- הודעות
- 2,465
- מעורבות
- 751
- נקודות
- 113
שרשור תגובות לכתבה: האם טסלה היא האפל של המכוניות?
נהגתי בטסלה.דבר ראשון תודה.
כעת לשאר התגובה שלך, זו התשובה שציפי לקבל- תגובה שמבוססת על סרן שמועתי:
מה שאתה כותב זה מהלב וזכותך המלאה לחשוב כך, אבל היא לא מבוססת על עובדות כלל.
רק לצורך הדיון אתה רומז שטסלה היא לא רכב אמין? איזה רכב בנזין או אחר בכלל אתה מכיר שהוא יותר אמין מטסלה להזכיר לך זה מנוע חשמלי מאוד אמין עם שנים של ניסיון בעולם.
אם אתה מדבר על תקלות אז גם לטוויטה, מרצדס או כל חברה אחרת יש תקלות.
כמו שאני מבין לעולם לא הפעלת מזגן בטסלה ולכן אתה רושם את מה שאתה כותב על סמך כאמור שמועות וליבך.
אני יכול להסכים לחלוטין שטסלה היא לא מכונית לכל אחד וגם אני לא מרוצה מהכל ברכב ובטח לא מכל תהליך הרכישה.
אבל רוב הדיבורים בשוק על טסלה לא מבוססים על עובדות ממש כמו המצב ברוב הביקורת על אפל חברת אפל.
טסלה עדיין לא פריזידר.נכון להיום טסלה היא דווקא ההיפך מאפל, נותנת מוצר מצויין במחיר הרבה יותר טוב מהמתחרים.
אם אתה רוצה אאודי או מרצדס שיתנו את אותם ביצועים ואבזור, אתה תוציא לפחות עוד 180,000 ש"ח.
כרגע טסלה זו קנייה פנטסטית - רישוי שנתי שליש מהמתחרים, ביטוח הרבה יותר זול כי הרכב בטיחותי וגם כי אין טעם לגנוב אותו.. טיפולים זה בעיקר בדיקות, אין חלפים, פילטרים, שמנים..
ובעיקר הדלק ( תזכירו לי מה זה בכלל? ), אתה משלם על חשמל פחות מחמישית, ואם אתה טועם בסופאצ'ארג'ר זה גם חינם (בנתיים לפחות).
בהשוואה לאפל זה כמו שתקנה אייפון 13 ב 1800 ש"ח, כשהסמסונג המקביל בביצועים יעלה 4000..
אוטופיה? כן אך זה מצב זמני.. שהרי האוצר חרד לתקציב המדינה שפשוט לא יכול להיפרד מעשרות המליארדים שנמצצים משוק הרכב. האורות שם דולקים בלילה כדי להכין אסטרטגיית מיסוי מבוססת נסועה ולא מיסוי הדלקים.
- נסעת לאילת? שילמת על דלק 500 ש"ח הולך חזור, מתוכם 300 זה מס.
כרגע, להגיע לאילת בטסלה עולה עשירית, אבל האוצר מתכנן "לתקן את העיוות"... מצידו שתטען את האוטו באמצעות חיבור דינמו לאופניי כושר ומשם תוציא כבל לטסלה (כל אוטו חשמלי ת'כלס). אם נסעת לאילת, סופרים את הקילומטרים וממסים.
כמובן גם את ההנחה במס הקנייה (שמאפשרת לטסלה להימכר במחיר כל כך טוב) הם זוממים לבטל (ויבטלו).
לסיכום, לא רק שטסלה זה הרכב הכי משתלם היום, בשנים הקרובות (מאוד), המספרים ישתנו דרמטית, אז שווה להזמין היום שבעתיים. ולחגוג כל עוד האוצר לא מקלקל את החגיגה..
כעת, לגבי מאסק. אני לא יודע אם להשוות אותו לג'ובס זה כל כך הגיוני, אבל לא נתווכח.
אם מאסק היה רק מייצר מכוניות, כנראה שהמיתולוגיה סביבו היתה מצונה הרבה יותר.
מאסק הקים את SpeceX ומנהל אותה כמובן: היא פיתחה משגרים רב שימושיים, באמצעותם הוא מטיס אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית (נאסא היא לקוחה..), מכינה משימה לשליחת אנשים למאדים, וחודש שעבר היא שלחה תיירים לחלל (לבדיחה (בהשוואה) של בלו אוריג'ין או וירג'ין ה"מתחרות" אין טעם להתייחס). את זה יו"ר פיג'ו לא עושה.
מאסק הקים את neurlink שמפתחת ממשק למוח האנושי, לתיקון מערכות עצבים (ברכת זוקף כפופים - מיתולוגיה), והעצמת היכולות האנושיות. אותי זה קצת מערער... בכל מקרה, את זה בעלי השליטה בפורד לא עושים.
מאסק הקים את The boring company שמפתחת תחבורה במהירות שמתקרבת למהירות הקול, תת קרקעית, בהתבסס על מנהרות וואקום. כנראה שמנכ"ל סוברו לא יעסוק בזה.
הוא הקים בהצלחה כבירה, ספוף של טסלה, את מיזם Powerwall שמספק מערכת לחשמל סולרי מבוסס סוללות בבתי מגורים.
