אצל אריק עם חצי המיליון ₪ השני


Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
חברים,
למה כל שרשור צריך להגיע בסוף (או לא) לרום קרקשין?
תשאירו את הרום קורקשין לשרשורים אחרים.
יואב שדמה לא הציא לאריק רום קורקשין! אלה אביזרים ללכידת באס ודיפיוזרים אקוסטיים.

אתה זה שהעלית את המושג הזה!
גם לזה אתה לא מודע?

יש לי הרושם שבכוונה הסטת את הדיון ל- RC על מנת שיהיה לך נתיב מילוט… כי תשובות למה ששואלים, אין לך.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אני רוצה לתת את האינפוט שלי לעניין זה,אני חושב שאתה עדין. אולי במתכוון ? :) .
עדין עם התעשיה... יש מלא רמקולים שנדמה שפשוט תקעו דרייברים בתיבה שנראת טוב. אגב, ממש לא הפוקלים הנ"ל...
זה גם מה שגורם למערכות RC לפעמים להישמע סנטטיות .
מעניין. לא חשבתי על זה ככה.
הדרך היחידה לתקן את זה בצורה חלקית ולשלם מחיר היא על ידי ספיגה מאסיבית - זאת אומרת להרוג את ההחזרים - מה שיפגע בהרבה דברים אחרים ובתחושת המרחביות של הבמה וכו.
אני חושב ש"הרג" מאסיבי של ההחזרים רק גורם לנו לחפש כל הזמן את הרמקולים כי אין מתאם בין הלוקליזציה בהקלטה לתחושה של "חדר". יעני, ההיפך מהיעלמות.
יש גם עניין של דיפראקציה של הבאפל שגם הורסת לעניין זה והיום עם מידול ממוחשב אפשר לטפל בזה יופי.
את שרידי הדיפראקציה האחרונים אפשר לחסל סופית עם פילטרים - בהגברה אקטיבית פר דרייבר - מן הסתם לא הסיטואציה השכיחה...
זה כמובן מתחיל כפי שאמרת - בדרייברים/איפה הם חתוכים/מרחק בינהם וכו ועוד כמה פרמטרים יותר מורכבים.

מנסיוני העילמות בעיקר קשורה להתנהגות של הבאס בחדר אבל לא רק.(בהנחה שאין ברמקול בעיות אחרות כמו תיבה עם רזוזננס/רעש מכני מדרייברים וכו)
אפשר לאמל"ק עבור מי שמקבל כאב ראש - כדי להיעלם - הרמקול צריך להיות טוב :מלאך:
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
עדין עם התעשיה... יש מלא רמקולים שנדמה שפשוט תקעו דרייברים בתיבה שנראת טוב. אגב, ממש לא הפוקלים הנ"ל...

מעניין. לא חשבתי על זה ככה.

אני חושב ש"הרג" מאסיבי של ההחזרים רק גורם לנו לחפש כל הזמן את הרמקולים כי אין מתאם בין הלוקליזציה בהקלטה לתחושה של "חדר". יעני, ההיפך מהיעלמות.

את שרידי הדיפראקציה האחרונים אפשר לחסל סופית עם פילטרים - בהגברה אקטיבית פר דרייבר - מן הסתם לא הסיטואציה השכיחה...

אפשר לאמל"ק עבור מי שמקבל כאב ראש - כדי להיעלם - הרמקול צריך להיות טוב :מלאך:
כל מילה בסלע !
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
האמת כבר מבולבל
יש המון דברים ש rc לא מתקן...
כבר לא זוכר מה הוא כן מתקן והאם הוא יכול לתקן בלי להוסיף סאב ;)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
האמת כבר מבולבל
יש המון דברים ש rc לא מתקן...
כבר לא זוכר מה הוא כן מתקן והאם הוא יכול לתקן בלי להוסיף סאב ;)
RC - יכול לתקן המון דברים.
תפתחו פוסט נפרד - לא רוצה להשתלט לתומר על הפוסט
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
האמת כבר מבולבל
יש המון דברים ש rc לא מתקן...
כבר לא זוכר מה הוא כן מתקן והאם הוא יכול לתקן בלי להוסיף סאב ;)
כן
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,074
מעורבות
3,081
נקודות
113
בכלל, כל נושא הקשור להעלמות של רמקול בחלל, הוא נושא מורכב הכולל מספר תחומים בינהם אקוסטיקה, פיזור הצליל על ידי הרמקול הספציפי, מאפיינים של הרמקול בכל הקשור לתיבה שלו, החזרים שונים של החדר והעמדתו של הרמקול בחלל.
מדבריך ניתן להסיק כי העלמות הרמקול תלויה בגורמים שונים ולא רק בתדר יחסית צר בו נמצא גל עומד.

העלמות רמקול נוצרת בד"כ כשיש עומק במה, באים המערכת הנ"ל מייצרת עומק במה ובשכלול שאר הידוע כנראה שכן נצליח לקבל העלמות של הרמקולים.
ברגע שהמאזין מדווח על בעיה בתחום התחתון, הוא מדווח על כך שיש בעיה בפיזור התדרים ויותר חשוב האיזון שלהם.
לפני שדן מדד אצלי את החדר וביצע תיקונים באמצעות אקוסטיקה פאסיבית, סבלתי מדיפ בתדרים קצת יותר גבוהים מאלו שתומר דיווח עליהם.

ועל אף הבעיה לרמקולים לא היתה בעיה להעלם בחלל, כשהם יוצרים במה בעלת עומק, גובה ורוחב, כמובן שלאחר התיקון גם הדברים הללו השתפרו

ברגע זה הסאונד כמובן לא מאוזן, מאוד רחוק מזה כי זוהתה בעיה דרמטית בתחום התחתון.
אנחנו יודעים שיש גל עומד, אבל לא נאמר באיזה dB מדובר. דרמה....לא בטוח.
וכמובן הרמקול לא יכול להעלם בשום חלל ברגע שיש בעיה חמורה שכזו שישר מסבה את תשומת לב המאזין למקורהבעיה= הרמקול.
ראה הערותי למעלה, הניסיון אצלי הראה אחרת.
 
  • Like
Reactions: arb

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,074
מעורבות
3,081
נקודות
113
האמת כבר מבולבל
יש המון דברים ש rc לא מתקן...
כבר לא זוכר מה הוא כן מתקן והאם הוא יכול לתקן בלי להוסיף סאב ;)

כדברי שמעון פרס, כן ולא ;)
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
לא מבין על מה כל המהומה נאמר שהחלפת הגלגלים בספייקים המקוריים, אמור להיות שינוי תהומי בעניין הדיוק בנמוכים מה שיכול להביא לפתרון הבעיה, אז בהצלחה עם זה. נקסט.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,351
מעורבות
802
נקודות
113
נהניתי מאוד לקרא תומר.
המערכת ניראת נהדר ובנויה בטוב טעם ובמחשבה.
אני בטוח שנשמעת כפי שנראית.

אחלה שבת.
ועכשיו תומר בדרך אליך:)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
כן. אתה באמת לא יכול ללמד אותי. כי אתה עצמך לא יודע.
ממליץ לך לא לסקור מערכות של חברים שלך כי אתה לא יכול להיות אמיתי כלפיהן.

באלאנס,

אתה לא מדבר אלי מאוזן ויפה, בהתחשב בזה שאתה לא מכיר אותי ואת ההיסטריה שלי ככתב אודיו.

אתה עולב בי ואני סולח לך מתוך התחשבות במצבך.

תהיה יותר חיובי לא יזיק לך.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
סבלתי מדיפ בתדרים קצת יותר גבוהים מאלו שתומר דיווח עליהם.

ועל אף הבעיה לרמקולים לא היתה בעיה להעלם בחלל

אתה יודע מה ההבדל בין דיפ לפיק?
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
באלאנס,

אתה לא מדבר אלי מאוזן ויפה, בהתחשב בזה שאתה לא מכיר אותי ואת ההיסטריה שלי ככתב אודיו.

אתה עולב בי ואני סולח לך מתוך התחשבות במצבך.

תהיה יותר חיובי לא יזיק לך.

רשמת משהו מאד לא ברור, שאלתי שאלה ובמקום לענות עליה רשמת דברים לא קשורים ולא ברורים.
אז מתוך התחשבות במצבך אניח לך.

לדעתי מיצינו, נראה לי שכולם הבינו את הנקודה.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
1.זה לא אפשרי לתקן בשום צורה בעיות כיווניות על ידי RC . למערכת אין שליטה נפרדת על הסאונד שבוקע בזוית 0 לעומת זוית אחרת ובהכרח הטונאליות המחוזרת תהיה שונה .מיכוון שהמוח מתרגם את הסאונד המגיע ישירות מהרמקול + ההחזרים הראשוניים כ מיקשה אחת - בהכרח תהיה בעיה שמיעה ו RC לא יתקן אותה .זה גם מה שגורם למערכות RC לפעמים להישמע סנטטיות .(לא רק ל RC -זה סינטטי בכללי ו RC יכול להחריף את זה )

2.הדרך היחידה לתקן את זה בצורה חלקית ולשלם מחיר היא על ידי ספיגה מאסיבית - זאת אומרת להרוג את ההחזרים - מה שיפגע בהרבה דברים אחרים ובתחושת המרחביות של הבמה וכו.
זה מה שנקרא "האותיות הקטנות". היה צריך לכתוב את זה ובגדול בשירשור האספרסו וקצת פחות לבטל דעות אחרות והיה נשאר זמן גם לדברים אחרים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,074
מעורבות
3,081
נקודות
113
אתה יודע מה ההבדל בין דיפ לפיק?
את ההבדל על הגרף וגם בהתנהגות אני מכיר, זו דוגמה לכך שגם כאשר הכוכבים לא מסתדרים בשמיים עדיין רמקולים יכולים להיעלם בחלל.

אגב, במיקום הישן של הרמקולים סבלתי מפיקים ורעות חולות בדמות שידה, טלוויזיה, קיר אחורי, פתח לחלל בצד אחד ועוד, זה לא הפריעה לרמקולים להיעלם בחלל (כנראה להנדסת הרמקול גם יש say בנושא...)
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
זה מה שנקרא "האותיות הקטנות". היה צריך לכתוב את זה ובגדול בשירשור האספרסו וקצת פחות לבטל דעות אחרות והיה נשאר זמן גם לדברים אחרים.
לא ממש.
רמקול גרוע ישאר גרוע עם או בלי רום קורקשיין.
הנקודה שלי היא :
שאף אחד לא יחשוב RC יציל לו בחירות גרועות בשרשרת.
RC - עושה המון טוב בקונטקסט הנכון - אך הוא לא תרופה לכל המחלות.

באשר לבאס לדוגמא- אין ספק שסאב/RC מצילים את המצב כמעט כל הזמן בתנאי שמכיילים נכון.
באשר לתדרים גבוהים /מיד - ברמקולים טובים - לא תשמע סניטטיות- כי התיקון הוא מינורי ועיקבי .למעשה תתקשה לשמוע הבדל ברוב החדרים אם תנטרל את ההשפעה של הבאס וכך אתה גם יודע שבחרת נכון.
הדורות הבאים של RC - כבר עסק אחר לגמרי שמתחרה ואף ינצח אקוסטיקה פאסיבית בכל מה שקשור לבאס/מיד באס ויתכן שגם מעט מעל.

לכן ,אין להוציא את דבריי מהקשרם כדי לנגח חברים פה.זה לא אודיו - זה אגו - ואני לא שם.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
את שרידי הדיפראקציה האחרונים אפשר לחסל סופית עם פילטרים - בהגברה אקטיבית פר דרייבר - מן הסתם לא הסיטואציה השכיחה...


הי
אתה יכול לפרט איך הגברה אקטיביות פר דרייבר משפרת?
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
הי
אתה יכול לפרט איך הגברה אקטיביות פר דרייבר משפרת?
היי לני,
התנסחתי לקונית מדי :). כוונתי שגמישות גבוהה בתכנון הקרוס, המתקבלת משליטה של DSP על כל ערוץ/דרייבר בנפרד, מאפשרת התמודדות טובה עם הbaffle step compensation - דמיין למשל תכנון של 2.5 way כאשר אתה יכול לעצב כרצונך עקומת מטרה להצטרפות הוופר השני.
כמובן שעדיף שתכנון התיבה יקח בחשבון את האפקטים האחרים של הדיפראקציה. לא חייבים מידול מלא - יש כמה פרקטיקות שימושיות וכללי אצבע.
אפשר לדבר גם על קומפנסציות יותר מתוחכמות (כולל בציר הזמן), אבל זה גדול עלי כרגע (לפחות בלי חריש עמוק) וזה לא המקום..
רועי

עריכה: דוגמא לכלי חינמי שיכול לעזור בהכנת פילטר כזה:http://www.tolvan.com/index.php?page=/edge/edge.php
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
מאו
היי לני,
התנסחתי לקונית מדי :). כוונתי שגמישות גבוהה בתכנון הקרוס, המתקבלת משליטה של DSP על כל ערוץ/דרייבר בנפרד, מאפשרת התמודדות טובה עם הbaffle step compensation - דמיין למשל תכנון של 2.5 way כאשר אתה יכול לעצב כרצונך עקומת מטרה להצטרפות הוופר השני.
כמובן שעדיף שתכנון התיבה יקח בחשבון את האפקטים האחרים של הדיפראקציה. לא חייבים מידול מלא - יש כמה פרקטיקות שימושיות וכללי אצבע.
אפשר לדבר גם על קומפנסציות יותר מתוחכמות (כולל בציר הזמן), אבל זה גדול עלי כרגע (לפחות בלי חריש עמוק) וזה לא המקום..
רועי

עריכה: דוגמא לכלי חינמי שיכול לעזור בהכנת פילטר כזה:http://www.tolvan.com/index.php?page=/edge/edge.ph


מאוד מעניין
אני בתהליך בניה של רמקול אקטיבי
עד עכשיו עבדתי עם dcx2496.
הוא מאוד פרקטי בשביל לשחק בחיתוך התדרים אבל הוא רחוק מלהשמע חלום.
כרגע האפשריות שלי הם :
1. לשדרג את ערוץ האנלוגי ב dcx .
כולל החלפה של הספק מתח לגברים.
2. על סמך העבודה עם ה dcx, לבנות קרוס אנלוגי מבוסס מגברים opa1612, /OPA2134
3. לעבור ל minidsp ולקוות לטוב, ללא יכולת לשדרוגים בתוך היחידה.

אני נוטה לכיוון אופציה 2
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור