אריה
אוהב את התחום
- הודעות
- 210
- מעורבות
- 0
- נקודות
- 0
לא נכנס כאן למלחמת תרבות אבל שמעתי את אלסנדריני ולדעתי באמת תעית במהירות....(אולי חיברת את ה-CD ל 300V), בקיצור-לא לטעמי לחלוטין. יש גם הקלטה מעולה של גרדינר במהירות הנכונהאחרי שעשר שנים (!) לא שמעתי את הגלוריה של ויוולדי - הפעם האחרונה הייתה בתקליט, בביצוע שאהבתי בזמנו של VITORIO NEGRI, בהקלטה משנת 1976 או 1977 - שמעתי אתמול את היצירה עם אלסנדריני (בביצוע הקודם, משנת 2001. בינתיים הוא הקליט שוב, הפעם את שתי הגלוריות, ב-2009).
נזכרתי כמה יפהפיה היצירה הזאת, כמה מענגת ומשמחת. בך צריך לפתוח טורבו ולהזיע בקנטטות הכי טובות שלו כדי להתקרב למה שויוולדי עושה בנונשלנטיות איטלקית קלילה ומלאת אור.
אבל המילה "נזכרתי" אינה מדויקת. מפני שהביצוע של אלסנדריני שונה בתכלית השינוי מזה של NEGRI.
קודם כל זה ביצוע בכלים אותנטיים, עם תזמורת ומקהלה לא מנופחות כמו בעבר, ועם סולנים המכווננים למוזיקה מן התקופה הזאת, ולא לתקופות מאוחרות יותר. זה גם ביצוע הנשען על הידע הרב שנצבר בעשורים האחרונים במחקר ובביצוע המוזיקה העתיקה.
אלסנדריני פותח את היצירה במהירות מטורפת לחלוטין. אם זה היה תקליט, הייתי בטוח שלחצתי בטעות על כפתור מהירות 78. בשניות הראשונות מקבלים אגרוף מהמהירות הזאת. אחר כך מתחילים לקפץ ולשלוח גפיים לכל עבר מרוב התלהבות. בקטעים הבאים הוא חוזר ל-33, ומקבלים (לפחות אני) ויוולדי שלא שמעתי מעודי: צלול ואפל, מכמיר לב ומאיים, מורכב ואנין וזוהר כמו פנתר שחור.
תיאום מופלא בין שני איטלקים ענקים: האחד הלחין יצירה גדולה, האחר מבצע אותה בגדולה.
אולי ניפגש פעם לסשן גלוריה