אקוסטיקה אקוסטיקה ביתית - מה החשיבות ומה ועם מי ניתן לעשות?


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
חברים תודה רבה על דיון סוער.
לא חשבתי שעד כדי כך נושא כאוב
שאלה עקרונית - אם מדובר בחדר גדול גבוה מחדר ממוצע אך עדיין מלא בריהוט ושטיח, עדיין אפקט הטיפול האקוסטי יהיה קריטי? כפי שצויין מעלה לא ארצה להפוך את הסלון לאולפן הקלטות רווי ספוגים וציוד מפוזר בו לטובת השמע.
כן רוצה לשדרג רמקולים וחשבתי שנכון לבחון את נושא האקוסטיקה ראשית.
אז מערכת טובה עם אקוסטיקה סבירה יכולה להיות נסבלת או אפילו טובה? או שאקוסטיקה מצויינת עם מערכת בסיסית תיתן פתרון יותר טוב?
האם ההשקעה באקוסטיקה עדיפה על שדרוג הרמקולים?
נושא מעניין אך לא כזה השווה התנגחויות

אתה הבנת את ההסבר המדויק מה לעשות, אני אגיד לך כלל ברזל אחד
כשמדברים הרבה מדברים שטויות,
פעם, אחד שאל את חברו תגיד איך אשתך
במיטה החבר ענה יש כאלה שאומרים ככה,
ויש כאלה שאומרים ככה, תשובה לא קיבלת בשני המקרים, אם אתה רוצה מידע
תתקשר אלי בנייד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מי שלא מאמין, שיבטל אותה ויקשיב לאוזניות לצורך השוואה למערכת שלו.
וזו לא השוואה משמעותית, כי היא מתעלמת מהרבה פקטורים שאינם קשורים לאקוסטיקה, כמו שימוש בהגברה אחרת, ריבוי דרייברים ברמקולים לעומת דרייבר בודד באזנית (בד"כ) עם מעגלי סינון תדרים עבור הדרייברים, ענייני המסה וההתמדה של הוופרים, השפעת תיבת התהודה של הרמקולים, כבילה שונה, ואולי עוד.

מה גם שגם אם תחליף אזניות תקבל צליל אחר לחלוטין, ללא השפעת האקוסטיקה של החדר.

בדיוק כמו שאם תחליף רכיבים במערכת, תקבל צליל אחר לחלוטין, בהינתן האקוסטיקה של החדר.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
אתה בעליל מבלבל בין אקוסטיקה לבין טיפול אקוסטי.

אין ספק שאקוסטיקה משפיעה -- הרבה -- אבל לא בטוח שטיפול אקוסטי הוא הדבר החשוב ביותר, הנחוץ ביותר והנכון ביותר לכל חלל באשר הוא, ושזו הדרך היחידה והנכונה לקבל סאונד שאוהבים.

ה ו/או ה-RC.
אני מבלבל? אתה מערבב בלי הפסקה...

איך אפשר לטפל באקוסטיקה שעל פיך היא משפיעה הרבה, ללא טיפול אקוסטי?
ברור שאין צורך בטיפול אקוסטי בחלל שהאקוסטיקה בו טובה.

ללא אקוסטיקה סבירה שום טיפול בשאר המרכיבים לא יניב תוצאות נכונות וטובות בכל סוגי ההקלטות והמוזיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני מבלבל? אתה מערבב בלי הפסקה...

איך אפשר לטפל באקוסטיקה שעל פיך היא משפיעה הרבה, ללא טיפול אקוסטי?
ברור שאין צורך בטיפול אקוסטי בחלל שהאקוסטיקה בו טובה.

ללא אקוסטיקה סבירה שום טיפול בשאר המרכיבים לא יניב תוצאות נכונות וטובות בכל סוגי ההקלטות והמוזיקה.
המשפט "איך אפשר לטפל באקוסטיקה שעל פיך היא משפיעה הרבה, ללא טיפול אקוסטי?" מניח שנדרש טיפול, אבל אפילו אתה אומר ש"ברור שאין צורך בטיפול אקוסטי בחלל שהאקוסטיקה בו טובה".

האקוסטיקה משפיעה הרבה, אבל זה לא אומר שבכלל צריך לטפל, וטיפול אקוסטי לאו דווקא משפיע הרבה ו/או תמיד לטובה. יש גם מצבים של טיפול מוגזם או לא נכון, וזה גם לא תמיד מה שנותן את השיפור המירבי עבור השקעה נתונה.

אם יש בעיות אקוסטיות, צריך וכדאי לפתור אותן. אין ויכוח.
אבל זה לא שאוטומטית הטיפול האקוסטי זה הדבר החשוב ביותר ו/או הדבר הנכון לעשות בכל מצב ובכל המקרים.
חשיבות הטיפול האקוסטי הוא פונקציה של עד כמה האקוסטיקה הנוכחית היא בעייתית.

וכאמור, העובדות בשטח הן שהרוב המוחלט של האודיופילים לא עושים טיפול אקוסטי, וכן אוהבים את הסאונד, מה ששם את חשיבות הטיפול האקוסטי בפרופורציה הנכונה במציאות -- לא תמיד מספר 1.

והשאלה אם התוצאות צריכות בכלל להיות "נכונות" היא שאלה "אידיאולוגית". לדעתי האישית, מה שחשוב הוא שהתוצאה תהייה כייפית למאזין, וה"נכונות" לא מעניינת. אבל זו דעתי האישית. במקור חשבתי להיפך, והתפתחתי משם :)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
וכאמור, העובדות בשטח הן שהרוב המוחלט של האודיופילים לא עושים טיפול אקוסטי, וכן אוהבים את הסאונד, מה ששם את חשיבות הטיפול האקוסטי בפרופורציה הנכונה במציאות -- לא תמיד מספר 1.
מה זה עובדה....
כמו שמש בצוהרי היום.

הפוך גוטה הפוך, האודיופילים נהנים להחליף ציוד כי הסאונד אצל לא ממש מהנה אותם, והם לא מוכנים/ יכולים לטפל אקוסטית בחדר שלהם.

עם מזרן אחד קטן, ודיפיוזר אחד מצו'קמק אוכיח לך את טענתי (שהיא לא אידיאולוגית) בביקור אצל כמה "אודיופילים" שתרצה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מה זה עובדה....
כמו שמש בצוהרי היום.

הפוך גוטה הפוך, האודיופילים נהנים להחליף ציוד כי הסאונד אצל לא ממש מהנה אותם, והם לא מוכנים/ יכולים לטפל אקוסטית בחדר שלהם.
טוב, אם ישר או הפוך זה כבר במחלקת הפרשנויות.

בכל מקרה, יש הרבה אודיופילים שלא מטפלים אקוסטית ולא מחליפים ציוד, ונהנים מהסאונד.
רוב האודיופילים לא מחליפים ציוד כל הזמן, אלא כל כמה שנים, אם בכלל.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
טוב, אם ישר או הפוך זה כבר במחלקת הפרשנויות.

בכל מקרה, יש הרבה אודיופילים שלא מטפלים אקוסטית ולא מחליפים ציוד, ונהנים מהסאונד.
רוב האודיופילים לא מחליפים ציוד כל הזמן, אלא כל כמה שנים, אם בכלל.
כמה נהנים וכמה מחליפים - ויכוח על עובדות - שאצלי ואצלך היא רק חוויה ולא עובדה.
כנראה החוויה שלי שונה משלך.
בהצלחה לכולם
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
  • יש דרייברים ברמקולים שמגיבים מהר (טוויטרים ומיד) וכאלה שמגיבים לאט (וופרים). ה-RC יכול לעכב את התדרים שמגיבים מהר במידה הדרושה כך שכל התדרים יגיאו לאוזן פחות או יותר יחד.

עמיר ברשותך רק סייג לגבי הנ"ל, הדרייברים השונים ברמקול כלשהוא אמורים להגיב באותה מהירות לסיגנאל הנכנס מהמגבר, ללא תלות בתדר (אלא אם תכנון הקרוסאובר לא אופטימלי), כל דרייבר בתחומו הרלוונטי כמובן.
דהיינו, איחור בתגובה בתחום תדר מסוים ביחס לאחרים, ינבע מהענות החלל האקוסטי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר ברשותך רק סייג לגבי הנ"ל, הדרייברים השונים ברמקול כלשהוא אמורים להגיב באותה מהירות לסיגנאל הנכנס מהמגבר, ללא תלות בתדר (אלא אם תכנון הקרוסאובר לא אופטימלי), כל דרייבר בתחומו הרלוונטי כמובן.
דהיינו, איחור בתגובה בתחום תדר מסוים ביחס לאחרים, ינבע מהענות החלל האקוסטי.
בפועל זה לא קורה, בגלל שקשה יותר להזיז את הוופר מאשר את הטוויטרים והמיד, וסאב בכלל מגיב לאט יותר.

לא רק שהוופרים/סאבים מגיבים לאט יותר, הם מגיבים יותר בהדרגה, וקשה יותר להגדיר איזו נקודה בזמן יש להחשיב כתחילת התגובה שלהם. אם אני זוכר נכון, טרינוב מדברים על הקושי הזה.

בגלל זה יש לסאבים מגברים עתירי ואטים, לפעמים אלפי ואטים, לא רק כדי לקבל עוצמות מטורפות, אלא גם כדי להזיז אותם יותר מהר, למרות ההתמדה (בגלל המסה הגדולה יותר), החיכוך, האלסטיות וכל מה שמעכב.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
אם הטענה שלך היתה נכונה, אז ברגע שאודיופיל עושה טיפול אקוסטי, אז אין לו יותר צורך להחליף ציוד.

זה לא מה שקורה.

מי שיש לו נטיה להחליף ציוד ולשחק עם הסאונד, ממשיך להחליף ציוד ולשחק עם הסאונד גם אחרי שמיצה את משחק הסאונד עם האקוסטיקה.

מי שאין לו נטיה כזו, גם מראש פחות יימשך לשחק עם הציוד ועם האקוסטיקה, וגם פחות ימשיך לשחק עם הציוד אחרי משחק הסאונד עם האקוסטיקה.

מעבר למחליפנים הכרוניים, נראה לי שרוב האנשים מחליפים ציוד בעיקר אחרי שנתקלו במשהו שמעורר את הצורך, וזה בדרך כלל לא פגם בסאונד שלהם שהפריע להם, אלא משהו שהתרשמו שאולי/בטוח עדיף על מה שיש להם, אצל חבר/מכר או בתערוכה, או בפרסומת/ביקורת/מאמר או שיח בפורומים.

ואני עדיין אומר שבשורה התחתונה:

שזה במתאם מלא למה שכתבת כאן:
כהרגלך אתה טוחן מילים, מבלבל בין הנתונים, משנה עובדות, מכניס מילים שלא נכתבו, מציג פרשנויות שלך כעובדות.
סע לשלום ותהנה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כהרגלך אתה טוחן מילים, מבלבל בין הנתונים, משנה עובדות, מכניס מילים שלא נכתבו, מציג פרשנויות שלך כעובדות.
סע לשלום ותהנה
נו, שויין, אז במקום להגיב עניינית אמרת את זה. שיהייה.

סע לשלום ותהנה גם אתה
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
נו, שויין, אז במקום להגיב עניינית אמרת את זה. שיהייה.

סע לשלום ותהנה גם אתה
אי אפשר לנהל איתך דיון ענייני.
אתה דווקן שמסובב את העובדות איך שמתאים לך.
אתה צריך לכתוב הרבה, כי הטעונים שלך בדרך כלל חלשים ולא ממוקדים
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
בפועל זה לא קורה, בגלל שקשה יותר להזיז את הוופר מאשר את הטוויטרים והמיד, וסאב בכלל מגיב לאט יותר.

לא רק שהוופרים/סאבים מגיבים לאט יותר, הם מגיבים יותר בהדרגה, וקשה יותר להגדיר איזו נקודה בזמן יש להחשיב כתחילת התגובה שלהם. אם אני זוכר נכון, טרינוב מדברים על הקושי הזה.

בגלל זה יש לסאבים מגברים עתירי ואטים, לפעמים אלפי ואטים, לא רק כדי לקבל עוצמות מטורפות, אלא גם כדי להזיז אותם יותר מהר, למרות ההתמדה (בגלל המסה הגדולה יותר), החיכוך, האלסטיות וכל מה שמעכב.

זה לא אמור לשנות אם מדובר בטוויטר, מידריינג', וופר או סאב וופר, זמן התגובה של היחידות חייב להיות אחיד.
(אני מתייחס ל"אירוע הראשוני", הרמקול והתגובה שלו לסיגנאל הנכנס, לפני התערבות החלל)
אין בעיה עם זה שתדירות הולכת ויורדת דורשת יותר הספק מהמגבר, כי מגבר מותאם נכון אמור לבצע זאת.
כמו ברביעיית נגני כלי מיתר, הצ'לו דורש יותר אנרגיה פיסית להפקת הצליל ע"י הנגן מאשר הכינור?, אז ניקח צ'לן "בריון" :)
אם הרביעיה "מתוכננת נכון" היא אמורה להצליח לנגן In Unison
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
זה לא אמור לשנות אם מדובר בטוויטר, מידריינג', וופר או סאב וופר, זמן התגובה של היחידות חייב להיות אחיד.
(אני מתייחס ל"אירוע הראשוני", הרמקול והתגובה שלו לסיגנאל הנכנס, לפני התערבות החלל)
אין בעיה עם זה שתדירות הולכת ויורדת דורשת יותר הספק מהמגבר, כי מגבר מותאם נכון אמור לבצע זאת.
כמו ברביעיית נגני כלי מיתר, הצ'לו דורש יותר אנרגיה פיסית להפקת הצליל ע"י הנגן מאשר הכינור?, אז ניקח צ'לן "בריון" :)
אם הרביעיה "מתוכננת נכון" היא אמורה להצליח לנגן In Unison
ככל הידוע לי, למרות שהדרייברים אמורים להגיב באותו רגע, זה לא מה שקורה בפועל.

זה לא קשור לעניין ירידת התדר, אלא לעניין פיזי של הזזת הדרייבר שמסתו גדולה בהרבה מאלה של הטוויטר והמיד, וגם ההשפעה של האלסטיות שלו והחיכוך גדולים יותר.

התכתבתי עם JL Audio בקשר למשהו בסטאפ של הסאב עבור הטרינוב, והם כתבו לי, בין השאר "For the record, the Fathoms are going to present about 12ms of group delay that your passive speakers are not going to be dealing with. It will be interesting to see how the Trinnov processes the differences in time arrivals".

כלומר תופעת ה-delay ידועה, אם אני זוכר נכון טרינוב מדברים עליה (אין לי כוח לחפור איפה), ומדובר על סדר גודל של 12ms, שאני לא חושב שרביעיות מיתרים מתעסקות ברזולוציה כזו.

בנוסף, ה-RC של טרינוב מתקן גם הפרשי זמנים שנובעים ממיקומים שונים של הרמקולים בחדר, למשל אחד הסאבים שלי רחוק יחסית אלי באיזה 2 מ' יחסית לרמקולים הקדמים, והאחר קרוב אלי בכ-2 מ'. אם הקול עובר 340 מ' בשני, 2 מ' הוא עובר בכ-6ms, אז הוא מפצה גם על האיחור/הקדמה האלה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ציטטתי את התגובה הלא נכונה כשעניתי לך, אז אני מוחק אותה משם, והנה אותו דבר עם הציטוט המתאים:

מה זה עובדה....
כמו שמש בצוהרי היום.

הפוך גוטה הפוך, האודיופילים נהנים להחליף ציוד כי הסאונד אצל לא ממש מהנה אותם, והם לא מוכנים/ יכולים לטפל אקוסטית בחדר שלהם.

עם מזרן אחד קטן, ודיפיוזר אחד מצו'קמק אוכיח לך את טענתי (שהיא לא אידיאולוגית) בביקור אצל כמה "אודיופילים" שתרצה.
אם הטענה שלך היתה נכונה, אז ברגע שאודיופיל עשה טיפול אקוסטי, אז לא יהיה לו יותר צורך להחליף ציוד.

זה לא מה שקורה.

מי שיש לו נטיה להחליף ציוד ולשחק עם הסאונד, ממשיך להחליף ציוד ולשחק עם הסאונד גם אחרי שמיצה את משחק הסאונד עם האקוסטיקה.

מי שאין לו נטיה כזו, גם מראש פחות יימשך לשחק עם הציוד ועם האקוסטיקה, וגם פחות ימשיך לשחק עם הציוד אחרי משחק הסאונד עם האקוסטיקה.

מעבר למחליפנים הכרוניים, נראה לי שרוב האנשים מחליפים ציוד בעיקר אחרי שנתקלו במשהו שמעורר את הצורך, וזה בדרך כלל לא פגם בסאונד שלהם שהפריע להם, אלא משהו שהתרשמו שאולי/בטוח עדיף על מה שיש להם, אצל חבר/מכר או בתערוכה, או בפרסומת/ביקורת/מאמר או שיח בפורומים.

ואני עדיין אומר שבשורה התחתונה:
אם יש בעיות אקוסטיות, צריך וכדאי לפתור אותן. אין ויכוח.
אבל זה לא שאוטומטית הטיפול האקוסטי זה הדבר החשוב ביותר ו/או הדבר הנכון לעשות בכל מצב ובכל המקרים.
חשיבות הטיפול האקוסטי הוא פונקציה של עד כמה האקוסטיקה הנוכחית היא בעייתית.

שזה במתאם מלא למה שכתבת כאן:
ברור שאין צורך בטיפול אקוסטי בחלל שהאקוסטיקה בו טובה.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
יש לפחות שלושה סוגים של אנשים שיגידו לך שאין ספק שההשקעה באקוסטיקה עדיפה על שדרוג הרמקולים:
  • העוסקים ביעוץ ו/או מכירה ו/או התקנה של ציוד אקוסטי
  • אלה שמוכרים ציוד אלקטרוני לטיפול בהשפעת החדר ובאקוסטיקה באמצעות מניפולציות על הסיגנל (מה שנקרא Room Correction, ובקיצור RC)
  • בעלי אידיאולוגיות בנושא
אני לא חושב שיש אמת אחת כללית בנושא שמתאימה לכל המקרים.
אני מאמין בכלל ש-If it ain't broken, don't fix it.
אם יש בעיות, כדאי לפתור אותן, אחרת אין צורך, וכל המוסיף על מה שאכן צריך, גורע.

מצד אחד, יש הטוענים (אלה שהוזכרו לעיל) שבכל חדר באשר הוא תמיד יש בעיות אקוסטיות.

מצד שני, כ-90% מהאודיופילים לא מטפלים באקוסטיקה -- לא בגלל שכולם מטומטמים -- ונהנים מסאונד מצויין, שאולי היה אפשר לשפר אותו, אבל לא בהכרח, ולא תמיד השיפור באקוסטיקה עדיף על שיפור באלקטרוניקה, כפי שטוענים בעלי האידיאולוגיות ובעלי האינטרסים.

אבל בכל זאת יש טעם לנסות את הכיוון של טיפול באקוסטיקה, כי יש בו פוטנציאל ניכר לשיפור.
מידת השיפור היא פונקציה של עד כמה המצב ההתחלתי בעייתי.

כדאי להתחיל בשאלה -- האם אתה מבחין בבעיות אקוסטיות בחלל שלך? דברים כמו הדהוד, חוסר, עודף או מריחה בבאס? צליל חד ויבש? יתכן שאלה נגרמים על ידי המערכת, אבל יש סיכוי שהאקוסטיקה משפיעה על מה שהמערכת עושה, ושינויים באלקטרוניקה (למעט RC) יושפעו באותה צורה. במקרים כאלה יש לטפל באקוסטיקה.

אתה יכול להזמין מישהו שמבין בזה -- אולי מישהו מהפורום יתנדב, אם תגיד באיזה איזור אתה גר -- שיוכל לעזור להבחין בבעיות אקוסטיות ללא תשלום, ואולי גם לתת הצעות לפיתרונות.

אחרי שמזהים שאכן יש בעיות אקוסטיות, אפשר לטפל בהן בשתי צורות בסיסיות, או בשילוב ביניהן:
  • שימוש בחומרים אקוסטיים, כמו משטחים סופגים, מפזרים (דיפיוזרים), מלכודות באס וכד'
  • RC
היתרון בחומרים אקוסטיים הוא שהם לא מאוד יקרים, והחסרון העיקרי מבחינתך הוא שהם מאוד נראים לעיין, אם כי יש אלמנטים מעוצבים, שהנזק החזותי שלהם מופחת במידה כלשהי. הם גם לא פותרים בעיות ספציפיות בצורה מדוייקת. למשל אם החדר גורם להדגשה ב-220 הרץ, קשה לדעת באיזה חומר אקוסטי להשתמש כדי שיאזן את מה שקורה ב-220 הרץ ולא בכל התדרים בין 100 ל-500, למשל (מספרים מומצאים).

RC, לעומת זאת, מטפל בבעיות אקוסטיות בצורה מדוייקת ונקודתית, אבל הוא יקר, דורש התעסקות -- לא קל לכוונן אותו -- ויש "פיוריסטים" שטוענים שאסור לגעת בסיגנל (אם כי גם טיפול אקוסטי סטנדרטי מאוד מתערב בסאונד שהמערכת מוציאה). מבחינתך, היתרון בזה הוא שזה פשוט עוד מכשיר במערכת, ואין שום השפעה ויזואלית. מכשיר RC טוב, כמו Trinnov למשל, עושה את הפעולות הבאות, שטיפול קלאסי יכול לעשות רק את הראשונה ביניהן:
  • מחליש את הצלילים שהחדר מדגיש, ובמידה קטנה בהרבה, אם בכלל, מדגיש את הצלילים שהחדר מחליש (זה משהו שקשה לעשות)
  • יש דרייברים ברמקולים שמגיבים מהר (טוויטרים ומיד) וכאלה שמגיבים לאט (וופרים). ה-RC יכול לעכב את התדרים שמגיבים מהר במידה הדרושה כך שכל התדרים יגיאו לאוזן פחות או יותר יחד.
  • מעביר את הטיפול בתדרים נמוכים לסאב (שכדאי שיהיה), ודואג שהם לא יגיעו לרמקולים הרגילים. זה משפר את איכות הבאס, ומוריד מהמגבר והרמקולים הרגילים את החלק הקשה לטיפול (הטיפול בבאס הוא זה שדורש את מירב ההספק מהמגבר).
אז, כאמור, אין תשובה פשוטה של כן/לא לשאלות שלך, והרבה תלוי במצב ההתחלתי.

מקווה זה נותן לך overview של המצב בכללותו, שמאפשר לך להתמקד על כיוון.
בכל מקרה, ההתחלה היא בזיהוי הבעיות, אם קיימות, וכנראה שכן, ומידת הצורך לפתור אותן הוא פונקציה של מידת חומרתן. אם הן ממש חמורות ולא קלות לפיתרון, יתכן שיהיה צורך בייעוץ מקצועי ו/או ב-RC.

וואוו. תשובה מעניינת ומעוררת מחשבה. תודה רבה!
אני חושב שאם 90% ממלומדי אינם מטפלים אז אתפתה לשידרוג רמקולים לפני טיפול
במקרה הטוב טיפול מאוחר יותר ישפר עוד יותר
תודה לכולכם על האנרגיות והאינפורמציה המעניינת והחשובה
כמובן שאעדכן מיד כשיהיה מה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני חושב שאם 90% ממלומדי אינם מטפלים אז אתפתה לשידרוג רמקולים לפני טיפול
אי אפשר לסמוך על המספר הזה, הוא אינו מבוסס על סטטיסטיקה מהימנה כלשהי.

אם בא לך לשדרג רמקולים לפני טיפול, בכייף, שדרג בגלל שבא לך רמקולים ו/או לא בא לך להתמודד עם החלטות בקשר לדברים שנראים לא טוב, אבל לא בגלל המספר הזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני חושב שאם 90% ממלומדי אינם מטפלים אז אתפתה לשידרוג רמקולים לפני טיפול
במקרה הטוב טיפול מאוחר יותר ישפר עוד יותר
עוד מחשבה בנושא, לשיקולך:

אם אתה מזהה בעיות ספציפיות באקוסטיקה הקיימת, או שמישהו יכול לעזור לך לזהות בעיות כאלה, כדאי לטפל בהן לפני בחירת רמקול, כי אחרת, בחירת הרמקול עלולה להיות מושפעת מהאקוסטיקה הקיימת, כך שאתה עלול לבחור רמקול שמפצה על הבעיות האקוסטיות במקום רמקול שבאמת מתאים לך.

למשל, אם האקוסטיקה גורמת למריחה או להדגשה של באס, תהייה לך נטייה לבחור רמקול עם מעט בס, כך שהתוצאה תהייה מאוזנת. אבל, כשתשפר את האקוסטיקה, תהייה עם תוצאה עם מעט בס.

דיברת על מרחב גבוה במיוחד, כך שיש פוטנציאל לבעיות אקוסטיות.

לאור זה, אני מציע לך לבדוק את נושא האקוסטיקה קודם.
 

Chen_J

אוהב את התחום
הודעות
84
מעורבות
31
נקודות
18
תודה AK1
כרגע אין לי בעיה מיוחדת ואני נהנה משיפור במערכת לאחר הוספת מגבר
נראה כי הרמקולים הם הדבר הבא שזקוק לשיפור כי שם אני מרגיש את המגבלות והחוסר
אנסה ליצור קשר עם מי שהוזכר באחת התגובות לראות מה ניתן לעשות ובמה זה כרוך מבחינה אקוסטית

לגבי הבחירה של הרכיבים על פי מה שמורגש - צודק לחלוטין. נק׳ טובה למחשבה.
כרגע אני בכיוון של לחפש את הצליל שאני אוהב ולנסות לשחזר אותו בבית תוך תמיכה אקוסטית, במידת הצורך.

שוב תודה והמשך ערב נעים
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור