איזו חוליה בשרשרת אודיו משפיעה ביותר על איכות תוצאת הביצועים.


גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
יש דעות שונות על תרומת חלקי
המערכת לטיב איכות התוצאה,
השאלה היא: במערכת מאוזנת מבחינת אינטגרציה בין הרכיבים,
איזה רכיב תורם ביותר לטיב ביצועי המערכת.
בעיקרון יש כמה דברים אין הכי חש
1. שלמערכת תהיה תגובות תדרים מלאה שיורדת עד 20 הרץ וגם זה לא ממש הכרחי - גם מערכת שיורדת עד 30-40 תספק רוב מוחלט של האנשים .

2. קרוסאוברים (חיתוכים) - הפרדת תחומי תדרים לאלמנט שונה , כך שכל אלמנט ינגן מה שהוא מיועד לו . אם אתה לא משלב סאב , או בונה רמקול DIY זה לא רלוונטי עבורך והמהנדסים של הרמקולים עשו זאת בשבילך .

3. תיאום פאזה - התאמת הטיימינג בין כל תדר ותדר לכל אלמנט ואלמנט במערכת כדי לייצר גל אודיו אחד מודגש שהוא בעיקרון חיבור של כל גלי הקול של האלמנטים .
על פאזה אפשר לכתוב פה גם מאמר בגודל 1000 עמודים אז לא ארחיב מעבר לזה , אבל בעיקרון אפשר לגזור מזה כל מה שקשור לאקוסטיקה בתוך חדר - מיקום הרמקולים , תזמון הגעה לאוזן המאזין ,התשקפויות , גלי קול עומדים , סנכרון בין האלמנטים , ואפילו לא ציינתי רבע מהנגזרות של פאזה
יש הרבה מניפולציות שאפשר ליישם לשינוי פאזה בהתאם לצורך - אך הדבר הבסיסי ביותר שצריך להיות במערכות פשוטות ויקרות כאחד הוא שהקוטביות תהיה מותאמת בין כל האלמנטים (פלוסים ומינוסים במקום הנכון )

4. אקוסטיקה לתדרים נמוכים - מעבר למניפולציות דיגיטליות של פאזה וspl , אפשר לצמצם בעיות אקוסטיות על ידי טיפול אקוסטי פיזי לחדר הרצוי
5. אקוסטיקה לתדרים גבוהים - תלוי מה מקור הבעיה -
אם למשל יש לך פיקים ודיפים בתחום הגבוהים - הפתרון האידיאלי ביותר לאזן טרבל הוא waveguide טוב שיפזר את הצלילים הגבוהים בצורה שווה לחלל החדר .
אבל אם לצורך העניין הטוויטר כולו פשוט יותר חזק מאלמנט המיד \ מידבאס - תצטרך לאזן spl (סעיף 7 למטה ).

6. כמובן הגברה נקייה , למרות שב2023 - אם ההגברה שלך לא נקייה זה אומר שצריך להחליף מגבר. ולא צריך לשבור את השוק אלא אם כן אתה מחפש משהו שייחד את הסאונד (אתה לא רוצה סאונד שקוף ואתה מחפש מגבר עם אפקטים ). אם אתה כן מחפש סאונד שקוף - אתה פשוט מחפש מגבר עם כח לפי דרישת הרמקול .

7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה .

8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
הדבר היחיד שיש בו הבדל הוא קידוד ( סראונד , דולבי , dts , סטריאו רגיל,מונו , וכו וכו ).
יש גם את הבדל הsample rate וה bit - אך במידה ואין לך אוזניים של עטלף - המקורות הבסיסיים ביותר (44.1khz 16bit) הן מעל ומעבר .
אם אתה משתמש במקור אנלוגי - הגיע הזמן שתתקדם .

מקווה שעזרתי :)
 

נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
בעיקרון יש כמה דברים אין הכי חש
1. שלמערכת תהיה תגובות תדרים מלאה שיורדת עד 20 הרץ וגם זה לא ממש הכרחי - גם מערכת שיורדת עד 30-40 תספק רוב מוחלט של האנשים .

2. קרוסאוברים (חיתוכים) - הפרדת תחומי תדרים לאלמנט שונה , כך שכל אלמנט ינגן מה שהוא מיועד לו . אם אתה לא משלב סאב , או בונה רמקול DIY זה לא רלוונטי עבורך והמהנדסים של הרמקולים עשו זאת בשבילך .

3. תיאום פאזה - התאמת הטיימינג בין כל תדר ותדר לכל אלמנט ואלמנט במערכת כדי לייצר גל אודיו אחד מודגש שהוא בעיקרון חיבור של כל גלי הקול של האלמנטים .
על פאזה אפשר לכתוב פה גם מאמר בגודל 1000 עמודים אז לא ארחיב מעבר לזה , אבל בעיקרון אפשר לגזור מזה כל מה שקשור לאקוסטיקה בתוך חדר - מיקום הרמקולים , תזמון הגעה לאוזן המאזין ,התשקפויות , גלי קול עומדים , סנכרון בין האלמנטים , ואפילו לא ציינתי רבע מהנגזרות של פאזה
יש הרבה מניפולציות שאפשר ליישם לשינוי פאזה בהתאם לצורך - אך הדבר הבסיסי ביותר שצריך להיות במערכות פשוטות ויקרות כאחד הוא שהקוטביות תהיה מותאמת בין כל האלמנטים (פלוסים ומינוסים במקום הנכון )

4. אקוסטיקה לתדרים נמוכים - מעבר למניפולציות דיגיטליות של פאזה וspl , אפשר לצמצם בעיות אקוסטיות על ידי טיפול אקוסטי פיזי לחדר הרצוי
5. אקוסטיקה לתדרים גבוהים - תלוי מה מקור הבעיה -
אם למשל יש לך פיקים ודיפים בתחום הגבוהים - הפתרון האידיאלי ביותר לאזן טרבל הוא waveguide טוב שיפזר את הצלילים הגבוהים בצורה שווה לחלל החדר .
אבל אם לצורך העניין הטוויטר כולו פשוט יותר חזק מאלמנט המיד \ מידבאס - תצטרך לאזן spl (סעיף 7 למטה ).

6. כמובן הגברה נקייה , למרות שב2023 - אם ההגברה שלך לא נקייה זה אומר שצריך להחליף מגבר. ולא צריך לשבור את השוק אלא אם כן אתה מחפש משהו שייחד את הסאונד (אתה לא רוצה סאונד שקוף ואתה מחפש מגבר עם אפקטים ). אם אתה כן מחפש סאונד שקוף - אתה פשוט מחפש מגבר עם כח לפי דרישת הרמקול .

7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה .

8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
הדבר היחיד שיש בו הבדל הוא קידוד ( סראונד , דולבי , dts , סטריאו רגיל,מונו , וכו וכו ).
יש גם את הבדל הsample rate וה bit - אך במידה ואין לך אוזניים של עטלף - המקורות הבסיסיים ביותר (44.1khz 16bit) הן מעל ומעבר .
אם אתה משתמש במקור אנלוגי - הגיע הזמן שתתקדם .

מקווה שעזרתי :)
מזוית הראייה שלך,אפשר לכתוב
ספרים, השאלה הייתה איזה רכיב תורם ביותר בין רכיבי מערכת,
המקור הממיר הפרה ומגבר רמקול מושפע לא משפיע,
שאלה פשוטה, למה להזכיר אקוסטיקה או חלקי רכיב?
אם תמשיך באותו כיון לא תקבל
תשובה ממני.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה

ואכן ברבה רמקולים מוגברים, חוגת הווליום היא DSP שעושה בדיוק את זה - מתקנת את העקומה בהתאם לווליום.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
מזוית הראייה שלך,אפשר לכתוב
ספרים, השאלה הייתה איזה רכיב תורם ביותר בין רכיבי מערכת,
המקור הממיר הפרה ומגבר רמקול מושפע לא משפיע,
שאלה פשוטה, למה להזכיר אקוסטיקה או חלקי רכיב?
אם תמשיך באותו כיון לא תקבל
תשובה ממני.
:כל-הכבוד:בדיוק. המדריך המלא לאודיו ביתי, אופוס בשלושה חלקים מאת גיא יגיל.
ההגחכה עלתה לאחר קריאת ההצהרה הגורפת הבאה:
8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )

מקווה שעזרתי :)
ולא, לא עזרת.
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
מזוית הראייה שלך,אפשר לכתוב
ספרים, השאלה הייתה איזה רכיב תורם ביותר בין רכיבי מערכת,
המקור הממיר הפרה ומגבר רמקול מושפע לא משפיע,
שאלה פשוטה, למה להזכיר אקוסטיקה או חלקי רכיב?
אם תמשיך באותו כיון לא תקבל
תשובה ממני.
אני תייגתי את השאלה שלך בתשובה שלי , רשום שם בכלליות איה רכיב הכי תורם למערכת אודיו , לא הזכרת רכיבים ספיצייפים ומבחינתי מיקום הרמקולים ואקוסטיקה זה חלק מר״רכיבי המערכת״

לשאלות וודו בנוסח ״מה יותר חשוב פרה או מגבר ״ אין לי כל כך תשובה .
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3

:כל-הכבוד:בדיוק. המדריך המלא לאודיו ביתי, אופוס בשלושה חלקים מאת גיא יגיל.
ההגחכה עלתה לאחר קריאת ההצהרה הגורפת הבאה:

ולא, לא עזרת.
אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -

תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .

אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -

תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .

אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .
יש הבדלים מאוד משמעותיים, שמיעים, שנבדקו במבחנים עיוורים בין דאקים שונים!
שום דאק של מחשב לא מתחרה בדאק ייעודי איכותי גם לא קרוב. יותר מזה, יש הבדלים שמיעים גם בין סטרימרים.
התגובה שלך מעידה על חוסר ניסיון ועל כך שאתה בעצמך מעולם לא עשית מבחן עיוור לדאקים.
 

Meitar___

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
1
נקודות
3
בעיקרון יש כמה דברים אין הכי חש
1. שלמערכת תהיה תגובות תדרים מלאה שיורדת עד 20 הרץ וגם זה לא ממש הכרחי - גם מערכת שיורדת עד 30-40 תספק רוב מוחלט של האנשים .

2. קרוסאוברים (חיתוכים) - הפרדת תחומי תדרים לאלמנט שונה , כך שכל אלמנט ינגן מה שהוא מיועד לו . אם אתה לא משלב סאב , או בונה רמקול DIY זה לא רלוונטי עבורך והמהנדסים של הרמקולים עשו זאת בשבילך .

3. תיאום פאזה - התאמת הטיימינג בין כל תדר ותדר לכל אלמנט ואלמנט במערכת כדי לייצר גל אודיו אחד מודגש שהוא בעיקרון חיבור של כל גלי הקול של האלמנטים .
על פאזה אפשר לכתוב פה גם מאמר בגודל 1000 עמודים אז לא ארחיב מעבר לזה , אבל בעיקרון אפשר לגזור מזה כל מה שקשור לאקוסטיקה בתוך חדר - מיקום הרמקולים , תזמון הגעה לאוזן המאזין ,התשקפויות , גלי קול עומדים , סנכרון בין האלמנטים , ואפילו לא ציינתי רבע מהנגזרות של פאזה
יש הרבה מניפולציות שאפשר ליישם לשינוי פאזה בהתאם לצורך - אך הדבר הבסיסי ביותר שצריך להיות במערכות פשוטות ויקרות כאחד הוא שהקוטביות תהיה מותאמת בין כל האלמנטים (פלוסים ומינוסים במקום הנכון )

4. אקוסטיקה לתדרים נמוכים - מעבר למניפולציות דיגיטליות של פאזה וspl , אפשר לצמצם בעיות אקוסטיות על ידי טיפול אקוסטי פיזי לחדר הרצוי
5. אקוסטיקה לתדרים גבוהים - תלוי מה מקור הבעיה -
אם למשל יש לך פיקים ודיפים בתחום הגבוהים - הפתרון האידיאלי ביותר לאזן טרבל הוא waveguide טוב שיפזר את הצלילים הגבוהים בצורה שווה לחלל החדר .
אבל אם לצורך העניין הטוויטר כולו פשוט יותר חזק מאלמנט המיד \ מידבאס - תצטרך לאזן spl (סעיף 7 למטה ).

6. כמובן הגברה נקייה , למרות שב2023 - אם ההגברה שלך לא נקייה זה אומר שצריך להחליף מגבר. ולא צריך לשבור את השוק אלא אם כן אתה מחפש משהו שייחד את הסאונד (אתה לא רוצה סאונד שקוף ואתה מחפש מגבר עם אפקטים ). אם אתה כן מחפש סאונד שקוף - אתה פשוט מחפש מגבר עם כח לפי דרישת הרמקול .

7. התאמת spl - לבדוק שכל תדר של כל אלמנט מנגן באותו ווליום כמו כל האלמנטים במערכת . כמובן שזה רק האידיאל התיאורתי - יש את עניין הפסיכו אקוסטיקה שקובעת שלכל spl יש טרגט שונה משלו . כלומר , ככל שמגבירים או מנמיכים ווליום - צריך התאמות מסוימות של תדרים מסוימים. העיקרון של loudness נובע מהפסיכו-אקוסטיקה , ככל שהסאונד יהיה יותר חלש - תצטרך להגביר באס וטרבל - ככל שהעוצמה תהיה יותר חזקה תצטרך לאזן טרבל ובאס כלפי מטה .

8. אחרון חביב זה המקור - גם פה ב2023 , רוב המקורות הם אותו דבר , כולם משתמשים באלגוריתמים די דומים כדי לעבד את הסיגנל.(אלא אם כן יש במקור אפקטים שמשנים את הסאונד - לא מקור שקוף . )
הדבר היחיד שיש בו הבדל הוא קידוד ( סראונד , דולבי , dts , סטריאו רגיל,מונו , וכו וכו ).
יש גם את הבדל הsample rate וה bit - אך במידה ואין לך אוזניים של עטלף - המקורות הבסיסיים ביותר (44.1khz 16bit) הן מעל ומעבר .
אם אתה משתמש במקור אנלוגי - הגיע הזמן שתתקדם .

מקווה שעזרתי :)

אתה בפורום הלא נכון חבוב.
אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -

תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .

אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .

חבל על המאמץ.
 
  • Like
Reactions: e&k

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
יש הבדלים מאוד משמעותיים, שמיעים, שנבדקו במבחנים עיוורים בין דאקים שונים!
שום דאק של מחשב לא מתחרה בדאק ייעודי איכותי גם לא קרוב. יותר מזה, יש הבדלים שמיעים גם בין סטרימרים.
התגובה שלך מעידה על חוסר ניסיון ועל כך שאתה בעצמך מעולם לא עשית מבחן עיוור לדאקים.
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).
אתה בפורום הלא נכון חבוב.


חבל על המאמץ.
כן אני כבר מתחיל להבין עם מי יש לי עסק , חבל שאנשים לא מעוניינים באמת לשפר את האודיו במערכת שלהם ורק מחפשים לעשות שופינג . אבל אם זה הכיף שלהם , מי אני שיבאס אותם . שיהיה להם האזנה נעימה .
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).

כן אני כבר מתחיל להבין עם מי יש לי עסק , חבל שאנשים לא מעוניינים באמת לשפר את האודיו במערכת שלהם ורק מחפשים לעשות שופינג . אבל אם זה הכיף שלהם , מי אני שיבאס אותם . שיהיה להם האזנה נעימה .
יש לך עסק עם אנשים יותר מנוסים ממך ויותר מבינים ממך בתחום.
אין לי כוח להתחיל להסביר לך עד מה אתה טועה טכנית, אבל מספיק שיהיה ספק כוח שונה בין שני מחשבים על מנת שישמעו שונה, קל וחומר בין מחשב לדאק עם ספק כוח איכותי.
 

נערך לאחרונה ב:
  • Like
Reactions: e&k

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
אהבתי שציטטת רק רבע מסעיף 8 . ואם אתה מאמין שיש הבדל בהזרמת המוזיקה בין dac מובנה של מחשב לבין "dac אודיופילי" -

תשאל את עצמך אם במבחן עיוור היית מזהה איזה דאק איכותי יותר בלי שאומרים לך מה זה מה .

אלא אם כן באמת - מדובר במחשב מאוד ישן והדרייבר אודיו או כניסת הusb עושה בעיות מבחינת Jitter או באג באלגוריתם עצמו , אבל פה מדובר בתקלה\מוצר ישן .
תשאל את עצמך אם היית מבדיל בין אשכולית אדומה לנקטרינה במבחן עיוור.
כפרה, הרבה לפני שאתה באת לפה, והרבה לפני שלמדת אודיו, כולנו פה היינו אינספור פעמים בסיבובים האלה. אתה לא מעניין, אין לך משהו חשוב לתרום לפורום, ואתה עוד טרול - כמו אלה שהיו לפנייך, ועוד יהיו. כמובן מי אני שאגיד לך מה לכתוב, אבל אל תצפה להרבה תגובות ענייניות כי עייפנו משכמותך.
אבל בוא ספר לנו קצת על אקוסטיקה ופילטרים, ותראה לנו כמה אתה יודע.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
אתה בפורום הלא נכון חבוב.


חבל על המאמץ.
אגב, דוד, נראה לי שהוא התחיל לדבר עם עצמו .בקיצור, עוד פרובוקטור. בדיוק כמו במאמצי ההסברה שלנו מול חלאות פרו פלסטיניות (לא, אני לא משווה את הנפשות הפועלות אלא רק את דרך ההתמודדות איתן!) - הדבר הנכון הוא להתעלם כדי להוריד ויראליות.
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
יש לך עסק עם אנשים יותר מנוסים ממך ויותר מבינים ממך בתחום.
אין לי כוח להתחיל להסביר לך עד מה אתה טועה טכנית, אבל מספיק שיהיה ספק כוח שונה בין שני מחשבים על מנת שישמעו שונה, קל וחומר בין מחשב לדאק עם ספק כוח איכותי.
הכל עניין של אינטגרציה - רכיבים שונים יגרמו לשינויים מסוימים ב אימפולס ובפאזת המערכת
זה לא מצביע על יותר או פחות איכותי .
זה פשוט משנה דברים . שום חברה לא יכולה להבטיח שעם דאק מסוים אתה תשמע יותר טוב מעם דאק רגיל . והן גם לא מבטיחות את זה , הן רק מבטיחות ״ 200 ביט ומליון קילוהרז " שישפרו שמע רק לבן אדם עם אוזניים של עטלף ביוני.
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
תשאל את עצמך אם היית מבדיל בין אשכולית אדומה לנקטרינה במבחן עיוור.
כפרה, הרבה לפני שאתה באת לפה, והרבה לפני שלמדת אודיו, כולנו פה היינו אינספור פעמים בסיבובים האלה. אתה לא מעניין, אין לך משהו חשוב לתרום לפורום, ואתה עוד טרול - כמו אלה שהיו לפנייך, ועוד יהיו. כמובן מי אני שאגיד לך מה לכתוב, אבל אל תצפה להרבה תגובות ענייניות כי עייפנו משכמותך.
אבל בוא ספר לנו קצת על אקוסטיקה ופילטרים, ותראה לנו כמה אתה יודע.
שיהיה לך שופינג מהנה . סליחה אם ביאסתי מישהו עם עובדות .
 
  • Haha
Reactions: e&k

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).

כן אני כבר מתחיל להבין עם מי יש לי עסק , חבל שאנשים לא מעוניינים באמת לשפר את האודיו במערכת שלהם ורק מחפשים לעשות שופינג . אבל אם זה הכיף שלהם , מי אני שיבאס אותם . שיהיה להם האזנה נעימה .

אשמח אם תוכל לעזור לי לכתוב קוד של dac
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
החלל קודם כל, אחר כך הרמקול הוא המשפיע ביותר והחלפתו תביא את השינוי המשמעותי ביותר. אבל הרכיב הכי חשוב בבניית מערכת ללא פשרות זה המקור. מי שרוצה משהו סבבה, שמבחין בין בועז שרעבי למדונה, אז לא ממש משנה מה החוליה החלשה.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אם הרגשת שינוי זה אומר שיש פילטרים דיגטלים במוצר מעבר להמרה פשוטה מאות דיגטלי לאנלוגי . פעם באמת היה הבדלים באיכות ההמרה שמחשבים היה דבר חדש יחסית , אבל כיום זה כבר לא רלוונטי , כל ילד עם כמה שנים בודדות של נסיון יכול לכתוב קוד של דאק (שיהיה בדיוק אותו דבר כמו כל דאק אחר ).

עצור רגע חבר.
לא כל ילד יכול לכתוב קוד לצ'יפ של ממיר, לכתוב לו מערכת וריפיקציה, ולהוציא אותו ל tapeout ב TSMC.
לחברות זה לוקח הרבה מאוד משאבים, ולכן הרבה יצרנים משתמשים בצ'יפים מתוצרת חברות מתמחות.
אבל זה רק החלק הדיגיטלי, לממיר יש גם צד אנלוגי שמוציא את הסיגנל לפרה. אקיצר הרבה כשרון צריך הינוקא..
זה נכון שזו לא משימה מונומנטלית שאי אפשר לבצע בצורה משכנעת במוצר שעלותו פחות מ 20K$,
אבל אני מבטיח לך שרוב הסוחרים בארץ ימליצו לך על ממירים טובים מאוד במחירים הרבה יותר שפויים.
 

גיא יגיל

חבר אתר
הודעות
27
מעורבות
2
נקודות
3
עצור רגע חבר.
לא כל ילד יכול לכתוב קוד לצ'יפ של ממיר, לכתוב לו מערכת וריפיקציה, ולהוציא אותו ל tapeout ב TSMC.
לחברות זה לוקח הרבה מאוד משאבים, ולכן הרבה יצרנים משתמשים בצ'יפים מתוצרת חברות מתמחות.
אבל זה רק החלק הדיגיטלי, לממיר יש גם צד אנלוגי שמוציא את הסיגנל לפרה. אקיצר הרבה כשרון צריך הינוקא..
זה נכון שזו לא משימה מונומנטלית שאי אפשר לבצע בצורה משכנעת במוצר שעלותו פחות מ 20K$,
אבל אני מבטיח לך שרוב הסוחרים בארץ ימליצו לך על ממירים טובים מאוד במחירים הרבה יותר שפויים.
אתה מדבר על הנדסה מאפס , לא על פשוט לקנות צ'יפ דאק מחברה גדולה כמו ti ,akm וכו .
רוב הדאקים משתמשים בציפים האלה , ולכתוב קוד כדי להמיר קוד מדיגיטלי לאנלוגי ?
האלגוריתמים האלה כבר מוכנים לכל מי שמתעסק בתחום העיבוד אותות . אף אחד לא כותב אותם מאפס ומנסה להמציא את הגלגל - אלא אם כן באמת כמו שאמרת מהנדסים ציפ מאפס . ובדרך כלל רק חברות מאוד גדולות שיש להן מחלקת R&D שמנה עושה כדי להבטיח אינטגרציה מושלמת במערכת, כמו הרמן קרדון (סמסונג) ,אפל , וכו.


אשמח אם תוכל לעזור לי לכתוב קוד של dac
אם אתה מתכנת אז אתה צריך לעשות קורס אינטרנטי בעיבוד אותות , אם אתה לא מתכנת , תתחיל בקורסים של מבוא לתכנות ותתקדם משם .
כמו שרשמתי , אם יש כמה שנים נסיון בתכנות , אפשר להבין איך קוד של dac עובד די בקלות בשפה עילית . אם אנו מדברים על המצאת האלגוריתם המתמטי לעיבוד אותו שאותו כותבים בשפת מכונה -אל תבזבז על זה זמן , שום חברה לא מנסה לשנות את האלגוריתם הזה . חוץ מכאלה שבאמת מייצרות ציפים מ-0 כמו אפל .
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,344
מעורבות
963
נקודות
113
איזה רכיב משפיע יותר זו שאלה בעייתית ומכשילה מראש.

כידוע האקוסטיקה היא חלק ניכר מהתוצאה אבל אם לממש שנייה לא ניכלול אותה כחלק מהשרשרת מבחינתי כל רכיב במערכת אשם בצורה שווה בתוצאה מאחר ומגבר גרוע ישקף את התוצאה ברמקול וכנ״ל מגבר מדהים וחלש הספקית על רמקול לא נציל ישקף תוצאה גרועה , וכנ״ל לגבי הרמקול וכנ״ל לגבי המקור ואפילו הכבלים במקרים מסויימים מייצרים מהפכה.

זה כמו רכב ספורט שיהיה גרוע אם המנוע מושלם והשלדה וההיגוי לא , או ששניהם מושלמים והצמיגים דפוקים ולא אוחזים .
בקיצור אין קיצור.

אין קיצורי דרך למי שאומר לעצמו אשקיע ברמקול ואתפשר על המגבר או המקור , כי זו למעשה תהיה סוג של פשרה על התוצאה.
 

נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
אני חושב שהשאלה בה פתח יוסי את השרשור הזה, היא מאוד ברורה וחדה,
וניראה שכל שרשור שעוסקים במוצר או רכיב ספציפי, גולשים ישר לאקוסטיקה,
קצת פרופורציות כן, ולהימנע מ-חוסר פירגון לאינטליגנציה פה של האנשים,

OK "אקוסטיקה" - העמדה והכוונה - בחירת רמקול מתאים לחלל ו-לטעם האישי - זה א.ב - זה בסיס, מי שלא יודע זאת עדיין, אז ח ב ל, סבבה, NEXT

נעזוב את זה עכשיו,

יוסי שאל שאלה פשוטה - ברכיבי המערכת (שוב, נכון, נכון, אקוסטיקה והעמדה ובחירת הרמקול - הם הבסיס, ידוע, יודעים, דיי עם זה!),
יוסי שאל (מעבר) מה הכי משפיע, וציין ש-PRE - יש שיסכימו ויש שלא (או פחות),

בחייאת אי אפשר כל שרשור לגלוש לאקוסטיקה 101 - זה מרחיק פה את הגולשים (מדבר על בסיס יומי עם לא מעט פה) ואני ביניהם.

אני בדעה שהרמקול הוא הכי חשוב (כן, מעבר למיקומו ובחירתו) הוא זה שיכתיב בסופו של יום את התוצאה, את הנשמע, לאחר מכן ופה אני מסכים עם יוסי, PRE (שמגולם מבחינתי עם המגבר כיחידה "אחת") לאחר מכן, התשתית של החשמל, לאחר מכן מקור וכל המשתמע בו, ולאחר מכן יתר הכבילה המקשרת, שיכוך והעמדת המערכת.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור