איזו חוליה בשרשרת אודיו משפיעה ביותר על איכות תוצאת הביצועים.


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אני שואל אותך שאלה מאוד פשוטה ואתה לא מסוגל לענות אפילו עליה, מתחמק ומתרץ לי תירוצים על תיבות וממברנות מקרבון או שהחברה הייתה בראשית דרכה ועוד דברים לא קשורים ובטח שלא נכונים... ואני שואל אותך שוב, האם הרמקול שציינתי Square One Series 2, מהחברה המאוד מוערכת שאתה מחזיק ממנה, שלטענתך מחזיקה בלא מעט מהנדסים דגולים "ופטנטים", האם לדעתך הוא מתוכנן טוב או ברמה חובבנית?

*בחרתי להתייחס לחברה הנ"ל רק כי אין להם נציג מסודר בארץ.
יש להם אודיופריק, למה נתפלת
ל square לי יש vector, אתה מנסה להקטין כל דבר טוב משלך
שמעת את הvector, לא ידעת שיש לו יבואן אתה רעש וצילולים
אין אלך שום אמון מוטב שתחריש
פה לא יצמח לך קמח.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
עברתי על השרשור ברפרוף, רוב ההודעות חוזרות על עצמן עם מאמצים להראות למי יש יותר, חבל ששוב פעם מגיעים לשם.


כבר רשמתי זאת רבות,
אין להתייחס לרמקול כ "רמקול"

רמקול בנוי מ 3 גורמים עקריים:

1. הרמקול עצמו (שנבחר משלל סיבות ועם התאמה כזו או אחרת לחלל)

2. העמדה !!! עיקר הדברים.

3. הגברה מותאמת ואופיטמלית לרמקולים.

*הגברה מבחינתי מגיעה או בתצורת משולב או בתצורת פרה - פאואר.
ולמה הכללתי את הפרה (עם ההגברה)?
מבחינתי ומנסיוני - הפרה הוא חלק אינטגרלי עם ההגברה (כ"משולב" אחד גדול) וההתאמה בינהם מכתיבה בעיקר !! את התנהגות ההגברה בפועל ואשר קובעת את התנהגות הרמקול.

לכן כאשר אני מתייחס ל "רמקול" (במערכת כמובן ראויה ומאוזנת הן במרכיביה והן בסביבתה),
הרמקול מגיע באופן מוחלט עם ה "הגברה" שלו.

זאת גם אני אומר ומדגיש - כאשר בונים מערכת או משנים/משדרגים רמקול
יש לקחת בחשבון תקציב מוגדר מראש
גם לרמקול וגם ל"הגברה" שלו (הכולל פרה תואם ומוחלט).

ידוע שאני לא בעד משחקי מישמש של פרה והגברה מיצרניות שונות ומשונות - שברוב רובם של המקרים אין קשר בינהם.
לרוב התוצאה נעה בין אי מימוש פוטנציאלי של הרמקול (מרגישים זאת ישר) ולתוצאות בינוניות וחלקן רעות.

לאחר שעשינו את כל ההתאמות בין הרמקול והמגבר (הכולל פרה תואם באופן מוחלט!)
אז משקיעים במסביב
אקוסטיקה (המטרה להשקיט לחלוטין את החלל ותיקון בעיקר של היענות הבאס שבונה את הבמה ואת כל מרכיבייה ובעיקר פוקוס).
טיפול חשמל שמשקיט לחלוטין את רעש הרצפה ומייצר למעשה את המיקרודינמיקה שלא קיימת ברוב רבן של המערכות שנפגשתי איתן.

ולאחר מכן מקורות וסביבתם - ממיר / סטרימר / סרבר / פטיפון.

לגבי רמקולים באופן כללי.
כ"א לפי הבנתו, ניסיונו ובעיקר תקציבו וה"סביבה" שבנה סביבם כמכלול מוחלט (הכוללים שוב את ההגברה עם הפרה התואם, העמדה בהתאם לחלל / מיקום האוזניים)

הרשה לי לחלוק עליך ובעיקר על סדר הדברים.

למעשה הסדר צריך להיות הפוך לחלוטין.

רמקולים, אלקטרוניקה וכבילה נכנסים לתוך חלל, לחלל הזה תהיה משמעות דרמטית , הרבה יותר מכל מוצר שאי פעם נשים עליו את היד. למעשה החלל הזה יקבע איך ישמע אותו מוצר שרכשנו.

מספיק להבין את העובדה הפשוטה לפיה אם נקח את כל המערכת בדיוק כמו שהיא ופשוט נזיז אותה חדר, פעולה פשוטה זו תגרום לסאונד להשתנות באופן מאוד מהותי ובשל כך צריך ליפול האסימון על העובדה שהחדר הוא הוא הגורם הראשון במעלה לתוצאה הסופית.

ככל והחדר יש בו בעיות ואין חדר בלי בעיות, זה רק נע בין בינוני לזוועת עולם, אין בעצם משמעות לרכישות שלנו, כי אותה אלקטרוניקה ואותם רמקולים עובדים רק לפי הכללים הברורים שמכתיב להם החדר. הבאס שונה. הבמה שונה. האימיגי'נג שונה, הכל שונה.

לכן, לפני שבכלל בוחרים משהו, בוחנים משהו, חייבים לטפל בחדר, על מנת שהבחינה, לאחר הטיפול, תבהיר לנו אם המוצר הנבחן בכלל מעניין.

ככל והחדר לא יהיה מטופל, עובדה זו תביא איתה שינויים גדולים בתדרים ובמימד הזמן, כל הצרות הללו יגרמו לנו להגיע למסקנות שגויות ולחפש את האשמים באלקטרוניקה/רמקולים או כבילה, כאשר המסכנים הללו בכלל לא אשמים....

לכן, קודם כל חדר ותנאים נאותים.

אחרי זה בחירה של רמקול אשר ישפיע באופן מהותי ומשמעותי מכל רכיב אחר.
לאחר מכן , אפשר לבחור פרה ומגבר שההשפעה שלהם, כל עוד הם עובדים נכון חשמלית אחד עם השני ומסוגלים להתמודד נכון עם הרמקולים, היא לא מהותית, לגמרי שמיעה, לגמרי חשובה, אבל לא מהותית כמו השניים הראשונים, או כמו שמנסים לייחס להם חברות שיווק למינהן.

רן
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
הרשה לי לחלוק עליך ובעיקר על סדר הדברים.

למעשה הסדר צריך להיות הפוך לחלוטין.

רמקולים, אלקטרוניקה וכבילה נכנסים לתוך חלל, לחלל הזה תהיה משמעות דרמטית , הרבה יותר מכל מוצר שאי פעם נשים עליו את היד. למעשה החלל הזה יקבע איך ישמע אותו מוצר שרכשנו.

מספיק להבין את העובדה הפשוטה לפיה אם נקח את כל המערכת בדיוק כמו שהיא ופשוט נזיז אותה חדר, פעולה פשוטה זו תגרום לסאונד להשתנות באופן מאוד מהותי ובשל כך צריך ליפול האסימון על העובדה שהחדר הוא הוא הגורם הראשון במעלה לתוצאה הסופית.

ככל והחדר יש בו בעיות ואין חדר בלי בעיות, זה רק נע בין בינוני לזוועת עולם, אין בעצם משמעות לרכישות שלנו, כי אותה אלקטרוניקה ואותם רמקולים עובדים רק לפי הכללים הברורים שמכתיב להם החדר. הבאס שונה. הבמה שונה. האימיגי'נג שונה, הכל שונה.

לכן, לפני שבכלל בוחרים משהו, בוחנים משהו, חייבים לטפל בחדר, על מנת שהבחינה, לאחר הטיפול, תבהיר לנו אם המוצר הנבחן בכלל מעניין.

ככל והחדר לא יהיה מטופל, עובדה זו תביא איתה שינויים גדולים בתדרים ובמימד הזמן, כל הצרות הללו יגרמו לנו להגיע למסקנות שגויות ולחפש את האשמים באלקטרוניקה/רמקולים או כבילה, כאשר המסכנים הללו בכלל לא אשמים....

לכן, קודם כל חדר ותנאים נאותים.

אחרי זה בחירה של רמקול אשר ישפיע באופן מהותי ומשמעותי מכל רכיב אחר.
לאחר מכן , אפשר לבחור פרה ומגבר שההשפעה שלהם, כל עוד הם עובדים נכון חשמלית אחד עם השני ומסוגלים להתמודד נכון עם הרמקולים, היא לא מהותית, לגמרי שמיעה, לגמרי חשובה, אבל לא מהותית כמו השניים הראשונים, או כמו שמנסים לייחס להם חברות שיווק למינהן.

רן

רן אני לא חולק בכלל במה שציינת, למעשה מסכים איתה מאוד!

עם זאת במקרה שלי, החלל הקיים עם השלכותיו לצערי נקבע הרבה (הרבה) לפני כל רכישה/העמדה (מקרים אילו, בהם נמצאים לא מעט אודיופילים וחובבים - אלא אם כן התבצע ו/או תוכנן מראש חלל ייעודי לתחביב).

זה אגב הצעד לבית הבא אפרופו - תכנון מראש ומהיסוד לחלל האזנה (שיהיה גם בסלון/חלל ציבורי)
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,706
מעורבות
217
נקודות
63
משה
נראה לי שרק סוחרים נשארו פה,וגם בפורום המתחרה!לפחות שיחלקו איתנו את המידע המועיל שלהם..
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
רן אני לא חולק בכלל במה שציינת, למעשה מסכים איתה מאוד!

עם זאת במקרה שלי, החלל הקיים עם השלכותיו לצערי נקבע הרבה (הרבה) לפני כל רכישה/העמדה (מקרים אילו, בהם נמצאים לא מעט אודיופילים וחובבים - אלא אם כן התבצע ו/או תוכנן מראש חלל ייעודי לתחביב).

זה אגב הצעד לבית הבא אפרופו - תכנון מראש ומהיסוד לחלל האזנה (שיהיה גם בסלון/חלל ציבורי)

מן הסתם לא כיוונתי למקרה הפרטי שלך, אלא תשובה כללית להסתכלות נכונה על הדברים...

אין מחלוקת שאודיופיל שנמצא בסלון כפוף למגבלות עיצוביות כאלה ואחרות ואין לו (או לבן בית אחר) שום רצון להפוך את המרחב הציבורי לאולפן.

עם זאת ואני כרגע לא רוצה להתייחס לטיפול אלקטרוני, כי דעתי ידועה בעניין זה, לפעמים טיפול אקוסטי פאסיבי קטן ומדויק, שאולי אף יהיה יחסית נסתר, יכול להביא לשיפור משמעותי בהתנהגות החדר.

ו..אותו שיפור משמעותי בהתנהגות החדר, יוביל מן הסתם לשינוי משמעותי בסאונד.
ואז בעצם כל הבדיקות והרכישות שעשינו.....לא שוות הרבה..:)

כי עכשיו הכל נשמע שונה.

רן
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,507
מעורבות
524
נקודות
113
איזה מידע יחלקו תג מחיר חביבי תגהצ ככה זה עובד היום כמה שיותר ככה תקבל יותר כוכבים במועדון הגמאעה של הביוקר,
90 אחוז בתחום הזה סיפורי דובוני איכפתלי לומדים את זה ככל שהזמן עובר. ועדיין שים לב ממשיכים פה על אותו קו של למי יש יותר גדול ואין כלום ענייני. הכל חרטא.
 

OzKol

אוהב את התחום
הודעות
83
מעורבות
74
נקודות
18
יש להם אודיופריק, למה נתפלת
ל square לי יש vector, אתה מנסה להקטין כל דבר טוב משלך
שמעת את הvector, לא ידעת שיש לו יבואן אתה רעש וצילולים
אין אלך שום אמון מוטב שתחריש
פה לא יצמח לך קמח.
כנס לאתר שלהם, אין יבואן כיום. והנה שוב יצאת פיתה. וגם אם נגיד והוא עדיין היבואן שלהם, הרמקול הזה כבר לא מיוצר ע"י החברה (ותן לי לנחש למה).

אני לא מנסה להקטין כל דבר אלא פשוט מחזיר לך באותו המטבע העקום שלך כי נסית לרמוז על זה שאני "לא מבין". אז אני שואל אותך שאלה פשוטה עם דוגמא שמוכיחה שכל מה שאתה טוען, לא מחזיק מים כולל כל מחלקת המהנדסים שלך שעובדים בצוותים גדולים ועם האוניברסיטה (להזכירך, אתה התחלת בזה) שלא מצליחה לכוון בהצלחה רמקול פשוט של 2 way.
וכהרגלך, לא ענית לי על השאלה ואתה שוב מתחמק מלענות לי על שאלה כה פשוטה של שחור או לבן. ממה אתה מתחמק?

נ.ב: אני בא אליך לבדוק את ה Vector בחינם ללא עלות בתנאי שאני מפרסם את התוצאות. מה אתה אומר?
אני מהמר על זה שאתה תתחמק גם מזה. חחח פשוט מביך לראות איך אנשים ללא הבנה בתחום, מנסים בכוח להסביר את מה שהם לא מבינים או התנסו בו... כנראה זו הקנאה / אגו :)
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
מן הסתם לא כיוונתי למקרה הפרטי שלך, אלא תשובה כללית להסתכלות נכונה על הדברים...

אין מחלוקת שאודיופיל שנמצא בסלון כפוף למגבלות עיצוביות כאלה ואחרות ואין לו (או לבן בית אחר) שום רצון להפוך את המרחב הציבורי לאולפן.

עם זאת ואני כרגע לא רוצה להתייחס לטיפול אלקטרוני, כי דעתי ידועה בעניין זה, לפעמים טיפול אקוסטי פאסיבי קטן ומדויק, שאולי אף יהיה יחסית נסתר, יכול להביא לשיפור משמעותי בהתנהגות החדר.

ו..אותו שיפור משמעותי בהתנהגות החדר, יוביל מן הסתם לשינוי משמעותי בסאונד.
ואז בעצם כל הבדיקות והרכישות שעשינו.....לא שוות הרבה..:)

כי עכשיו הכל נשמע שונה.

רן

מסכים,
ההסתכלות שלי הייתה בעיקר למצבים בהם החלל כבר נקבע מראש (אין מנוס) - שוב לא מעט אודיופילים וחובבים בתחום במקרים דומים,
וציינת זאת נכון, לגבי הכפיפות העיצובית של החלל המשותף,
ועל כן נושא הדיון היה (לפי הבנתי וקריאת התגובות ובכלל) שהחלל כבר קיים (מטופל כזה או אחרת) מה השלב הבא שמכריע בתוצאה.
כאשר בוחרים רמקול יש לקחת בחשבון שלא מדובר רק בזוג פסלים יפים, אלא לקחת בחשבון מראש את העמדתם במרחב ואת "ההגברה" המשודחת להם.

חללים שמראש מוגדרים "מטופלים", אין צורך בכלל להרחיב, ברור שהשלב הבא זה הרמקולים (ומאפייניו המלאים והשלמים).
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
כל מאן דהוא שרכש קדם מגבר ש"מייצר" לו דיפ של 10DB באיזור ה 100HZ (למשל), יחיש מהר לסוחר. היה והסביר הסוחר כי זה המכשיר וזה תקין, הלקוח (לשעבר) יספור עד עשר על מנת שלא לגמור את היום בתא מעצר, ולכשיתקרר דמו, יניח אחר כבוד את המכשיר בחנות, וידרוש כספו בחזרה.

והיה ומר סוחר איש מקצוע שפיו וליבו שווים, יאמר לו, שאין לו בחנות אף קדם עם השפעה פלאית שכזו, או אפילו מאית ממנה, וההסבר האפשרי היחיד לפער כזה בין המקור והתוצאה הוא שילוב של הרמקול והחדר.
בשלב זה יציע לו באמת את הרכיב המשמעותי לטיוב הצליל של המערכת הספציפית בחדר הספציפי, RC, שיעבור כיול סבלני אחרי מדידה יסודית של החדר (כשאני טוען שאפילו התיקון האוטומטי (80\20) שקיים בחלק מהמוצרים האלה ישפר את המצב פלאים לעומת החלפת קדם - אלב את תיבת הפנדורה הזו לא חייבים לפתוח).
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
רן אני לא חולק בכלל במה שציינת, למעשה מסכים איתה מאוד!

עם זאת במקרה שלי, החלל הקיים עם השלכותיו לצערי נקבע הרבה (הרבה) לפני כל רכישה/העמדה (מקרים אילו, בהם נמצאים לא מעט אודיופילים וחובבים - אלא אם כן התבצע ו/או תוכנן מראש חלל ייעודי לתחביב).

זה אגב הצעד לבית הבא אפרופו - תכנון מראש ומהיסוד לחלל האזנה (שיהיה גם בסלון/חלל ציבורי)

איך מתכננים מראש חלל?
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
יש עוד זמן לני.

פרויקט שאכנס אליו, ברגע שאדע פרטים ונכונות סופית.
נשמע מאוד מאתגר .

בהצלחה
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
כל מאן דהוא שרכש קדם מגבר ש"מייצר" לו דיפ של 10DB באיזור ה 100HZ (למשל), יחיש מהר לסוחר. היה והסביר הסוחר כי זה המכשיר וזה תקין, הלקוח (לשעבר) יספור עד עשר על מנת שלא לגמור את היום בתא מעצר, ולכשיתקרר דמו, יניח אחר כבוד את המכשיר בחנות, וידרוש כספו בחזרה.

והיה ומר סוחר איש מקצוע שפיו וליבו שווים, יאמר לו, שאין לו בחנות אף קדם עם השפעה פלאית שכזו, או אפילו מאית ממנה, וההסבר האפשרי היחיד לפער כזה בין המקור והתוצאה הוא שילוב של הרמקול והחדר.
בשלב זה יציע לו באמת את הרכיב המשמעותי לטיוב הצליל של המערכת הספציפית בחדר הספציפי, RC, שיעבור כיול סבלני אחרי מדידה יסודית של החדר (כשאני טוען שאפילו התיקון האוטומטי (80\20) שקיים בחלק מהמוצרים האלה ישפר את המצב פלאים לעומת החלפת קדם - אלב את תיבת הפנדורה הזו לא חייבים לפתוח).
אין פרה עם סטיות כאלה .
אפילו לא קרוב .
ובטח לא מודרני.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
כתבה הכי קצרה וממוקדת לעניין התאמה חשמלית שאני מכיר.
אמרתם שלא חולקים ידע.
אז הנה ידע - יצוק בסלע - לא תאוריות ולא דעה של חבר של חבר שבא לשמוע אחרי ג'חנון;)

 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
אין פרה עם סטיות כאלה .
אפילו לא קרוב .
ובטח לא מודרני.
שזה בדיוק מה שנכתב ;-)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
:)
מתנצל

לא קראתי את החלק השני .
אבל רמקולים אני מכיר .
הרבה לפני החדר .

מחזק את דבריו של אילו שכתבו את זה לפני - בפוסט .

מבלי להתייחס לחברה כזו או אחרת .
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
מה למדתי כאן היום, זה שכולם מדברים על מה שהם כבר יודעים,
אילו היו מקשיבים אולי היו חושבים על דבר שלא חשבו עדיין.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
מה למדתי כאן היום, זה שכולם מדברים על מה שהם כבר יודעים,
אילו היו מקשיבים אולי היו חושבים על דבר שלא חשבו עדיין.
זה לא עובג ככה יוסי .
ככל שאתה מבין יותר - אתה מבין שרשימת הדדברים שאתה לא מבין בהם - גדלה.

ידיעה זו היא טובה,מחיה,מסקרנת ומתגמלת - כשאתה מול עצמך.

כשאתה מול אחרים - זה כבר אגו וללכת אחורה.

זה חולי רע .
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
זה לא עובג ככה יוסי .
ככל שאתה מבין יותר - אתה מבין שרשימת הדדברים שאתה לא מבין בהם - גדלה.

ידיעה זו היא טובה,מחיה,מסקרנת ומתגמלת - כשאתה מול עצמך.

כשאתה מול אחרים - זה כבר אגו וללכת אחורה.

זה חולי רע .
דן,
גם בך יש תכונות במינון שונה על
סקאלה חלקם תורמות יותר חלקם
פחות אבל יש איזו תכונה שמזדקרת גבוה מעל כולן שאתה אתה מצליח לעורר אמון יושר בגובה
העיניים, והיא מבדילה אותך מהסביבה, המטפורה הזו קיימת
בכל מערכות אודיו.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
תודה יוסי.
אשמח להשתפר - רשום חופשי מה אתה פחות אוהב .
גם אני - רק בשר ודם.

אל תשכח שאני עוסק בתחום - אני לא יכול לרשום כל מה שבא לי.
כל דבר שאגיד פה - קודם כל יעבור את משקפי "מה האינטרס המסחרי שלו" וזה טבעי.

אבל... פתוח לביקורת
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור