עברתי על השרשור ברפרוף, רוב ההודעות חוזרות על עצמן עם מאמצים להראות למי יש יותר, חבל ששוב פעם מגיעים לשם.
כבר רשמתי זאת רבות,
אין להתייחס לרמקול כ "רמקול"
רמקול בנוי מ 3 גורמים עקריים:
1. הרמקול עצמו (שנבחר משלל סיבות ועם התאמה כזו או אחרת לחלל)
2. העמדה !!! עיקר הדברים.
3. הגברה מותאמת ואופיטמלית לרמקולים.
*הגברה מבחינתי מגיעה או בתצורת משולב או בתצורת פרה - פאואר.
ולמה הכללתי את הפרה (עם ההגברה)?
מבחינתי ומנסיוני - הפרה הוא חלק אינטגרלי עם ההגברה (כ"משולב" אחד גדול) וההתאמה בינהם מכתיבה בעיקר !! את התנהגות ההגברה בפועל ואשר קובעת את התנהגות הרמקול.
לכן כאשר אני מתייחס ל "רמקול" (במערכת כמובן ראויה ומאוזנת הן במרכיביה והן בסביבתה),
הרמקול מגיע באופן מוחלט עם ה "הגברה" שלו.
זאת גם אני אומר ומדגיש - כאשר בונים מערכת או משנים/משדרגים רמקול
יש לקחת בחשבון תקציב מוגדר מראש
גם לרמקול וגם ל"הגברה" שלו (הכולל פרה תואם ומוחלט).
ידוע שאני לא בעד משחקי מישמש של פרה והגברה מיצרניות שונות ומשונות - שברוב רובם של המקרים אין קשר בינהם.
לרוב התוצאה נעה בין אי מימוש פוטנציאלי של הרמקול (מרגישים זאת ישר) ולתוצאות בינוניות וחלקן רעות.
לאחר שעשינו את כל ההתאמות בין הרמקול והמגבר (הכולל פרה תואם באופן מוחלט!)
אז משקיעים במסביב
אקוסטיקה (המטרה להשקיט לחלוטין את החלל ותיקון בעיקר של היענות הבאס שבונה את הבמה ואת כל מרכיבייה ובעיקר פוקוס).
טיפול חשמל שמשקיט לחלוטין את רעש הרצפה ומייצר למעשה את המיקרודינמיקה שלא קיימת ברוב רבן של המערכות שנפגשתי איתן.
ולאחר מכן מקורות וסביבתם - ממיר / סטרימר / סרבר / פטיפון.
לגבי רמקולים באופן כללי.
כ"א לפי הבנתו, ניסיונו ובעיקר תקציבו וה"סביבה" שבנה סביבם כמכלול מוחלט (הכוללים שוב את ההגברה עם הפרה התואם, העמדה בהתאם לחלל / מיקום האוזניים)
הרשה לי לחלוק עליך ובעיקר על סדר הדברים.
למעשה הסדר צריך להיות הפוך לחלוטין.
רמקולים, אלקטרוניקה וכבילה נכנסים לתוך חלל, לחלל הזה תהיה משמעות דרמטית , הרבה יותר מכל מוצר שאי פעם נשים עליו את היד. למעשה החלל הזה יקבע איך ישמע אותו מוצר שרכשנו.
מספיק להבין את העובדה הפשוטה לפיה אם נקח את כל המערכת בדיוק כמו שהיא ופשוט נזיז אותה חדר, פעולה פשוטה זו תגרום לסאונד להשתנות באופן מאוד מהותי ובשל כך צריך ליפול האסימון על העובדה שהחדר הוא הוא הגורם הראשון במעלה לתוצאה הסופית.
ככל והחדר יש בו בעיות ואין חדר בלי בעיות, זה רק נע בין בינוני לזוועת עולם, אין בעצם משמעות לרכישות שלנו, כי אותה אלקטרוניקה ואותם רמקולים עובדים רק לפי הכללים הברורים שמכתיב להם החדר. הבאס שונה. הבמה שונה. האימיגי'נג שונה, הכל שונה.
לכן, לפני שבכלל בוחרים משהו, בוחנים משהו, חייבים לטפל בחדר, על מנת שהבחינה, לאחר הטיפול, תבהיר לנו אם המוצר הנבחן בכלל מעניין.
ככל והחדר לא יהיה מטופל, עובדה זו תביא איתה שינויים גדולים בתדרים ובמימד הזמן, כל הצרות הללו יגרמו לנו להגיע למסקנות שגויות ולחפש את האשמים באלקטרוניקה/רמקולים או כבילה, כאשר המסכנים הללו בכלל לא אשמים....
לכן, קודם כל חדר ותנאים נאותים.
אחרי זה בחירה של רמקול אשר ישפיע באופן מהותי ומשמעותי מכל רכיב אחר.
לאחר מכן , אפשר לבחור פרה ומגבר שההשפעה שלהם, כל עוד הם עובדים נכון חשמלית אחד עם השני ומסוגלים להתמודד נכון עם הרמקולים, היא לא מהותית, לגמרי שמיעה, לגמרי חשובה, אבל לא מהותית כמו השניים הראשונים, או כמו שמנסים לייחס להם חברות שיווק למינהן.
רן