בי- אמפליפיקציה, תענוג של אדיופילים עשירים ?

  • פותח הנושא il1
  • פורסם בתאריך

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
יש כאן בעיה לדעתי

אם אני לוקח את האנלוגיה מתחום הסטריאו לרכב (אם תרשה לי ) , בסטריאו לרכב , אתה כמעט חייב (מעל רמה מסויימת) לעבור לBIAMP או לטריאמפ . הבעיה היחידה היא שאו שאתה קונה יחידת ראש שמכילה קרוס מעולה או פרוססור דיגטאלי , או שאתה צריך לקנות קרוס דיגיטאלי . קרוס דיגיטאלי טוב עולה המון כסף , ועדיין הוא לעיתים פחות טוב מקרוס פאסיבי שמשודך לקומפוננטים היי אנד כמו גנסיס למשל . (ששם הקרוס הפאסיבי עולה 1000 דולר על קומפוננט שעלותו לצרכן היא 1700 דולר )

אם אני משליך את זה על אודיו בייתי , אתה מדבר על כך שצריך למצוא קרוס אלקטרוני טוב מספיק לרמת היי אנד (דבר שהוא מאוד מאוד לא טריוויאלי ) , עדיף קרוס שיכול לחלק לשלוש (אם תרצה טרי אמפ) , ואח"כ שני/שלושה פרה ושני/שלושה מגברי הספק ?!!!

וכול הקונפיגורציה הזו אמורה להיות ברמת מחיר נורמאלית לשידרוג מרמקול היי אנד עם קרוס פנימי ?!! כי הרי אם זה יעלה הרבה מידי כבר כדאי לי להחליף רמקול (סוף כול סוף אלמנטים טובים יותר יתנו תוצאות יותר טובות משינוי הגברה )

אני לא מתווכח עם הנסיון שלך , אבל בתרד' קודם שלך אתה דיברת על ציוד של מעל ל100K דולר , אז אולי ברמות מחירים כאלו , זה בהחלט כדאי (למרות שאני לא רואה את האודיופיל הממוצע שקונה רמקול ב100K והולך לחפש קרוס מספיק טוב והגברות שישבו בול על הרמקול ) . אבל לרובנו עם תקציבים קטנים יותר זה נראה לי לפחות כמו OVERKILL רציני
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
עזוב את תחום הרכב או את המשוגעים שמוציאים אין סוף כסף על מערכות היי אנד, בוא ננתח את המערכת של נמר (אני מקווה שהוא לא יכעס)- ואני אנסה להסביר את הטעות שלך.

1. נמר רכש רמקולים של 8K בדולרים (מחיר לצרכן), חיבר את ההגברה שלו- לא ממש עבד.

2. חיבר לרמקולים שני סטים של PASS ו VTL - קיבל 'הדגמה' לאיכות מסויימת' , שגם היא לא הסוף לרמקול שלו.

3. הבעיה היתה שעלות הסטים היתה בסביבות 80 עד 90 אלף ש"ח, יקר מדי.

4. ניסה כל מני הגברות ופרה במחירים של 35 עד 55 אלף ש"ח- לא קיבל את התוצאה של הסטים היקרים.

5. מה יעשה הבחור הנחמד והחביב- הרי ברמקול שלו יש יותר ממה שהוא שומע בסטים הפחות יקרים.

6. אני הצעתי שתי חלופות: הראשונה- שרוף את הרמקולים וכך תצמצם נזקים- למה לזרוק כסף טוב על כסף רע, לא הסכים (האמת הופתעתי- זו עצה של מיליון דולר).

7. החלופה השניה, כך שני מונו דיגיטאליים חזקים- יעלה 3K בדולרים, קח שני מונו / סטריאו מנורות (ויש לא מעט כאלו אירופאים / סיניים / אמריקאים) יעלה עוד 5K , תוסיף פרה- עוד 3K וקרוס לנמוכים עוד 1K (ואפשר סטים גם בפחות כסף).

8. והתוצאה תהיה קרובה או טובה יותר מהסטים היקרים, ולאין שיעור טובה מהסטים שהוא שמע בטווח המחירים של 10K עד 13K.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
ל-IL

לגבי הנושא המסחרי, אם יש לך מה להגיד עח ייבוא HIGH END בישראל, פתח שרשור בנושא.

ולהערותיך:
1) לא הצעתי לאף אחד "לא לבדוק".
2) רק ב-SE חלשים אופציית בי-אמפ היא החלטה קלה, אם משתמשים בשניים זהים.
3) מי שרוצה מגבר SE, אולי צריך לשקול לא להשתמש ברמקול קשה מאוד?
4) כנ"ל
5) עדיין מגבר מנורות וטרנזיסטור שונים מאוד והתאמתם קשה מאוד. ומה אם בכל זאת הלקוח רוצה SE?
6) דייקתי, לא רואה למה ההערה שלך טובה
7) זה לא הוואטים, זה הזרם וזה מספר הטרנזיסטורים במוצא. מגבר סטראו וגרסת המונו שלו שונים לחלוטין
8) טענה לא מוכחת - יותר מדי משתנים. אולי אתה צודק ואולי לא.
9) שוב, אולי כי השתמשתם במגברים יותר טובים זה נשמע יותר טוב? זה לא אומר כלום על יתרונות או חסרונות הבי אמפ.
10) וודאי שיש ספק. אני נגד קביעות נחרצות, וודאי שבנושא כה עדין. לדוגמא: לפני שני משפטים כתבת שיש בעיה עם SE ומגבר טרנזיסטורי. עכשיו אתה ממליץ בדיוק על זה.
ולגבי הטענה השניה: מי אמר שצריך ללכת על מגבר יקר יותר מאותה חברה - אם עלית בתקציב לך על חברה אחרת.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לגבי המערכת של נמר:

1) נמר משתמש עכשיו בהגברת הספק שמחירה 2.5K בדולרים הצעת לו בי אמפליפיקציה בסביבות 12K דולר. זה הרבה כסף.
תוסיף עלות כבלי אינטרקונקט, כבלי רמול וחשמל, מידף - ותגיע לסכום גבוה עוד יותר.
2) לחבר קרוס חיצוני בטור עם הקרוס של הרמקול? אני לא בטוח בהגיון של זה. הארכת סיגנל והכפילות לא יעשו טוב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
שיקח משולב טוב של ACCUPHASE ב- 8-10 אל"ד ויגמור את הסיפור:)
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
למרות שנושא השירשור מדבר על בי אמפליפיקציה הרי שמקוריותו של הנושא
מדברת על נמר ועל הרמקולים שלו .

מה רוצה נמר ?
הוא רוצה שליטה ברמקול ומיד היי מנורתי נושם ועגול ,כמו כולנו.

כל הפתרונות שהוצעו כאן (בי אמפליפיקציה , מונו בלוקים, פרה וכו) יכולים להיות מצויינים אך:

לדעתי , נמר לא רוצה או אינו יכול להשקיע סכומים אדירים על מנת להפעיל את הרמקול .
אגב, מקרה זה הנו סימפטום ידוע בדרך כלל כאשר אודיופיל קונה רמקול על עיוור,בהסתמך על שמיעת דגמים קטנים יותר של אותה חברה,ומצפה מן ההגיון הבריא שהדגם הבכיר יהיה וישמע טוב יותר , אך מה שהוא שכח\לא ידע שלרמקול ענק ובעיקר לא נציל יש דרישות .

עכשיו , לדעתי הפתרון שהציע IL (מס 6 המדבר על שריפת הרמקולים) שכוונתו האמיתית
של המציע היא למכור את הרמקולים אננה נעדרת המציאות כלל וכלל ,מאחר ובעל הרמקול לא מוכן\יכול
להשקיע ככ הרבה כסך על מנת להפעילו כראוי לתוצאה ממצה ומכירת הרמקול בהחלט יכולה להוציא אבן מליבו . מה שיותר מתסכל זה שלמרות נסיונותיו של נמר עם הגברה יקרה ואיכותית שהגיעה
אליו (ואני שואב מידע זה מהפוסטים שנמר פרסם כאן )עדיין לא מצא הלה את הנחלה , אז עכשיו בכלל ,הרעיון של IL שמדבר על החלפת הרמקול
הנו ממש לא הזוי ואולי צעד נכון.

זה אגב מזכיר לי נשכחות אודות רמקולים שרכשתי בעבר הרחוק Dynaudio Confidence 5
(רמקול מדהים)שחרף כל ההגברות שהבאתי לא הצלחתי למצותו (86 db , עכבה 4 אום ) ובצער
רב מכרתי אותו.

לעומת זאת , חברי הטוב שהיה לו את אותו הרמקול (ועדיין אצלו)כן הצליח למצותו עיי מונו בלוקים
Art Audio -Opus ten עם 10 מנורות KT88 לצד (בסה"כ 20 מנורות ) ועם פרה מנורות יקר
כאשר עלות ההגברה והפרה הגיעו ל 20,000$ בארץ (שלא לדבר על כבלים מטורפים וקומפקט
ב 6,000 $ ).......

מאחר , ושני הפתרונות שהוצעו ומדברים על החלפת הרמקול או על הגברה הולמת אך יקרה
לא באים בחשבון מצד נמר , ממשיך נמר ובצדק מצידו \מתקציבו לחפש הגברה יותר זולה
שתתן לו את הפיתרון הראוי ואולי גם אם הוא לא 100 אחוז .

בהחלט מצב מתסכל , ואני מקווה לטובתו של נמר ( אדם יקר , ונשמה טובה ) שאני ממש
אוהב ומכבד שאיך שהוא יגיע לנחלה.

אגב, שמעתי את הרמקולים שלו , והם מאד מרשימים ויפים, ולדעתי יש להם פוטנציאל גדול.

אמיר ארמה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
חברים יקרים - יש כאן בילבול קטן.

למכור את הרמקול היא לא אופציה כלל, הרמקול שברשותי הוא היחיד שמצאתי שפשוט אפשר להאזין לו שעות והוא לטעמי מכל הבחינות. בואו נרד מעינין המכירה, שריפה, אידוי של הרמקול.

לעיניין.
הניופורס עושה כאן עבודה יותר ממרשימה, אני אישית חושב שחסרה עוד טיפה שליטה אך בהחלט ניתן להיתגבר עליה עם עוד קצת זרם וואטים. עד היום כל מי שישב בביתי עם האלקטרוניקה הנוכחית {מלבד שני חברים קרובים ששומעים עם מרטין לוגן} אהבו ואף העריצו את התוצאה. אני אישית יודע כיצד להיתקדם עם הרמקול, יודע להיכן לפנות ומה אני צריך לעשות על מנת להוציא ממנו 100% או לפחות קרוב מאוד לשלמות.

מהי השלמות?? שלמות היא משהו שאני מרוצה ממנו בהתאם לתקציב שהקצבתי כרגע, בעתיד יכול בהחלט להיות שאחליף למגבר חזק יותר, שולט יותר ואולי ממותג הרבה יותר.

חברים!
אין מערכת מושלמת ואת זה למדתי על בשרי, כאשר מישהו שאני מחזיק מדעתו וטעמינו זהה מגיע וטוען שזו מערכת מדהימה אני מבין ששנינו חושבים אותו הדבר, כאשר אדם מגיע ולא אוהב את התוצאה אני מבין שהטעם שלנו אינו זהה או שאנחנו מגדירים אחרת תוצאה טובה.

נכון להיום אני בהחלט מסוגל לחיות עם התוצאה שלי בלי בעיה, אני רוצה יותר אבל זה לא ישתנה גם אם יהיה לי כאן אלקטרוניקה ב-100K דולר זה האופי שלי, אני מחפש תמיד להיתקדם, לנסות, לשדרג.

אז לגבי המבסוט או לא האמינו לי שאני מכיר לא מעט אנשים שהיו מוכנים להכניס אותה הביתה ולוותר על האכלת המדורה בציוד , חבל - הוא יקר.

כל אודיופיל עובר דרך מסויימת עתירת היתלבטיות ולפעמית דילמות, אני כרגע לא בדילמה האם זה נישמע לי טוב או לא. זה נישמע לי מצויין ואני הולך לאותו כיוון, מנורות יכולות לבוא בחשבון אך לא ליחידות הבס, עם כל הכבוד מנורות לא יתנו לי בחיים את השליטה בתחום הנמוך כמו טרנזיסטורי או דיגיטלי.

חשוב מאוד להגיע ולשמוע את המערכת כפי שהיא עכשיו ואז לתת הצעות ספציפיות, כיוונים כלליים בהחלט יכולים להיות מעניינים כולל כמובן הכיוון של בי אמפינג בשילובים שונים. כרגע ידידי הסירו דאגה מלבכם. אני לא הולך לשדרג רמקול כל עוד לא אמצא רמקול שיצליח לתת את מה שהרמקול שלי נותן באותו מחיר וכמובן שיראה לפחות מצויין. כרגע אני בהרצת מקור {פטיפון}, המגבר הדיגיטלי שבידי כרגע הוצא מהקופסא לפני שלושה ימים והוא גם בהרצה, אני למדתי שלא מגיעים למסקנות לפני סיום ההרצה לכן עדיין לא אוכל להגיד אם ישאר אצלי או יוחזר ליבואן. אם אתם שואלים אותי??? בינתיים הוא הולך להישאר גם אם יפעיל רק את החלק התחתון. תכלס - בתחום הזה הוא מנער הוא אכל בלי מלח מגברים יוקרתיים שניבחנו כאן מלבד ה-PASS.

שוב אני מזמין את מי שרוצה להקשיב אלי הביתה ולהיתרשם ממה שאני קורא לו מערכת מצויינת.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
הערה:

המגבר שנמצא אצל נמר (הוא קיבל אותו ממני בהשאלה) הוא הדגם ההתחלתי של ה-מונובלוקים של NUFORCE.
המגבר הבא בתור מוציא כ - 50% יותר הספק וזרם.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
פשטות, סיבוך

זה דווקא פשוט מאוד. ככל שהרכיבים במערכת ממוקדים לתפקיד אחד - בלי לעשות בעיות במקומות אחרים - כך ייטב. הפרדת ספקי כוח היא דוגמה אחת; מגבר מונו מול רסיבר היא דוגמה אחרת. לכן, מגבר הספק צמוד לכל יחידת רמקול יכול לשפר את העסק. מגבר טרנזיסטורי גיבור תמיד יהיה עדיף בבס, מגבר מנורות יראה מה הוא יודע - בלי לחץ לספק את הוופר - במיד ובגבוהים וכך הלאה. קרוס אלקטרוני מוכשר יאפשר תפירה אופטימלית והכל יבוא על מקומו בשלום.(ורד)
- על חשבון דברים אחרים, שלא שייכים בהכרח ללב הנושא.(ורד נבול) כלומר: מדובר בעוד מגברים, בעוד קרוס, בהרבה יותר כבלים למיניהם שלא לדבר אל אחסון, בסיסים ושאר ירקות - ובעיקר כסף. אם להתאים מגבר אחד לרמקול זה פרויקט, חישבו על משמעות הגדלת המשתנים. לכן, גם כאן, כמו בעוד כמה דברים אחרים בחיים, עושים פשרות. רמקול שמדבר עם מגבר יחיד הוא דוגמה טובה.
ויש בעיות:(. הרבה מדי חיבורים לא בהכרח טוב; אילוץ להכניס באמצע משהו נחות ביחס לרכיבים אחרים - קרוס בין פרה לפאוור, למשל - חיבורי חשמל ועוד. כדי להתגבר על עניין הכסף, צריך באמת לשחק הרבה. גם אז יש בעיות, ומה לעשות וסלון ישראלי הוא לא סלון אמריקאי עתיר מטראז' או מרתף אופייני שם בפרברים. אגב, מי ששמע גם וגם באותה מערכת יודע.(Y)
לגבי הטענה כי המהנדסים לא תכננו, זה נכון - עובדה. אולם יש לזכור כי אלו עובדים תחת מגבלות תכנון ותקציב וכי גם למפעלים כאלו יש "אידיאולוגיה". מעבר לכך, בתור טענה לכשעצמה, זה אינו מתייחס ללב העניין(N). בקיצור: עקרונית מצוין; החיים הם שהורגים את הביצוע:מה??????????:
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לטעמי

ההמלצות כמו לשרוף את הרמקול או לזרוק אותו ממש לא לעניין.
אני מניח שהרמקול ימצא את ההגברה שתעזור לו לנגן כמו שצריך. כפי שנמר כתב- כבר עתה הוא הגיע לתוצאה מרשימה והיד נטויה.
היום נכנסתי לחנות בהמבורג של ציוד אויו
יש SELL במיוחד בשביל אילן- הסט הגבוהה של MBL במקום 60 ומשהו אלף יורו- הוא נמכר בחצי.
שמעתי ו..גזוקט ,, לא נדהמתי. כנראה הבעיה אצלי. על יד היה סט ברומסטר מוכסף מנצנץ- גם בסדר בחדר על יד היו שמנים כמו B&W 801D

מה שברור היה שיש המון פטיפונים למכירה משלל חברות. המוכר טוען שאנשים אוהבים עתה לשמוע בתקליטים וזה נשמע יותר טוב מסיידי.
כנראה כך הדבר כי חנות התקליטים יד שניה המדהימה שנשלחתי אליה- כמות תקליטים ובאיכות מעולה. הבעיה שהמחירים הם 10 יורו ומעלה למשהו משומש.
נפרדתי מ 150 יורו.
טוב, אחרי זה אפשר לחזור לויכוח. לשרוף או לא לשרוף?
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מצער על האיחור בתגובה

'התלבש' עלי וירוס הקאות וסחרחורות ב 24 שעות האחרונות.

לנושא עצמו- לשרוף את הרמקול היתה בדיחה לעזוב את האדיופיליה, שום דבר מכוונת הדיון שעלה כאן על החלפת רמקולים. אני בדרך כלל 'נלחם' נגד שידרוג רמקולים לפני שמישהו ממצה את יכולתם.

אמיר צודק בדבר אחד- עם השנים העצה הטובה ביותר לחבר- לך על רמקולים נצילים 'וקלים' להנעה, מהלך שעושה את חיי האדיופיל קצת יותר קלים, אבל גם כאן אין צורך להגזים בקלות שמצפה 'מעבר לפינה'.

לגבי הצליל אצל נמר- הדיון הוא לא אם הצליל מצויין או לא- אני בטוח שהוא מצויין, השאלה היתה איך 'עוברים' 'מצמצמים' את הפער מהצליל שיש לו כיום לצליל שהוא מגדיר כטוב יותר שהוא שמע עם PASS LAB .

ולשם כך הצעתי בי-אמפליפיקציה, ולא בגלל איזו נחיתות צליל כביכול (שאינה קיימת אצלו) במערכת כיום. והתימחורים שנתתי כדוגמא מתייחסים אך ורק למספרים שנמר דיבר איתי.

לדיז

הערה קצרה על ה MBL - בוודאות (מלמידה אינטנסיבית של המותג) אני יכול להגיד שזו חברה נפלאה עם שתי מגרעות בולטות:

הראשונה- כדי להניע כראוי את ה 101 צריך 4 מונובלוקים של 9011 . אנחנו מדברים על 160K בדולרים, ועם שאר הציוד אנחנו ב 300K 'מבלי להניד עפעף'.

השני- לא משנה מה תעשה זה רמקול עם צליל קטן יחסית להשקעה הכספית, במחירים שלהם ניתן להשיג צליל 'ענק' ולא פחות איכותי (והסט החדש שלהם שבא לתקן את הבעיה יעלה בהתאם הרבה מעבר לחצי מיליון דולר).

בסכומים העיל אני בונה שתי מערכות או שלוש, נפרדות- שכל אחת מהן תותאם או לסוגי מוזיקה שונים או לסוגי מקורות שונים או כל קומבינציה אחרת שתתחשק לי.

'הגבול העליון' לטעמי (בחדרים נורמליים ולא אולמות נשפים) עוצר בסביבות 150K בדולרים, מעבר לזה- לא ממש השקעה אפקטיבית.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
מצטער על האיחור בתגובה

איל , לטעמי אתה לא צודק. ואני אומר למה
אני מת על הסאונד של SET עם 300B (עדיף NOS של ווסטינגהאוס או GE ) , וברור שאם למשל אשיג מונובלוק של קרל לבאס ושני SET מנורות למיד ולטוויטר זה נראה על פניו חלום הגברתי .
הבעיות בזה הן שלוש :
1 - עלות - אתה מדבר על 3 מגברים
2 - מציאת קרוס אלקטרוני טוב מספיק לשלוט במגברים בלי להוסיף צבע משלו (לא טריוויאלי) וממש לא נראה לי שתשיג משהו טוב באמת ב1K (אם קרוס פאסיבי של חברה מעולה עולה 1K אז להשיג קרוס אלקטרוני להגברת היי אנד זה סיפור )
3 - יש לו ברמקולים קרוס פאסיבי , אתה חייב לקבל את מפת הצליל של הרמקול עם כול ירידות האימפדנס שלו , כדי לוודא שלא תיצור הפרעות/התאבכות ועוד בעיות שאת כול שמותיהן אני אפילו לא זוכר . איך בדיוק תשיג את מפת הצליל של האלמנטים של הרמקול ?
אם אתה לא משיג ע"פ מה אתה קובע את הנקודות מעבר ובאיזה סלופ ?

אני אישית לא יודע , אולי יש לך נסיון בזה , אבל אני הייתי מאוד מפחד לקנות רמקול היי אנד ולקחת קרוס אלקטרוני . כי אז אני אחשוב שהבעיה היא ברמקול/במגברים בכול דבר אחר ולא בעובדה שפשוט הקרוס שלי לא עובד טוב עם הקרוס הפנימי

מה שכן אם אתה מחליט לבנות רמקול DIY ע"ס תכנון מפורט , ואז אתה יודע איזה אלמנטים בדיוק אתה משתיל שם , ויש לך מפת צליל אתה יכול לקחת קרוס אלקטרוני במקום לבנות קרוס פאסיבי
זו דעתי בנושא הזה
ולנמר דעתי בנושא ההתאמה מגבר/רמקול שונה משלך . למרות שאישית אם זה לא אלקטרוסטאטי שאני מוכן לחיות איתו (ואין כזה כרגע) , אצלי לפחות רמקול נקנה ע"ס הגברה .

כלומר אני לא אקנה SET 300B כי אני יודע שלא יהיה לי כסף לקנות רמקול מספיק טוב לשים עליהם , אבל את ההגברה אני בוחר ואח"כ מתאים רמקולים . כך אני קצת שולט בתקציב (כי אצלי הוא תמיד כ"כ מהודק שאי אפשר להוסיף עליו כלום )

אני מקווה שתמצא את ההגברה שהולמת את הרמקול שלך ושתהנה מהמוסיקה . שיהיה לך בהצלחה
 

845

אוהב את התחום
הודעות
136
מעורבות
108
נקודות
43
300B

ווסטינגהאוס או GE לעולם לא יצרו 300B:מבולבל:
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
תגובה מאוחרת לתגובה מאוחרת

נתחיל נקודה נקודה:

1. בפוסט הצעתי שני פרה כדרך האידאלית לשני סוגי מגברים שונים. אז אין פגיעה.

2. בקרוס האקטיבי לבחור את נקודת החיתוך הקרובה להצהרת יצרן (ורק לבס)- כך שלא ממש חורגים מתיכנון היצרן.

3. מפחד מקרוס אקטיבי בגלל השפעות שעשויות להיות- קח פרה פסיבי, רק לתיאום ווליום.

4. בהרבה פעמים אין בעיה ברמקול או בהגברה- רק שההגברה מתאימה לחלק אחד של הרמקול (בדר"כ אנחנו בוחרים לפי מיד גבוהים).

5. החלפת רמקול תהיה טעות- והתאמת מגברים בביאמפ. תיתן תוצאה שונה מאוד, לניסיוני 'קפיצה' ברמקולים מחייבת קפיצה בהגברה ואז הוצאת הרבה יותר מהחלופה המוצעת.

6. החלפת מגבר במגבר יותר 'חזק' בדרך כלל ובמיוחד במגברים 'זולים' באה על חשבון התכונות / האיכות שמלכתחילה בגינה המגבר נרכש, ואז מתחילים 'מעגל' של אי שביעות רצון שמזינה אין סוף שידרוגים כדי להגיע לצליל שהיה למאזין במגבר הראשוני.

7. אל תפחד- תנסה, זה לא כזה מסובך. במקרה הגרוע הניסוי לא צלח.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
נתחיל נקודה נקודה:

1. בפוסט הצעתי שני פרה כדרך האידאלית לשני סוגי מגברים שונים. אז אין פגיעה.

2. בקרוס האקטיבי לבחור את נקודת החיתוך הקרובה להצהרת יצרן (ורק לבס)- כך שלא ממש חורגים מתיכנון היצרן.

3. מפחד מקרוס אקטיבי בגלל השפעות שעשויות להיות- קח פרה פסיבי, רק לתיאום ווליום.

4. בהרבה פעמים אין בעיה ברמקול או בהגברה- רק שההגברה מתאימה לחלק אחד של הרמקול (בדר"כ אנחנו בוחרים לפי מיד גבוהים).

5. החלפת רמקול תהיה טעות- והתאמת מגברים בביאמפ. תיתן תוצאה שונה מאוד, לניסיוני 'קפיצה' ברמקולים מחייבת קפיצה בהגברה ואז הוצאת הרבה יותר מהחלופה המוצעת.

6. החלפת מגבר במגבר יותר 'חזק' בדרך כלל ובמיוחד במגברים 'זולים' באה על חשבון התכונות / האיכות שמלכתחילה בגינה המגבר נרכש, ואז מתחילים 'מעגל' של אי שביעות רצון שמזינה אין סוף שידרוגים כדי להגיע לצליל שהיה למאזין במגבר הראשוני.

7. אל תפחד- תנסה, זה לא כזה מסובך. במקרה הגרוע הניסוי לא צלח.

1 - מה פירוש שני פרה ? פרה אחד למונובלוקים ופרה אחר /אותו אחד לSET ? מה זה נותן אני לא מבין
3 - גם כאן אני לא מבין . מה עוזר לך פרה פאסיבי ? אתה הרי רוצה להגביר כול אלמנט ברמקול לבד . מה שאומר שאתה לוקח פרה (פסיבי או לא ) וממנו מעביר לקרוס שיחלק את הספקטרום , ואז את אותו ספקטרום אתה מעביר למגברי הספק . עד כמה שהבנתי מגעת זו הדרך לבצע אמפליפיקציה מרובה .
ואם מדובר בביאמפ זה אומר שאתה לוקח מגבר הספק שיתן את התדרים של הבס , ומגבר הספק אחר שיתן את התדרים של הטוויטר

ולגבי הערה 2 , במקרה ואתה לא יודע נקודת החיתוך של היצרן היא ע"פ העכבה הדינמית של האלמנטים , כשהוא חושב שישימו מגבר אחד . אם אתה שם שני מגברים , לא ממש בטוח שאותה נקודה תעבוד לך , כי העכבה יכולה להשתנות (במיוחד בתדרי הבאס )

אז או שלא ממש הבנתי איך בדיוק אתה מתכווין לביאמפ או שאתה מעורר יותר שאלות עם התשובות הנוכחיות שלך

נ.ב
6 - החלפת מגבר במגבר יותר חזק לא תיתן שינוי דרסטי אם מדובר על מגברים טרנזיסטוריים מאותה חברה . בד"כ לחברות יש חתימה אקוסטית די זהה במגברי הספק שלהם . ההבדל יכול להיות אם תלך על מגברי מנורות ותעבור מ300B ל845 או למנורה אחרת
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
1. פרה אחד לאלמנטים התחתונים, ופרה אחד לאלמנטים של המיד והגבוהים. חיבורם בצורת 'MASTER/SLAVE -וכיול כפתור הווליום של שניהם (ההפרש ביניהם שיהיו מאוזנים לשמיעה בחדר הנתון, ואז 'לזרוק' שלט אחד של הפרה ולעבוד רק עם אחד).

2. אני מקווה שעכשיו הצלחתי להסביר מספיק טוב, שגם שאלת הפרה הפסיבי הובהרה.

3. אין שום חלוקת ספקטרומים- אתה 'עושה' סלט מכל העניין ללא צורך- כל פרה/ קרוס מקבל את מלוא טווח התדרים. ומה בעצם אתה עושה בפועל ?

4. למיד / היי יש קרוס פסיבי ברמקול שמעביר רק את הטווח שניתן להעביר דרכו. לבס יש קרוס פסיבי בתוך הרמקול והוא יעביר רק את הטווח שניתן להעביר דרכו.

5. בוא ניקח את הדוגמא של קרוס אקטיבי חיצוני במקום שני פרה, כל יצרן נותן את נקודות החיתוך- כוון את האקטיבי מעל הנקודה, תן לו טווח דינאמי גדול (נגיד תחפש קרוס עם 24DB).

6. כאשר האות יגיע לקרוס הפסיבי של הרמקול הוא לא 'יודע' שזה בא מקרוס אקטיבי או פרה אקטיבי או פרה פסיבי- ובכל מקרה הוא ישתמש בטווח שתוכנן אצלו והרמקול יתפקד בשלמות עם כוונת המתכנן.

7. לגבי אופי הצליל- 'אופי הצליל' של חברה / קו הגברה שלה אלו מילים יפות, במציאות שינוי ההספק במגבר עם אותו רמקול - הצליל / הדינמיקה משתנים.

8. אם תיקח מגבר 'קצת' יותר חזק מהקודם לא תקבל שינוי מדהים בפרמטרים של הרמקול, תכפיל את הכוח של המגבר ותקבל אופי צליל אחר- אלו עובדות החיים כפי שאני מכיר אותן.

9. "אז או שלא ממש הבנתי איך בדיוק אתה מתכווין לביאמפ או שאתה מעורר יותר שאלות עם התשובות הנוכחיות שלך", אני חושב שהבעיה אינה אני או אתה, הבעיה שבמקום לנסות בי-אמפ. ולחזור עם שאלות שנסמכות על תקלות / הבנות, יש נטיה לקרוא ולנסות להחליף ניסיון בידע תיאורתי.

10. אין לי בעיה לענות כמיטב יכולתי / הבנתי על כל שאלה- אבל זה לא ילמד אותך דבר על בי-אמפ., ולעולם לא תגבש לעצמך הבנה אמיתית על עמדתך בנושא מבלי לבצע זאת.
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
לגוקר האמיתי אתה מוזמן

לפי השאלות לגבי בי אמפינג וההנחות שאתה מניח לגבי התוצאות מבי אמפינג נראה שלא ניסית מעולם את הדבר.
במיקרה ישלי בבית מין מערכת שיכולה אולי לעניין אותך לגבי שיטת הפעלת רמקולים עם שני מגברים שונים מאוד אחד מן השני האחד טרנזיסטורי והשני מורות כאשר שניהם מחוברים לאותו רמקול ומתואמים ביניהם גם אקוסטית(בעזרת ציוד מדידה ומקרופון) וגם חשמלית
בעזרת סקופ.
לא חושב שמה שכתבת לגבי כוונת היצרנים של הרמקולים בתכנון הקרוס הוא למגבר בודד להפך ברוב הרמקולים בהם יש חיבור ניפרדלחלק העליון וחיבור נוסף לחחלק התחתון הריהו כאילו אמר לך היצרן בוא יחביבי ותפעיל הרמקול יותר נכון ותשתמש ממגבר יעודי לחלק שאליו הוא מחובר לדוגמא בדניש סטיטמנט שהיא מערכת די מקסימלית משתמשים בשני סוגים טרנזיסטורים ביפולרי לחלק העליון ואחר חזק יותר לבסים אחרים עושים זאת עם מגברי מנורות למיד וטוויטר ומגבר טרנזיסטורי לבסים .
גם נכון להשתמש משני מגברים זהים מכיוון שהתאמת הפזות נכונה והאחיזה של הרמקול יותר טובה מאשר מגבר בודד והרי אתה יודע ודאי שברוב המקרים אנו שומעים עם מגברים חלשים מידי שלא פותחים באמת את הצליל והכל נישמע כזה מנומס
בקשר להתאמה של העוצמה בין שני מגברים שונים אפשר לעשות זאת בדרכים שונות תלוי אם משתמשים בקרוס המקורי של הרמקול או בקרוס אקטיבי חיצוני ומבטלים את הקרוס המקורי
אצלי הרמקול מקורי וכולל שני קרוסים נפרדים פסיבים אחד לעליון ואחד לתחתון ותאום העוצמה ועשה בעזרת פרה אחד מסטר ושני סלאו,
אפשר לתאם את העוצמה גם בעזרת פרה בודד ושנאי איטרסטייג במידה הנכונה.
דרך אגב מנסיון אפשר לתאם את העוצמה טוב מאוד בשימוש בדיסק תדרים ורב מודד.
לסיכום לדעתי ביאמפינג מאפשר לנו לקרב את הרמקולים הסרבניים שלנו קרוב יותר לפוטנציאל האמיתי שלהם בתנאי שמדובר ברמקול שיכול באמת ולא באיזה צרצצר שמה שלא תתן לו לא יעזור לוו.
אתה מוזמן ותוכל לקבל הטלפון מאילן או מנמר,
להתראות אלדר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
אלדר.

מסכים איתך בהחלט. אני בעד מנורות למיד ולטויטר ומגבר כוחני ושולט לבס. הרי על המיד היי של המנורות ובמיוחד EL34 רצוי NOS יכולות ליצר קסמים מדהימים בצליל. אך הבעיה היא המחיר. שני מגברים לכל רמקול מצריכים 4 כבלי חשמל איכותיים ו-4 אינטרקונקט איכותיים גם מה שמוסיף עוד כמה אלפי דולרים לרכישה. אי לכך עדיף מגבר אחד חזק ושולט מאשר מגבר מנורות מתפשר וכבלים פשוטים שרק יהרסו את הצליל.

אני מציע לכל מי שמתכנן BIAMP להכין סכום נאה בכיס , לכל אלה שהארנק אינו יעמוד ב-BIAMP איכותי אציע מגבר חזק שולט ומוסיקלי אחד ולא BIAMP מתפשר.
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
הכבלים אולי חשובים אבל .....

התוצאה מתגמדת לעומת האפקט של בי אמפינג נכון גם אם משתמשים בכבלים בינוניים,
חוץ מזה ישבשוק כבלים מצוינים וזולים תרצה כתובת תשאל.ו
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור