איך אתם מתייחסים לסקירות


DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
בראש, מבין שזה חרטא.
בלב, נהנה לקרוא.
בתכלס, אם אומר שמכשיר שקיבל סטראופייל קלאס איי, לא ישנה לי בכלום את הפרמטרים לרכישה, אשקר.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,351
מעורבות
963
נקודות
113
כבר שנים שמוקד הפירסום עבר לסוג חדש של יחצנות. חברות (מקטנות ועד בכלל) שוכרות
אנשים בתשלום כדי "לפטפט" ולהלל בציבור מוצרים, במסווה של אנשים פרטיים. גם בכתב
בכל המדיות וגם בע"פ - למשל במקומות בילוי וכאלה.

זה נכון
גם בענף שלנו יש פה באתר וגם באתרים אחרים יחצנים קבועים לחברים / יבואנים שלעיתים גם שקופים מידי .
החכמה היא כמו שאמרו קודמיי , זה לשמוע ולבדוק ולא להסתמך רק על הביקורות או על המלצות של אנשים.
 

נערך לאחרונה ב:

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
נקודת המוצא שלי היא שאני לא יודע הכל. שגם אחרי 31 שנים בתחום, יש לי מה ללמוד.

בואו נתחיל בצורה פשוטה:
הנה מכשיר X שלא ראיתי מעודי ובוודאי לא שמעתי אותו.
והנה אדם Y שראה אותו וגם שמע.

עכשיו נרד לפרטים.
כל אדם בר דעת אמור להיות מצויד בכלים תבוניים לבחון את דברי הזולת: בבית, ברחוב, בתקשורת, ועוד.
נקודת מוצא של בוז או חשדנות מקבעת את האדם. נקודת מוצא של תמימות ופתיות מנדנדת אותו הנה והנה.

ניגש לביקורת.
הנה אדם שבדק מכשיר שאין לנו שום מושג עליו. כלומר, הוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים - סיבה טובה להטות אליו אוזן, מה?

עכשיו, אנחנו מקשיבים לאופן שבו הוא מתנסח, וכבר למדים מזה משהו על היכולת האנליטית שלו.

בד בבד אנחנו למדים על הניסיון שלו ועל הבקיאות, ומהו ציוד ההאזנה שלו. האם הוא חובבן זב חוטם או אדם שעבר כברת דרך ארוכה.

אנחנו למדים על טעמו המוזיקלי - האם הוא מקשיב למוזיקה מעוטת כלים או מרובת כלים, אקוסטית או מסונתזת, וכיו"ב.

תמונות, כמובן, מסייעות מאוד. הן מבהירות לנו לא רק פרטים על המכשיר עצמו, אלא גם על החלל שבו נמצא המכשיר הזה, ומכאן להבין האם המכשיר זכה, או לא, לתנאים ראויים.

ברור שיש לבדוק מה המסגרת שבה נכתבו או נאמרו הדברים: כתב העת ומה סוגו, בלוג פרטי, יוטיוב, וכיו"ב. לרחרח אם יש ספונסרים, ומי הם, ובכלל - למה טרח Y לכתוב על X.

נשמע קשה? למעשה, כל בר-דעת נוהג כך ביומיום שלו, במודע או לא.

כל הפרטים האלה יחד אמורים לתת לנו אינדיקציה האם כדאי לנו, או לא, לבדוק, במו אוזנינו, את המכשיר הזה.

דרך אגב, לא מעט פעמים אני למד מביקורות מסוימות דברים שלא ידעתי על מכשירים שכבר ברשותי, דברים שמאירים את עיניי ומסייעים לי להפיק יותר מהמכשירים.
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,172
מעורבות
1,629
נקודות
113
מעבר לשאלה של איך מתייחסים...
למי מכם יש מגזינים או סוקרים מועדפים?
האם אתם חושבים שסקירות בחו״ל הם לא יותר מקומבינה מסחרית בין
יצרן למפרסם או שהעורכים באמת מרשים לביקורת לצאת החוצה, עד הסוף?
כמה משקל אתם נותנים לסקירות לפני רכישה או אולי דווקא חיפוש בפורומים
יותר מועיל ואמין עליכם?
וואי, כפרה, אני רואה שעשית חפיפה מסודרת עם תומר :)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,172
מעורבות
1,629
נקודות
113
סקירות שוות ל*** לא יותר.
לי כואב הלב, מדמם אפילו, כשאני רואה כל מני שאנשים שכל חוויית הקניה שלהם היא דרך פורומים ושיחות על ציוד. מגבשים לעצמם דעות דביליות שאינן מבוססות על התרשמות אישית, וגרוע מכך - ננעלים עליהן כאילו חוו את זה בעצמם.
לדוגמא - הדרישה ל- MQA.
לדוגמא - הבדלים בין כבלים.
לדוגמא - כל מני הייפים וטרנדים של סוגי הגברות מודולריים (ע"ע דיגיטליות) שלכעצמן יכולות להיות נהדרות, אבל ההתאמה אח"כ למכשירים אחרים היא בעייתית בלשון המעטה, ואין כמעט רשמים על נסיונות מוצלחים. אבל מה? המודולים פצצה. יופי.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,172
מעורבות
1,629
נקודות
113
נקודת המוצא שלי היא שאני לא יודע הכל. שגם אחרי 31 שנים בתחום, יש לי מה ללמוד.

