ביקור בלה סקאלה, הרהורי אודיו שאחרי


itay123

חבר משקיען
הודעות
3,907
מעורבות
2,637
נקודות
113
בחוייה האישית שלי -- בהחלט, רק שהמערכת היא הלמבורגיני והלייב הוא הטוסטוס המיושן והמוגבל :)

אני נהנה הרבה יותר להאזין להקלטות טובות בבית מאשר ללכת לקונצרטים, מהרבה סיבות. למשל:
  1. בהקלטות שאני מגדיר כ"טובות" מבחינתי -- לאו דווקא כאלה שבכלל מנסות לחקות אולם קונצרטים -- אני שומע הרבה יותר פרטים מאשר בלייב. לא רק רעשים שחלק מהאודיופילים אוהבים -- חריקות, נשימות, הפיכת דפים וכד' -- אלא בעיקר יותר קווים מוזיקליים -- יותר מוזיקה!

  2. באולם קונצרטים אפשר לשמוע רק את מי שמגיע לאולם בסביבתך או שאתה יכול להגיע לסביבתו. אלה לאו דווקא המבצעים הטובים ביותר, בעוד שבבית אני יכול לשמוע את גדולי המבצעים אי פעם, כולל אלה שכבר מתו או הפסיקו לנגן ואי אפשר להאזין להם בשום מקום.

  3. אין את הרעשים המעצבנים של שיעולים, התעטשויות וכיחכוחים לסוגיהם, אנשים שמזמזמים או שרים ביחד או לא ביחד עם המוזיקה, לרוב בזיוף, אנשים שמתופפים על המושבים, הזקנות שפותחות סוכריות, הרעש של הסוכריות שמתנגשות בשיניים התותבות, וכו'

  4. אני יכול לשלוט על הווליום שמתאים לי. בהרבה אולמות הייתי מעדיף שיהיה קצת יותר ווליום, בעיקר בקטעים שקטים, ואני יכול להפציץ בקטעים החזקים הרבה יותר מבלייב. חדר ההאזנה שלי מבודד אקוסטית וזה לא מפריע לשכנים. בהופעות לא קלאסיות לפעמים הווליומים מפוצצי אוזניים ואני רוצה בכלל לברוח משם.

  5. לשבת במקום טוב באולם בקונצרט טוב עולה הרבה מאוד, כך שבחלק מהמקרים אני יושב במקום פחות טוב מהאופטימלי (ולפעמים מזמינים אותי לשבת במקומות מצויינים). בהקלטה מקבלים את המקום הטוב ביותר שיש או טוב יותר ממה שמאזין יכול להגיע אליו.

  6. בבית אני בוחר מה אני רוצה לשמוע , לפי החשק הנוכחי, בעוד שבקונצרטים התוכנית נקבעת מראש, לאו דווקא על פי טעמי, וגם אם כן, יתכן שעד שמגיע הקונצרט, כבר לא בא לי לשמוע את שתוכנן מראש, אלא דברים אחרים.

  7. בבית אני יכול לדלג על קטעים משעממים ולחזור על קטעים אם החמצתי משהו.

  8. אני יכול להפסיק וללכת לשירותים או לאכול כשאני רוצה, ולא לדאוג שמא המוזיקה תימשך גם אחרי שאני מרגיש שאני צריך לשירותים או לשתות או לאכול.

  9. אני לא צריך להתעסק בנסיעות בפקקים, בלהחנות בחניון צפוף ומעצבן, בלהתגלח ולהתלבש וכל זה.

אני יודע שיש כאלה שחשוב להם המעמד, ושיתוף החוויה עם אחרים, ואווירה מיוחדת, וההכנות ולהקדיש עצמם לנושא באופן בלעדי בלי הפרעות מהמשפחה ומהבית, וכו וכו'. לי לא.

זה לא אותו דבר לכולם!!

גם כאשר יש את כל התנאים בבית
ויש

עדיין

החוויה של קונצרט
(טרם חוויתי בחול, פה בארץ בהחלט)

שונה לחלוטין.

כמו אווירה של סרט קולנוע באולם קולנוע עם כל האווירה.
אפרופו
מציאת בייביסיטר/סידור (אצלי לפחות עדיין)
הגעה למקום
קניית הפופקוקן
וה coming attraction

זה חלק מבחינתי מהחוויה ששום קולנוע בבית לא יכל להעניק לי

כנל קונצרט LIVE

או גיג במועדון גאז או קונצרט רוק.

"האווירה" שום מערכת ביתית לא תוכל באמת להעניק,
גם הטובות ביותר.

עניין של להיות בכל זאת "אנושי" :)

מסכים איתך לחלוטין
לגבי כל סעיפך
הנוחות בבית בהרבה מקרים בהחלט מנצחת.

אולי קשור גם לגיל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
רק מי שהולך בקביעות לקונצרטים חיים מבין שלפינפוינט (PINPOINT) של רמקולים קופסתיים אין יותר מדי קשר עם המציאות.
הזכרת את היופיטר, ואכן - רמקולים OMNIDIRECTIONAL הם הכיוון הנכון למי שמבקש את החוויה העוטפת של קונצרט חי.
לא מדובר רק בקופסתיים, גם לפלנארים יש הרבה פעמים כיווניות pinpointed.
נראה לי שהרבה אודיופילים מעדיפים pinpointing ו"פוקוס" על פני "חוויות עוטפות" יותר.

ואם מישהו רוצה חוויה עוטפת, כיוון לא פחות "נכון" או טוב -- בעצם עדיף בהרבה מבחינת "עטיפה" -- הוא סראונד במוזיקה (אני לא מדבר על תיאטרון ביתי), ללא שום פגיעה בסטריאו.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
416
מעורבות
366
נקודות
63
לא מדובר רק בקופסתיים, גם לפלנארים יש הרבה פעמים כיווניות pinpointed.
נראה לי שהרבה אודיופילים מעדיפים pinpointing ו"פוקוס" על פני "חוויות עוטפות" יותר.

ואם מישהו רוצה חוויה עוטפת, כיוון לא פחות "נכון" או טוב -- בעצם עדיף בהרבה מבחינת "עטיפה" -- הוא סראונד במוזיקה (אני לא מדבר על תיאטרון ביתי), ללא שום פגיעה בסטריאו.
נכון שלא רק קופסתיים, אבל לא רציתי להטריח.
מניסיוני, אכן הרבה אודיופילים מעדיפים פינפוינט, ולא מעט פעמים בדיוק בגלל "האירוע של שוקרון" -
כלומר, ואם לומר את האמת, לא מעט אודיופילים לא שמעו מימיהם קונצרט חי של מוזיקה לא מוגברת.
אני מאמין שלחלק לא מבוטל מהם ייפול האסימון אם הם יתחילו לבקר בקביעות בקונצרטים לא מוגברים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
גם כאשר יש את כל התנאים בבית
ויש

עדיין

החוויה של קונצרט
(טרם חוויתי בחול, פה בארץ בהחלט)

שונה לחלוטין.

כמו אווירה של סרט קולנוע באולם קולנוע עם כל האווירה.
אפרופו
מציאת בייביסיטר/סידור (אצלי לפחות עדיין)
הגעה למקום
קניית הפופקוקן
וה coming attraction

זה חלק מבחינתי מהחוויה ששום קולנוע בבית לא יכל להעניק לי

כנל קונצרט LIVE

או גיג במועדון גאז או קונצרט רוק.

"האווירה" שום מערכת ביתית לא תוכל באמת להעניק,
גם הטובות ביותר.

עניין של להיות בכל זאת "אנושי" :)

מסכים איתך לחלוטין
לגבי כל סעיפך
הנוחות בבית בהרבה מקרים בהחלט מנצחת.

אולי קשור גם לגיל.
אולי זה קשור לגיל, אבל זה היה כך אצלי מאז שאני זוכר את עצמי, והייתי באולמות קונצרטים מהטובים בעולם, כולל בין השאר ה-Musikverein בווינה וה-Concertgebouw באמסטרדם ועוד כמה וכמה.

אז זהו, שכל החוויות והאווירה מסביב, לפני ואחרי, הם מבחינתי מסביב, לא לא קשור לא למוזיקה ולא לסאונד, ואני לא צריך בכלל שהמערכת תיתן לי את הדברים שמסביב -- להיפך -- מבחינתי היתרונות הם בדיוק היעדר ה"מסביב" המפריע, מקשה, מסבך ולא רלוונטי מבחינתי :)

אני לא רואה קשר ישיר ל"אנושיות" דווקא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מניסיוני, אכן הרבה אודיופילים מעדיפים פינפוינט, ולא מעט פעמים בדיוק בגלל "האירוע של שוקרון" -
כלומר, ואם לומר את האמת, לא מעט אודיופילים לא שמעו מימיהם קונצרט חי של מוזיקה לא מוגברת.
אני מאמין שלחלק לא מבוטל מהם ייפול האסימון אם הם יתחילו לבקר בקביעות בקונצרטים לא מוגברים.
אני מכיר כמה וכמה אודיופילים שהיו באינספור קונצרטים בלתי מוגברים, והם עדיין לגמרי מעדיפים pinpointing גם במוזיקה לא מוגברת, וגם במוגברת. הרבה מחשיבים את ה-pinpointing כמימוש "יכולת" של המערכת, ומעדיפים שלמערכת שלהם יהיו יכולות מוכחות, כולל פרטים, במה וכד' שאינם קיימים במידה כזו במציאות.

אני לא מוצא שום פסול בכך שמישהו לא היה בקונצרט של מוזיקה לא מוגברת, ולא חושב שמישהו צריך ש"ייפול לו אסימון" בעניין מוזיקה שלא מעניינת אותו -- הרי מוזיקה לא מוגברת אינה עדיפה או נעלה במשהו על מוזיקה מוגברת, ואם מישהו נהנה מהסוג הראשון ולא מהשני -- יופי.

והיות וגם pinpointed אינו באמת עדיף על ההיפך -- זו העדפה אישית, שכל אחד יכול בשקט ללכת לפי מה שהוא אוהב -- ממש לא בטוח שייפול אסימון או שהאסימון הזה הוא לטוב דווקא ולא לרע.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
416
מעורבות
366
נקודות
63
לא מדובר רק בקופסתיים, גם לפלנארים יש הרבה פעמים כיווניות pinpointed.
נראה לי שהרבה אודיופילים מעדיפים pinpointing ו"פוקוס" על פני "חוויות עוטפות" יותר.

ואם מישהו רוצה חוויה עוטפת, כיוון לא פחות "נכון" או טוב -- בעצם עדיף בהרבה מבחינת "עטיפה" -- הוא סראונד במוזיקה (אני לא מדבר על תיאטרון ביתי), ללא שום פגיעה בסטריאו.
אני מכיר כמה וכמה אודיופילים שהיו באינספור קונצרטים בלתי מוגברים, והם עדיין לגמרי מעדיפים pinpointing גם במוזיקה לא מוגברת, וגם במוגברת. הרבה מחשיבים את ה-pinpointing כמימוש "יכולת" של המערכת, ומעדיפים שלמערכת שלהם יהיו יכולות מוכחות, כולל פרטים, במה וכד' שאינם קיימים במידה כזו במציאות.

אני לא מוצא שום פסול בכך שמישהו לא היה בקונצרט של מוזיקה לא מוגברת, ולא חושב שמישהו צריך ש"ייפול לו אסימון" בעניין מוזיקה שלא מעניינת אותו -- הרי מוזיקה לא מוגברת אינה עדיפה או נעלה במשהו על מוזיקה מוגברת, ואם מישהו נהנה מהסוג הראשון ולא מהשני -- יופי.

והיות וגם pinpointed אינו באמת עדיף על ההיפך -- זו העדפה אישית, שכל אחד יכול בשקט ללכת לפי מה שהוא אוהב -- ממש לא בטוח שייפול אסימון או שהאסימון הזה הוא לטוב דווקא ולא לרע.
תהיה בריא
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
@Vivaldi Audio @AK1 זה רק עניין של ציפיות. באמת ייתכן שעניין המוסיקה הגדולה, פילהרמונית, יש לו כללים משלו. סך הכל נדמה לי שהדבר הכי נכון זה ללכת לשמוע כל שיטה, קונפיגורציה והרכב מערכת שנמצא בטווח התקציב. אני שמעתי לאחרונה ריבונים אפוגי עם וופר 8 אינץ, פשוט נהניתי מהחיבור של הוופר לריבון בחדר הנתון. היו עניינים אחרים שפחות אהבתי, אבל מאז אני יודע שיש חיה כזאת ריבון עם וופר דינמי שיכולה לתת מענה - מה שחשבתי שהוא כמעט בלתי אפשרי. האומניפולאר יש לו יתרונות ויש לו אתגרים, אבל בכל אופן גם מושבע סטראו כמוני מבין שהשיטה הזאת יכולה לתת חוויה גם בלי ההיצמדות לדוגמה שלי.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שוקרון,
נהנתי מאוד לקרוא, שמח שאתה ואישתך נהנתם ותודה רבה על השיתוף:כל-הכבוד:.
 

viamusic

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
49
נקודות
28
בחוייה האישית שלי -- בהחלט, רק שהמערכת היא הלמבורגיני והלייב הוא הטוסטוס המיושן והמוגבל :)

אני נהנה הרבה יותר להאזין להקלטות טובות בבית מאשר ללכת לקונצרטים, מהרבה סיבות. למשל:
  1. בהקלטות שאני מגדיר כ"טובות" מבחינתי -- לאו דווקא כאלה שבכלל מנסות לחקות אולם קונצרטים -- אני שומע הרבה יותר פרטים מאשר בלייב. לא רק רעשים שחלק מהאודיופילים אוהבים -- חריקות, נשימות, הפיכת דפים וכד' -- אלא בעיקר יותר קווים מוזיקליים -- יותר מוזיקה!

  2. באולם קונצרטים אפשר לשמוע רק את מי שמגיע לאולם בסביבתך או שאתה יכול להגיע לסביבתו. אלה לאו דווקא המבצעים הטובים ביותר, בעוד שבבית אני יכול לשמוע את גדולי המבצעים אי פעם, כולל אלה שכבר מתו או הפסיקו לנגן ואי אפשר להאזין להם בשום מקום.

  3. אין את הרעשים המעצבנים של שיעולים, התעטשויות וכיחכוחים לסוגיהם, אנשים שמזמזמים או שרים ביחד או לא ביחד עם המוזיקה, לרוב בזיוף, אנשים שמתופפים על המושבים, הזקנות שפותחות סוכריות, הרעש של הסוכריות שמתנגשות בשיניים התותבות, וכו'

  4. אני יכול לשלוט על הווליום שמתאים לי. בהרבה אולמות הייתי מעדיף שיהיה קצת יותר ווליום, בעיקר בקטעים שקטים, ואני יכול להפציץ בקטעים החזקים הרבה יותר מבלייב. חדר ההאזנה שלי מבודד אקוסטית וזה לא מפריע לשכנים. בהופעות לא קלאסיות לפעמים הווליומים מפוצצי אוזניים ואני רוצה בכלל לברוח משם.

  5. לשבת במקום טוב באולם בקונצרט טוב עולה הרבה מאוד, כך שבחלק מהמקרים אני יושב במקום פחות טוב מהאופטימלי (ולפעמים מזמינים אותי לשבת במקומות מצויינים). בהקלטה מקבלים את המקום הטוב ביותר שיש או טוב יותר ממה שמאזין יכול להגיע אליו.

  6. בבית אני בוחר מה אני רוצה לשמוע , לפי החשק הנוכחי, בעוד שבקונצרטים התוכנית נקבעת מראש, לאו דווקא על פי טעמי, וגם אם כן, יתכן שעד שמגיע הקונצרט, כבר לא בא לי לשמוע את שתוכנן מראש, אלא דברים אחרים.

  7. בבית אני יכול לדלג על קטעים משעממים ולחזור על קטעים אם החמצתי משהו.

  8. אני יכול להפסיק וללכת לשירותים או לאכול כשאני רוצה, ולא לדאוג שמא המוזיקה תימשך גם אחרי שאני מרגיש שאני צריך לשירותים או לשתות או לאכול.

  9. אני לא צריך להתעסק בנסיעות בפקקים, בלהחנות בחניון צפוף ומעצבן, בלהתגלח ולהתלבש וכל זה.

אני יודע שיש כאלה שחשוב להם המעמד, ושיתוף החוויה עם אחרים, ואווירה מיוחדת, וההכנות ולהקדיש עצמם לנושא באופן בלעדי בלי הפרעות מהמשפחה ומהבית, וכו וכו'. לי לא.

זה לא אותו דבר לכולם!!
בחוייה האישית שלי -- בהחלט, רק שהמערכת היא הלמבורגיני והלייב הוא הטוסטוס המיושן והמוגבל :)

אני נהנה הרבה יותר להאזין להקלטות טובות בבית מאשר ללכת לקונצרטים, מהרבה סיבות. למשל:
  1. בהקלטות שאני מגדיר כ"טובות" מבחינתי -- לאו דווקא כאלה שבכלל מנסות לחקות אולם קונצרטים -- אני שומע הרבה יותר פרטים מאשר בלייב. לא רק רעשים שחלק מהאודיופילים אוהבים -- חריקות, נשימות, הפיכת דפים וכד' -- אלא בעיקר יותר קווים מוזיקליים -- יותר מוזיקה!

  2. באולם קונצרטים אפשר לשמוע רק את מי שמגיע לאולם בסביבתך או שאתה יכול להגיע לסביבתו. אלה לאו דווקא המבצעים הטובים ביותר, בעוד שבבית אני יכול לשמוע את גדולי המבצעים אי פעם, כולל אלה שכבר מתו או הפסיקו לנגן ואי אפשר להאזין להם בשום מקום.

  3. אין את הרעשים המעצבנים של שיעולים, התעטשויות וכיחכוחים לסוגיהם, אנשים שמזמזמים או שרים ביחד או לא ביחד עם המוזיקה, לרוב בזיוף, אנשים שמתופפים על המושבים, הזקנות שפותחות סוכריות, הרעש של הסוכריות שמתנגשות בשיניים התותבות, וכו'

  4. אני יכול לשלוט על הווליום שמתאים לי. בהרבה אולמות הייתי מעדיף שיהיה קצת יותר ווליום, בעיקר בקטעים שקטים, ואני יכול להפציץ בקטעים החזקים הרבה יותר מבלייב. חדר ההאזנה שלי מבודד אקוסטית וזה לא מפריע לשכנים. בהופעות לא קלאסיות לפעמים הווליומים מפוצצי אוזניים ואני רוצה בכלל לברוח משם.

  5. לשבת במקום טוב באולם בקונצרט טוב עולה הרבה מאוד, כך שבחלק מהמקרים אני יושב במקום פחות טוב מהאופטימלי (ולפעמים מזמינים אותי לשבת במקומות מצויינים). בהקלטה מקבלים את המקום הטוב ביותר שיש או טוב יותר ממה שמאזין יכול להגיע אליו.

  6. בבית אני בוחר מה אני רוצה לשמוע , לפי החשק הנוכחי, בעוד שבקונצרטים התוכנית נקבעת מראש, לאו דווקא על פי טעמי, וגם אם כן, יתכן שעד שמגיע הקונצרט, כבר לא בא לי לשמוע את שתוכנן מראש, אלא דברים אחרים.

  7. בבית אני יכול לדלג על קטעים משעממים ולחזור על קטעים אם החמצתי משהו.

  8. אני יכול להפסיק וללכת לשירותים או לאכול כשאני רוצה, ולא לדאוג שמא המוזיקה תימשך גם אחרי שאני מרגיש שאני צריך לשירותים או לשתות או לאכול.

  9. אני לא צריך להתעסק בנסיעות בפקקים, בלהחנות בחניון צפוף ומעצבן, בלהתגלח ולהתלבש וכל זה.

אני יודע שיש כאלה שחשוב להם המעמד, ושיתוף החוויה עם אחרים, ואווירה מיוחדת, וההכנות ולהקדיש עצמם לנושא באופן בלעדי בלי הפרעות מהמשפחה ומהבית, וכו וכו'. לי לא.

זה לא אותו דבר לכולם!!
חוץ מהסאונד דיברת על הכל
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
חוץ מהסאונד דיברת על הכל
מבחינתי הסאונד מובן מאליו -- אני נהנה יותר מהקלטות שהן טובות מבחינתי לא רק בגלל הסיבות המפורטות אלא כי הסאונד עדיף מבחינתי.

כיוון שמקליטים כלים קרוב יותר ממרחק ישיבה של מאזין, הגוון שלהם עשיר ומלא יותר, עם יותר הרמוניות. כאמור שומעים יותר פרטים וכלים, לבאס יש יותר אימפקט והקו שלו לרוב צלול יותר. אבסורדי ככל שזה נראה, תחושת ה"נוכחות" של הכלים חזקה יותר מאשר בלייב, וגם ה"במה", כאמור.

בקיצור, אם לא מחפשים "שיחזור" של מציאות-לכאורה, אלא מסתכלים על כל העניין כעל אמנות ייחודית, הסאונד של הקלטה טובה במערכת טובה הרבה יותר מהנה מבחינתי מאשר הופעות. מעולם לא הייתי בקונצרט שהסאונד בו נשמע לי טוב יותר מהמערכת. אולי אם הייתי הולך לשמוע את השמינית של מאהלר באולם טוב עם אורגן הייתי מתרשם יותר.

זה טעמי האישי. [רוב ה]אחרים בעליל מרגישים אחרת. אני לא מתווכח עם אהבות של אנשים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
תענוג של פוסט!!!
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
סטראופייל מעתיק מהפורום!??

On live music / Jim Austin

קפץ לי במקרה (?) בדפדפן...
סימן שהדיונים האודיופיליים הם בינלאומיים. הרבה ממה שנכתב כאן מתומצת שם ( ובעיקר דמיון מפתיע לתחושותיו של @AK1 ....)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
סטראופייל מעתיק מהפורום!??

On live music / Jim Austin

קפץ לי במקרה (?) בדפדפן...
סימן שהדיונים האודיופיליים הם בינלאומיים. הרבה ממה שנכתב כאן מתומצת שם ( ובעיקר דמיון מפתיע לתחושותיו של @AK1 ....)
מעניין כמה עלו לו שירותי התרגום :)

ומעניין שהוא מדבר על מהנדס/ת ההקלטה בלשון נקבה. עד עכשיו, מכל צוותי ההקלטה שנתקלתי בהם, אני זוכר רק כ-4 נשים, בלייבלים Mercury, Turnabout, Erato ו-BIS
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
סטראופייל מעתיק מהפורום!??

On live music / Jim Austin

קפץ לי במקרה (?) בדפדפן...
סימן שהדיונים האודיופיליים הם בינלאומיים. הרבה ממה שנכתב כאן מתומצת שם ( ובעיקר דמיון מפתיע לתחושותיו של @AK1 ....)
קראתי את זה לפני מספר ימים .
כנראה - בוצע שיתוף פעולה עם עמיר חחחח
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
יש דברים שאף מערכת ביתית לעולם לא תיתן, למשל הסאונד האמיתי של עוגב בקתדרלה גדולה. מה לעשות, מגבלות פיזיקליות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
יש דברים שאף מערכת ביתית לעולם לא תיתן, למשל הסאונד האמיתי של עוגב בקתדרלה גדולה. מה לעשות, מגבלות פיזיקליות.
אף פעם זה הרבה זמן.

שים לב לכך שהאתגר אינו לשחזר את מקור הצליל בגודלו האמיתי, אלא רק את גלי הקול שמגיעים לאוזן.

אם ממקמים מיקרופונים בקתדרלה במקום בו היו נמצאות אוזני מאזין, אפשר לקלוט את גלי הקול שמגיעים למיקרופונים, להקליט אותם, וליצר אותם מחדש בדיוק די גדול, כך שגלי הקול המגיעים לאוזן יהיו (כמעט?) זהים לאלה שהגיעו למיקרופונים.

אני לא רואה סיבה תיאורטית למה שגלי קול המגיעים לאוזן מרמקולים/אוזניות בבית יהיו שונים מהותית מאלה שמגיעים לאוזן בקתדרלה.
אתה כן רואה? מהי? מה ה"מגבלות הפיזיקליות" שאין מה לעשות איתן?
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
325
מעורבות
130
נקודות
43
אף פעם זה הרבה זמן.

שים לב לכך שהאתגר אינו לשחזר את מקור הצליל בגודלו האמיתי, אלא רק את גלי הקול שמגיעים לאוזן.

אם ממקמים מיקרופונים בקתדרלה במקום בו היו נמצאות אוזני מאזין, אפשר לקלוט את גלי הקול שמגיעים למיקרופונים, להקליט אותם, וליצר אותם מחדש בדיוק די גדול, כך שגלי הקול המגיעים לאוזן יהיו (כמעט?) זהים לאלה שהגיעו למיקרופונים.

אני לא רואה סיבה תיאורטית למה שגלי קול המגיעים לאוזן מרמקולים/אוזניות בבית יהיו שונים מהותית מאלה שמגיעים לאוזן בקתדרלה.
אתה כן רואה? מהי? מה ה"מגבלות הפיזיקליות" שאין מה לעשות איתן?

נראה לי שכשהסאונד מגיע מכל הכיוונים, אולי בגלל ההחזרות המאסיביות, הסאונד נישמע אחרת. בנוסף לכך, מבנה האוזן כולל תנוך האוזן, משפיע על אופן השמיעה ועל כך נכתבו המון מאמרים, כך שההקלטה דרך מיקרופונים לא משחזרת במדוייק את החוויה ולא אמורה לשחזר לדעתי. עדיין זה יכול להישמע ניפלא בבית אבל זה לא זה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,508
מעורבות
525
נקודות
113
חייב חלל אקוסטי אחרת מהר מאוד נהיה סלט.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
נראה לי שכשהסאונד מגיע מכל הכיוונים, אולי בגלל ההחזרות המאסיביות, הסאונד נישמע אחרת. בנוסף לכך, מבנה האוזן כולל תנוך האוזן, משפיע על אופן השמיעה ועל כך נכתבו המון מאמרים, כך שההקלטה דרך מיקרופונים לא משחזרת במדוייק את החוויה ולא אמורה לשחזר לדעתי. עדיין זה יכול להישמע ניפלא בבית אבל זה לא זה.
אז אפשר להקליט עם כמה מיקרופונים שמופנים לכל הכיוונים -- ולהשמיע מכל כיוון את מה שהוקלט באותו יחס עוצמה -- יש את הטכנולוגיה לזה כבר כיום -- מה שנקרא multichannel -- יש אפילו אפשרות לערוצי גובה וריצפה.

אל תבלבל בין שיחזור הצליל -- מה שמגיע לאוזן -- לבין החווייה -- שכוללת גם את עצם השהות במרחב אחר מאשר בבית, וכאשר יש תיאום בין מה שרואים לבין מה ששומעים.

אני לא רואה מגבלה תיאורטית שתמנע שיחזור מלא של הצליל ששומעים בקתדרלה.
האם אתה רואה מיגבלה אמיתית כזו?
כלומר מעבר למנטרה שכולם מדקלמים כמובנת-מאליה שעם מערכת אי אפשר יהיה לעולם לשחזר צליל של תזמורת / מקהלה / קתדרלה / השלם את החסר...

לעולם זה הרבה זמן...
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור