רמקול של 4 אום לא מומלץ לחבר למגבר במצב של ברידג'(הכפלת כוח). למעשה בברידג
אולי בגלל זה נשרפו לי דרייברים , איזה גל מרובע או משהו אחר , תסביר לי למה ברידג לא מתאים לרמקול שלי , אני עכשיו בכל רמקול 120w ופי ארבע דמפינג פקטור , נשמע יותר נקי ולא פחות דינמי אם לא יותר, הרמקול שלי 4 הואםנכון מאוד, אם כי הרמקול של שניצל "יושב" על 4Ohm כך שניתן לדבר על 480W (בברידג' מונו) מול 120W במצב ה"רגיל".
מה שקורה בטכניקה המסויימת הזו של בריג'ינג (Bridge Tied Load), הוא שכל ערוץ הגברה אחראי להדק אחד של הרמקול (ה-load), כאשר אחד מהם מקבל שיפט של 180 בפאזה (תפקיד מתג הBTL מאחורה הוא לנתב ערוץ אחד דרך מעגל היפוך - בד"כ op-amp) והוולטאז' שרואה הרמקול (שלא מיוחס לגראונד כמו במצב הרגיל) הוא כפול (כלומר ההספק מרובע).
הנקודה הרגישה ביותר בטריק הזה (שמחלץ המון הספק בלי שנגענו במתח ההזנה - voltage rails) - כל "צד" רואה חצי מעכבת הרמקול כך שכדי לעבוד ללא נזק עם רמקול של 4 אוהם, צריך מגבר שמרגיש בבית עם 2 אוהם. קשה לומר בדיוק מה המצב במקרה הספציפי הזה:
ה-Atesia מוגדר כ-4 אוהם, לא ראיתי על הרשת גרף עכבה/פאזה שלו ואנחנו יודעים שלעתים קרובות רמקולים שהוצהרו כ-4 יורדים בשקט ל2 בחלק מטווח התדרים ואפילו יותר כשמסתכלים על שיקלול העכבה עם זוית הפאזה. יתכן שבנקודות מסויימות בטווח התדרים נרד לאום בודד.
מצד שני - הלקסמן די גיבור, מצד שלישי - ב480W נגיע כבר (כנראה) למגבלת הזרם של הספק שלו, אם כי נגיע לשם רק בסיטואציות שבמצב הרגיל (כי במצב הרגיל הוא יודע לרדת עד 1 אוהם) היה חסר לנו גיין כדי להגיע לווליום הרצוי בחדר המסויים הזה..
(ועוד לא דיברנו על השפעת הקרוס ועצם החלוקה לביי אמפינג).
די שכיח למצוא BTL מונו בהגברות של סאבים בהם נדרש הרבה הספק ו"מערכת היחסים" בין המגבר לדרייבר יותר ישירה וצפויה.
אם אני מבין אותך נכון, אתה עכשיו מחובר בלי ברידג' , עם בי-אמפינג, וזה נשמע יותר טוב - בעיני, זה תואם את ההגיון הטכני.אולי בגלל זה נשרפו לי דרייברים , איזה גל מרובע או משהו אחר , תסביר לי למה ברידג לא מתאים לרמקול שלי , אני עכשיו בכל רמקול 120w ופי ארבע דמפינג פקטור , נשמע יותר נקי ולא פחות דינמי אם לא יותר, הרמקול שלי 4 הואם
לא רוצה לך לספר לך כמה עולה כל דרייבר של אקוטון , בעיקר הדיאמונדבגלל זה גם נשרפו לך הדרייברים. כל אחד והדרך שלו. תהנה ממוזיקה טובה.
גם האנטם שורף ‘ אל תשכח הוא 2000w ב4 אוהם, תוכל לשלוח לי הנייד בפרטי ?אם אני מבין אותך נכון, אתה עכשיו מחובר בלי ברידג' , עם בי-אמפינג, וזה נשמע יותר טוב - בעיני, זה תואם את ההגיון הטכני.
זה לא שמצב הברידג' לא מתאים בהכרח לרמקול+מגבר שלך, אלא שהמצב הזה "חשוד דינאמית" בגלל שעכבת הרמקול ירדה אפקטיבית (חצי) והמגבר מצידו קפץ בגיין וההספק הוא פי 4 (!). אם מצב הברידג'ד-מונובלוק מבחינת עכבה לקח את המגבר לקצה אז הגיוני שתחווה פחות דינאמיות ו/או יותר דיסטורשן (כתבת גם "נשמע יותר נקי").
הדאמפינג פקטור, אם הבנתי נכון, עולה פי 2 ולא פי 4, וזה בכל מקרה אמירה די תיאורטית כי אין מספיק מידע על מה שקורה בקרוס ולאורך כל טווח התדרים. לא יודע להגיד אם זה משנה משהו לטוב או לרע.
כדי לנתח את זה יותר טוב (ברמת התיאוריה) - צריך גרף phase/impedance של הרמקול וצריך להבין איך מחובר הבי-אמפ ומה קורה בקרוס. אני אישית לא מצאתי טעם להתעסק עם בי-אמפ מבוסס קרוס פסיבי (כן מחזיק מבי-אמפ אקטיבי עם קרוס/DSP לפני המגבר) - כיש לי רמקול פסיבי אני זורם עם היצרן ומחבר אותו "רגיל".
לסיכום: מה שאתה שומע - הגיוני, לזכות המגבר שהוא בנוי עם ספיירים (אחרת באמת היה מתחרפן מהברידג') ואני אישית, אינטואיטיבית ותיאורטית - כנראה הייתי שומע עם האנת'מים.
הייתי כותב "בהצלחה" אבל כנראה שכל אחת מהאפשרויות מוצלחת .
רועי