8
ראיתי אותך בפייס, בחור יצירתי
ועוד קו ייצור, לא מאשים אותך שאתה סובייקטיבי, הרמקול חשוב
מאוד אך אין שנים דומים באיפיון
צליל וכו, ראיתי סט לקסמן גם זה
רציונלי, בעיה קשה להוכיח מושגים מופשטים לא ניתן להסביר במילים אבל עובדה היא
הכל מחובר לפרה כל המערכת הפרה מוציא סיגנל סופי לרמקולים, הרמקולים תורמים את
היופי שלהם אבל בתנאי שהסינל
והזרם מהמגבר איכותיים.
יום אחד אולי תופיע במינכן.
זה שראית אותי בפייסבוק, לא אומר שאתה מכיר אותי, מעולם לא נפגשנו או דיברת / התכתבת איתי... אבל אתה תמיד מוזמן.
אני חייב לציין שאני אובייקטיבי ולא סובייקטיבי כמו שאתה מנסה לטעון מהסיבות שלך ואני לא מנסה למכור לך דבר ובטח שאין לי אינטרס כזה או אחר, הרי מה איכפת לי אם אתה חושב שקדם מגבר הוא החוליה הכי חשובה או אפילו כבל כוח לחשמל של הקדם מגבר?
אני לא באתי לחלק כאן ציונים לעצמי או לאחרים, אני פשוט מנסה להסביר ולענות על השאלה שלך ברצינות מבלי תיאוריות לא מבוססות או לדקלם דף מסרים של יצרנים/אנשי מכירות שונים. אני לא אומר שהקדם מגבר הוא לא חשוב (הכל חשוב בשרשרת ובמיוחד האינטגרציה בין הרכיבים), אבל הוא בהחלט לא המשפיע העיקרי במערכת ובטח שלא בסדר גודל כמו של רמקולים. בעצם כל ציוד אלקטרוני ממוצע פלוס, יהיה משמעותית יותר שקוף מכל רמקול שקיים גם אם הוא עולה מאה אלף דולר.
ועכשיו נחזור שוב לדיון ואולי זה לא יהיה ההסבר הכי מדוייק שניתן לתת, אבל בוא ננסה לעשות את זה פשוט יותר להבנה:
נתון: יש לנו אות מקור (נגיד הקלטה) שזה מצב נתון ההקלטה היא ה 100% המקסימלי אותם ניתן לשחזר שמהם אפשר רק "לגרוע". משמע לעולם לא נקבל 100 אחוז בגלל שלכל חלק יש את ההפסדים שלו.
נכון להיום (2023), ה DAC הכי טוב שאני מכיר בענף, יכול לתת לנו THD+N של 124- dB, כלומר 0.0000631% (מצויין) ב 1kHz. ו 122.5-dB שהם 0.000075% במולטי טון (בפועל).
קדם מגבר יכול להיות שקוף באותה הרמה +/- ומגבר הספק בדרך כלל יהיו "פחות שקופים" אבל עדיין בעלי מספרים של מעל ל -100dB (0.001%)- ואני לא מדבר על ציוד שפופרות או ציוד שמראש בא לתת חתימת צליל משלו.
להבדיל מהאלקטרוניקה, הרמקולים הכי טובים שתקח ותמדוד גם בהספק נמוך של רק 2 watt בלבד, יהיה בעל השפעה של פי 100+ (מאה) ויותר מהאלקטרוניקה עצמה והרבה יותר בהספק גבוה ויכול להגיע בקלות למעל 1 אחוז של עיוותים וזה עוד נחשב לטוב. כלומר שינוי אות המקור / צליל / דחיסה הוא פי 100+ ויותר כמעט מכל ציוד אלקטרוני שקיים.
בנוסף, ה Frequency response והפאזה בציוד אלקטרוני הוא כמעט אבסולוטי בטווח השמע ויכול להגיע לסטייה של -/+ של 0.1 דציבל מ 20 הרץ ועד 20 קילוהרץ ועם פאזה מושלמת בטווח הזה.
ברמקולים ה Frequency response בדרך כלל הם ברמות של -\+ של 3 דציבל ואפילו יותר מכך (פי 30+ יותר) בטווח השמע וגם הפאזה לא מושלמת גם ברמקולים הכי טובים שיש לענף להציע... ואלה רק 2 פרמטרים בסיסיים, יש עוד פרמטרים נוספים שגם הם גרועים ביחס לאלקטרוניקה, כמו למשל Compression, Group Delay, Step Response ועוד...
וכפי שאתה רואה, ההפסדים הנופלים על הרמקולים הם לא רק חשמליים, אלא גם מכאנים ואקוסטיים ולכן הם עצומים ביחס לאלקטרוניקה מכל סוג.
ומכך יוצא הרמקולים הם תמיד יהיו במקום הראשון של ההשפעה ואחריהם כל השאר הרכיבים בשרשרת.