קראתי את המאמר ואני חוזר שוב. אם המקור הוא הקלטה שנוצרה בשנים האחרונות אז היא 100 אחוז דיגיטלית ועל כן מקור דיגיטלי נמצא בעמדה עדיפה על ויניל (שעדיין יכול לתת תוצאות מעולות). אם ההקלטה המקורית היא אנלוגית (וללא קשר לטעם המוזיקלי ישנם אלבומי מופת רבים שהוקלטו בתקופה האנלוגית), אז המקור הדיגיטלי הוא בעייתי במקרים רבים. ולמי שרוצה לדעת יותר שידפיס בגוגל את המונח the loudness war.
אוקיי
אז אתה בייסקלי מסכים איתי, מאיזו בחינה?
קח מאסטר אופטימלי לדיגיטל ואופטימלי לויניל
תנגן אותם אחד מול השני, הדיגיטלי לוקח ובפער.
זאת אומרת שהפורמט עצמו, והמגבלות הפיזיות שבאות לידי ביטוי כמגבלות בסאונד
קח את הדוגמאות האלה:
Separation between the left and right channels on vinyl is 30dB, compared to digital files which exceed 90dB. This gives vinyl a far more limited soundstage compared to its digital counterpart.
some distortion is considered part of the deal with vinyl: it can vary from 0.4% to 3% total harmonic distortion (THD)—DACs typically have values of less than 0.001% THD
Digital files allow for over 90dB of difference between the loudest and softest sounds, compared to vinyl’s 70dB dynamic