורות האלה.

נראה לי שאין איך להמשיך מכאן, לפחות לא אתך, וגם יש גבול לכמה זה חשוב. בכל מקרה זה לא שייך לפורום הזה. אז כדאי לעצור כאן.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
רק היגוי? טסלה היתה רוצה להיות bmw. מבחינת איכות בניה היא מקבילה לדצ׳ה. יש לי שכן עם טסלה מהדגם הכי חזק שיש להם להציע. עלתה לא מעט, הרכב בן כמה חודשים וכבר קרישרושים.

עכשיו גם מוצאים את הרכב הזה בחברות השכרת הרכב לצד i10. הטסלה שווקה בארץ כמכונית יוקרה, היא תגמור את הסיפור שלה כעוד יונדאי או מזדה עם מחיר מופקע.

וכן. נסעתי ונהגתי על כמה טסלות. כולן היו מגניבות בתור מוצר חשמלי, פחות בתור מכונית נהיגה.
במחילה.... הרבה יצרניות רכב היו רוצות להגיע לאיכות של יונדאי איוניק 5 )מכל הבחינות(
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
891
מעורבות
210
נקודות
43
אם הדיון כבר גלש לרכבים,אז הגדרת מכונית ספורט טהורה היא לתרגם את כל המומנטום ביציאה מפניה חדה בלי תת היגוי או זריקת זנב לתאוצה בלי איבוד זמן יקר. שום טסלה או מכונית סלון יוקרתית לא בנויה לזה ואפילו אבארט צנועה תעשה להם בית ספר על מסלול המירוצים.;)
ממש לא. מכוניות דינמיות עם אספירציות ספורטיביות נמדדות דווקא ביכולתן לזרוק זנב, כמובן באופן נשלט. תבדוק ברשת, יש מבחני סלאלום בהן הטסלה עושה בית ספר לכל מיני כאלה עם מורשת של ספורט ומחיר בהתאם. ולא, טסלה היא לא דצ'יה מהירה, לאוטו הזה יכולת דינמית מרשימה אפילו מאוד, אין לו שום סיבה להרגיש לא נוח ליד במוו מבחינה זו. יש לו היגוי חד, מתלים קשיחים יחסית שמתמודדים היטב עם המהירות והתאוצות הפסיכיות של האוטו, אפילו על סף האי נוחות מבחינה זו. נכון שתחושת ההיגוי מעט מנותקת, אבל לאוטו יכולות דינמיות גבוהות מאוד. לא צריך לזלזל, גם כשאתה יושב על במוו שגם עולה פי שניים ומספקת ביצועים נחותים ביחס. ולא, אין לי טסלה, אין לי חניה בחצר ואין מטען פרטי, בלי זה לא מציץ אפילו בפרוספקט של אוטו חשמלי, גם שליטה על כל הפונקציות דרך מסך נראית לי לא לענין.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
במחילה.... הרבה יצרניות רכב היו רוצות להגיע לאיכות של יונדאי איוניק 5 )מכל הבחינות(

האמת שהיא באמת מכונית מיוחדת ויזואלית. לא נהגתי עליה.
 

ran_carney

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
118
נקודות
43
לפני חצי שנה הייתי בחיפוש אחר מכונית חדשה. העדפה לספורטיבית אבל לא הייתי סגור על זה.

לקחתי את הטסלה פרפורמנס לנהיגת מבחן, ו, חייב להודות - מבחינת תאוצה זה mind blowing. ואני כותב את זה בתור מישהו שהיה בעלים של אופנועי ספורט בעברו. זה לא נתפס איך התגובה מיידת וחד משמעית כשלוחצים על הגז. אין טורבו לאג (כמו באלפא ג'וליה שיש לי היום); אין את הסביבה הטכנולוגית המרשימה ופוטנציאל הנהיגה האוטונומית המלא שיש לטסלה וגם אין את החיסכון בעלויות טיפולים ודלק.

עם זאת,
1. אכן, איכות הגימור נחותה יחסית למכוניות אחרות ברמת המחיר הזו.
2. ההיגוי שלה לא מדויק מספיק (לא רלוונטי לרוב האנשים, אבל מי שמחפש את הניואנסים בנהיגה ספורטיבית כן שם)
3. התקשורת של הרכב פחות טובה. אחד הדברים שגרמו לי לקנות את הג'וליה בסוף (ואני חנון גדול, אני מת על הטכנולוגיה שהולכת בטסלה) היא אכן הדבר החמקמק הזה, הפאן והריגוש. בוא נקביל את זה למוזיקליות בעולם שלנו; הכל מתקשר, חד ומיידי ברכב - למרות שהוא איטי יותר מהטסלה ולא במעט, מערכת האינפוטיימנט דרמטית פחות מרשימה ואין לי גג פנורמי אלא רק סאנרוף כפול - אבל בחוויה - זה בלבל אחר. גם מכוניות אחרות בסגמנט נותנות הרבה יותר "פאן"

ובאמת שאם אפשר היה לפרק את זה לרזולוציות שאתה מחפש, היית מקבל תשובה כזו
 

845

אוהב את התחום
הודעות
134
מעורבות
108
נקודות
43
צפוי מבעל טסלה;)
נהגתי ממושכות על טסלה LR וגם על כמה BMW.
לטסלה יש עוד הרבה ואטים לאכול כדי להגיע לרמת ההיגוי והתנהגות הכביש של BMW מקבילה במחיר
הכל תלוי באיזה נהג אתה :)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
הכל תלוי באיזה נהג אתה :)
הלוגיקה והטיעון ברוח התקופה.
על אותו משקל: עם יכולת האזנה כשרונית וגבוהה, האם עדיין צריך הגברה טובה?
 

845

אוהב את התחום
הודעות
134
מעורבות
108
נקודות
43
הלוגיקה והטיעון ברוח התקופה.
על אותו משקל: עם יכולת האזנה כשרונית וגבוהה, האם עדיין צריך הגברה טובה?
בוודאי...אבל דיברנו על טסלה שהוא רכב לא ספורטיבי אבל עדיין עם היגוי מצויין לדעתי. ואין טעם להשוות אותו עם רכב ספורט. (נהגתי על כמה כן?)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
לפני חצי שנה הייתי בחיפוש אחר מכונית חדשה. העדפה לספורטיבית אבל לא הייתי סגור על זה.

לקחתי את הטסלה פרפורמנס לנהיגת מבחן, ו, חייב להודות - מבחינת תאוצה זה mind blowing. ואני כותב את זה בתור מישהו שהיה בעלים של אופנועי ספורט בעברו. זה לא נתפס איך התגובה מיידת וחד משמעית כשלוחצים על הגז. אין טורבו לאג (כמו באלפא ג'וליה שיש לי היום); אין את הסביבה הטכנולוגית המרשימה ופוטנציאל הנהיגה האוטונומית המלא שיש לטסלה וגם אין את החיסכון בעלויות טיפולים ודלק.

עם זאת,
1. אכן, איכות הגימור נחותה יחסית למכוניות אחרות ברמת המחיר הזו.
2. ההיגוי שלה לא מדויק מספיק (לא רלוונטי לרוב האנשים, אבל מי שמחפש את הניואנסים בנהיגה ספורטיבית כן שם)
3. התקשורת של הרכב פחות טובה. אחד הדברים שגרמו לי לקנות את הג'וליה בסוף (ואני חנון גדול, אני מת על הטכנולוגיה שהולכת בטסלה) היא אכן הדבר החמקמק הזה, הפאן והריגוש. בוא נקביל את זה למוזיקליות בעולם שלנו; הכל מתקשר, חד ומיידי ברכב - למרות שהוא איטי יותר מהטסלה ולא במעט, מערכת האינפוטיימנט דרמטית פחות מרשימה ואין לי גג פנורמי אלא רק סאנרוף כפול - אבל בחוויה - זה בלבל אחר. גם מכוניות אחרות בסגמנט נותנות הרבה יותר "פאן"

ובאמת שאם אפשר היה לפרק את זה לרזולוציות שאתה מחפש, היית מקבל תשובה כזו

תבדוק את polestar 2
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
תבדוק את polestar 2
לא מתקרבת לג׳וליה וולוצ׳ה. אפילו לא באיזור (נהגתי בשתיהן).
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
אולי חלאס כבר עם מכוניות פה ?
רואים שיש הודעה חדשה והיא שוב קשקושי רכבים שלא קשורים לפוסט ולא לאודיו.
אכלתם את הראש.
תפתחו כבר פוסט במטבחון.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,925
מעורבות
1,601
נקודות
113
רכב מעולה ביחס למחירו.
אין לו קשר או רצון או שאיפה או טענה או נתונים טכניים להתחרות עם רכבים מוצלחים(תנאי א) במחרים יקרים ממנו(תנאי ב)
כך זה בדיוק בסטריאו....
לכן אין זה נכון לקבוע פרמטרים למע סטריאו...
מדובר ברגש אנדבידואלי לחלוטין.מי שקונה טויוטה מאושר סוף הדרך...אמינות,חסכונית..דלק ביטוח,מגיעה לכל מקום..
לא מעניינת אותו פרארי.
קראתי את הריויו על הרמקול שלך...הפיל כמה אנשים ששמעו במחיר טויוטה...מצויין לא?
החוויה שהם חוו כנראה היתה מספיק עוצמתית ע"מ להתאהב בו..
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
כך זה בדיוק בסטריאו....
לכן אין זה נכון לקבוע פרמטרים למע סטריאו...
מדובר ברגש אנדבידואלי לחלוטין.מי שקונה טויוטה מאושר סוף הדרך...אמינות,חסכונית..דלק ביטוח,מגיעה לכל מקום..
לא מעניינת אותו פרארי.
קראתי את הריויו על הרמקול שלך...הפיל כמה אנשים ששמעו במחיר טויוטה...מצויין לא?
החוויה שהם חוו כנראה היתה מספיק עוצמתית ע"מ להתאהב בו..
אבל אני חלוקים שלמה שיש קשר בין מחיר המוצר לתוצאה . באודיו .
ברכבים זה ממש לא כך .
כמובן ש 2000 דולר זה לא ממש אפשרי להגיע לקצה .
אבל מעל רף מסוים של מחיר באודיו - אין שום קשר בין האיכות למחיר .
תראה רמקולים לא יקרים ( יחסית ) שמחסלים רמקולים מאוד יקרים .
ותראה רמקולים מאוד מאוד יקרים - עם הנדסה ששואפת לאפס .
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אפשר גם שתהיה מערכת אודיו טובה, עם אופציה של ייצור רעשים בדיוק כמו של מנוע בנזין, למי שצריך את השירות הזה :)

אני מתפלא איך אין עדיין ציוד מנורתי שמוסיף עיוותי ויניל ומנורות במידה שנשלטת ע"י כפתורים... :)
לא זוכר איזו מכונית זו, חשמלית, שבאה עם אופציה להשמעת צליל מנוע רגיל דרך מערכת השמע בהתאם לנהיגה, אמיתי! בטח מישהו חובב הגה בפורום מכיר.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
891
מעורבות
210
נקודות
43
יש בלא מעט כאלו, אבל אסרו כאן לדבר על מכוניות, אז עוצר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור