פרט, נמק והסבר?
הוא לא צריך, קוראים לו "באלאנס"
דרישה טכנית בסיסית במגברי NAIM. אורך כבל לפחות '12
כבל רמקול
אני חושב שזה כבר לא תופס במגברים מהסדרה הנ"ל ששם יש מעגל סופי שונה מהקודמות שהיו חייבות naca5 של 3.5 מטר בדיוק.
פרט, נמק והסבר?
דרישה טכנית בסיסית במגברי NAIM. אורך כבל לפחות '12
כבל רמקול
???הוא לא צריך, קוראים לו "באלאנס"
ניסיתי לייצר בדיחה מסוג התשובה בגוף השאלה כנראה שרק אני מבין את עצמי.
קבל תיקון-הוא לא צריך, קוראים לו "באלאנס"
אני חושב שזה כבר לא תופס במגברים מהסדרה הנ"ל ששם יש מעגל סופי שונה מהקודמות שהיו חייבות naca5 של 3.5 מטר בדיוק.
אנחנו אוהבים לשמוע את התאורים והמילים היפות האלה למה להרוס ?!דבר אחד לא ברור לי... איך מצד אחד יש גם גלים עומדים ומצד שני סאונד מאוזן ורמקולים נעלמים?
קבל תיקון-
מינימום 3.5 מטר. מיקסום התוצאה ב5.5 מטר. אך לא יותר מ 12...
אנחנו אוהבים לשמוע את התאורים והמילים היפות האלה למה להרוס ?!
פרט, נמק והסבר?
תודהBalace,
בכיף אסביר...
מתוך כ-20 קטעי מוזיקה מוכרים שהאזנתי בחיפה (פטיפון + סטרימר), שמעתי גם את העובי בצלילים (מידי פעם) בין 50-70 הרצים.
הערתי על כך לאריק והוא ציין שהביא את מומחה האקוסטיקה יואב שדמה, שמדד ומצא אצלו בעיות בין 50-80 הרצים והמליץ לו מה לעשות.
למרות כל זאת, הצלילים של הרמקולים והמערכת היו מאוד מאוזנים.
תומר
ואיך רמקול עם גלים עומדים נעלם בחלל…
כן. אתה באמת לא יכול ללמד אותי. כי אתה עצמך לא יודע.Balance,
אני לא רוצה / יכול ללמד אותך!
היי Balance, בהמשך לשאלה שלך לתומר
האם ניתן לומר שלרמקול עם יכולות פיזור On Axis + Off Axis טובים תהיה יכולת העלמות טובה יותר ?
במידה וכן, אזי יכולת ההעלמות של רמקול בחלל תהיה קשורה ליכולת הרמקול לייצר צליל שהוא omni directional - ככול שיהיו פחות החזרים מהתיבה הצליל יגיע מהיקפו של הרמקול ויאפשרו לו להעלם בחלל, זאת בהשוואה לרמקולים עם baffle רחב שמקשים על הרמקול ליצר פיזור Omni directional ולכן הצליל שלהם נשמע שמגיע מקידמת הרמקול).
תומר כתב על גלים עומדים בתדרים שאינם כיוונים, האם ייתכן בשל כך שהרמקול נעלם בחלל על אף אותם הגלים עומדים?
נ.ב
רשמת "פרסמת כתבה באתר מקצועי"
לא זכור לי שבמהלך השנים ראיתי מדידות בכתבות ובסקירות שהועלו עד היום באתר/פורום, נראה לי שניתן לקבוע שמדובר בסה"כ באתר/פורום של חובבים - גם אם הוא מסחרי.
תשמע, אני משתמש ברום קורקשין של deqx 2.6 כבר מעל 20 שנים והוא נרכש מיאיר.
לא תצליח תגרור אותי לויכוח איתך.
אני לא מאוזן אבל אנסה לענות לזה..האם ניתן לומר שלרמקול עם יכולות פיזור On Axis + Off Axis טובים תהיה יכולת העלמות טובה יותר ?
במידה וכן, אזי יכולת ההעלמות של רמקול בחלל תהיה קשורה ליכולת הרמקול לייצר צליל שהוא omni directional - ככול שיהיו פחות החזרים מהתיבה הצליל יגיע מהיקפו של הרמקול ויאפשרו לו להעלם בחלל, זאת בהשוואה לרמקולים עם baffle רחב שמקשים על הרמקול ליצר פיזור Omni directional ולכן הצליל שלהם נשמע שמגיע מקידמת הרמקול).
תומר כתב על גלים עומדים בתדרים שאינם כיוונים, האם ייתכן בשל כך שהרמקול נעלם בחלל על אף אותם הגלים עומדים?
היי רועי ,אני לא מאוזן אבל אנסה לענות לזה..
זה לא כל כך ברור ומוחלט מה גורם לרמקול להעלם (או אפילו מהי בדיוק אותה "היעלמות"), אבל אינטראקציה לא טובה עם החדר - כנראה שתפריע לאפקט המיוחל. תגובה off axis טובה, משמעה שתדרים שונים ירדו בעוצמה במידה שווה (ככל האפשר) ככל שמתרחקים בזוית מה-0 (on axis). התוצאה תהיה שגלי הקול שהגיעו לקירות יוחזרו ויתרמו לחגיגה בלי עיוות טונאלי (היינו תדרים שונים מקבלים בוסט שונה). זה מן הסתם מקל את התיקון באמצעים אקטיבים. לגמרי תתכן תגובה off-axis טובה ברמקול שאינו omnidirectional - באומני גם העוצמה שווה (בין זוויות שונות) וזו לא תכונה נחוצה בהכרח לתגובת חדר טובה.במילים אחרות - אומני אינו מקרה הקצה המושלם של תגובת off axis, הוא מייצר case מעניין משל עצמו...
העניין קשור פחות לדיפראקציה - האינטראקציה עם הבאפל והמתאר החיצוני של התיבה(אישיו חשוב בפני עצמו). זה יותר נובע מכיווניות פליטת הגל מהדרייברים עצמם, ככל שהתדר גבוה כך הוא "נצמד" יותר לפיזור ההתחלתי שקבעה הגיאומטריה של הממברנה (שומר על כיווניות). ה"בירבור" בתגובה מחוץ לציר יכול להיות גם "בתוך" דרייבר יחיד (טוויטר שיורד נמוך, מיד, מיד-בס שעולה גבוה) ויכול להיות במעבר בין טוויט למיד. המעבר הזה בהחלט מציב אתגר למתכנן הרמקול - אתגר שתוקפים בגישות שונות (waveguide על הטוויטר, מידבס כיפתי ועוד).
לדעתי יתכן מצב שרמקול "יעלם" גם עם איזושהי בעייה קטנה בבס הנמוך (בטח עם מנגנים משהו שלא יאתגר את התדר הזה), אבל האמת -
הייתי לוקח את האמירה של תומר יותר בקלילות...