בי- אמפליפיקציה, תענוג של אדיופילים עשירים ?

  • פותח הנושא il1
  • פורסם בתאריך

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לנמר,
כדי לתת פרופורציה.

ביאמפליפיקציה (מנורות + דיגיטאלי + פרה, או, הכל מנורות + פרה) צריכים לעלות כ 28 אלף ש"ח.

התוספת של עוד שני כבלי חשמל לעומת פרה + זוג מונובלוקים הינה שולית, והתוספת של זוג כבלים לרמקולים נוסף אמורה לנוע סביב 2,000 ש"ח.

מי שקנה רמקולים בסביבות 35 אלף ש"ח ומעלה- ומתכנן להוציא פחות מ 30 אלף ש"ח על ההגברה, בעצם אומר כי אין בכוונתו להוציא את המיטב מהרמקולים.

ואם זה המקרה/ או המגבלה התקציבית- שירכוש רמקולים זולים יותר ויתאם להם הגברה נאותה, הוא יהנה הרבה יותר מהתוצאה.

וכדאי לנסות לפני שמחליטים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מסכים עם כל מילה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יש רעשים.
זה לא אני זה המחשב.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אורי.

אתה לא ברור.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
לנמר,
כדי לתת פרופורציה.

ביאמפליפיקציה (מנורות + דיגיטאלי + פרה, או, הכל מנורות + פרה) צריכים לעלות כ 28 אלף ש"ח.

התוספת של עוד שני כבלי חשמל לעומת פרה + זוג מונובלוקים הינה שולית, והתוספת של זוג כבלים לרמקולים נוסף אמורה לנוע סביב 2,000 ש"ח.

מי שקנה רמקולים בסביבות 35 אלף ש"ח ומעלה- ומתכנן להוציא פחות מ 30 אלף ש"ח על ההגברה, בעצם אומר כי אין בכוונתו להוציא את המיטב מהרמקולים.

ואם זה המקרה/ או המגבלה התקציבית- שירכוש רמקולים זולים יותר ויתאם להם הגברה נאותה, הוא יהנה הרבה יותר מהתוצאה.

וכדאי לנסות לפני שמחליטים.

il רבים מאיתנו מאמינים בחלוקת תקציב שונה (במקרה שלי 50 אחוז רמקולים 30 אחוז הגברה ו 20 אחוז מקור - לשם הפישוט עזבתי כרגע את הכבלים בצד)

אשמח לשמוע מניסיונך מהיא החלוקה הנכונה על פי דעתך

תודה
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אני מאמין בחלוקה אחרת, ונעזוב את האקוסטיקה. וזו אינה 'החלוקה הנכונה' אלא טעמי שלי בלבד.

35% רמקולים
40% הגברה כולל פרה
10% מקור דיגיטאלי
6% חשמל
9% כבלים

אם עוברים לאלקטרוסטטים או ריבונים

20% לרמקולים
55% להגברה
כל השאר דומה
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
מענין ,אצלי החלוקה היא
5% חשמל.
45% הגברה+פרה
10% כבלים
20% מקור
20% רמקול
אל תתפסו אותי על כמה שקלים לפה או לשם.
אך בירצוני לציין שמצב זה נתון כל הזמן
לשינוי והוא לא"טבו"כל שידרוג משנה את
החלוקה.לא צריך להיתפס לקיבועים במיוחד לא באודיו.
מה שחשוב זה ,איך זה נשמע ולא איך זה מחולק.(לדעתי)

נ.ב
לא כולל הסט האנלוגי.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
את דעתי לגבי בי אמפליפיקציה

כבר כתבתי, וחבל לחזור על כך.

לגבי האחוזים שרשומים למעלה, שתי הערות:

1) אי אפשר לעשות חלוקה כל כך פשטנית - יש יותר מדי משתנים.

2) לתת 10% למקור - זה נוגד את כל הניסיון האישי שלי. אין לי ספק שמי שישקיע בסביבות 10% מהתקציב שלו במקור יבנה מערכת לא טובה.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אני חושב שכל חלוקה מראש היא מלאכותית ולא מדוייקת עד קצה הסיפרה העשרונית.

ברם, בלי נקודת התייחסות ראשונית לחלוקה תקציבית נוטים 'להיסחף' אחרי גחמות רגעיות/ התלהבות ממשהו ספציפי, מבלי לקחת בחשבון מה העלות השולית הנוספת הנדרשת כדי להתמודד עם אותה התלהבות.

ומי שחושב להשקיע במקור דיגיטאלי יותר מ 10% לטעמי (ויש כאלו שיגזימו לכיוון ה 15%), פשוט זורק את כספו לחינם, ובחנתי / השוואתי מקורות עד עשרות אלפי דולרים.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
בנושא המקור אנחנו חלוקים מאוד.

אני מציע לכל מי שלא מודע לכך לבדוק את ההבדלים בין מקורות.

לדעתי ההבדלים הם עצומים, ועל מערכת טובה - קריטיים. האם יותר מאשר הגברה או פחות ממנה - זה עניין של מוצר כזה או אחר, אבל אנחנו מדברים בפירוש על אותו סדר גודל.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
איל

דוגמאות ? כי אני שומע ממך רק אין סוף משפטי 'מחץ' ללא שום משקל.

בוא תן דוגמא למערכת שהמקור הדיגיטלי כל כך קריטי שההגברה מתגמדת בפניו או שהשפעתו שווה. ואני לדוגמא לא מצאתי מקור שנותן הבדל כמו הגברה, ושמעתי כמעט כל מקור שקיים בשוק ונחשב לסביר / טוב.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
סתם דוגמא

CARY 308 מול CARY 303 מול CARY 303/300 מול CARY 306.

וכל אחד מהנ"ל מול קומפקטים של AYRE, MARK LEVINSON

וכן מול נגנים של SYMPHONIC LINE, EAR, DCS

סתם, כמה דוגמאות.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
ומה הדוגמאות שנתת אומרות ? שאמרתי דוגמאות התכוונתי בקונטקס של עלות מערכת.

כל אחד מנגני ה CARY למול איזו הגברה / מערכת אתה משווה אותו. איפה הנגן תורם יותר מההוצאה על ההגברה. מה שאני שמעתי לא היה שם.

שמעתי מארק לוינסונים למכביר- בשום מערכת לא ראיתי את תרומתם השווה / העולה על הגברה. יש לך דוגמאות רציניות בוא נבחן אותן.

יצא לי כמה פעמים לשמוע SYMPHONIC LINE, הרבה כרום ומעט רמה- אז לאיזו הגברה הוא משתווה בדיוק ?

DCS יש לי יותר שעות שמיעה והשוואה מכל האנשים שאני מכיר- ובמערכות רגילות אני יכול להגיד בוודאות שהשפעתו על הצליל פחותה משיפור הגברה.

ולאיזה סט היית משדך נגן של 35 אלף דולר שהשפעתו היתה שווה להגברה- כי לפי מה שאני ניסיתי לא מצאתי כזאת השפעה.

גם לא במערכת של B&W 800 עם ההגברה העליונה של קלאסה לעומת הנגן של קלאסה (שעלה רבע), ולעומת זאת ירידה באיכות ההגברה 'הרגה' את הצליל.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
מענין ,אצלי החלוקה היא
5% חשמל.
45% הגברה+פרה
10% כבלים
20% מקור
20% רמקול
אל תתפסו אותי על כמה שקלים לפה או לשם.
אך בירצוני לציין שמצב זה נתון כל הזמן
לשינוי והוא לא"טבו"כל שידרוג משנה את
החלוקה.לא צריך להיתפס לקיבועים במיוחד לא באודיו.
מה שחשוב זה ,איך זה נשמע ולא איך זה מחולק.(לדעתי)

נ.ב
לא כולל הסט האנלוגי.

חלוקה מעניינת (בהחלט מסקרן אותי לשמוע סט אפ כזה) , ממה שאני מבין (על פי החלוקה שהבאת) להגברה ולפרה השפעה גדולה על הצליל הסופי - יותר מהרמקולים?

אם ארכוש רמקול ב 100K על פי דעתך מחיר ההגברה והפרה אמור להיות כ 250K, נראה לי קצת לא מאוזן.

אשמח לדעת האם לחברים נוספים בפורום מערכות שהחלוקה להגברה ופרה גבוהים בהרבה מאשר הרמקולים?
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
נתתי דוגמאות, ובאופן

ברור לחלוטין, ההבדלים בין המכשירים הוא גדול, גדול מאוד.

אני מכיר מצוין הבדלים בין הגברות, והם ברורים. אבל לא באותם סדרי גודל.

אתה מן הסתם היית רוצה שאתאר מערכת ספציפית בה שונה מקור ואחר כך מגבר ונעשה שיפוט מי השפיע יותר.
מכיון שמקרים כאלה הם חסרי משמעות כללית, די חסר טעם לציין אותם.

אם אתה דווקא חייב דוגמא ספציפית, אז על רמקולים של אוואנגארד, החלפת סט מגברי מנורות של 12000$ בסט של 30000$ היה קטן יחסית להחלפת טרנספורט של כמה אלפי דולר בטרנספורט של כ - 15000$
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לכל הדוגמאות שנתת אין משמעות- כי אין קונטקס. ומרביתן 'מצוצות' מארץ הדמיון.

לדוגמא של אוונגרד:

אנא ספר לי איך CARY 805 היה דומה למה ? לסט של מנורות קטנות יותר או שמא לסט של 845 איכותי יותר. או שהשוואה נעשתה לסט של WAVAC שכל עיקרו הוא מחיר מופרז לצליל רגיל.

כי אם נשווה בסט המדובר את ההשפעה של סט עילית בנורות 845 להשפעת הטרנספורט של MBL , והוא לצערך לא עולה על ה DCS , נמצא בהאזנה משותפת שמימצאיך לא ממש יחזיקו.

ושלא יובן שהטרנספוט לא משפיע- הוא בהחלט כן.

אבל 'משיכתו' מהסט (לעומת נגן EMM או ACCUPHASE או דומים) לא דומה בהשפעתה למשיכת מגברים שמתואמים לאוונגדר, ששם הנפילה בצליל תהיה דרמטית בהרבה יותר.

כאשר דנים על חלוקה תקציבית- העיקרון הראשון הוא שמירה על איכות ההיגיון.

לקחת מוצרים שמראש אין הגיון במיצובם (WAVAC), או שהם בנויים על טכנולוגיה מהותית לא תואמת (נורה גדולה למול נורה קטנה)- לא סביר.

בוא תנסה דוגמא עם 'בשר'.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
כפי שציינתי כבר,

אין לי יותר עניין לדון איתך. אתה ממצא דברים (מי דיבר כל CARY 805 פה?) , זורק שמות ובעיקר מנסה להשמיץ.

אם לדוגמאות שלי אין משמעות והן מצוצות - תתווכח עם עצמך מכאן והלאה.

וכאמור, מי שרוצה לשמוע באמת את חשיבות המקור יכול להגיע אלי (אתה לא מוזמן)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
"לא צריך להיתפס לקיבועים במיוחד לא באודיו.
מה שחשוב זה ,איך זה נשמע ולא איך זה מחולק.(לדעתי)"
נכון כך אצלי כרגע זה מחולק ,אך ראה ציטוט.
ואם אתה מעונין לשמע דבר איתי בפרטי ,בשמחה.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
תודה על אי ההזמנה, הסר דאגה.

(אין ברשותך שום פריט / חברה שיש לי שאיפות לשמוע, או שמצית/ה את דמיוני)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אחוזי התקציב

כל הסיפור הנ"ל של אחוזים מוגבל למקרה אחד בלבד: קניית מערכת שלמה קומפלט. אז יש טעם לקחת את הסכום הנתון ולנסות לראות איך לחלק. כללי אצבע הכרחיים בכלל, בעסק מורכב כמו מערכת אודיו הם חובה רבתי. לפי דייב ווילסון, רמקולים זה הדבר שצריך לשים עליו קרוב ל-90%. בוודאי שיש לו אינטרס, אבל הוא הדגים אותו עם הגברה מדופלמת מאוד מול אייפוד. ההבדל, טוענים כאלו שדיווחו, היה זניח (והם לא ידעו מה הוא עושה). לעומת זאת, כל מי שהחליף במערכת נתונה, כזאת שקיימת אצלו, רכיב סביר/טוב לרכיב טוב-מאוד/מעולה יודע כי גם להחלפה כזאת יש משמעות לא קטנה.
האחוזים נובעים בסופו של דבר מהמחיר הממוצע למדי של סוגי הרכיבים בקבוצות מחיר מסוימות. היה לי DAC טוב שהוחלף ליותר טוב שהוחלף לעוד יותר טוב. השיפור היה ברור וחד משמעי, אבל לא הייתי מכניס את האחרון ברכישה הראשונה. למה? זה היה פוגע ברמה הכוללת הממוצעת של המערכת. איך? רכיב אחר היה צריך להיות מהסוג הזול במיוחד. בקיצור, לטעון ש-10% זה נכון ו-15% לא (או ההפך) זה, איך נאמר, קצת בעייתי. בכל אופן, לטעון שמקור לא חשוב לאיכות, זה בעייתי אפילו מהבחינה הפילוסופית (זאת ההתחלה, לא? אם היא יוצאת רע, מה יהיה על השאר?). מצד שני מעולם לא הייתה לי רכישה ראשונה, ורכיבים הוחלפו לפי העניין וההזדמנות.
ויש יוצאים מהכלל. אם לאדם יש תקציב מסוים והרמקול (שהוא היקר בעסק) יוצא זול יחסית - בגלל שמדובר בדגם נדיר בעלות/תועלת, או בגלל שהוא מתאים לו מסיבות אחרות - הוא יכול לשפר את הצליל הכולל בהשקעה לטובת שדרוג פריט אחר, לשמחת המוכר - ובא לציון גואל.
סלה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור