אצל אריק עם חצי המיליון ₪ השני


gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
הוא לא צריך, קוראים לו "באלאנס" ;)
???
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
876
מעורבות
158
נקודות
43
הוא לא צריך, קוראים לו "באלאנס" ;)



אני חושב שזה כבר לא תופס במגברים מהסדרה הנ"ל ששם יש מעגל סופי שונה מהקודמות שהיו חייבות naca5 של 3.5 מטר בדיוק.
קבל תיקון-
מינימום 3.5 מטר. מיקסום התוצאה ב5.5 מטר.;) אך לא יותר מ 12...
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
דבר אחד לא ברור לי... איך מצד אחד יש גם גלים עומדים ומצד שני סאונד מאוזן ורמקולים נעלמים?
אנחנו אוהבים לשמוע את התאורים והמילים היפות האלה למה להרוס ?!
 

ariel2611

חבר אתר
הודעות
10
מעורבות
2
נקודות
3
צהריים טובים,
תומר תודה! על הפירגון...כתיבה יפה ומהנה לקריאה...
לגבי הצבת המערכת ביחס לרמקולים, הדבר בהחלט מקובל ולא רק במערכות של NAIM,
ראשית: הקטנת הוויברציות מקרבת הרמקולים,
שנית, כבלי הרמקולים של NAIM (אכן כפי שהוזכר) מתוכננים לעבוד טוב באורכים אלו..
הערה קטנה - בזמן ביקורו של תומר, הרמקולים עדיין הוצבו על הגלגלים המקוריים, ולא על הספייקים הייחודיים שמספקת FOCAL, ויש לכך השפעה לא מבוטלת, ובעיקר ביכולת הדיוק בתחום הנמוך.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
קבל תיקון-
מינימום 3.5 מטר. מיקסום התוצאה ב5.5 מטר.;) אך לא יותר מ 12...

מקבל, לא יודע כמה בארץ הגיעו ליותר מ3.5 אבל מה שנכון נכון. בכל מקרה לא רלוונטי לסדרות החדשות ששם ניים ויתרו על zobel network שלפי דעתי הייתה אחת הסיבות לסאונד הקסום שלהם דאז, וחסרונה לסיבה למה היום הם נשמעים כמו עוד מגבר.
כבלי Chord שהם חלק מתאגיד ניים-פוקאל נמצאים בדגמים היקרים של Kudos סתם מידע למי שמתעניין.

אנחנו אוהבים לשמוע את התאורים והמילים היפות האלה למה להרוס ?!

לא משנה אם השאלה היא בקונטקסט או לא כי התשובה חשובה ומעניינת למי שהוא לא מומחה באקוסטיקה ומבקר בפורום ולכן יש חובה לתומר ככתב האתר להסביר.


נכתב ע"י ariel2611
"הערה קטנה - בזמן ביקורו של תומר, הרמקולים עדיין הוצבו על הגלגלים המקוריים, ולא על הספייקים הייחודיים שמספקת FOCAL, ויש לכך השפעה לא מבוטלת, ובעיקר ביכולת הדיוק בתחום הנמוך."


אם ידעת שתומר מגיע להכין כתבה לא היה מן הראוי בשבילו ובשביל כולנו להקדים ולהחליף את גלגלי ההובלה לספייקים?
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
פרט, נמק והסבר?

אני לא ממש מבין לאיזה פירוט אתה מצפה.
ציינת שיש בעיה של באס באזור 50-70 הרץ.

אגב, איך הגעת דווקא למספרים הללו?

ככל ויש בעיה כזאת שאתה שומע, אז איך אפשר לציין בו זמנית שהסאונד מאוזן?
באס זה חלק מהתדרים

ואם יש בעיה בבאס, אי אפשר מן הסתם להעלים רמקולים מהחלל.

אז… פרט, נמק והסבר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
Balace,

בכיף אסביר...
מתוך כ-20 קטעי מוזיקה מוכרים שהאזנתי בחיפה (פטיפון + סטרימר), שמעתי גם את העובי בצלילים (מידי פעם) בין 50-70 הרצים.
הערתי על כך לאריק והוא ציין שהביא את מומחה האקוסטיקה יואב שדמה, שמדד ומצא אצלו בעיות בין 50-80 הרצים והמליץ לו מה לעשות.
למרות כל זאת, הצלילים של הרמקולים והמערכת היו מאוד מאוזנים.

תומר
 
נערך לאחרונה ב:

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
Balace,

בכיף אסביר...
מתוך כ-20 קטעי מוזיקה מוכרים שהאזנתי בחיפה (פטיפון + סטרימר), שמעתי גם את העובי בצלילים (מידי פעם) בין 50-70 הרצים.
הערתי על כך לאריק והוא ציין שהביא את מומחה האקוסטיקה יואב שדמה, שמדד ומצא אצלו בעיות בין 50-80 הרצים והמליץ לו מה לעשות.
למרות כל זאת, הצלילים של הרמקולים והמערכת היו מאוד מאוזנים.

תומר
תודה

אני לא מבין מה זה עובי בצלילים. ואיך שומעים הרצים.

לגבי הגלים העומדים, ה-50-70 הרץ שאמרת, זה ככה מהנסיון, ללא מדידה, נכון? מעניין.

ובכל זאת, לא הסברת איך ניתן לומר בו זמנית שיש בעיה בבאס שיוצרת גלים עומדים ושזה מאוזן. זה אוקסימורון.

ואיך רמקול עם גלים עומדים נעלם בחלל…

פרסמת כתבה באתר מקצועי, ומכאן השאלות, כי חשוב שהדברים יהיו ברורים.

אז אם תרצה הפעם לפרט, לנמק ולהסביר, אשמח.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
ואיך רמקול עם גלים עומדים נעלם בחלל…

היי Balance, בהמשך לשאלה שלך לתומר

האם ניתן לומר שלרמקול עם יכולות פיזור On Axis + Off Axis טובים תהיה יכולת העלמות טובה יותר ?
במידה וכן, אזי יכולת ההעלמות של רמקול בחלל תהיה קשורה ליכולת הרמקול לייצר צליל שהוא omni directional - ככול שיהיו פחות החזרים מהתיבה הצליל יגיע מהיקפו של הרמקול ויאפשרו לו להעלם בחלל, זאת בהשוואה לרמקולים עם baffle רחב שמקשים על הרמקול ליצר פיזור Omni directional ולכן הצליל שלהם נשמע שמגיע מקידמת הרמקול).

תומר כתב על גלים עומדים בתדרים שאינם כיוונים, האם ייתכן בשל כך שהרמקול נעלם בחלל על אף אותם הגלים עומדים?


נ.ב

רשמת "פרסמת כתבה באתר מקצועי"
לא זכור לי שבמהלך השנים ראיתי מדידות בכתבות ובסקירות שהועלו עד היום באתר/פורום, נראה לי שניתן לקבוע שמדובר בסה"כ באתר/פורום של חובבים - גם אם הוא מסחרי.
 

תמונות מצורפות

  • Screenshot.png
    Screenshot.png
    KB 190.7 · צפיות: 83
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
Balance,
אני לא רוצה / יכול ללמד אותך!
מבקש לא לדבר בפורום על הנושא התדרים ורום קורקשין, כבר דשנו בכך בהרבה שרשורים אחרים.

תודה רבה zariel :).
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
Balance,
אני לא רוצה / יכול ללמד אותך!
כן. אתה באמת לא יכול ללמד אותי. כי אתה עצמך לא יודע.
ממליץ לך לא לסקור מערכות של חברים שלך כי אתה לא יכול להיות אמיתי כלפיהן.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תשמע, אני משתמש ברום קורקשין של deqx 2.6 כבר מעל 20 שנים והוא נרכש מיאיר.
לא תצליח לגרור אותי לויכוח איתך.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
היי Balance, בהמשך לשאלה שלך לתומר

האם ניתן לומר שלרמקול עם יכולות פיזור On Axis + Off Axis טובים תהיה יכולת העלמות טובה יותר ?
במידה וכן, אזי יכולת ההעלמות של רמקול בחלל תהיה קשורה ליכולת הרמקול לייצר צליל שהוא omni directional - ככול שיהיו פחות החזרים מהתיבה הצליל יגיע מהיקפו של הרמקול ויאפשרו לו להעלם בחלל, זאת בהשוואה לרמקולים עם baffle רחב שמקשים על הרמקול ליצר פיזור Omni directional ולכן הצליל שלהם נשמע שמגיע מקידמת הרמקול).

תומר כתב על גלים עומדים בתדרים שאינם כיוונים, האם ייתכן בשל כך שהרמקול נעלם בחלל על אף אותם הגלים עומדים?


נ.ב

רשמת "פרסמת כתבה באתר מקצועי"
לא זכור לי שבמהלך השנים ראיתי מדידות בכתבות ובסקירות שהועלו עד היום באתר/פורום, נראה לי שניתן לקבוע שמדובר בסה"כ באתר/פורום של חובבים - גם אם הוא מסחרי.

ההערות שלך לגבי העלמות של רמקולים היא מאוד כוללנית ולא חד ערכית.

בכלל, כל נושא הקשור להעלמות של רמקול בחלל, הוא נושא מורכב הכולל מספר תחומים בינהם אקוסטיקה, פיזור הצליל על ידי הרמקול הספציפי, מאפיינים של הרמקול בכל הקשור לתיבה שלו, החזרים שונים של החדר והעמדתו של הרמקול בחלל.

ברגע שהמאזין מדווח על בעיה בתחום התחתון, הוא מדווח על כך שיש בעיה בפיזור התדרים ויותר חשוב האיזון שלהם.

ברגע זה הסאונד כמובן לא מאוזן, מאוד רחוק מזה כי זוהתה בעיה דרמטית בתחום התחתון.

וכמובן הרמקול לא יכול להעלם בשום חלל ברגע שיש בעיה חמורה שכזו שישר מסבה את תשומת לב המאזין למקורהבעיה= הרמקול.

וכל זאת עוד לפני שציינו את העובדה הברורה שאין לנו שום מידע על אופן הפיזור של הרמקולים נשואי הכתבה ואני גם לארואה את פוקאל משחררים מידע כזה כל כך מהר.

ועוד לא ממש הבנו איך הגיעו לאבחנה "המדויקת" של זיהוי תדרים ספציפים בלי מדידה או דיסק תדרים.

ממש מוזר…

ואגב, אין קשר לתדרים כיווניים או לא… הימצאות גלים עומדים, תהיה שם תמיד גם את התדרים כיווניים וגם אם קצת מעל.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
תשמע, אני משתמש ברום קורקשין של deqx 2.6 כבר מעל 20 שנים והוא נרכש מיאיר.
לא תצליח תגרור אותי לויכוח איתך.

ה DEQX שלך זה תכלס אקולייזר הכי בסיסי שיש, בן 20 שנה ויותר. לא הייתי קורא לזה RC ולא הייתי מפעיל אותו בכלל.

זה כמו לנהל דיון על סמארטפונים ופתאום מישהו עם מוטורולה סטארטק קופץ.

אני מבין שכאשר שואלים אותך שאלות לגיטימיות על מנת להבין את כוונתך, זה נקרא וויכוח.

או שככה אתה בורח מהתמודדות.

מצטער, אם כך, אין לך מקום פה כ- ״כתב״
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
האם ניתן לומר שלרמקול עם יכולות פיזור On Axis + Off Axis טובים תהיה יכולת העלמות טובה יותר ?
במידה וכן, אזי יכולת ההעלמות של רמקול בחלל תהיה קשורה ליכולת הרמקול לייצר צליל שהוא omni directional - ככול שיהיו פחות החזרים מהתיבה הצליל יגיע מהיקפו של הרמקול ויאפשרו לו להעלם בחלל, זאת בהשוואה לרמקולים עם baffle רחב שמקשים על הרמקול ליצר פיזור Omni directional ולכן הצליל שלהם נשמע שמגיע מקידמת הרמקול).

תומר כתב על גלים עומדים בתדרים שאינם כיוונים, האם ייתכן בשל כך שהרמקול נעלם בחלל על אף אותם הגלים עומדים?
אני לא מאוזן :p אבל אנסה לענות לזה..
זה לא כל כך ברור ומוחלט מה גורם לרמקול להעלם (או אפילו מהי בדיוק אותה "היעלמות"), אבל אינטראקציה לא טובה עם החדר - כנראה שתפריע לאפקט המיוחל. תגובה off axis טובה, משמעה שתדרים שונים ירדו בעוצמה במידה שווה (ככל האפשר) ככל שמתרחקים בזוית מה-0 (on axis). התוצאה תהיה שגלי הקול שהגיעו לקירות יוחזרו ויתרמו לחגיגה בלי עיוות טונאלי (היינו תדרים שונים מקבלים בוסט שונה). זה מן הסתם מקל את התיקון באמצעים אקטיבים. לגמרי תתכן תגובה off-axis טובה ברמקול שאינו omnidirectional - באומני גם העוצמה שווה (בין זוויות שונות) וזו לא תכונה נחוצה בהכרח לתגובת חדר טובה.במילים אחרות - אומני אינו מקרה הקצה המושלם של תגובת off axis, הוא מייצר case מעניין משל עצמו...

העניין קשור פחות לדיפראקציה - האינטראקציה עם הבאפל והמתאר החיצוני של התיבה(אישיו חשוב בפני עצמו). זה יותר נובע מכיווניות פליטת הגל מהדרייברים עצמם, ככל שהתדר גבוה כך הוא "נצמד" יותר לפיזור ההתחלתי שקבעה הגיאומטריה של הממברנה (שומר על כיווניות). ה"בירבור" בתגובה מחוץ לציר יכול להיות גם "בתוך" דרייבר יחיד (טוויטר שיורד נמוך, מיד, מיד-בס שעולה גבוה) ויכול להיות במעבר בין טוויט למיד. המעבר הזה בהחלט מציב אתגר למתכנן הרמקול - אתגר שתוקפים בגישות שונות (waveguide על הטוויטר, מידבס כיפתי ועוד).

לדעתי יתכן מצב שרמקול "יעלם" גם עם איזושהי בעייה קטנה בבס הנמוך (בטח עם מנגנים משהו שלא יאתגר את התדר הזה), אבל האמת -
הייתי לוקח את האמירה של תומר יותר בקלילות...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני לא מאוזן :p אבל אנסה לענות לזה..
זה לא כל כך ברור ומוחלט מה גורם לרמקול להעלם (או אפילו מהי בדיוק אותה "היעלמות"), אבל אינטראקציה לא טובה עם החדר - כנראה שתפריע לאפקט המיוחל. תגובה off axis טובה, משמעה שתדרים שונים ירדו בעוצמה במידה שווה (ככל האפשר) ככל שמתרחקים בזוית מה-0 (on axis). התוצאה תהיה שגלי הקול שהגיעו לקירות יוחזרו ויתרמו לחגיגה בלי עיוות טונאלי (היינו תדרים שונים מקבלים בוסט שונה). זה מן הסתם מקל את התיקון באמצעים אקטיבים. לגמרי תתכן תגובה off-axis טובה ברמקול שאינו omnidirectional - באומני גם העוצמה שווה (בין זוויות שונות) וזו לא תכונה נחוצה בהכרח לתגובת חדר טובה.במילים אחרות - אומני אינו מקרה הקצה המושלם של תגובת off axis, הוא מייצר case מעניין משל עצמו...

העניין קשור פחות לדיפראקציה - האינטראקציה עם הבאפל והמתאר החיצוני של התיבה(אישיו חשוב בפני עצמו). זה יותר נובע מכיווניות פליטת הגל מהדרייברים עצמם, ככל שהתדר גבוה כך הוא "נצמד" יותר לפיזור ההתחלתי שקבעה הגיאומטריה של הממברנה (שומר על כיווניות). ה"בירבור" בתגובה מחוץ לציר יכול להיות גם "בתוך" דרייבר יחיד (טוויטר שיורד נמוך, מיד, מיד-בס שעולה גבוה) ויכול להיות במעבר בין טוויט למיד. המעבר הזה בהחלט מציב אתגר למתכנן הרמקול - אתגר שתוקפים בגישות שונות (waveguide על הטוויטר, מידבס כיפתי ועוד).

לדעתי יתכן מצב שרמקול "יעלם" גם עם איזושהי בעייה קטנה בבס הנמוך (בטח עם מנגנים משהו שלא יאתגר את התדר הזה), אבל האמת -
הייתי לוקח את האמירה של תומר יותר בקלילות...
היי רועי ,

מה שלומך ?

אתה רושם דברים נכונים וחשובים!!

אני רוצה לתת את האינפוט שלי לעניין זה,אני חושב שאתה עדין. אולי במתכוון ? :) .

זה לא רק מקל על התיקון של אמצעים אקטיביים:

1.זה לא אפשרי לתקן בשום צורה בעיות כיווניות על ידי RC . למערכת אין שליטה נפרדת על הסאונד שבוקע בזוית 0 לעומת זוית אחרת ובהכרח הטונאליות המחוזרת תהיה שונה .מיכוון שהמוח מתרגם את הסאונד המגיע ישירות מהרמקול + ההחזרים הראשוניים כ מיקשה אחת - בהכרח תהיה בעיה שמיעה ו RC לא יתקן אותה .זה גם מה שגורם למערכות RC לפעמים להישמע סנטטיות .(לא רק ל RC -זה סינטטי בכללי ו RC יכול להחריף את זה )

2.הדרך היחידה לתקן את זה בצורה חלקית ולשלם מחיר היא על ידי ספיגה מאסיבית - זאת אומרת להרוג את ההחזרים - מה שיפגע בהרבה דברים אחרים ובתחושת המרחביות של הבמה וכו.


יש גם עניין של דיפראקציה של הבאפל שגם הורסת לעניין זה והיום עם מידול ממוחשב אפשר לטפל בזה יופי.

זה כמובן מתחיל כפי שאמרת - בדרייברים/איפה הם חתוכים/מרחק בינהם וכו ועוד כמה פרמטרים יותר מורכבים.

מנסיוני העילמות בעיקר קשורה להתנהגות של הבאס בחדר אבל לא רק.(בהנחה שאין ברמקול בעיות אחרות כמו תיבה עם רזוזננס/רעש מכני מדרייברים וכו)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
חברים,
למה כל שרשור צריך להגיע בסוף (או לא) לרום קרקשין?
תשאירו את הרום קורקשין לשרשורים אחרים.
יואב שדמה לא הציע לאריק רום קורקשין! אלה אביזרים ללכידת באס ודיפיוזרים אקוסטיים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור