נוריאל
אוהב את התחום
- הודעות
- 165
- מעורבות
- 80
- נקודות
- 28
כולנו מוקפים ביחצ"נים, אנשי מכירות ושיווק, פרסומאים, סוחרים, פוליטיקאים, אנשי תקשורת ועוד, ובמי שמשתף איתם פעולה בהסכמה שבשתיקה, כגון בעלי הון, עורכי דין, חשבונאים ועוד, שמשקרים לנו בצורות שונות, ולאורך כל היום. השקרים האלה הפכו להיות כל כך אינהרנטיים לחיים שלנו, עד שהם כבר סוג של מוסכמות. אנחנו מקבלים אותם בלי להיעצר עליהם, כאילו ככה זה היה תמיד, וכאילו אי-אפשר אחרת.
זה מתחיל בדברים קטנים, כמו שיווק של משקה מסוכן כאילו הוא "טעם החיים", ממשיך בתיוג של שכונה חדשה באזור מזוהם, צמוד לכביש ראשי, כ"נווה זה וזה הירוקה והשקטה", ממשיך הלאה לאמירות כגון "המוצר הכי טוב בעולם", הארץ הכי טובה בעולם" והבלים דומים, משם זה ממשיך לפנים רציניות ומלאות חשיבות של פוליטיקאי שמוכר לנו, בלי למצמץ, סדרי עדיפויות מעוותים ומסולפים, ונגמר בכך שאנחנו הופכים להיות חשדניים, עם עור עבה, לא נותנים אמון בזולת, ולכן גסים ואטומים.
למה הפשטות כל כך מסובכת?
טוב, כל ההקדמה הזאת כדי לספר על אירוע מעציב ומשמח גם יחד. בגלל שינוי מסוים שעשיתי במערכת (אספר על כך מתי שהוא), וששינה לי את האיזון באופן בלתי הפיך, מצאתי שהפתרון יהיה בהחלפת אחד מכבלי החשמל. התמקדתי בזה של המגבר. ניסיתי כמה כבלים עד שהגעתי ל-SINE SUTRA.
כמה מילים על הכבל הזה. רק לפני כן אציין שהגעתי אליו כי יש לי מפצל של ׁSINE MEGA X, שאני מאוד מרוצה ממנו, מפני שהוא היחיד, מבין אלה שבדקתי, שלא מעוות את הצליל בצורה כזו או אחרת ולא חונק את הדינמיקה, להפך. בחזרה לכבל. קיבלתי אותו חדש מהיבואן, עופר שחורי, שאמר שצריך לעשות לו ברייק-אין של 70-60 שעות. אז הוא אמר. מניסיוני עם כבלי כסף, או כבלים, כמו הכבל הנוכחי, שיש בהם אלמנט של כסף, אני יודע שהם זקוקים להמון זמן ברייק-אין. וזה בדיוק מה שקרה. הכבל הזה זקוק למינימום שבוע רצוף בחשמל כדי לחשוף את טיבו, ועוד שבוע כדי להתייצב לגמרי. עד אז צריך הרבה סבלנות, כי השינויים שהוא עובר עלולים ממש לעצבן.
אז כשהוא סופסוף התייצב, והתחלתי לבדוק את התוצאה ביסודיות, העפתי מבט אגבי על הברושור של החברה באתר. וככה כתוב שם:
Sutra makes the soundstage more realistic and precise, with excellent quiet and dark background. You can feel different sounds are from where they should be, instead of the actual position of the speakers giving it out. the cable's structure elicit beautiful harmonics to present more gratifying mid and high tone with rich bass.
עכשיו, אם הייתי קורא את זה לפני שבחנתי את הכבל, מן הסתם (וזה החלק המעציב באירוע) הייתי מהמהם לעצמי בחשדנות שגרתית "כן, בטח, השקרים הרגילים". אבל, הואיל וקראתי את זה אחרי שבחנתי את הכבל, די טולטלתי, יש להודות, מהאמת בפרסום. כי מה שכתוב זהה אחד לאחד להתרשמות שלי מהכבל. וזה החלק המשמח באירוע.
על האמור בברושור אני רוצה להוסיף עוד כמה דברים: השקט העמוק מאפשר כמובן ליותר פרטים לצאת החוצה, ועם זאת – וזה ההישג הגדול – הצליל מלא יותר, בשרני ומוחשי יותר, ממש רוטט מול העיניים, ובלי צבע מיותר.
ועוד: יחד עם השיפור בכל טווח התדרים, המערכת קיבלה דחיפה קלה, ומרגשת, בדינמיקה.
כל הכלים נשמעים יותר טוב, אבל הכלי שמרוויח בגדול מהשינוי הזה הוא דווקא הפסנתר. הוא מקבל זריקת ריאליזם מלהיבה, ובעיקר באוקטבות הגבוהות, באותן נקישות מקלדת מצלצלות-מתופפות, שברוב המערכות נשמעות עמומות או קהות משהו. עושה חשק לשמוע עוד ועוד פסנתר (לא דבר של מה בכך אצל אוהב ברוק)!
הכבל פתר כמה בעיות שלא הייתי מודע לקיומן, בייחוד בתמונת הבמה. היא עכשיו יותר מרובדת, ומאפשרת בקלות לזהות את המיקום של הסקציות השונות, אבל לא בצורה מלאכותית, נקודתית או "סיכתית", אלא במין מרחב חי ונושם, נכון יותר.
שלושים שנים אני אודיופיל, ולמרות זאת, שוב ושוב אני מלא השתאות ממה שרכיב "שולי" כזה או אחר, כמו כבל, יכול לחולל בארגז החול, סליחה, במערכת שלי.
זה מתחיל בדברים קטנים, כמו שיווק של משקה מסוכן כאילו הוא "טעם החיים", ממשיך בתיוג של שכונה חדשה באזור מזוהם, צמוד לכביש ראשי, כ"נווה זה וזה הירוקה והשקטה", ממשיך הלאה לאמירות כגון "המוצר הכי טוב בעולם", הארץ הכי טובה בעולם" והבלים דומים, משם זה ממשיך לפנים רציניות ומלאות חשיבות של פוליטיקאי שמוכר לנו, בלי למצמץ, סדרי עדיפויות מעוותים ומסולפים, ונגמר בכך שאנחנו הופכים להיות חשדניים, עם עור עבה, לא נותנים אמון בזולת, ולכן גסים ואטומים.
למה הפשטות כל כך מסובכת?
טוב, כל ההקדמה הזאת כדי לספר על אירוע מעציב ומשמח גם יחד. בגלל שינוי מסוים שעשיתי במערכת (אספר על כך מתי שהוא), וששינה לי את האיזון באופן בלתי הפיך, מצאתי שהפתרון יהיה בהחלפת אחד מכבלי החשמל. התמקדתי בזה של המגבר. ניסיתי כמה כבלים עד שהגעתי ל-SINE SUTRA.
כמה מילים על הכבל הזה. רק לפני כן אציין שהגעתי אליו כי יש לי מפצל של ׁSINE MEGA X, שאני מאוד מרוצה ממנו, מפני שהוא היחיד, מבין אלה שבדקתי, שלא מעוות את הצליל בצורה כזו או אחרת ולא חונק את הדינמיקה, להפך. בחזרה לכבל. קיבלתי אותו חדש מהיבואן, עופר שחורי, שאמר שצריך לעשות לו ברייק-אין של 70-60 שעות. אז הוא אמר. מניסיוני עם כבלי כסף, או כבלים, כמו הכבל הנוכחי, שיש בהם אלמנט של כסף, אני יודע שהם זקוקים להמון זמן ברייק-אין. וזה בדיוק מה שקרה. הכבל הזה זקוק למינימום שבוע רצוף בחשמל כדי לחשוף את טיבו, ועוד שבוע כדי להתייצב לגמרי. עד אז צריך הרבה סבלנות, כי השינויים שהוא עובר עלולים ממש לעצבן.
אז כשהוא סופסוף התייצב, והתחלתי לבדוק את התוצאה ביסודיות, העפתי מבט אגבי על הברושור של החברה באתר. וככה כתוב שם:
Sutra makes the soundstage more realistic and precise, with excellent quiet and dark background. You can feel different sounds are from where they should be, instead of the actual position of the speakers giving it out. the cable's structure elicit beautiful harmonics to present more gratifying mid and high tone with rich bass.
עכשיו, אם הייתי קורא את זה לפני שבחנתי את הכבל, מן הסתם (וזה החלק המעציב באירוע) הייתי מהמהם לעצמי בחשדנות שגרתית "כן, בטח, השקרים הרגילים". אבל, הואיל וקראתי את זה אחרי שבחנתי את הכבל, די טולטלתי, יש להודות, מהאמת בפרסום. כי מה שכתוב זהה אחד לאחד להתרשמות שלי מהכבל. וזה החלק המשמח באירוע.
על האמור בברושור אני רוצה להוסיף עוד כמה דברים: השקט העמוק מאפשר כמובן ליותר פרטים לצאת החוצה, ועם זאת – וזה ההישג הגדול – הצליל מלא יותר, בשרני ומוחשי יותר, ממש רוטט מול העיניים, ובלי צבע מיותר.
ועוד: יחד עם השיפור בכל טווח התדרים, המערכת קיבלה דחיפה קלה, ומרגשת, בדינמיקה.
כל הכלים נשמעים יותר טוב, אבל הכלי שמרוויח בגדול מהשינוי הזה הוא דווקא הפסנתר. הוא מקבל זריקת ריאליזם מלהיבה, ובעיקר באוקטבות הגבוהות, באותן נקישות מקלדת מצלצלות-מתופפות, שברוב המערכות נשמעות עמומות או קהות משהו. עושה חשק לשמוע עוד ועוד פסנתר (לא דבר של מה בכך אצל אוהב ברוק)!
הכבל פתר כמה בעיות שלא הייתי מודע לקיומן, בייחוד בתמונת הבמה. היא עכשיו יותר מרובדת, ומאפשרת בקלות לזהות את המיקום של הסקציות השונות, אבל לא בצורה מלאכותית, נקודתית או "סיכתית", אלא במין מרחב חי ונושם, נכון יותר.
שלושים שנים אני אודיופיל, ולמרות זאת, שוב ושוב אני מלא השתאות ממה שרכיב "שולי" כזה או אחר, כמו כבל, יכול לחולל בארגז החול, סליחה, במערכת שלי.