בואו נתחיל בצורה פשוטה:
הנה מכשיר X שלא ראיתי מעודי ובוודאי לא שמעתי אותו.
והנה אדם Y שראה אותו וגם שמע.

עכשיו נרד לפרטים.
כל אדם בר דעת אמור להיות מצויד בכלים תבוניים לבחון את דברי הזולת: בבית, ברחוב, בתקשורת, ועוד.
נקודת מוצא של בוז או חשדנות מקבעת את האדם. נקודת מוצא של תמימות ופתיות מנדנדת אותו הנה והנה.

ניגש לביקורת.
הנה אדם שבדק מכשיר שאין לנו שום מושג עליו. כלומר, הוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים - סיבה טובה להטות אליו אוזן, מה?

עכשיו, אנחנו מקשיבים לאופן שבו הוא מתנסח, וכבר למדים מזה משהו על היכולת האנליטית שלו.

בד בבד אנחנו למדים על הניסיון שלו ועל הבקיאות, ומהו ציוד ההאזנה שלו. האם הוא חובבן זב חוטם או אדם שעבר כברת דרך ארוכה.

אנחנו למדים על טעמו המוזיקלי - האם הוא מקשיב למוזיקה מעוטת כלים או מרובת כלים, אקוסטית או מסונתזת, וכיו"ב.

תמונות, כמובן, מסייעות מאוד. הן מבהירות לנו לא רק פרטים על המכשיר עצמו, אלא גם על החלל שבו נמצא המכשיר הזה, ומכאן להבין האם המכשיר זכה, או לא, לתנאים ראויים.

ברור שיש לבדוק מה המסגרת שבה נכתבו או נאמרו הדברים: כתב העת ומה סוגו, בלוג פרטי, יוטיוב, וכיו"ב. לרחרח אם יש ספונסרים, ומי הם, ובכלל - למה טרח Y לכתוב על X.

נשמע קשה? למעשה, כל בר-דעת נוהג כך ביומיום שלו, במודע או לא.

כל הפרטים האלה יחד אמורים לתת לנו אינדיקציה האם כדאי לנו, או לא, לבדוק, במו אוזנינו, את המכשיר הזה.

דרך אגב, לא מעט פעמים אני למד מביקורות מסוימות דברים שלא ידעתי על מכשירים שכבר ברשותי, דברים שמאירים את עיניי ומסייעים לי להפיק יותר מהמכשירים.

נשמע כמו המון עבודת אנליזה. בשביל מה, בעצם?

אני משתמש בסקירות רק עבור מוצרים זולים, שיש להם תפקיד מאד ספציפי, ובדר"כ אף פעם לא על התרשמות מסאונד, אלא יותר פונקציונליות. למשל: כל מני משפרי USB למיניהם. ובדר"כ הרשמים שלי שונים לחלוטין מכל מה שאני קורא.

עם זאת, מוצר שאין לו שום סקירה או חומר ברשת, זה כמובן נורת אזהרה, בטח בימינו.

קחו לדוגמא דאק של חברת RME. מודל ADI-2 שברשותי.
זה דאק שטחנו את אמ-אמא שלו מכל הכיוונים בפורומים, רב הדעות עליו חיוביות מאד. אמנם למגזר המקצועי בעיקר, אבל - עדין - דאק ותו' לא. להגיד שלא השפיע עלי כשקניתי? השפיע. בעיקר בגלל יכולת הסחירות שלו בעתיד.
להגיד שראיתי הלימה עם ההתרשמות האישית שלי? לא ממש.
למשל, ישנו שיח מאד נרחב אם ספק כוח לדאק הזה עושה הבדל או לא. היצרן עצמו אומר שהספק הוא מעולה, ויש לו טכנולוגיה מיוחדת, ובלה בלה פאקינג בלה.
חיבור לספק של טדי בסיסי מראה לו מיד מאיפה משתין הדג.

דוגמא נוספת: אופטי מול קבצים. עוד לא ראיתי שקובץ מנצח CD על המערכת המדהימה שלי. וזאת בניגוד גמור ל- 90% מהשיח ברשת.

דוגמא נוספת2: אוזניות. כל מני סטודנטים מיותרים, ואנשים שמביאים מטענים רגשיים השד יודע איזה לתוך הפסודו-סקירות שלהם. חרטא ברטא.

היחיד שאני יכול לחוש את הסקירות שלו ולהבין מה הוא רוצה, הוא האיש מנס ציונה, שמגיש סטייקים לאורחים מזדמנים. וגם זה - לא תמיד. גם אצל נמר יש הרבה מקדם חרטא. אבל הוא משלנו. אז את המקדם הזה אפשר לבטל ביתר קלות לעומת גויים בנכר.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
סקירה כתובה טוב (כמו רבות מהסקירות באתר Stereophile וחלק מהסקירות כאן) בהחלט מהנות לקריאה.
סקירות בהן הכותב מצליח להעביר את החוויה אל הקורא חורגות מהנושא הספציפי בגללו "התכנסו" הכותב והקוראים ולפעמים נותן ערך מוסף. אם נקצין לסקס, אנשים שומעים מושגים כמו מולטי אורגזמות וכיו"ב שהם מעולם לא חוו ואומרים "גם אני רוצה", חלקם אף יגדילו לעשות וישקעו ממרצם וכספם ע"מ לנסות ולהשיג את זה. במידה דומה סוקר יכול לתאר חוויה מוסיקלית שתגרום לקורא להגיד "אני רוצה לחוות את זה במערכת שלי". מילים גבוהות? פנזטיות בשנקל או במיליון? לא באמת משנה.

מעבר לזה, אנשים נוטים לפעמים להתחבר לסוקר מסויים שהם עוקבים אחריו בגלל שתגובותיו לציוד כזה או אחר דומים להתרשמות של הקורא. שוב, אפשר לחרוג גם כאן מנושא האודיו ולדבר על כלי רכב. הנהג הממוצע לא נוסע כל סופ"ש למסלול בפצאל לקרוע צמיגים ובכ"ז חלקם עוקבים באדיקות אחרי מבחנים וסקירות של נהגי מרוצים שבודקים כלי רכב רגילים בתנאי קיצון. כמו כן, גם ברכב נתקלים הרבה בהבדל בין רכב טוב ומשמים לבין רכב מרגש.

דוגמא אישית, נהגתי על מאזדה 6 (2006) מספר שנים, רכב כמעט מושלם לדעתי. אפס תקלות, שים דלק וסע בבטיחות ונוחות מכל מקום לכל מקום בכל עת. יחד עם זאת, הרכב משמים. היום אני נוהג על לנצ'יה קאפה 1997. פחנוע? אסון על גלגלים? תרביצו, הכל טוב, אבל אני נהנה מהרכב, אפילו בפקק עם הרגל על הקלאצ' שמרגיש כמו מתקן בחדר כושר. למה? ככה. תנהגו ואו שתתחברו או שלא.

אם נישאר ברכב, (במידה והיה אפשר/מותר/כלכלי) האם הייתי משדרג מנוע/מתלים/אחר לפי מידע על הנייר וסקירות מבלי לנסות את זה על הרכב שלי (לא ממש אפשרי)? חד משמעית כן. מבצעים התאמות אח"כ.

נתון לויכוח אבל נראה לי שמוצרים כמו Trinnov (דוגמא קיצונית) מראים שאפשר להוציא זהב מציוד איכותי ולגרום לרכיבים לשחק יפה ביניהם ועם הסביבה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
מאמין לכתבות אודיו כמו לקורות חיים של נתניהו, הוא היה איש שיווק רהיטים, חיפש
עבודה אחרת.
אבל הצליח למצוא עבודה....השאלה מה ההבדל בין איש שיווק רהיטים שרכש השכלה לבין כתב מגזין שניקרא "במחנה"?
יוסי בבקשה תשובה מנומקת.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,707
מעורבות
217
נקודות
63
אפילו לפוסט הזה מצליחים להשחיל את ביבי.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,605
נקודות
113
רכשתי ביד 2 פרה של NAT AUDIO
לאחר מבחן הפרה אצל שניצל.ומיד אהבתי מה שהוא מגיש.גם קראתי את הסקירות של נמר,אלוני לגבי פרה של NAT.
לאחר שקראתי במגזין אודיו דה הגרמני מה המגברים שלהם יודעים לעשות,בשכלול הסקירות והאזנה לפרה,קניתי גם אותם וגם התאהבתי בהם.
כאמור זה עניין אישי בהחלט.
אני מאמין למגזין הזה.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
אבל הצליח למצוא עבודה....השאלה מה ההבדל בין איש שיווק רהיטים שרכש השכלה לבין כתב מגזין שניקרא "במחנה"?
יוסי בבקשה תשובה מנומקת.

אל תזלזל ב-MIT ;)
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
סקירות של soundnews ביוטיוב אני רואה מידי פעם הוא דיי בסדר לדעתי
אחרי שגיבשתי דעה לגבי דאק במקרה באותו זמן הוא עשה סקירה - כן השפיע על ההחלטה והזמנתי
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
888
מעורבות
167
נקודות
43
שנים מנוי על HIFICRITIC
סקירות וניתוח מכשירים כולל בדיקות מעבדה אמינות, ללא פרסומת אחת ועם הכתבות המצויינות ,של מלקום סטיוארד ומרטין קולום ,
לדעתי זה מגזין ההייפיי האובייקטיבי ביותר שקראתי.
 

alont

אוהב את התחום
הודעות
111
מעורבות
15
נקודות
18
אני מתעלם מהרוב המוחלט של הסקירות כי רובן שטויות במיץ. יש 3 מקורות עיקריים שאני נעזר בהם:
בASR יש מדידות בד"כ איכותיות, אבל חוות הדעת של אמיר הן לרוב לא משהו - ניכר שהוא ממהר לעבור כבר לסקירה הבאה בתור.
בStereophile אני מתעלם לחלוטין מהביקורות הסובייקטיביות וקופץ ישר למדידות של john atkinson.
בינתיים המקור הכי מהימן שמצאתי הוא Erins Audio Corner - הוא משלב חוו"ד מעמיקה מבוססת האזנה, יחד עם מדידות ברמה הגבוהה ביותר שמצאתי בינתיים אונליין. למי שעדיין לא מכיר אותו - אני ממליץ בחום לקרוא כמה ביקורות ולהתחיל לעקוב.
 

נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,172
מעורבות
1,629
נקודות
113
סקירה כתובה טוב (כמו רבות מהסקירות באתר Stereophile וחלק מהסקירות כאן) בהחלט מהנות לקריאה.
סקירות בהן הכותב מצליח להעביר את החוויה אל הקורא חורגות מהנושא הספציפי בגללו "התכנסו" הכותב והקוראים ולפעמים נותן ערך מוסף. אם נקצין לסקס, אנשים שומעים מושגים כמו מולטי אורגזמות וכיו"ב שהם מעולם לא חוו ואומרים "גם אני רוצה", חלקם אף יגדילו לעשות וישקעו ממרצם וכספם ע"מ לנסות ולהשיג את זה. במידה דומה סוקר יכול לתאר חוויה מוסיקלית שתגרום לקורא להגיד "אני רוצה לחוות את זה במערכת שלי". מילים גבוהות? פנזטיות בשנקל או במיליון? לא באמת משנה.

מעבר לזה, אנשים נוטים לפעמים להתחבר לסוקר מסויים שהם עוקבים אחריו בגלל שתגובותיו לציוד כזה או אחר דומים להתרשמות של הקורא. שוב, אפשר לחרוג גם כאן מנושא האודיו ולדבר על כלי רכב. הנהג הממוצע לא נוסע כל סופ"ש למסלול בפצאל לקרוע צמיגים ובכ"ז חלקם עוקבים באדיקות אחרי מבחנים וסקירות של נהגי מרוצים שבודקים כלי רכב רגילים בתנאי קיצון. כמו כן, גם ברכב נתקלים הרבה בהבדל בין רכב טוב ומשמים לבין רכב מרגש.

דוגמא אישית, נהגתי על מאזדה 6 (2006) מספר שנים, רכב כמעט מושלם לדעתי. אפס תקלות, שים דלק וסע בבטיחות ונוחות מכל מקום לכל מקום בכל עת. יחד עם זאת, הרכב משמים. היום אני נוהג על לנצ'יה קאפה 1997. פחנוע? אסון על גלגלים? תרביצו, הכל טוב, אבל אני נהנה מהרכב, אפילו בפקק עם הרגל על הקלאצ' שמרגיש כמו מתקן בחדר כושר. למה? ככה. תנהגו ואו שתתחברו או שלא.

אם נישאר ברכב, (במידה והיה אפשר/מותר/כלכלי) האם הייתי משדרג מנוע/מתלים/אחר לפי מידע על הנייר וסקירות מבלי לנסות את זה על הרכב שלי (לא ממש אפשרי)? חד משמעית כן. מבצעים התאמות אח"כ.

נתון לויכוח אבל נראה לי שמוצרים כמו Trinnov (דוגמא קיצונית) מראים שאפשר להוציא זהב מציוד איכותי ולגרום לרכיבים לשחק יפה ביניהם ועם הסביבה.
אין ספק שסקירות זה דבר מהנה לקרוא, השאלה כמה עזרה הן נותנות בקניית ציוד או ברכישת ניסיון אודיופילי. לדעתי מעט מאד מהראשון ואפס מהשני.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אבל הצליח למצוא עבודה....השאלה מה ההבדל בין איש שיווק רהיטים שרכש השכלה לבין כתב מגזין שניקרא "במחנה"?
יוסי בבקשה תשובה מנומקת.





https://m.ynet.co.il/articles/59155300
 

gabiw

אוהב את התחום
הודעות
56
מעורבות
9
נקודות
8
נחמד לקרוא, אבל לא הרבה מעבר לזה.
זה תחום מלא אינטרסים, ויש גם המון סקירות שמוכרות שמן נחשים תחת כל מיני תיאורים נפוחים שלא אומרים לי כלום ("סאונד עגול", "מיקרו דינמיקה הולוגרפית").
נזהר בעיקר מביקורות משתפכות באתרים ישראליים, אין לי הרבה אמון בכותבים.

דווקא דיונים בפורומים הם מקור לא רע למידע, והרבה יותר מאוזן ומקיף מכתבות/סקירות.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
119
נקודות
43
אני לא מאמין לסוחרים שמנסים להגיד מה נשמע נכון ומה לא-וכמובן מה שנשמע נכון אבסולוטית זה הציוד שהם מוכרים.
אני לא מאמין לאנשים פרטיים שבעצם דוחפים ציוד של סוחר הבית שלהם "חמורת " הנחה שניתנת, כלומר מחיר שהמשווק מקבל מהיצרן ולא מחיר שוק.
אני לא מאמין לכאילו שקונים רמקול על פי עיסקה כלכלית, ( נגיד מחיר מחירון 100,000 יורו והם משיגים אותו בתערוכה בחמישית מחיר),כמובן חוסך כאב ראש למציג שלא צריך להחזיר את הרמקול לארצו. אחר פתאום הסוחר החבר מתחיל לשווק את החברה( על בסיס הקניה שבוצעה) ופתאום דוחפים את הרמקול כאילו זה אורים ותומים -אבל שוכחים לספר בפורום את האמת.
לגבי כתבות ביקורת-כולן כולל כולן עם אינטרסים כלכלים מאחוריהם. זה חלק מהתעשיה.
בכדי לדעת את האמת הדרך הפשוטה לשאול באופן אישי אנשים שמחזיקים או החזיקו במוצר. הם יענו את האמת .כאשר הם ישיבו על אותה שאלה בפורום התשובה תהיה שונה.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
כששואלים אנשים איך ציוד מסוים הרבה פעמים מקבלים תשובה אחת כשהציוד
ברשותם ותשובה אחרת אחרי ששחררו אותו.

הבעיה העיקרית שלי עם רוב הסקירות היא שהמוסיקה בסקירה לא מדברת אלי
ולכן אני לא מקבל אינדיקציות שחשובות לי.
חסרה לי גם התייחסות לחוויה המוסיקלית. יותר מדי פרטים טכניים.

אני מניח שביקורת שלילית על מכשיר לא נמצא בסקירות מאחר ופשוט לא
מעלים אותן. כלומר קוברים אותן. אבל אם מכירים את הכתב לאורך שנים
אפשר בהחלט להסיק מדבריו ביקורת שלילית.

לא פעם אני מוצא סקירה טובה על מכשיר אבל בסופה מופיעה התייחסות
לרפרנס של הכתב, התייחסות שמאירה באור שונה את הסקירה כולה.
גם מזה אפשר ללמוד משהו.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור