אני חושב שלפעמים במהלך השנים של שיפורים למיניהם יוצרבחדר איזה בליל של אקוסטיקה שמתקן משהו ומקלקל דברים אחרים ,אנחנו גם מתרגלים לעיתים לצליל מסוים בבית לעיתים מת מדי ולעיתים פתוח מדי , הדהודים מתפרשים אצלנו כמשקל כבד , בקיצור בהמון מקרים טעות על טעות שמובילה בסוף לצליל די מאפען ,
יש לי חבר איטלקי (כמה ) שמישר מערכות היי אנד הכבדות ביותר שיש באיטליה ובאירופה ,
אז תנו לי רגע לספר לכם מה עושים בכדי לכוון החדר אפילו עם האוזן לאו דווקא עם מכשירי מדידה ,שזהו אמצעי לא פחות נכון לכוון לטעמכם ,
בראשית יש לסלק מהחדר כל אמצעי אקוסטי ולהשאיר החדר ערום(לא רהיטים ובאם אפשר למקם כורסת טלויזיה ב"פירסט רפלקשיין - יופי), והנה אנחנו מתחילים מהתחלה , בשלב ראשון לקבוע את מיקום הישיבה האופטימלי (לא קרוב מדי לקיר האחורי ,גם 40 סמ מרחק יעזור ) , בשנית יש למקם הרמקולים במרחק הנכון מקיר קידמי ובעיקר לקבוע ההטייה , רוב הרמקולים ישמעו טוב יותר כשהם לא יורים ישירות עליכם אלא עם הטייה קלה ממצב ישר , הרוב נשמעים טוב יותר "אוף אקסיס " ככל שההטיה לכוונכם תגדל יעלה משקל הגבוהים יחסית למיד באס ובאס , מציע לכם לא לוותר ולעשות את זה בלי אקוסטיקה בכלל עד שתגיעו לתוצאה שמתחילה לשאת חן בעינכם ,כלומר שהזמרות לא צורחות ולזמרי הבריטון יש ריאות בריאות , והנה אנחנו ממשיכים עדיין בלי אקוסטיקה לבחור הכבלים המתאימים , לא רצוי כבלים סותמים שעושים נעים בגב אבל מעלימים ההתרחשות (תשאלו את דוד גילבוע מה כבל יכול לעשות ) ,לעיתים הכבל הנכון מעלים הדהודים ומריחות שנובעות מהכבל בלא נכון , אותו דבר לגבי שיכוך , שימו המכשירים על הרגליים המקוריות וכך תכוונו ,יבוא זמנם בהמשך ,
העניין לוקח שבועות של הפנמה וניסוי , להלוות כבלים , להזיז הרמקול בלי סוף אבל אם תתמידו תגיעו קרוב לודאי לתוצאה מצוינת בלי אקוסטיקה ושיכוך שיכול להרוס הכל (כפי שצחי כתב) ,
וזהו אחרי שבועות של כיוונים באם נותר לכם לשים טיפה ספוגים בפינות ,יאללה , רוב הקולטים הללו בדרך כלל אוכלים המיד באס ולא משפיעים כל על ההדהוד בתדרים נמוכים , גם כל הספייקים למינהם לא תמיד טובים , בכל מקרה באם האפקט חזק מאוד סימן שדפק לכם משהו , ממש בעדינות עם שפע האביזרים הללו ,
מה שיוצא בדרך הנכונה הוא מינימום של אקוסטיקה אם בכלל , האמת , עדיף בלי אם אפשר ומיקמתם הרמקולים נכון , כך לפחות יוצא כדברי המומחים מחול , בכל מקרה נקודת ההתחלה לאקוסטיקה דיפיוזרים מטופשים וספוגים שבולעים המיד באס או סונקס שבולע גבוהים ומיד ומוביל לצליל גלטיני ברוב המקרים , לכן חברים בזהירות עם הדברים הללו , לא שאין לי קצת , יש לי ,אבל במינימום ,בנוסף להדגיש שבחירת הכבלים חשובה מאוד ,וזה בזמן שהחדר ערום ,לא לפני ,
הדבר העיקרי הוא כוון הרקקול וההטיה שלו ונקודת הישיבה , הרבה יותר מאשר לפוצץ החדר בספוגים פעמונים ורסונטורים ,
ומציע לכם לשים לב בנוסף שצליל רך במיוחד שכל זמרת נמצאת בעיצומה של אורגזמה איננו הצליל הנכון , יש משמעות למובנות המילים ולהתרחשות הכללית בהקלטה , אז לא לפחד מזה , תהיו חזקים חברה , ובסוף שאתם מרוצים תיקון קטן אקוסטי יכול להיות נחמד אבל לא הוא שצריך להחזיק המערכת ,
תסלחו לי שאני מציג גישה קצת שונה כמורה של כמה פרחחים , אבל נהייה מוגזם השימוש במשכחים ובאקוסטיקה שבסופו של דבר אוכל לכם כל חלקה טובה ,
שבת שלום לכולם , אהובים שלי !