עד כמה שאני יודע זה פחות או יותר היקף עיסוקיו הנוכחי, אבל אולי יש עוד.
לעומתו, איש כמו סטיב ג'ובס, היה בעיקר איש שיווק מעולה שידע למכור בצורה מרהיבה מוצרים שת'כלס הוא "שאל" ממתחרים שהקדימו אותו ולא ידעו מה יש להם או איך לשווק את זה.
(בסדר בסדר, אפל לא העתיקה את LG, זה היה רק עניין של תזמון .. אבל משום מה, בתקופה בה הם הגישו המון תביעות נגד יצרני האנדרוייד,ל LG הם לא התקרבו..).
להיות שחקן מפתח, חשוב ומעניין, בתקופה שהמחשב האישי נכנס לשוק, זה טוב ויפה. אישית, מעולם לא הבנתי את הוואסח עם מסיבות עיתונאים מגלומניות כדי להציג טלפון נוסף, או עוד אינצ' לאייפד.
יודעים מה? אוקי. הוא מלך העולם. ינוח על משכבו בשלום.
אבל אילון מאסק מנסה (די בהצלחה) לשנות את העולם, בואך להציל את האנושות - בין אם יצליח או לא, ההיסטוריה תשפוט.
טסלה עדיין לא פריזידר.
לא לכל רכב חשמלי קוראים טסלה.
כדאי להשוות מחירים בין רכבים חשמליים לחשמליים ולאחשמלי מול ice.
טסלה ממש לא רכב זול. לא פה ולא בעולם, בהשוואה לרכבים חשמליים אחרים באותה קטגוריה .
זה מה שהבנת?קל להבין שאתה לא אוהד של טסלה וזה בסדר -אתה ממחיש בדיוק את מה שכתבתי
טסלה עדיין לא פריזידר.
לא לכל רכב חשמלי קוראים טסלה.
כדאי להשוות מחירים בין רכבים חשמליים לחשמליים ולאחשמלי מול ice.
טסלה ממש לא רכב זול. לא פה ולא בעולם, בהשוואה לרכבים חשמליים אחרים באותה קטגוריה .
אתה טועה ומטעה באופן עקבי.קודם כל פספסת את ההערה "כל רכב חשמלי ת'כלס", דבר שני, מאסק הפך את הקונספט של רכב חשמלי מ-'רכב ירוק וחסכוני' (כמו ניסן ליף למשל), לרכב עם בצועי על, פרקטי והרבה יותר נחשק.
בנוגע למחיר.. וואלה עד שטסלה הגיע לארץ, מכונית מקטגוריית "מנהלים סדאן" שעשתה 0 ל 100 ב 5.5 שניות, עלתה "קצת" יותר מ 190,000. למעשה עלתה פי שניים.
אתה זה שמדבר על להשוות תפוחים לתפוחים.
כמובן גם את ההנחה במס הקנייה (שמאפשרת לטסלה להימכר במחיר כל כך טוב) הם זוממים לבטל (ויבטלו).
לסיכום, לא רק שטסלה זה הרכב הכי משתלם היום, בשנים הקרובות (מאוד), המספרים ישתנו דרמטית, אז שווה להזמין היום שבעתיים. ולחגוג כל עוד האוצר לא מקלקל את החגיגה..
המחיר של מכוניות חשמליות נהנה ממס של 10% לעומת רכבי ice שהמס עליהם 83%.
לכן אפשר להביא טסלה ואיניאק ב 190 אלף שח כשבארהב הם עולים יותר מסדרה 3 של bmw
אתה רוצה שאעשה תקציר בכתב של ההודעות שלך או מספיק מבחן בעל פה?
זה מה שהבנת?
לקחת את מה שכתבתי והבנת רק את הקצה.
אני חושב שטסלה היא חברה מאוד חדשנית אבל עדיין עם מוצרים לא מושלמים, לפחות לא ברמה שחושבים עליה הפאנבוייז שצברה.
אם אתה חושב שהנהג הממוצע, נגיד צעיר עם שיקול דעת של לוחם טאליבאן צריך לנהוג ברכב שעושה 0 ל 100 ב 3 שניות... סבבה. אני לא.
יש כבר היום מספיק רכבים חשמליים שלדעתי כרכב שימושי ( לא כגדג'ט) טובים מטסלה.
אני מניח שאתה טייח או פוליטיקאי.אם אתה קורה את זה
ואז כותב את זה
כנימוק לטיעון של "טועה באופן עקבי", אז אולי יש כאן קצת חיפוף בקריאה.
לגבי זה:
וואלה אני מכיר את הדיבור הזה ויודע לענות בהתאם: כל זכר בטא צנוע מידות (אני מנחש שביותר ממימד אחד), שמגיע לפורום כדי לתפוס תחת, זכאי לתגובה אחת ממני: לך, לך חפש מי ינענע אותך.
אני לא יודע מה אתה מייחס לעובדות או מה לדיעות. גם שיר ההלל שלך לטסלה היה רווי ברגשות ולאו דווקא עובדות.כן,
אתה בדבר מהלב ומספר את דעתך כעובדות מה אני צריך להבין מזה ?
מה אתה באמת רוצה שהתייחס לכל מה שרשמת כעובדות?
תתחדש כרמי!
איך מערכת השמע במכונית?