DavidGil
חבר משקיען
- הודעות
- 1,884
- מעורבות
- 1,882
- נקודות
- 113
מאוד מסכים עם האבחנה שלך על שני סוגים שונים של מערכות: מערכות האיימקס ומערכות אינטימיות. שני כיוונים שונים שמדגישים דברים אחרים לגמרי.האמת היא שכולם צודקים באיזה אופן בגישה שלהם בהתאם לתנאים שיש להם ,יש את אלו 1- בעלי אולמות בסלון
ויש את אלו 2 - בעלי סלון ממוצע
1 בעלי אולמות - כלומר סלון גדול מאוד , להערכתי אצל רן 9\9 מטר , אצלי 7\7 , שמה בראשית יש אפשרות לצליל להתפתח כמעט בכל אורכי הגל , זרוק שם רמקולים אנרגטים , מגברים עם זרם טיפה אקוסטיקה אלקטרונית או פיזית , ואפקט הוואו יהיה עצום ,תקבל חתיכת באס , מיד גדול באמצע הבמה בגובה של הזמרת , בתנאים הללו ניתן גן להרחיק הרמקול כהוגן מהקירות , דבר שמאוד משפיע על גודל הבמה ,מצד שני יש שיטענו שמדובר בפירוטכניקה למרות ששומט הלסת מיד בדקות הראשונות , כי זה חזק ,זה מרשים , וזה לא רגיל , אפילו במינכן המערכות שנמצאות במלון באולמות יותר מרשימות בתחילה מהמערכות שנמצאות בחדרים הרגילים והקטנים של ההתערוכה המרכזית במרכז הכנסים .
2- בעלי סלון ממוצע -כאן הסיפור אחר לגמרי , אין את האפקט המרשים כל כך של עוצמה ,מצד שני יש כאלו מערכות שנמצאות בחדרים סטנדרטים שעושות בית ספר לעצומות הללו (כמו שלי ורן ) מבחינת הטונליות , אינטימיות , יכולת להאזנה ארוכה בלי להתעייף , ויש לי כמה חברים שאני הולך אליהם כמו גיא שי ובעיקר אביעד , שאני אפילו מתקנא בצליל המופלא שיוצא להם למרות שאין שם גודל ואנרגיה כמו שיש אצלי ואצל רן ,
אז צריך להודות על האמת , בדקות הראשונות המערכות העצומות הן מאוד מרשימות ואני די התרגלתי , מצד שני כאודיופיל ותיק אני מצליח להוציא את המוץ מן התבן בכל מערכת , גם בקטנות יותר ,בעיקר באלו שמלוטשות עד הקצה ,שיש להם טונליות מופלאה ,ונינוחות שלא תמיד קימת בעצומות,נכון ,הבמה קרובה להופעה חיה , הבס מפרק אבנים בכליות , כל זה בגלל גודל "ההיכל" ,
אבל למי שאוהב מוסיקה ולאו דווקא אפקטים שאמנם מקרבים אותך לLIVE ולהתרגשות מההתרחשות ,מערכות בינוניות עם ציוד נהדר וסידור נכון אינם פחות טובות ואולי לעיתים יותר קל לסדר אותם ,
וכל זה אני כותב למרות שיצא כך שהמערכת האישית שלי שייכת לקבוצה הראשונה ,
3- מצב ביניים - יש לי חבר שקוראים לו דורון , הוא באמצע , יש לו חדר עם 5 קירות גדול , אבל לא סלון עצום , יש לו רמקולים בעלי יכולת עצומה , מגברים אימתניים , ציוד אולי הכי טוב בעולם , אצלו משום מה זו חוויה ברמה שלא חוויתי בשום מקום , גודל נהדר , אנרגיה אין סופית , איכות בשמיים מכל הבחינות , במה נהדרת , נכון ,אצלי עוד יותר חזק , אבל אצלו זה מטורף גם באיכות וגם בעוצמה , אין ספק שאיכות הצליל שלו יותר טובה משלי למרות שפחות שומטת לסתות ,לבן אדם גם מקור אנלוגי מטורף (כמה ) ,שאיפה הוא והדיגיטל שלי ,
בקיצור חברים כתבתי כל זה בכדי להרגיע אותכם , נכון מרשים הגודל והעוצמה , מצד שני זה לא המדד המוחלט לאיכות המערכת אם להודות על האמת ,ואני נהנה רצח ממערכות קצת פחות בומבסטיות אבל איכותיות למרות שחולה בסינדרום נפוליאון ויש לי עניין סמוי להסביר לכם כמה חשובה הדינמיקה והגודל , אבל זה לא האמת , הייתי חי חופשי עם חדר יותר קטן ודינמיקה פחותה ,רק תנו לי איכות !
אבל, שמת את המערכת שלך והמערכת של רן באותה קטגוריה וזה לא מדוייק. את המערכת שלך לא ניתן בשום פנים להכניס לחדר קטן, לא פיזית ולא אקוסטית. לעומת זאת, המערכת של רן בתכלס היא על הצד הצנום, רמקול לא גדול במיוחד וגם הנגרה זה מגבר די קטן. ממש לא תחנת כוח.
אז השאלה המעניינת באמת היא מה היה קורה לו היינו מכניסים את המערכת של רן לחדר קטן, האם המערכת היתה יודעת להצטיין גם כמערכת מקטגוריה 2 כמו שרשמת בפוסט שלך? האם היתה יודעת להצטיין גם כמערכת אינטימית?
לא יודע. צריך לבדוק.
ועוד משהו, לצערי שכחתי לבקש מרן לכבות את הRC ולשמוע במצב פלאט. יש מצב חזק שבסלון כמו שלו, שהוא טוב מאוד מבחינה אקוסטית, מה זה טוב, מצויין, גם במידות וגם בטיפול הפסיבי (ויש שם גם אם לא רואים, רצפות עץ ווילונות וקירות כפולים עם חומרי בליעה וכנל תקרה) כל מערכת טובה היתה נשמעת טוב. ולרן יש מערכת מצויינת עם הווילסונים והנגרה, ציוד בעשירון העליון של ההי אנד, אז מה שאני אומר בעצם זה שקשה לי מאוד לבודד את התוספת השולית של הטרינוב כשלעצמו. כן שמעתי הבדלים ברורים בין מצבי הפוקוס של הטרינוב (נקודה צרה של סוויט ספוט מול פיזור יותר רחב) וזה היה ממש כמו קסם בלחיצת כפתור.
באובר אול, תוצאה מדהימה.