איך אתם שופטים את ״טבעיות״ המערכת שלכם?


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
כדי לדעת צריך לחוות את הדבר, כמה מאיתנו שמעו מערכת עם רצפת רעש נמוכה,עיוותים נמוכים
באס נכון, אויר בין הכלים ואת האוירה צליל כוסות בבר ברקע בצורה ברורה.
זה בסדר שלמישהו המערכת שלו נשמעת מושלמת אבל אם אין שם שקיפות ופירוט היא לא מושלמת.
כשאני מכניס למערכת מגבר טוב וחזק יותר, ואני מקבל יותר מהמרצפן שהיה לי קודם,
אני יודע שעליתי כמה קומות ואני רואה נוף שלא ראיתי לפני כן.
נראה לי אלה הפרמטרים שתורמים לטבעיות המוסיקה.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
איך אתה שומע עיוות נמוך?
איך אתה יודע מהו באס נכון?
צליל הכוסות ברקע, זה חלק מהמוסיקה?

שמעתי פעם קונצרטון בדירה של פסנתר וזמרת אופרה.
זה היה על גבול הבלתי נסבל, מבחינת הלחץ על האוזן (זה לכל מי שרוצה שהמערכת תביא לו את הזמרת לסלון...).

לגבי קומות ונוף, אני לא חושב שאפשר להכנס לחנות אודיו ולבקש רמקול שייבנה מרפסת. זה נחמד לקריאה, הפואטיקה הזו, אבל מה אפשר ללמוד מזה?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
זה בהחלט יכול להיות.
ובגלל זה התחלתי לתהות עם עצמי, מה בכל זאת הופך מוסיקה חיה למושכת מבחינתי?
היכן הקסם?
בווליום?
במצב הנפשי?
בפירוט?

ואז שמתי לב לדבר חשוב בשבילי - בהופעה חיה הפירוט לא מי יודע כמה.
אז מה כן?
השערה,לדעתי רובם של מאזיני המוזיקה ,אלה שבאמת נהנים לשמוע מוזיקה ,באיזה שהוא אופן לא היו מתנגדים גם לנגן על כלי או יותר.
אבל מכיון שלא כך הדבר ולא צלח בידם ללמוד ולא חשובה הסיבה אילא העובדה שאינם יכולים לנגן.דרך שמיעת המוזיקה וההאזנה לה בקשב רב והחדירה לפרטים כגון ,גוון סאונד,פרטים,אוירה וכל הקלישאות....זהוא מעין ניסיון להתחבר לאומן עצמו ,ללהקה לנגנים.ככל שאנחנו לא רואים אותם אנחנו צמאים לפרטים.
כאשר אנחנו אוהבים להקה /אומנים מסוימים ורואים אותם מבצעים את העבודה אנחנו כניראה מיתחברים ויזואלית בנוסף לחוש השמע.
פה כבר אין לנו בעיה לותר על המון דברים שלא נותר עליהם בשמיעה ללא תמונה או הופעה.
בכל אופן כך אני מרגיש.
אז עכשיו נשאלת השאלה למה לא כל הזמן אתה רואה ושומע (היום אין הרי כמעט בעיה) היום בקלות אני מותר על סאונד דיגיטאלי דהיינו סידי ,מחשב...ויש בי איזושהיא הנאה /משיכה לסאונד אנלוגי.אני מוצא בו ,ברגשות שהוא מעביר בי, חיבור נוסף לאומן.אבל שם הייתי רוצה לקבל רזולוציות כאילו אני רואה ההופעה.
הדגש הוא על רואה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
איך אתה שומע עיוות נמוך?
איך אתה יודע מהו באס נכון?

עושים השוואות... ואחרי זמן מה צוברים ידע וניסיון ומתחילים להבין.

שמעתי פעם קונצרטון בדירה של פסנתר וזמרת אופרה.
זה היה על גבול הבלתי נסבל, מבחינת הלחץ על האוזן (זה לכל מי שרוצה שהמערכת תביא לו את הזמרת לסלון...).

זו הערה לא רצינית.. מזה באמת אין מה ללמוד.
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
Palou. אל תלך לשמוע זמרת אופרה בחדר קטן, קורה שזה צורם גם באולם,
אז ככה אם אתה עולה כמה קומות אתה רואה יותר מהכל, ככה זה כשאתה משדרג את המערכת,
זאת מטאפורה!
אם אתה שואל אותי מהו באס נכון, כנראה שאתה תמשיך לשאול עוד הרבה שאלות,
המערכת שלך לא מספיק שקופה ,אתה לא תשמע בקלטה חיה צליל כוסות הרקע.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
יוסי, הרגת אותי עם היציאות שלך.
כאילו שהשקיפות זה הכי חשוב בעולם שאתה יודע מה זה בס הנכון.
אתה לוקח את זה לכיוונים לא קונסטרוקטיביים באליל.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
גנאדי מה שלומך?
רק נתתי תשובות לכמה שאלות חשובות.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
הכל מעולה :מנצח:
זרקת פה לאוויר שאלה פרובוקטיבית מעצם הגדרתה :D
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
שמת לב שכל המאסטרים לא מגיבים אולי יש להם מה להפסיד:D
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
כי שאלת שאלה דפוקה :D
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אתה צודק, השאלה לא מתאימה לך ולא לאחרים ששומעים ציוד וינטאג׳
ואתה לא צריך להיתנהג ככה אם אתה לא יודע את תשובה, אתה לא יכול לדעת:p
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
יש כאן לטעמי סלט שלם בהגדרות.
מערכת "טבעית" זה מושג אמורפי שלא אומר הרבה.
לעומת זאת, מערכת "מוסיקלית" קל יותר להבין מה זה, גם אם כל אודיופילים שונים מגדירים את זה אחרת.
לעומת לעומת לעומת זאת, מערכת "נייטרלית", קרי - FLAT , זה משהו אחר לגמרי ובכלל לא קשור לעולם האודיופילה. יתירה מזאת, אין כאן אודיופיל אחד שיודע להגדיר אם מערכת היא נייטרלית או לא, כי בשביל לדעת להגדיר את זה צריך לעבוד הרבה מאד שעות באולפן. ומעטים האנשים כאן שיש להם את זה.

כל שם תואר או תכונה שאני מייחס למערכת, בא ביחס לנקודת ייחוס שמוכרת לי. למשל, צליל המערכת *שלי*. היות ולכל אחד מערכת אחרת, הייחוס שלו הוא אחר. לפיכך, אותה מערכת נייטרלית שטובה למיקס באולפן, תישמע לאחד בהירה וצועקת (ברוב המקרים, אגב) ולשני אטומה ועמומה (וארחם על אותו אודיופיל קשות, אם זה יהיה המצב).

אם אני מנסה להתייחס לשאלתך באופן צר יותר, "טבעיות" קל מאד להבין ברגע שאתה שומע הבדל בין שני רכיבים. כשאתה שומע, למשל, פליניוס מול DARTZEEL, הראשון נשמע מנוזל ועם אף סתום. ה- DARTZEEL נשמע הרבה יותר נכון טונאלית. אבל האם זה אומר שהוא נייטרלי? ממש לא.
שמעתי מגברים גרמניים שנתנו הרגשה של צליל מאד נייטרלי, קר, לא צבוע ושקוף. אבל להגיד לך שהם נשמעים "טבעיים"? לא ממש. אותו הכנ"ל למגברי מנורות קטיפתיים שגורמים לרצות לדחוף אצבע לגרון ולעורר את רפלקס ההקאה.
לדעתי ה- DARTZEEL והלקסמנים הגבוהים ביותר (כמו הפרה שלי) ניחנים בטונאליות - קרי, טבעיות - נכונה ומהפנטת. אבל לא שמעתי הרבה מוצרים ברמות האלה; אני בטוח שיש עוד.

אם כבר.. סוגיה יותר מעניינת, לדעתי, היא לנסות לעמוד על ההבדלים (או נקודות הדימיון) בין מערכת ששואפת להיות נייטרלית (עקום היענות שטוח), לזו השואפת להיות מאוזנת טונאלית (כלים אנושיים נשמעים טבעיים). וזה לא תמיד אותו דבר.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
אתה צודק, השאלה לא מתאימה לך ולא לאחרים ששומעים ציוד וינטאג׳

אתה מבין - אתה סתם זורק דברים באוויר.
רמקולים שלי בני 40 שנה ו-PRE בן 30 - אם זה לא מספיק ווינטאג' אז אני לא יודע מה כן.
במקום להתמקד בנושא הדיון צריך פה להתעסק עם היציאות שלך :p ;)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אתה מבין - אתה סתם זורק דברים באוויר.
רמקולים שלי בני 40 שנה ו-PRE בן 30 - אם זה לא מספיק ווינטאג' אז אני לא יודע מה כן.
במקום להתמקד בנושא הדיון צריך פה להתעסק עם היציאות שלך :p ;)
גנאדי כפרה נשמה, מה שלומך? עדין בפריפריה של המרכז? :)
הבנת הנקרא, יקירי. הברנש טען שדווקא אתה, משום היותך דינוזאור ווינטאג'י, לא מוסמך ו/או לא מתאים לענות על השאלות שהוא העלה.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
גנדי
כוונה היתה שלא ניתן בציוד וינטאג׳ להשיג טבעיות ולא פראמטרים אודיופיליים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
לי אין דעה מיוחדת בעניין , מבחינתי התחושה שהעסק נכון באה מהלב , לא מהאזניים או מהמוח , למשל - כשאני שומע מערכות סופר מפורטות , סופר דינמיות , באוזניים ובמוח זה נשמע מרשים , אבל מהלב זה נשמע לי סינטטי ומפלסטיק, אין לי הסבר איך להגדיר מערכת טובה באמת , אבל שאני מרגיש אותה , אני מתישב לא בשביל הנימוס אלא בשביל הכייף, יש לי אפילו עכשיו בבית זוג רמקולים בין היותר שקופים שיש , יותר מהרמקולים שלי , במה יותר טובה , פרוט יותר טוב , אז למה שרני עובר לרמקולים שלי , החדר מתמלא במוזיקה ויש לי התרגשות , כי מדויק לא אומר טבעי, הפטנט הוא לשמוע קול של בן אדם , לי במקרה יש דיסק של הבת שלי שאת קולה אני מטבע הדברים מכיר היטב , דווקא ברמקול שלי המעפאן היא נשמעת היטב , כמו בחיים , ברמקול השני ( המדויק יותר) היא נשמעת כמו עורב !
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לי במקרה יש דיסק של הבת שלי שאת קולה אני מטבע הדברים מכיר היטב , דווקא ברמקול שלי המעפאן היא נשמעת היטב , כמו בחיים , ברמקול השני ( המדויק יותר) היא נשמעת כמו עורב !
על פי זה, עושה רושם שהשני, המדוייק יותר, הוא פשוט חרא של רמקול - אם ההבדלים הם אכן כמו שאתה מתאר אותם.
תקן אותי אם אני טועה, עורב = צורמני, טונאליות שונה, מאנפף.... אם כך, כוס אומו על הדיוק, זה רמקול קקה.
ואין דרך טובה יותר לבדוק ממה שכרגע תיארת. נשאלת השאלה היחידה: מדוע הוא עדין אצלך?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מחכה שיבואו לקחת , ביתיים עושה קולות של מנומס
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
לי אין דעה מיוחדת בעניין , מבחינתי התחושה שהעסק נכון באה מהלב , לא מהאזניים או מהמוח , למשל - כשאני שומע מערכות סופר מפורטות , סופר דינמיות , באוזניים ובמוח זה נשמע מרשים , אבל מהלב זה נשמע לי סינטטי ומפלסטיק, אין לי הסבר איך להגדיר מערכת טובה באמת , אבל שאני מרגיש אותה , אני מתישב לא בשביל הנימוס אלא בשביל הכייף, יש לי אפילו עכשיו בבית זוג רמקולים בין היותר שקופים שיש , יותר מהרמקולים שלי , במה יותר טובה , פרוט יותר טוב , אז למה שרני עובר לרמקולים שלי , החדר מתמלא במוזיקה ויש לי התרגשות , כי מדויק לא אומר טבעי, הפטנט הוא לשמוע קול של בן אדם , לי במקרה יש דיסק של הבת שלי שאת קולה אני מטבע הדברים מכיר היטב , דווקא ברמקול שלי המעפאן היא נשמעת היטב , כמו בחיים , ברמקול השני ( המדויק יותר) היא נשמעת כמו עורב !

אודיופילים רבים מכנים סאונד "מדוייק" שהוא ממש לא מדוייק לדעתי, אלא יבש ורזה.
מה לעשות, שמורידים את הבשר והשומן מהגוף- אפשר להבחין במבנה השלד, העצמות וכו... אז מי שמחפש אנטומיה במוסיקה, שיבושם לו... מוסיקה לדעתי היא כמו אישה מלאה, חיננית, עסיסית, עם פגמים קטנים שלעיתים מוסיפים ליופייה,
הסאונד ה"מדויק" נשמע הרבה פעמים כמו זקנה מכוערת אחרי פוטושופ.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
539
מעורבות
111
נקודות
43
גנדי
כוונה היתה שלא ניתן בציוד וינטאג׳ להשיג טבעיות ולא פראמטרים אודיופיליים.

אחרי שנצליח להבין מה זה "טבעי" נוכל לדון בזה.
לדעתי אין כאן סיכוי להגדרה ברורה חד משמעית ומוסכמת על כולם.
זה לא יותר מסתם סיסמה ואין מה להתעמק בה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור