אתגר ה- 7,500 ש"ח?


il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
וכאן תרשה לי לחלוק על הקביעה.

לא שאני מומחה גדול לרמקולים ב 1,500 ש"ח עד 2,000 ש"ח- אבל יצא לי לשמוע כמה וכמה מהם (להתרשמות לא להשוואה- אז זה לא שהאמירות שלי מגובות מי יודע מה).

הרושם שקיבלתי היה של רמקולים עם ביצועים מאוד 'חיוורים'- והדרך היחידה להוציא מהם קצת יותר, היתה לדחוף אותם עם הגברה יקרה משמעותית מהם.

לעומת זאת יצא לי לשמוע מיגוון מקורות זולים בהשוואה ליקרים (IPOD;MP3;וכדומה)- מה אגיד לך, אני יכול לחיות איתם יותר 'בשלום' מאשר עם רמקול ומגברים של 1,500 ש"ח.

להבנתי- ואני חוזר ומדגיש לא למדתי את הנושא ולכן דברי הם התרשמות בלבד- לקבל סט מוזיקאלי מהנה זה בראש ובראשונה מגבר מנורות ומוניטור, זו נראית לי מערכת שניתן להנות לאורך שנים.

אני אנסה לתת דוגמא מסט במחיר אחר שאולי ימחיש את טעמי:

יצא לי לשמוע לאורך תקופה עם מינימוניטורים של JM LAB מחוברים למגבר ICON AUDIO -היה צליל נפלא, אומנם מוגבל אבל נהנתי מכל רגע.

באותה תקופה, במקביל, שמעתי באותו חלל את אדיו פיזיק וירגו עם אינטגרייד של VAC - הסט היה טוב יותר ללא עוררין, אבל עדיין הסט 'הקטן' היה עם הרבה יותר קסם.

במבחן 'הגעגוע' לצליל, אני אדיש לחלוטין לסט של אדיו פיזיק + VAC , והרבה פעמים מוצא את עצמי נהנה להיזכר בצליל של JM LAB + ICON AUDIO .

ואת הגעגוע לצליל ב 7,500 ש"ח יהיה מאוד קשה לקבל- אם נלך בהתאם להנחיות שיטתך.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
לעומת זאת יצא לי לשמוע מיגוון מקורות זולים בהשוואה ליקרים (IPOD;MP3;וכדומה)- מה אגיד לך, אני יכול לחיות איתם יותר 'בשלום' מאשר עם רמקול ומגברים של 1,500 ש"ח.

You can - and I cann't. Obviously we have different standards in our heads. In this situation there is no subject for discussion​
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
מודה ומיתוודה- לא ממש 'שוחה' במגברים ורמקולים ב 1,500 ש"ח, אבל בכל זאת מבין / יודע דבר או שניים על מקורות / נגנים- כולל חלופיים.

מסכים שהכל מסתיים 'בראש' / בטעמו של המאזיו- ולכן אני מגביל את אמירותי לטעמי / ניסיוני.

אבל, לניסיוני- נכון שיש הבדלים בין מקורות, והבדלים לא קטנים כלל ועיקר. אבל כל ההבדלים שקיימים במקורות לא שווים / לא משמעותיים למאזין כמו ההבדל שיש בשילוב מוצלח יותר בין רמקול / למגבר.

ואני 'יעיז' להגיד שגם עם מקור פחות איכותי התוצאה הסופית תשמע טוב יותר עם מגבר נורות טוב ושנאי מבדל לחשמל- מכל קומבינציה של מגבר טרנזיסטורי טוב ומקור משופר, בתקציב הנתון לדיון.

אני בהחלט מקבל את העובדה שלאנשים אחרים יש 'סדר עדפויות' שונה איך להרכיב מערכת, כמו שלי יש דרך מסויימת איך אני 'מנתח' הקמת סטים.

אולם האתגר בפורום זה להראות אלטרנטיבות שונות שאולי יתנו לאנשים כיוון בסביבות התקציב המוצע, אם הצלחנו לעשות זאת נדמה לי שזה הישג ראוי.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אילן, אתה בטוח שקראת את הכותרת של הפוסט הזה?

חיפשו מערכת עד 7500 ש"ח- לא יודע איזה מוניטור שמעת אבל עד כמה שאני זוכר הוירגו 3 הוא רמקול "תחת ההגדרה" של פול ריינג ונמכר בזמנו סביב ה 7K אבל בדולרים וגם הVAC אינטגריטד נמכר בסביבות 6$K
יחד זה 13$ מכפילים בארבע זב 52,000 ש"ח מוסיפים קצת איפוד וכבלים זה עוד כמה מאות שקלים לשיטתך.....

אין ספק שהמחיר הזה הוא פירורים לעומת המערכות שאתה רגיל להם (כאשר מצרפים אותך לחברים שיש ברשותם ציוד כזה ומעבירים אותו במשלוחים).


דרך אגב -עם איזה דגם של האינטגריטד ואק שמעת (מה היו השפורפרות?) ?
כי גם אני שמעתי בעבר אצל היבואן את מה ששמעת ואת ICON מחוברים לכל מיני רמקולים
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אז לא התלהב ממערכת שיש בה VAC, אז מה קרה??..... יאללה חלאס.
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לדיז

הערה ראשונה- כתבתי שהדוגמא היא לא בערכי בהפוסט, היא רק היתה דוגמא לסינרגיה עם קסם, ושהמחיר לא היה הפקטור ליצירת הקסם.

הערה שניה- אין ספק שהוירגו עם ה VAC היה יותר טוב, גם את זה כתבתי. אבל קסם לא היה שם, והמגבר היה סופר אווטר.

הערה שלישית- זה לא היה בהשמעה אצל היבואן- זה היה אצלי בבית שכל אחד מהם שהה קרוב ל 3 שבועות (עם נורות של סווטלנה ל VAC ב KT88 לעומת EL-34 ב ICON).

היבואן ניסה בזמנו לחבר את ה ICON לרמקולים ריצפתיים- כפיתרון להוזלת ההגברה לצרכן- וזה לא עבד כראוי ברוב הדגמים, כי לא היה בזה הגיון.

לעומת זאת עם הברילון עם ה ICON היה סביר (רמקול קשה להנעה- לעומת זאת עם ה VAC התוצאה היתה מעולה), ועם מוניטורים אחרים זה נשמע מצויין.

הערה רביעית- מעבר 'לשיגעונות' שלנו (ורק השבוע הזמנתי מחו"ל סט הגברה שעולה כ 150 אלף ש"ח), אני שומע דברים אחרים- ומנסה לא 'לגרור' אף אחד למחוזות האי שפיות שלנו.

אני מנסה לקחת את מה שאני יודע 'מהשיגעון' האישי שלי- ולהפוך אותו למידע שימושי ופרקטי גם ברמות טירוף מופחתות בהרבה, בכל זאת המידע שאנחנו צוברים בעבודתינו בחברת הובלות 'שווה' עצה / תובנה.

כך אני לפחות מקווה.

ואל תיקח אישית את ההערה על VAC - חברה מעולה שיש לה ציוד מדהים, רק צריך לדעת מה לחבר למה.
 

mmhifi

אוהב את התחום
הודעות
191
מעורבות
11
נקודות
18
אבל כל ההבדלים שקיימים במקורות לא שווים / לא משמעותיים למאזין כמו ההבדל שיש בשילוב מוצלח יותר בין רמקול / למגבר.

Ok, there is place for everybody in Audio Hell​
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אני מבקש לא לחרוג מהרעיון של השרשור הזה: מערכת ב-7,500 ש"ח
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
רמקולים: B&W 685 (מדפיים הסידרה החדשה) בעלות 3800 ש"ח +-.
הגברה: Xindak Xa 70 בעלות 2200 ש"ח.
מקור: Denon DCD485 בעלות כ 1400 ש"ח.
כבלים ואינטר קונקט סטאנדארד (אין כסף).
סה"כ 7400 ש"ח (אלא אם החנות תיקח כסף על כבלים בסיסיים של לקסוס, כנראה שלא)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
לטעמי השאלה ראויה, כיוון הדיון 'קצת' מפספס.

צליל של מערכת הוא התוצר בראש ובראשונה של שילוב רמקול / הגברה. המקור והכבלים משלימים את התמונה.

הדיון על המקורות 'סוחב' את המיקוד מהדיון העיקרי- מי שמצליח למצוא הגברה ורמקול שיתנו צליל איכותי בתקציב שבין 5K עד 6K , די 'פתר' את המישוואה.

מבלי להכנס לפירמות ושמות מוצרים- ממש לא חזק בטווח המדובר- הייתי מנסה לקבוע עקרונות ראשוניים:

האחד, מינימוניטור עדיף על רצפתי במחיר העיל.
השני, מגבר מנורות יתן תמורה מוזיקאלית טובה יותר ממגבר טרנזיסטורי במחירים המדוברים (הייברידים יקרים יותר).
השלישי, לאחר מכן הייתי בוחן את שאלת המקור והכבלים.

לטעמי נושא הטיפול בחשמל חסר בתקציב.

בחו"ל נהוג לבחון מערכות יעודיות בתקציב של 2,500 דולר (כתקציב כניסה)- במושגים ישראלים אנחנו מדברים על תקציב של שווה ערך ל 12,000 ש"ח.

מתחת לתקציב העיל- נראה לי קצת 'צפוף' למשהו איכותי.

אילן,

צליל מערכת הוא התוצר של כל המרכיבים. לדעתי מקור השמע גם הוא חשוב מאוד, הכבלים קצת פחות. יש מבחר גדול יותר של רמקולים מדפיים בתקציב של 2000- 3000 ש"ח, מצד שני, צריך לקחת בחשבון, הוצאה נוספת של כמה מאות שקלים עבור סטנדים, דבר המעלה את המחיר הכולל.
יש מגבר מנורות ב-2000- 2500 ש"ח?

תומר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
בחיאת נמר,
הפטיפון שלך הוא די ההיפך מ"זול", לא ?
אני לא בטוח שבמחיר של CDP או של SB אפשר למצוא פטיפון טוב שיתן פייט למי מהם, שלא לדבר על זה שהפטיפון עצמו דורש השקעה נוספת (ראש, פונו) ותחזוקה שוטפת וכך גם התקליטים.
והבעיה החמורה ביותר עם פטיפון היא - הילדים. כי הפטיפון הוא מצד אחד מאד עדין ומצד שני מאד מושך בעיניהם של הקטנים.
דבר איתי עוד כמה שנים, כשדרדקים ירוצו בין הרמקולים שלך ויניחו טלף מלא בבמבה על הצלחת של הנוטינגהם :)


1- שלי זה משהו אחר - גם המערכת הכוללת היא אינה מערכת של 7500 ש"ח.

פרוג'קט דביוט + ראש אורטופון התחלתי + פונו סטייג' פשוט של נאד או פרוג'אקט נישמע מצויין ואפילו טוב יותר מכל CD שהיה ברשותי עד 3K . זה אומר שהוא עמד והיה טוב יותר ממרנץ 5400 , שינדק מסדרת ההתחלה , רוטל {שהיה יד שניה} ועוד כמה שעברו דרך המערכת שלי. הוא היה טוב יותר לדעתי באופן חד וחלק.

נכון לעכשיו לדעתי גם CD ב-10K דולר אינו מסוגל להיתמודד מול הסטאפ האנלוגי שברשותי .

לגבי הילדים - הכל עיניין של חינוך . אצל כמה מחברי האודיופילים בעלי הגמדים הקטנים אין שום בעיה והגמדים ממשילים את המערכת משולה לתנור רותח .
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אילן
אכן היבואן ניסה לחבר את ה ICON לוירגו וגם אז זה נראה ונשמע לי מוזר , אבל לא ציינתי את התרשמותי.
לגבי האינטגריטד- על פי ניסיוני בדגם במשפחה הזו החלפת המנורות הקטנות היא זה שמשפעה על הסאונד ולא החלפת ה גדולות (משפיעה פחות) הייתה שואל הייתי אומר לך לשים בקטנות VALVO 1957 מהמפעל בהמבורג- וזאת לאחר ניסיונות אחרים
לרוזי ואף לאילון- לא איכפת לי מ VAC , לא מזמן מכרתי פרה שלו שהיה ברשותי ועדיין חושב שהוא נשמע נפלא במספר סטאפים שיצא לי להקשיב אילהם(ולא אחרים)
יש הבדל צלילי בין EL34 ו KT88 אפילו כאשר לא מביאים בחשבון את המעגל שאליהם הוא מחובר. EL34 (בהכללה) יתקשה להתעסק עם הוירגו או אוונטי 3 (שפחות אהבתי).

לגבי הפוסט- 7500 זה ביזבוז זמן וכסף. למצוא רמקול שאוהבים ולחבר לו טרנזיסטורי זול (אין מנורות ששוה להשקיעה בטווח הזה) או להתאמץ בתחום יד השניה.

ההמלצה שלי היא אחרת- ללכת על מערכת מיני מהסוג
http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=257&cat=267&page=1
אומנם לא לחדרים מאוד גדולים אבל הצליל לא רע עבור המחיר, אין עוגמת נפש מיותרת ונותר קצת כסף לקישקושים אחרים.
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
1לגבי הילדים - הכל עיניין של חינוך . אצל כמה מחברי האודיופילים בעלי הגמדים הקטנים אין שום בעיה והגמדים ממשילים את המערכת משולה לתנור רותח .


אם תותר לי יציאה שמתאימה יותר לתגובות בוואלה!:
פחחחחח. או במילים אחרות גם אני הייתי גיבור גדול בשעתו :D;)
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
לתומר

אין ויכוח שמערכת היא סכום כל חלקיה, אבל במגבלות התקציב שהצבת תיעדוף גורמים קריטיים יותר / משפיעים יותר, הכרחי.

ולדעתי הטיה לכיוון המקור על חשבון הגברה / רמקולים תהיה בכיוון הלא נכון.

לגבי מגבר נורות- אבדוק ואחזור אליך.

לדיז

אומנם לא הוחלפו הנורות הקטנות למודל שציינת- אלא נוסו אחרות (מעבר למקוריות). הבעיה הקריטית לטעמי במשפחת האווטר הם שנאי יציאה קטנים מדי (וכתוצאה מגבר חלש יחסית).

ולכן כל הקטע של חיבורו לרמקולים קצת מסובכים להנענ / דורשים יותר עוצמה- נדון לכישלון. במוניטורים הוא נשמע נפלא, ולאין שיעור טוב יותר מ ICON .

הבעיה המחיר- 5 פעמים יותר, לא תמיד 'נשמע' עיסקה כדאית.

לגבי EL-34/84 מנורות עם צליל נעים ומפתה- ובכל מקום שלא נדרשת שליטה בנמוכים, אי אפשר להגיד זאת על KT88 - לפחות לא באותן רמות.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מערכת 7500

בתחום מחיר זה אפשר להרכיב מערכת מצוינת. כדאי לדעתי להקפיד על הכללים הבאים:

1) חלוקה שווה פחות או יותר של התקציב לכל רכיב.
2) הסתפקות במקור אחד בלבד (CD או פטיפון), מגבר בלבד (למי שחשוב טיונר שיוציא סיגנל מהכבלים או ימצא פיתרון יצירתי אחר) ורמקולים מדפיים.
3) לא לנסות להגיע לשיחזור של קצוות תחום התדרים - לא בטרבל ובייחוד לא בבאס.
4) לבחור חברות שמתמחות בציוד לאודיו, לא בציוד קולנוע ביתי.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
אני בנושא הזה חושב כמו IL . אם תקח אייפוד ותוציא את הסאונד מLINEOUT שלו , או שתקנה CDP ב3000 ש"ח , אני כמעט בטוח שלא תוכל להבדיל בינהם במערכות בסביבות המחירים האלו .
ההבדל בין האייפוד לCDP שלי הוא מאוד קטן (ויש לי חוש להבדלים קטנים בסאונד ) . מה שכן אם תקח פטיפון טוב עם ראש טוב , אני מזמין כול אחד לקחת תקליט של פינק פלוייד , שלא עבר רימאסטר ולקחת CD , ולבדוק בעצמו עד כמה ההבדל מורגש . כנ"ל גם עם הדאייר סטרייט
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
שניכם צודקים כנראה, אבל הגדרת האתגר (איזה יורם נעשיתי עם השנים..) היא עלות כוללת
של לא יותר מ 7500 ש"ח. נגן IPOD זה סיפור של 1000 - 2500 ש"ח בארץ.
זהו כבר מחיר של נגן CD סביר (בגבולות האתגר ואף מעבר).
אפילו נגן נאנו מיושן עם 4 GB עולה משהו כמו 800 ש"ח, ועל זה ממש לא כדאי ללכת בשיקולי עלות\תועלת.
אני בכלל לא בטוח כי נגן נחות משמעותית מ IPOD שבאמת יפנה תקציב למגבר ורמקולים איכותיים בהרבה לא יורגש במערכת ברמה הנידונה בשירשור.
(שילוב של מגבר משולב ב 3500 ש"ח ומדפיים ב 4000 ש"ח זה כבר לא רע)
 

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
לתומר

במחשבה שנייה....אולי הגזמתי מעט שקבעתי שאין דבר כזה מערכת סטראו איכותית
הכוללת : נגן תקליטורים, מגבר , רמקולים , פטיפון , כבלים, ב 7,500 שח.

אנסח זאת אחרת :

כניראה שמנקודת מבטי \מבט האודיופילים שגם אתה נמנה עליהם בסכום הנ"ל קשה
לייצר מערכת קומפלט איכותית , אך מנקודת מבט כללית ולמען האתגר, ואם אוריד את רף
הצפיות מההגדרה "מערכת איכותית " ל "מערכת בעלת איכות סבירה \מינימאלית" ,ומאחר ומדובר באודיו
דו ערוצי ולא במערכת קולנוע ,אני
מניח שאין מנוס ממערכת הכוללת מוצרים מסין שיכולה להתברג בקומפלקס הזה עם רמקול מדפי
קטן.

או IPOD עם מגבר אינטגריטד ורמקולים מדפיים.

אמיר ארמה
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור