דאק לעומת פטיפון


zapilak

אוהב את התחום
הודעות
201
מעורבות
91
נקודות
28
הייתה כתבה לאחרונה באתר על דאקים שעושים את ההבדל והם השלב הבא באבולוציה של הדאקים.
מהו הדאק הכי טוב שאי פעם שמעתם ואיך הוא בהשוואה לפטיפון הכי טוב שאי פעם שמעתם ?
האם יש מצב שהדאק הכי טוב שאי פעם שמעתם עולה או משתווה לפטיפון הכי טוב שאי פעם שמעתם?
 

zapilak

אוהב את התחום
הודעות
201
מעורבות
91
נקודות
28
הדאק הכי טוב שאי פעם שמעתי היה דאק של
Emm Labs / Meitner
זה היה באחת התערוכות בארץ , מאוד אהבתי את הסאונד , זה היה יותר טוב מכול פטיפון שאי פעם שמעתי...
למען ההגינות אציין שאני לא איש של פטיפונים...זה לחלוטין מניסיון שמיעתי אישי שלי
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
בדאק זה חבילה סגורה
פטיפון מושפע מראש, זרוע, פונו והרבה אלמנטים פיזיקליים
כל שינוי בסטאפ האנלוגי מורגש מייד כך שאי אפשר לדבר על הפטיפון הכי טוב. זה סט
החלפתי פעם ראש בפטיפון מדגם פשוט לראש mc יוקרתי. הרגשתי שהחלפתי רמקולים
מבחינה טכנולוגית הדאק עולה בכל פרמטר על הסטאפ האנלוגי באותה רמת מחיר אבל יש דברים שלא תמיד אפשר להסביר כך שבמקרים רבים הפטיפון ישמע טוב יותר
בקיצור שאלה כללית מדי
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
זה תלוי בהקלטה שמשמיעים, אבל בהינתן הקלטות רפרנס בכל אחד מהפורמטים אני יכול לומר שיש משהו באנלוג שטרם קיבלתי בדיגיטל ולא משנה המחיר.

במינכן השנה שמעתי מספר סטאפים של WADEX Reference ו MSB Select 2 , Nagra HD ואחרים, בחדר של גובל היה גם פטיפון העל של קרונוס שעולה הרבה פחות מהסטאפ המלא של Wadex, איך לומר בעדינות, זה לא היה קרב הוגן - הפטיפון ניצח בגדול.

התמונה חזרה על עצמה בכול חדר בו היה פטיפון גם אם במחיר נמוך ממחיר הדאק. כמו בחדר של דרטזדל וסטנהיים או CH עם רוקפורט ו TechDas 3, בחדר של ZenSati וויפסילון עם הפטיפון של AMG, מרטן עם ENGSTROM וברינקמן וכו....

מכאן שכל אחד יסיק את המסקנה שלו

קחו בחשבון שטייפ סלילים יכול להישמע טוב מפטיפון, רק שמחיר הקלטה מגיע למאות דולרים.
 

נערך לאחרונה ב:

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
אם לדקדק, אז ההשוואות הרלוונטיות הן או מקור (פטיפון מול מקור דיגיטלי) או הכנה להגברה (פונו-סטייג' מול דאק).
אבל כמובן בחיים האמיתיים אתה תמיד שומע צירוף, או של מקור אנלוגי ופונו סטייג' או של מקור דיגיטלי ודאק.

המקור קריטי, מאוד, גם בדיגיטל.

אבל אתה מתעניין בדאק, אז לשאלתך, אני אוהב למפיזטור - לא בגלל צליל אופייני אלא להפך - בגלל הגמישות בקסטומיזציה לכיוון הצליל שאתה נמשך אליו, בגלל המסירות של היצרן והיבואן, ובגלל הקהילה.
מתוך "החבילות הסגורות" ששמעתי ברצינות, אני שותף להתלהבות שלך ממייטנר\EMM.

לגבי ההבדל בין דיגיטל ואנלוג, הקלישאות מגובות בעובדות, אנלוג יכול להישמע משוחרר וטבעי יותר, גם אם הוא מפסיד בפרמטרים האודיופיליים של דינמיקה, פירוט, שקט, לפעמים במה. לדעתי זה קשור יותר במקור ופחות בהכנת הסיגנל להגברה (דאק\פונו).
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
באמת התפלאתי איך במשך שבועיים לא נפתח שירשור על דיגיטל vs אנלוג כי האתר שוב הלך לישון במהלכם והיה צריך להעיר אותו.
אין טעם לערוך השוואות כי בסוף מדובר במשהו סובייקטיבי שמנותק מהסברים טכנים. exupgh12 צודק בכך שהפורמט הכי טוב הוא עדיין טייפ סלילים אנלוגי.

 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
אמנם עכשיו תקופת "בין הזמנים"
ויש קצת יותר זמן פנוי לחפירות
אבל
לא נמאס מהשאלות האלה??
במיוחד
עם כל המוסיקה ששומעים כל אלה שיש להם ספרות בשם "החבר המשקיען" שלהם....

נ.ב. (מיכאל אתה יוצא דופן. הסכמתי עם התגובה שלך בגלובס).
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
בתור מי שמחזיק גם דאק של EMM וגם 2 סטים אנלוגים איכותיים, כמעט תמיד האנלוג מנצח ושוב בהדפסות איכותיות מול קובץ/דיסק דיגיטל.

בקיצור:
א. לא תמיד אנלוג נשמע טוב יותר (תלוי באיכות ההדפסה)
ב. אבל כמעט תמיד בהדפסה איכותית לעומת קובץ דיגיטלי, האנלוג מנצח בגדול
ג. וכפי שצויין, יש משהו באנלוג בפרזנטציה "ובאופי" הצליל שנשמכ "נכון" יותר ומוסיקלי יותר.
ד. בשביל להגיע לתוצאה טובה באנלוג צריך ברוב המקרים להשקיע הרבה יותר מהדיגיטל.
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
422
מעורבות
127
נקודות
43
מה שהוקלט באנלוג עד תחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת סביר שישמע יותר טוב ברוב המקרים במכשירים אנלוגיים, משום שהשתמשו אז בציוד אנלוגי בהקלטה, וההמרה לדיגיטל של אותו סליל נעשתה עם ADC לא מספיק טוב ועם שעון לא מספיק איכותי כמו שיש בימינו. גם רימסטר סביר שלא ישמע מספיק טוב משום שהסרט המגנטי התבלה במשך השנים.
לעומת זאת, לא יהיה שום יתרון לפטיפון עם הקלטות שנעשו במכשירים דיגיטליים

The Nightfly is one of the earliest examples of fully digital recording in popular music. Katz and Fagen had previously experimented with digital recording for Gaucho, which ended up entirely analog.[8] Nichols (the sound engineer) conducted experiments and found that the digital recordings sounded better than those recorded to magnetic tape.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור