ביקור אצל לוני מ"אורק אודיו"...


Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
אייל פור, תודה על תגובתך המכובדת.
:בעד:
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
לשניצל, תודה על הברכות (ורד).
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
631
מעורבות
115
נקודות
43
שלום דיטון66,

את הדגם MF5 החליף הדגם XLi .
התיבה של XLi שונה במקצת מהתיבה של MF5 .
כמו כן, הטוויטר הוא של SEAS ולא של FOCAL .
כרגע, אני לא מתכנן על רמקול זה. מתכנן יותר על הדגם XL10 .

כידוע, חברת NEAT השתמשה בטוויטרים של FOCAL לכל הסדרות שלהם.
FOCAL כבר לאמספקים טוויטרים לחברת NEAT (גם לחברות אחרות שהשתמשו בטוויטרים שלהם), לכן עצם ליום זה, הם משתמשים בטוויטרים של SEAS .
בגלל שינוי זה, נעשו שינויים גם בקרוסים ובחיווט פנימי בסדרות הרמקולים.

לפני זמן מה, היה אצלי בתצוגה את הרמקול המדפי MFS ואת הרמקול המדפי מהייצור החדש XLS .
אופי הסאונד כמעט היה זהה למעט הטיווטר של SEAS שהוא קצת יותר נעים למרות שמבחינתי הטיווטורים של FOCAL לא הציקו לי ברמקולים של NEAT עד עצם יום זה. אופי הסאונד של רמקולי NEAT לא משתווים לאופי הסאונד של FOCAL או כל יצרן אחר שהשתמש בטוויטרים של FOCAL.
לגבי הרמקול XLS כשלעצמו, רמקול מעולה.

דרך אגב, ידוע לי שהסט שלך בנוי מאלקטרוניקה של NAIM.
בתערוכה האחרונה BRISTOL SHOW החדר של NEAT ושל NAIM (סט אפ) היה לחדר שקיבל את התואר BEST SOUNDING ROOM.
בהזדמנות זאת, בזמנך הפנוי תגיע לביקור בכדי להתרשם מהרמקולים של NEAT.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
שלום דיטון66,


דרך אגב, ידוע לי שהסט שלך בנוי מאלקטרוניקה של NAIM.
בתערוכה האחרונה BRISTOL SHOW החדר של NEAT ושל NAIM (סט אפ) היה לחדר שקיבל את התואר BEST SOUNDING ROOM.
בהזדמנות זאת, בזמנך הפנוי תגיע לביקור בכדי להתרשם מהרמקולים של NEAT.

נראה לי שאתה מסתכן בפרנסתך אם אתה משבח את NAIM בפורום הזה...

אריה
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
882
מעורבות
206
נקודות
43
מר tivan ,
אפשר לקבל התייחסות עניינית לשאלה ששאלתי קודם?
עדיין לא מובנת לי טענת "ההתהדרות" שאתה טוען בלהט רב.
על איזה מוניטין אדוני מדבר?
כל המוניטין בנוי על one man show ששמו לוני.
מי שפגש אותו יודע במי מדובר ומי שלא פגש אותו ממילא לא מכיר את "החברה"...
אם תיאות להסביר את המשמעות של חברה מול עוסק מורשה עבור הצרכן אז אולי אצליח להבין את הטיעון שלך.
אם בטעות השתמע שמדובר בחברה בע"מ אז ההיפך הוא הנכון - מבחינתי כצרכן אין בזה שום יתרון....
תודה
ארז

הי ארז,
ההבדלים בין עוסק מורשה לחברה רבים ואינם נוטים רק לצד אחד.
חברת יחיד, עליה אתה רומז שונה במקצת אולם הכללים דומים:
1. לחברה יש תקנון, נהלי עבודה ואחריות עוסקים, מספר בעלי תפקידים,בעוד שעוסק מורשה נתפס כאדם בודד שהיום מוציא קבלות בתחום אחד ומחר בתחום אחר.
2. חברה היא ישות משפטית שמאגדת אנשים למען מטרה משותפת.
3. לחברה יש בעלי מניות:
המחזיק במניות חב כלפי החברה והחברה חבה כלפיו. לכולם מטרה לשמור על החברה קיימת. הדברים שונים מעט בחברת יחיד..
4. תביעת עוסק מורשה פשוטה יותר מכיוון שהמדובר בישות בניגוד למצוטט על ידי איל פור, מקרי הונאה בחברות מטופלים על ידי "הרמת מסך", הליך
המאפשר תביעה ישירה של בעלי המניות בחברה
5. מוניטין: חברה היא ישות הצוברת מוניטין לאורך שנותיה. לכן חשוב לציין מתי החלה פעילותה (שנת 2008...) המדובר בנכס שניתן לחשבו חשבונאית ולהמירו בכסף בעת מכירת החברה. עוסק מורשה אינו ישות שצוברת מוניטין חשבונאי, אולם העסק שלו כן יכול.
6.
הפחתת סיכונים: כל עסק נחשף לסיכונים מסוגים שונים: פיננסיים (תזרים, חובות לקוחות), כלכליים (מיתון, אינפלציה) וחוזיים. כל הסיכונים הללו חלים (במרבית המקרים) אך ורק על החברה ולא על בעלי מניותיה או מנהליה. יחד עם זאת, חברה אשר אין לה תקנון מוסדר (ראה סעיף 1) ומתנהלת יותר כמו עסק משפחתי קטן עלולה לגרום לאבדן הגנת האישיות המשפטית הנפרדת.
7. החברה מחזיקה את נכסיה והם רשומים על שמה (מלאי, חנות) ולא על שם העוסק המורשה.

עוסק מורשה לא חייב בכלום פרט לפתיחת תיק במע"מ ובמס הכנסה. בזה מסתיימים חובותיו.

לסיכום,
בהכללה הציבור תופס רכישה מחברה כמקום מסודר שיש לו "אמא ואבא".

לכן קיימים עוסקים מורשים "חאפרים" המעדיפים לטשטש הישות שלהם.
מציינים באתר הבית
חברת X AUDIO, יבואנית מערכות שמע איכותיות.
בפועל אין חברה כזו, אבל למי אכפת כשאפשר להוציא קבלות על שם ישות אחרת?

מביאים מלחך פנחה, נותנים לו "גוד טיים", מפציצים מחיר עגול לצרכן ומחליקים לו משפט כמו "חברת X הוקמה בשנת Y".
למה? כי זה מופיע כבר באתר, אז למה לא להמשיך?

 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
מר tivan ,
תודה על התיחסותך המפורטת.

כאשר מדובר בחברה שהיא למעשה one man show , כל מה שרשמת בסעיפים 1-3 מאבד את משמעותו.
להבנתי, אין הבדל בין תביעת עוסק מורשה לתביעת חברה שלמעשה מבוססת על אדם אחד (סעיף 4 ) ובכל מקרה קל יותר לתבוע עוסק מורשה כך של"התחזות" כחברה אין כל ערך ממשי...
לגבי סעיף 5 - מוניטין - אתה מתייחס לאספקט החשבונאי של המונח כאשר זה לא רלוונטי לעניין מוניטין בעיני ציבור הלקוחות.
כך גם התייחסת לסעיפים 6 ו 7 .
מילות הסיכום שלך אומרות בעצם את מה שניסית לומר בטיעונך - "בהכללה הציבור תופס רכישה מחברה כמקום מסודר שיש לו "אמא ואבא".".
זה אולי נכון כאשר מדובר על חברה שעיסוקה בשיווק המוני.
זה לא המצב באודיו היי אנד שמבוסס על היכרות אישית (או כמעט אישית) של היבואן ואני מתכוון בעיקר ליבואנים הקטנים שעובדים מביתם או ממשרד/אולם תצוגה מינימלי.
הרי מי זו חברת "אורק אודיו" אם לא לוני בכבודו ובעצמו?
ומי זו חברת "אודיו פידליטי" אם לא אייל פור בכבודו ובעצמו?
ומי זו חברת "אודיופריק" אם לא ערן פוגל בכבודו ובעצמו?

לדעתי אין פה שום מצג שווא או ניסיון להצטייר כחברה גדולה ומבוססת. ההיפך הוא הנכון - אחד הטיעונים המרכזיים של אותם יבואנים הוא שבמקרה שלהם הצרכן לא משלם עבור לוגיסטיקה יקרה שמאפיינת חברה גדולה ולכן יש ביכולתם להציע מחירים אטרקטיבים יותר מחברות גדולות (למשל, טופ אודיו...).

בניגוד למוניטין חשבונאי, מוניטין שנתפש ע"י צרכן כבעל ערך מתבסס כולו על ידע מקצועי ורמת היחס האישי שהוא מקבל.
זה תמיד ניתן ע"י אנשים בשר ודם, לא ע"י יישות משפטית שנקראת "חברה"....
יש פוסט בנושא רמת השירות הירודה של חברת "סמליין" יבואנית סמסונג. אתה מוזמן לשאול את אותם מתלוננים מה דעתם על "המוניטין" של החברה....

ארז
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אתם יודעים עד כמה נדהמתי מהפרסומים שגילו שסניף השופרסל בכרמל - בו אני קונה - הוא הסופר הכי יקר בארץ?

כל חיי הייתי משוכנע שהמשמעות של "רשת" היא שלא משנה באיזו חנות אני קונה ברשת, המחירים תמיד יהיו זהים.

מה ששופרסל עשו זו לדעתי הונאה שלא לדבר על הניצול של תושבי הסביבה.

וזו חברה שמוחזקת ע"י יותר מאיש אחד... ואני בטוח שהכול חוקי כדת וכדין.

אריה
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
619
מעורבות
10
נקודות
18
לוני.
מרגיש צורך לבקש סליחה בשם הלקוחות האודיופילים בפורום .ששמך הישר וההגון נקשר לאיזה שהוא נסיון רמאות או מה שהתכוון החכמולוג .מבלי שיקיר אותך איש יקר ואחד שעושה כבוד למקצוע סוחר, ואתה הרבה יותר מזה כי קודם אתה אוהב מוזיקה שיש מה ללמוד ממנו.
האמון שאתה נותן בלקוחות בהשאלת ציוד לבדיקה ללא התחייבות . הוא בטח עולם שהחכמולוג לא מכיר כי אחרת היה יודע שאתה רחוק מהדוגמא המטומטמת שבאשמתו נקלע אליה ( לשלם כסף לסוחר ריהוט שהוא גם לא מכיר , אחד ישר שמכירים גם לא יבקש את התשלום מראש בטח לא סכום גבוה ורק על מנת להקנות לך תחושת שרות ומחיבות מצידו ממך חכמולוג לא הייתי קונה דבר ).
לוני חזק ואמץ ותודה לך .
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
השאלה שצריכה להישאל זה
למה כמעט כל שרשור שמתחיל בנושא אודיו
נגרר למסע של השמצות וליכלוך
?
סתם מוריד מערך האתר חבל
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
882
מעורבות
206
נקודות
43
לוני.
מרגיש צורך לבקש סליחה בשם הלקוחות האודיופילים בפורום .ששמך הישר וההגון נקשר לאיזה שהוא נסיון רמאות או מה שהתכוון החכמולוג .מבלי שיקיר אותך איש יקר ואחד שעושה כבוד למקצוע סוחר, ואתה הרבה יותר מזה כי קודם אתה אוהב מוזיקה שיש מה ללמוד ממנו.
האמון שאתה נותן בלקוחות בהשאלת ציוד לבדיקה ללא התחייבות . הוא בטח עולם שהחכמולוג לא מכיר כי אחרת היה יודע שאתה רחוק מהדוגמא המטומטמת שבאשמתו נקלע אליה ( לשלם כסף לסוחר ריהוט שהוא גם לא מכיר , אחד ישר שמכירים גם לא יבקש את התשלום מראש בטח לא סכום גבוה ורק על מנת להקנות לך תחושת שרות ומחיבות מצידו ממך חכמולוג לא הייתי קונה דבר ).
לוני חזק ואמץ ותודה לך .
כן לוני,
סלח לנו כי עווינו, חטאנו, פשענו.
בשם כל האודיופילים לדורותיהם.

כמה חארטא..
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור