איך בחרתם את הרמקולים שלכם?


Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
מה גרם לכם לבחור דווקא בהם כשיש מבחר כ"כ עצום ?
מה האקס פקטור שגרם לכם להסגר על עצמכם ולדעת שתרצו גם להוציא עליהם המון כסף וגם לחיות איתם הרבה שנים?
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
Hedlund horn lowther dx4 drivers :
שמעתי לאותרים ( oris 150) לפני 20 שנה, אהבתי , לא שמעתי שום רמקול / אלמנט שמתקרב, הבנתי שהדרך לא פשוטה ויש מגבלות לרמקול בעיקר בתחום התחתון שנפתרו על ידי סאב וופר. גם הבנתי שניתן להתפתח ולהגיע לתוצאה מאוד מכובדת ללא הוצאה עצומה, והכי חשוב, סמכתי על מישהו שיידע להדריך אותי ולהוציא מהם את המיטב והמירב . היה לי רפרנס מאוד מובהק . לא מתחרט לשנייה ונאמן לרמקולים כבר כ 15 שנה עוד מעט.
גילוי נאות: כשהכרתי את האלמנטים הללו , צעיר בן 23, לא היה לי הרבה ניסיון עם הרבה רמקולים אחרים . באתי עם מינימום דעות קדומות. יש יתרון לבורות לפעמים, בורות מבורכת אני קורא לזה. היום אני יודע להעריך גם רמקולים אחרים שייתכן שיכולתי לחיות גם איתם.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
התערוכה בכפר המכביה, 2008. מורל עשו לי וואו בעשירית המחיר מדברים אחרים שראיתי. עדיין לא היו קרובים לתקציבי שלי.
לפני מעט שנים הגשמתי את החלום.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
296
נקודות
63
מאז אמצע שנות התשעים התמכרתי לצליל של רמקולים אלקטרוסטאטיים או פלאנריים שמפילים עליך את הצליל מגבוה כאילו אתה נמצא בתחתיתו של מפל מים (במקרה שלי הייתי בעלים של רמקולי מרטין לוגאן במשך כעשרים שנה). לפני כמה שנים נאלצתי להתמקד ברמקולים דינמיים כי הסלון בדירתי הנוכחית לא מתאים כלל בשל א-סימטריה מוחלטת לרמקולים אלקטרוסטאטיים או פלאנריים. יום יבוא ואני אחזור לרמקולים אלקטרוסטאטיים או פלאנריים.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
רק בשמיעה. עם המגבר שלי בחלל שלי. במקרה שלי הלכתי לערן אודיופריק אחרי שהייתי אצל כמה יבואנים אחרים לשמוע מגיקו
לא כל כך אהבתי ואז הוא הציע שאשמע את ה living voice , קלט את הטעם שלי ובעיקר לאור העובדה שאני שומע בווליום נמוך בדכ
שמעתי והתלהבתי, ערן השאיל לי אותם ובבית עשיתי בדיקה אמיתית כשחיברתי אותם במקביל לרמקולים ועשיתי AB test
אחרי כמה דקות הרמקולים הישנים נכנסו לארגז ושוגרו לערן שעשה לי טרייד ואגב השאיר אצלי את הרמקולים עד שהגיעו החדשים שהזמנתי
אגב לא הסתכלתי על מפרט שלהם ועל מדידות בכלל. רק אחרי שקניתי סתם לידיעה
 

Audiogod

מושעה
הודעות
353
מעורבות
32
נקודות
28
רק בשמיעה. עם המגבר שלי בחלל שלי. במקרה שלי הלכתי לערן אודיופריק אחרי שהייתי אצל כמה יבואנים אחרים לשמוע מגיקו
לא כל כך אהבתי ואז הוא הציע שאשמע את ה living voice , קלט את הטעם שלי ובעיקר לאור העובדה שאני שומע בווליום נמוך בדכ
שמעתי והתלהבתי, ערן השאיל לי אותם ובבית עשיתי בדיקה אמיתית כשחיברתי אותם במקביל לרמקולים ועשיתי AB test
אחרי כמה דקות הרמקולים הישנים נכנסו לארגז ושוגרו לערן שעשה לי טרייד ואגב השאיר אצלי את הרמקולים עד שהגיעו החדשים שהזמנתי
אגב לא הסתכלתי על מפרט שלהם ועל מדידות בכלל. רק אחרי שקניתי סתם לידיעה
איזה דגם של Living voice?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
העסק אצלי החל לפני שנים רבות עם B&W , לאחר מכן עברתי ל AMATI של סונוס פבר לשנים ארוכות ועד היום אני מצטער שמכרתי אותם ,
במקומם הגיעו זוג וון שוויקרט VR7 שזה רמקול מאוד גדול וטוב ששמש אותי שנים ארוכות בנאמנות , באחת השנים במינכן זכיתי לשמוע את
ה ALBEDO ATESIA שגם הוא רמקול עצום , משהו החזיר אותי לחדר שלהם הלוך ושוב , לבסוף פניתי יחד עם דניי בכור ישירות ליצרן האיטלקי ,
מכיוון שאני דובר איטלקית על בוריה ומכיוון שהייצרן חובב ישראל בנפשו הצלחנו איך שהוא אני ודני לסגור הרכישה , לצורך העניין נסעתי אני
מספר פעמים לאיטליה ומכיר היטב גם את המהנדס MASSIMO שתכנן הרמקול ואף הראה לי את היתרונות השוואה A-B לרמקול קרמי נוסף גרמני ידוע באותו גודל (210 סמ 220 קילו ) , אין לי הרבה סבלנות להסביר לכם היתרון רק אוכל לציין שהוא מכיל זוג TRASMISION LINE וזוג "הלמוץ רסונטורים "צינוריים שונים בכל רמקול ,המהנדס והייצרן באו לישראל במיוחד לכוון הרמקול , ואין בכוונתי להחליף אותו ,לפחות לא בעשור הקרוב , כרגע אני עסוק בשיפור הקרוס והכבלים עם התקדמות הטכנולוגיה ואמורים ולהגיע שבוע הבא כולל טכנאי מהמפעל ,
לבסוף ,,,,, בנוסף לאלבדו זכיתי לשכנע חבר טוב שיש לו זוג דרייברים של ALTEK LANCUNG 8-K שלושים שנה מתחת למיטה בנוסף לזוג דרייברים
נוסף שהוא משתמש , קניתי אותם ,ובניתי להם תיבה נפלאה פרי תכנון שלי עם עזרה ממומחים לעניין (130 סמ 130 קילו ) , הבעיה אחרי שנגן שמסתבר שהקרוס ישן מדי והקבלים איבדו את הערכים המקוריים שלהם , מיד הוזמנו קבלים ואביזרים לקרוס חדש שגם אמור להגיע שבוע הבא עם הערכים המקוריים , הוא כמובן גם לא הולך לשום מקום וילווה את הALBEDO כאח קשיש נמוך וכבד , וזהו , היום יש לי את שתי אלו שזה חתיכת נפח ,
היה קושי עם הגמישות של האישה שהפכה כבר לנערת גומי , בהזדמנות זו ברצוני להודות מקרב לב לדני בכור ולטכנאי שלו בכור שמלווים אותי בכל
השגעונות שלי תמיכה טכנית ואספקת מגברים שונים ,וכמובן לדן נגר (סינמארט ) בעל אוזני העטלף שאיתו עוד לא גמרתי לגבי אקוסטיקה וכוונים ולרונן השותף שלו שאפילו טרח להוביל לי האלטקים עם הצוות שלו ,
כך שלבסוף יש לי רמקולים קרמים מודרנים ולידם זוג רמקולים שהטכנולוגיה שלהם הסטורית והם מדהימים ,אפשרות הגוון מציתה לי את הדמיון ,
יתכן ואני מגזים , אבל אלו בעיות של אופי כפי שמשתקף הייטב בכתיבתי בפורום (סנדרום נפוליאון בונפרטה :D )
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
"אודיוגוד" חייב לציין ש-לשם שינוי
יצא לך אחלה נושא לשרשור.
ואני אשמח מניסיוני לתרום בו.

לגבי

עברו אצלי אין ספור רמקולים ושילובים
שמות הרמקולים ככ לא רלוונטי, מאוד אישי, תלוי גם במצב הנתון בכל תקופה ויתכנות רכישה, טעם/הבנה ורצון של האוזן/לב ושכל שמשתנה וכו....

רוב רובם של הרמקולים שבדקתי/בחרתי
לא שמעתי אצלי פיסית , לפני בשל סיבות כאילו ואחרים, פשוט לא התאפשר, מסורבל מידי להביאם, מסורבל מידי להחזירם.

אך כל רמקול אשר התעניינתי בו, בדקתי בציציות
ושמעתי אותם מספר פעמים אצל המוכר,
וכמובן כל רכישה לבסוף הייתה רכישה "עיוורת" במקרה של הרמקול.

היו רמקולים ששמעתי פעם/פעמיים בסשן ארוך
והיו רמקולים ששמעתי/שגעתי את המוכר מספר רב של פעמים, לעיתים הייתי מביא עימי את ההגברה הקיימת, לבדוק שידוך, עד כמה שניתן ולהסיק מסקנות.

נתונים טכניים היו הדבר הראשון שבדקתי, אבל יותר specification כמו נצילות/התנגדות, התאמה כזו או אחרת עם המגבר הקיים ובכלל.
מדידות לא עניין אותי בכלל (עד היום) אבל זה good to know והיום מודה יש יותר מודעות.

הלכתי רק לפי האוזן/ חיבור / טעם / יכולות בפועל/ ביצועים שמשכנעים/עושים לי את זה, פחות היה חשוב לי מראה הרמקול, אלא מה מפיק בפועל.

כל זוג רמקולים שהגיע אלי, עמלתי/הזעתי רבות להביאם למצב אופטימלי אצלי ככל הניתן, וברוב רובם של המקרים גם הצלחתי למרות ספקנות שלי עצמי וגם של אחרים, מעבר הצלחתי כמעט תמיד להוציא ביצועים טובים עד מעולים ברוב המקרים עי שידוך נכון לאלקטרוניקה/מקור/כבילה...

אני אומר תמיד
"התוצאה מדברת בפני עצמה" וחובת התוצאה עלי
שלקחתי אישית.
וזה ה Guide line שמנחה אותי.

בחירת הרמקולים הנוכחיים פרטתי בשרשור אחר.

יום טוב לכולם.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
איזה מג'יקו שמעת?
A3
אבל לא בגללם. הם דורשים הגברה מתאימה ואני חיפשתי לשדך ללקסמן 590
ה LV מושלמים עבורי. עד שמישהו מהילדים יתחתן ויפנה לי חדר יעודי אין לי מה לשדרג
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,360
מעורבות
834
נקודות
113
אצלי היית אהבה ממבט(צליל) ראשון: תמיד רציתי רמקול,שיודע להתמודד באותה מידת הצלחה עם סימפו/פרוג-מטאל ומוסיקה קלאסית,כי לדעתי אלה סגנונות הכי קשים לשחזור ובאותו זמן לא להיות מפונק להגברה והעמדה בחדר שינה טיפוסי(12 מ"ר). כבר שבע שנים אני חי בהרמוניה עם ASW GENIUS 310 ועד שלא יהיה חדר יעודי גם לא מתכנן להחליפם.
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
עברו אצלי אין ספור רמקולים ושילובים
שמות הרמקולים ככ לא רלוונטי, מאוד אישי, תלוי גם במצב הנתון בכל תקופה ויתכנות רכישה, טעם/הבנה ורצון של האוזן/לב ושכל שמשתנה וכו....
הציטוט הנ"ל נכון גם לגביי,
עד התערוכה האחרונה בכפר המכביה,
נכנסתי לחדר הדגמה של דני בכור שהיה עמוס במבקרים,
(תמיד יש לו דברים מעניינים)
מעל הראשים של כולם בלטו להם זוג רמקולים שלא הכרתי (עדיין)
מאוד סקרנו אותי,התקרבתי אליהם,
הסאונד איך לומר,ריגש אותי מאוד,
ניגשתי לדני לברור במה מדובר,
זרק לי שם שלא אמר כלום MAGNEPAN 3.7I
הדגם החדש יבוא שלי,
קבענו להיפגש אחרי התערוכה,
ומאז נהנה מכל רגע איתם.

)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור