arye.gur
חבר משקיען
- הודעות
- 2,592
- מעורבות
- 882
- נקודות
- 113
לפני כחודש קניתי סטרימר של פיוניר והתחלתי להתנסות בכמה נושאים הקשורים לעבודה עם הסטרימר – אני מעלה את ההתנסות שלי כדי לחסוך (אולי) מאמץ מנכנסים חדשים לתחום.
חלוקת שטח דיסק חיצוני
בשלב הראשון רציתי להעלות את התקליטורים שלי להארד דיסק חיצוני. רכשתי הארד דיסק של 1 טארה, העליתי עליו כמה תקליטורים, חיברתי לכניסת ה USB של הפיוניר ו... כלום לא קורה. התחלתי לחפש בהוראות ההפעלה של המכשיר ושם מצאתי שאני צריך לפרמט את ספריית השורש ל FAT32. הפירמוט המקורי EXFAT לא מתאים.
לפרמט ל FAT32 בווינדוס 10 זה תהליך וגם לוקח המון זמן מעצבן שבמהלכו קיבלתי את ההודעה שהפירמוט נכשל מפני שנפח הדיסק גדול מידי ל FAT32 .
מצאתי תוכנה בתשלום – Ease USPartition שמאפשרת בקלות ובאופן אינטואיטיבי לבצע כל פעולה על דיסק, פירמוט לכל שיטה, שינוי נפחים של סקטורים - תענוג אמיתי. היה נחמד לעבוד אתכם, ווינדוס.
בצעתי פורמט ל FAT32, העליתי שוב כמה תקליטורים ועדיין הפיוניר הסורר עומד בסירובו ולא מכיר בתוכן הדיסק.
שוב צללתי להוראות ההפעלה ומצאתי שפיוניר מודיעים שהם לא מתחייבים שהמכשיר יכיר כל התקן שמחברים ל USB... מרגיז.
השורה התחתונה, הפיוניר מכיר רק דיסק און קי – וחבל שהם לא מודיעים שזה המצב. תאכלס זה לא נורא, על דיסק און קי בנפח של 256 ג'יגה אפשר להעלות כ 500 תקליטורים ונראה לי שאסתפק בזה...
יש לי נגן תקליטורים בלו ריי של סוני, הדגם הכי מצ'וקמק שלהם, עלה לי בסביבות ה 800 ₪, והוא כן קורא כל מה שמאכילים לכניסת ה USB. הוא לא נוח לעבודה כי כדי לקבל את האינפורמציה צריך להפעיל את הטלוויזיה וגם איכות הצליל המתקבלת לא מגיעה לרמה של הפיוניר.
To DAC or not to DAC
עד שרכשתי את הפיוניר, הסטרימינג של עבד באמצעות שיאומי מיה בוקס – מחירו כ 300 ₪ - שהיה מחובר לטלוויזיה. מהטלוויזיה כבל אופטי ל תדי דאק שחובר לקדם המגבר.
איכות הצליל בהאזנה לפיוניר הייתה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית. לא HIEND אבל צליל שבהחלט גורם לאפקט העצלנות להאזין לסטרימר ולא לדיסקים.
לא HIEND? הג'וק האודיופילי התחיל ככל הנראה לגרד לי בראש, איכות הצליל לא כמצופה מהמערכת שלי ובחלוף הזמן זה התחיל לעצבן, חיברתי את הפיוניר ל תדי דאק.
תדי דאק הוא מכשיר גאוני, אם אני לא טועה עולה בסביבות ה 5,000 – 6,000 ₪ אבל מתחרה לטעמי בלי בעיות במכשירים שעולים הרבה יותר. צליל מעולה.
עכשיו אני עובד עם הפיוניר כסטרימר שמחובר לתדי דאק והתוצאה לעין ערוך טובה יותר מאשר העבודה עם הדאק של הפיוניר.
הפינה הזו סגורה.
EAC
לא ברור לי איך אנשים ממליצים על התוכנה הזו שבעיני מאז ומתמיד נראית מתאימה למזוכיסטים יותר מכל דבר אחר. ממשק איום ונורא ועבודה מעצבנת.
מצאתי תוכנה בתשלום DBpowerAmp עם ממשק מדהים, הוראות מדוייקות לגביי הפרמטרים אותם צריך להפעיל בתוכנה. מתברר שאפשר להוריד קבצי FLAC מבלי להזיע.
התוצאה? מצויינת. בלא מעט דיסקים קובץ ה FLAC נשמע טוב יותר מהתקליטור ממנו הוא הורד.
כבלי חשמל
גם זה תחום חדש לחלוטין עבורי וכמו שהזהירו אותי חברי פורום - תחום לא פשוט בכלל.
ראשית התברר לי שההשפעה של כבלי החשמל על הצליל גדולה בהרבה ממה שיכולתי לשער.
שיחקתי עם ארבעה סוגי כבלים: "פושטיים" של מחשב, "פושטיים" של NAIM שמגיעים עם הציוד, שני דגמים שונים של כבלים סיניים וכבלים שאני בניתי – שהגידים שלהם שזורים זה בזה, אפשר לראות בתמונה.
בנוסף קניתי מפיוז שני כבלים (ללא פלאגים) של אטלס אבל עוד לא הספקתי להרכיב.
אז כפי שמישהו הסביר לי באחד הפוסטים, האפקט הראשוני של הכבל יכול להיות מדהים אך להפוך למאכזב לאחר האזנה ממושכת. מאוד טריקי.
דבר נוסף שגיליתי הוא שאותו כבל שמחובר למכשירים שונים יכול לתת תוצאות שונות. כבל שמשפר את איכות הצליל של מגבר ההספק וזה טוב, חיברתי אותו סוג של כבל לנגן התקליטורים מתוך מחשבה שזה ישפר עוד יותר את איכות הצליל, אך להפתעתי קרה ההיפך. הכבל שחובר לנגן התקליטורים, על אף שהוא זהה לכבל שחובר למגבר ההספק, קלקל את איכות הצליל. זאת אומרת שבכלל לא בטוח שכבל שעובד נכון עם אחד המכשירים, יעבוד נכון עם מכשיר אחר במערכת. בלגאן!
איזה כייף למי שעובדים עם מגברים ALL IN ONE...
מעניין שעם הכבלים הזולים כולל אלה שאני בניתי, אין את הבעייה הזו. אם הכבל משפר רכיב אחד, אז במקרה הכי גרוע ברכיב אחר הוא לא משפר ולא מקלקל. במילים אחרות, ככל שהכבל זול יותר הוא צפוי יותר – אבל כנראה שזו לא חוכמה גדולה...
AVONDALE AUDIO לניימיסטים
במערכת ה NAIM שלי עובדים שלושה ספקים מסוג HICAP. כמו כל המערכת מדובר בספקים מאוד ותיקים ויש שתי נקודות למחשבה איתם:
הראשונה היא שצריך מידי כמה שנים להחליף את הקבלים הגדולים כי הם מתכלים ומורידים את הביצועים של הספק. גם על המעגל המודפס יש ארבעה קבלים שכדאי להחליף כל כמה שנים.
הנקודה השנייה היא שיש היום ספקים הרבה יותר מודרניים שמספקים מתח מיוצב יותר, רצפת רעש נמוכה יותר והם מהווים שיפור משמעותי לעומת הספקים הוותיקים.
הבעייה עם ספקים שההשפעה שלהם על הצליל היא מאוד משמעותית. ספקים שניסיתי לחבר למערכת שלי במקום ה NAIM המקוריים הרסו את הצליל ולא אהבתי אותם.
גם NAIM עצמם יצאו עם דור חדש של ספקים (DR) אבל כל ספק עולה כ 6,000 ₪ ולהשקיע 18,000 ₪ בספקים לא ממש בא לי...
Les Avondale פיתח מערכת מודרנית של מייצב שיושב על כרטיס שנכנס בול 1 ל 1 ל HICAP. מה שהוא מכנה DROP IN – מוציאים את הכרטיס המקורי, שותלים את הכרטיס שלו שנקרא TPR4 . מדובר ב 6 הלחמות כאשר כל פין במעגל החדש נמצא בדיוק במיקום של הפין במעגל המקורי. על פי הדיווחים ברשת מדובר בעבודה של 15 דקות שלא דורשת מיומנות מיוחדת והתוצאה בהתייחס לאיכות הצליל משתפרת משמעותית מבלי לפגוע באופי הצליל ה"ניימי".
העלות? רכשתי שני מעגלים לשני הספקים שמפעילים את קדם המגבר ובאותה ההזדמנות גם את ארבעת הקבלים כדי שהפעולה תהייה מושלמת – הכל ב 2,000 ₪.
לאחר שאתקין אותם אספר לכם מרשמי.
זה הכל להפעם ...
חלוקת שטח דיסק חיצוני
בשלב הראשון רציתי להעלות את התקליטורים שלי להארד דיסק חיצוני. רכשתי הארד דיסק של 1 טארה, העליתי עליו כמה תקליטורים, חיברתי לכניסת ה USB של הפיוניר ו... כלום לא קורה. התחלתי לחפש בהוראות ההפעלה של המכשיר ושם מצאתי שאני צריך לפרמט את ספריית השורש ל FAT32. הפירמוט המקורי EXFAT לא מתאים.
לפרמט ל FAT32 בווינדוס 10 זה תהליך וגם לוקח המון זמן מעצבן שבמהלכו קיבלתי את ההודעה שהפירמוט נכשל מפני שנפח הדיסק גדול מידי ל FAT32 .
מצאתי תוכנה בתשלום – Ease USPartition שמאפשרת בקלות ובאופן אינטואיטיבי לבצע כל פעולה על דיסק, פירמוט לכל שיטה, שינוי נפחים של סקטורים - תענוג אמיתי. היה נחמד לעבוד אתכם, ווינדוס.
בצעתי פורמט ל FAT32, העליתי שוב כמה תקליטורים ועדיין הפיוניר הסורר עומד בסירובו ולא מכיר בתוכן הדיסק.
שוב צללתי להוראות ההפעלה ומצאתי שפיוניר מודיעים שהם לא מתחייבים שהמכשיר יכיר כל התקן שמחברים ל USB... מרגיז.
השורה התחתונה, הפיוניר מכיר רק דיסק און קי – וחבל שהם לא מודיעים שזה המצב. תאכלס זה לא נורא, על דיסק און קי בנפח של 256 ג'יגה אפשר להעלות כ 500 תקליטורים ונראה לי שאסתפק בזה...
יש לי נגן תקליטורים בלו ריי של סוני, הדגם הכי מצ'וקמק שלהם, עלה לי בסביבות ה 800 ₪, והוא כן קורא כל מה שמאכילים לכניסת ה USB. הוא לא נוח לעבודה כי כדי לקבל את האינפורמציה צריך להפעיל את הטלוויזיה וגם איכות הצליל המתקבלת לא מגיעה לרמה של הפיוניר.
To DAC or not to DAC
עד שרכשתי את הפיוניר, הסטרימינג של עבד באמצעות שיאומי מיה בוקס – מחירו כ 300 ₪ - שהיה מחובר לטלוויזיה. מהטלוויזיה כבל אופטי ל תדי דאק שחובר לקדם המגבר.
איכות הצליל בהאזנה לפיוניר הייתה קפיצת מדרגה מאוד משמעותית. לא HIEND אבל צליל שבהחלט גורם לאפקט העצלנות להאזין לסטרימר ולא לדיסקים.
לא HIEND? הג'וק האודיופילי התחיל ככל הנראה לגרד לי בראש, איכות הצליל לא כמצופה מהמערכת שלי ובחלוף הזמן זה התחיל לעצבן, חיברתי את הפיוניר ל תדי דאק.
תדי דאק הוא מכשיר גאוני, אם אני לא טועה עולה בסביבות ה 5,000 – 6,000 ₪ אבל מתחרה לטעמי בלי בעיות במכשירים שעולים הרבה יותר. צליל מעולה.
עכשיו אני עובד עם הפיוניר כסטרימר שמחובר לתדי דאק והתוצאה לעין ערוך טובה יותר מאשר העבודה עם הדאק של הפיוניר.
הפינה הזו סגורה.
EAC
לא ברור לי איך אנשים ממליצים על התוכנה הזו שבעיני מאז ומתמיד נראית מתאימה למזוכיסטים יותר מכל דבר אחר. ממשק איום ונורא ועבודה מעצבנת.
מצאתי תוכנה בתשלום DBpowerAmp עם ממשק מדהים, הוראות מדוייקות לגביי הפרמטרים אותם צריך להפעיל בתוכנה. מתברר שאפשר להוריד קבצי FLAC מבלי להזיע.
התוצאה? מצויינת. בלא מעט דיסקים קובץ ה FLAC נשמע טוב יותר מהתקליטור ממנו הוא הורד.
כבלי חשמל
גם זה תחום חדש לחלוטין עבורי וכמו שהזהירו אותי חברי פורום - תחום לא פשוט בכלל.
ראשית התברר לי שההשפעה של כבלי החשמל על הצליל גדולה בהרבה ממה שיכולתי לשער.
שיחקתי עם ארבעה סוגי כבלים: "פושטיים" של מחשב, "פושטיים" של NAIM שמגיעים עם הציוד, שני דגמים שונים של כבלים סיניים וכבלים שאני בניתי – שהגידים שלהם שזורים זה בזה, אפשר לראות בתמונה.
בנוסף קניתי מפיוז שני כבלים (ללא פלאגים) של אטלס אבל עוד לא הספקתי להרכיב.
אז כפי שמישהו הסביר לי באחד הפוסטים, האפקט הראשוני של הכבל יכול להיות מדהים אך להפוך למאכזב לאחר האזנה ממושכת. מאוד טריקי.
דבר נוסף שגיליתי הוא שאותו כבל שמחובר למכשירים שונים יכול לתת תוצאות שונות. כבל שמשפר את איכות הצליל של מגבר ההספק וזה טוב, חיברתי אותו סוג של כבל לנגן התקליטורים מתוך מחשבה שזה ישפר עוד יותר את איכות הצליל, אך להפתעתי קרה ההיפך. הכבל שחובר לנגן התקליטורים, על אף שהוא זהה לכבל שחובר למגבר ההספק, קלקל את איכות הצליל. זאת אומרת שבכלל לא בטוח שכבל שעובד נכון עם אחד המכשירים, יעבוד נכון עם מכשיר אחר במערכת. בלגאן!
איזה כייף למי שעובדים עם מגברים ALL IN ONE...
מעניין שעם הכבלים הזולים כולל אלה שאני בניתי, אין את הבעייה הזו. אם הכבל משפר רכיב אחד, אז במקרה הכי גרוע ברכיב אחר הוא לא משפר ולא מקלקל. במילים אחרות, ככל שהכבל זול יותר הוא צפוי יותר – אבל כנראה שזו לא חוכמה גדולה...
AVONDALE AUDIO לניימיסטים
במערכת ה NAIM שלי עובדים שלושה ספקים מסוג HICAP. כמו כל המערכת מדובר בספקים מאוד ותיקים ויש שתי נקודות למחשבה איתם:
הראשונה היא שצריך מידי כמה שנים להחליף את הקבלים הגדולים כי הם מתכלים ומורידים את הביצועים של הספק. גם על המעגל המודפס יש ארבעה קבלים שכדאי להחליף כל כמה שנים.
הנקודה השנייה היא שיש היום ספקים הרבה יותר מודרניים שמספקים מתח מיוצב יותר, רצפת רעש נמוכה יותר והם מהווים שיפור משמעותי לעומת הספקים הוותיקים.
הבעייה עם ספקים שההשפעה שלהם על הצליל היא מאוד משמעותית. ספקים שניסיתי לחבר למערכת שלי במקום ה NAIM המקוריים הרסו את הצליל ולא אהבתי אותם.
גם NAIM עצמם יצאו עם דור חדש של ספקים (DR) אבל כל ספק עולה כ 6,000 ₪ ולהשקיע 18,000 ₪ בספקים לא ממש בא לי...
Les Avondale פיתח מערכת מודרנית של מייצב שיושב על כרטיס שנכנס בול 1 ל 1 ל HICAP. מה שהוא מכנה DROP IN – מוציאים את הכרטיס המקורי, שותלים את הכרטיס שלו שנקרא TPR4 . מדובר ב 6 הלחמות כאשר כל פין במעגל החדש נמצא בדיוק במיקום של הפין במעגל המקורי. על פי הדיווחים ברשת מדובר בעבודה של 15 דקות שלא דורשת מיומנות מיוחדת והתוצאה בהתייחס לאיכות הצליל משתפרת משמעותית מבלי לפגוע באופי הצליל ה"ניימי".
העלות? רכשתי שני מעגלים לשני הספקים שמפעילים את קדם המגבר ובאותה ההזדמנות גם את ארבעת הקבלים כדי שהפעולה תהייה מושלמת – הכל ב 2,000 ₪.
לאחר שאתקין אותם אספר לכם מרשמי.
זה הכל להפעם ...
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: