מגבר פוקל 1028 בי האם מגבר סטריאו ייתן קפיצת מדרגה מבחינת סאונד ?


ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
כל מי ששומע בחדר מגורים סובל מבעיות אקוסטיות כאלו או אחרות, שאין שום לדרך לחזות אותן מלהסתכל על תמונות.
כל דבר מתחת לכ-700 הרץ הוא לחלוטין תלוי מיקום/חדר.
בכל מקרה, כדי לטפל בחוסר/עודף בתדרים הגבוהים, הכי קל זה לשחק עם הזווית של הרמקולים.

אין שום סיבה שרמקול טוב לא ינגן טוב בעוצמות נמוכות.
טיפול בבאס, זה עם ריהוט וכמובן אקולייזר.

לגבי לקסמן, או כל תחום ההגברה, דעתי היא שכל זמן שמגבר מסוגל לספק את צרכי הכח של הרמקול, אין סיבה שיהיו הבדלים שמיעים בין הגברות. טכנאי סאונד לא משתמשים בהגברות אודיופיליות, אין סיבה שמאזינים ישתמשו. אבל זו דעתי.
יש לי עדיין הגברה ישנה של NAIM בארון, שיושבת שם בדיוק בגלל שהיא הגברה עם אופי סאונד מסויים (לדעתי, מעלה מיד-בייס וחותכת גבוהים) ועם הזמן החלטתי שזה לא מתאים, כי בהקלטות מסויימות זה אחלה ובאחרות, פחות. זה גם בטח קשור לאובדן השמיעה בגבוהים עם הגיל...
יש לי תמונה בצד שמאל של הרמקול, וגם בצד ימין יש תמונות פשוט מחקתי אותם דרך מוחק האובייקטים בפלאפון.זו התמונה שהעלתי אתמול.
שטיח בין המיטה עד לכסא טיפה מרוחק מהרמקולים בחצי מטר יכל לעזור לסאונד ?
לא זוכר אם כתבתי פה או לא,אבל שמעתי רמקולים רצפתיים עם רסיבר איכותי מאד rz50 של אונקיו. ו מגבר סטריאו של רוטל יקר באיזור ה 10000 וההבדלים ששמעתי היו בניואנסים קטנים,הפרדת כלים הייתה יותר חיה וברורה.
אתמול שמעתי עם דאק חיצוני ועם דאק פנימי ב הגל ובדאק חיצנוי שמעתי את השיר עם עוד ''רובד'' כזה כמו מן חלק שלישי של השירה כמו תלת מימד כזה לא יודע איך להסביר.ובדאק הפנימי היו שני חלקים נניח לא היה עוד חלק של שירה אקרא לזה ככה.לפני ששמעתי בדאק החיצוני שמעתי נפלא ב הגל ואז פתאום שמעתי עוד יותר טוב.
ה naim ראיתי הרבה שהליצו שזה טוב עם פוקל . עם איזו הגברה אתה עכשיו אם אפשר לשאול ?
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
לא רואים בתמונות מה גודל הקיר מאחורי המיטה. תנסה להפוך כיוונים בין המיטה (לתוך הנישה) ולכל הציוד שלך.
יהיה לך הרבה מקום לשחק עם הצבת הרמקולים.
אופציה נוספת היא להעביר את המיטה לנישה, את כל הסט לקיר הארוך מצד שמאל ולשים כורסה בין המטבח לרמקולים.
זה לא יפתור לך את כל הבעיות אבל תהיה לך נקודת פתיחה טובה יותר.
מאחורי המיטה יש ארון בגדים,זה גם אחלה רעיון הבעיה רק שאין לי שם מספיק מקום לחבר הכל .
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
אם מדידות היו הדבר היחיד, כולם היו מייצרים את אותו ממיר. אני חושב שהממיר הוא החוחיה הכי חשובה לאחר הרמקולים. העובדה שהמון ממירים רידדו את תפיסת הסאונד רק למה שמדיד ואין בינהם הרבה הבדלים לא משנה את המהות. צריך לשמוע ולברור

טכנאי סאונד אינם בהכרח אודיופילים, כמו שמוסכניק איננו נהג מרוץ או בהכרח חובבי הגה או יודעים להעריך חווית נהיגה. אודיופיל זו פוזיציה נפרדת מאומן ומטכנאי. רוב האומנים אגב, לא מעניין אותם התחום שלנו.


אתה הזכרת שיש לך מגבר naim שאכן נשמע שונה או לא לטעמך, כלומר יכולים להיות הבדלים בין מגברים.

אם לדעתך מגברים וממירים תפקידם הוא רק טכני, מה כן חשוב, רק הרמקול? ולמה שברמקול כמחולל תדרים יהיו הבדלים בין יצרנים שונים?
אני אענה עבורך, כי כל חומר מגיב שונה, כי תכנון של קאוס ותיבה משפיע, כמו בממיר כמו במגבר כמו בקדם מגבר - תהליכים שעוברים חלקים כמו קבלים לדוגמא בחברה לפני היישום שלהם, בחירת מיקום הרכיב במעגל, ספק כח, מרחק בין חיבורים ועוד ועוד.

אז נכון, בתקציב נתון הרמקול לטעמי הוא המנווט, אבל חלילה לנו להיגרר לפשטנות של " מחוללי תדרים בזרם נתון" ואו גרף תדרים כמייצגים בלעדיים של סאונד. לעניות דעתי, כמובן.

(ועוד לא נכנסנו לעינייני חיווט חשמל וכולי... )
נמצא לנו בזמן הקרוב דאק טוב עם מגבר סטריאו וננסה לשלב אותם ולראות תוצאות.
מקודם ניתקתי את הרסיבר מה אל פסק וחיברתי אותו ישירות לשקע ניפרד ושמעתי הרבה הרבה יותר טוב
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
הי שוב רון,

לשאלתך שבנושא השרשור, התשובה הפשוטה היא כן, כמו שכבר אמרו לך.
מתשובתך נראה כי אתה לא מאזין קריטי, עוד נראה מתגובותך כאן בשרשור שאתה סה״כ מבסוט מהסאונד.
דעתי היא שתשאיר ככה ותהנה.
השקעה בהגברה ומה שמסביב מצריך מינימום נקודת האזנה אופטימלית במרכז, במצב ישיבה, משם תוכל להתקדם ב״מסע״.

בהצלחה ותהנה!!
כן בינתיים סבבה לי לגמרי,לא יצא לי לשמוע מעוד הגברות אז אין לי אינדיקציה אבל מאמין שבעתיד הקרוב שאדרג למשהו אחר.
התחלתי לאהוב את עיניין המוסיקה וזה כיף להתנסות ולשחק עם זה ולראות תוצאות שונות.עד לא מזמן זה היה במחשב על fps במשחקים.עכשיו רק סאונד מעניין אותי.
בינתיים אני נשאר ככה ומגשש למצוא משהו במיער טוב.
תודה רבה אהרון תבורך :) גם אתה אין כמו מוסיקה לנפש
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
לדעתי יש כאן שתי הנאות שלפעמים קצת מפריעות אחת לשניה.
הראשונה היא ההנאה מהמוזיקה, לחוות ולהתרגש מהיצירה שמאזינים לה.

השניה היא ההנאה מהאיכות. לשמוע גיטרה, ווקאל וכלי נגינה אחרים באופן יותר <משהו>.
והאיכות הזו -- היא מטרה נעה. ככל ששמתרגלים אליה - מתעורר רצון לשנות כדי לחוות משהו חדש, ראשוני ויותר <משהו>.
זה כבר כדור שלג שלפעמים ככל שמאזינים פחות כך הוא מתגלגל יותר, לפחות אצל חלק מהאנשים.

מבחינת השפעה - הכל משפיע. ככל שהרמקול חושף יותר, כך קל יותר להבחין בשינויים. לפחות מנסיוני.
כיף להאזין לשירים שאוהבים ולהנות מהסאונד.
אחרי ששומעים את אותו השיר הרבה פעמים פחות מתרגשים כי רגילים לשירה ולאיכות שלו.
ה ניואנסים הקטנים וההפרדות כלים בשירה ,התחלתי לשמוע וממש חוויה צרופה לאוזניים לשמועע את כל ההפרדות כלים בהקלטות איכותיות...
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
437
מעורבות
24
נקודות
18
ההבדלים ששמעתי היו בניואנסים קטנים,הפרדת כלים הייתה יותר חיה וברורה

עכשיו תבקש מחבר שיחליף בין הדאקים בלי שאתה יודע מה מנגן ותראה אם אתה מסוגל לדעת איזה דאק מחובר.
תנגן שלושה קטעים שאתה מכיר טוב עם דאק א', אחרי זה עם דאק ב' ותראה אם אתה מזהה.

אתמול שמעתי עם דאק חיצוני ועם דאק פנימי ב הגל ובדאק חיצנוי שמעתי את השיר עם עוד ''רובד'' כזה כמו מן חלק שלישי של השירה כמו תלת מימד כזה לא יודע איך להסביר.ובדאק הפנימי היו שני חלקים נניח לא היה עוד חלק של שירה אקרא לזה ככה.לפני ששמעתי בדאק החיצוני שמעתי נפלא ב הגל ואז פתאום שמעתי עוד יותר טוב.

הסבר אפשרי זה כשאתה מתרכז מאוד אתה שם לב לדברים שלא שמת קודם, בלי קשר למה מחובר. בשביל זה עושים מבחן בלי לדעת מה מנגן

ה naim ראיתי הרבה שהליצו שזה טוב עם פוקל . עם איזו הגברה אתה עכשיו אם אפשר לשאול ?

ה-Naim שיש לי זה פרה ופאוור ישנים ששודרגו ע"י יאיר פורמן. כרגע אני שומע עם רמקולים מוגברים (זולים) וסאב, כך שאין לי מגבר. הרמקולים הטובים שלי (Proac Response 2s) שוכבים בארון בינתיים, מסיבות פרקטיות (אין לי כרגע איך למקם אותם טוב)/

דרך אגב, יש היום אפליקציה שיודעת למדוד במה ואימאג' של כלי ספיציפי במרחב, ע"י מיפוי התדרים. לא ניסיתי, אבל דווקא במה ואימאג' הם דברים שקל לזהות גם באוזן, אז אם באמת הדאק ששמעת עושה הבדל, לא יהיה לך קשה לזהות אותו במבחן עיוור.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,533
מעורבות
757
נקודות
113
אז אם באמת הדאק ששמעת עושה הבדל, לא יהיה לך קשה לזהות אותו במבחן עיוור
רק תבקש ממנו לאחר שהוא מחליט, תמיד אח"כ כשהוא שומע מוסיקה , שיקפיד לעצום עיניים שתחושת החוסר לא תחזור...
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
437
מעורבות
24
נקודות
18
לעצום עיניים זה תמיד טוב כשמקשיבים למוסיקה, שומעים אחרת (כמו שאנשים שמרכיבים משקפיים גם שומעים פחות טוב בלעדיהם...).
גם רצוי בלילה, כשיש פחות רעש מבחוץ.
אפשר גם לעשן גראס. זה בכלל שדרוג שמעיף את הבמה לכל מיני כיוונים.
 

יאיר ל

חבר אתר
הודעות
18
מעורבות
12
נקודות
3
אהלן זה החדר
אשמח לשמוע ממך נניח ואתה במקומי איפה היית בוחר למקם את הרמקולים בשביל לקבל מהם את הסאונד הכי טוב שאפשר להוציא מהם
רק אני לחוץ מהמיקום של הרמקול הימני הדלת ליד נראית כמו רב בריח וכנראה הכניסה לבית, סתם מישהו ייכנס ויפגע ברמקול. אולי באמת צריך להפוך את החדר?
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
עכשיו תבקש מחבר שיחליף בין הדאקים בלי שאתה יודע מה מנגן ותראה אם אתה מסוגל לדעת איזה דאק מחובר.
תנגן שלושה קטעים שאתה מכיר טוב עם דאק א', אחרי זה עם דאק ב' ותראה אם אתה מזהה.



הסבר אפשרי זה כשאתה מתרכז מאוד אתה שם לב לדברים שלא שמת קודם, בלי קשר למה מחובר. בשביל זה עושים מבחן בלי לדעת מה מנגן



ה-Naim שיש לי זה פרה ופאוור ישנים ששודרגו ע"י יאיר פורמן. כרגע אני שומע עם רמקולים מוגברים (זולים) וסאב, כך שאין לי מגבר. הרמקולים הטובים שלי (Proac Response 2s) שוכבים בארון בינתיים, מסיבות פרקטיות (אין לי כרגע איך למקם אותם טוב)/

דרך אגב, יש היום אפליקציה שיודעת למדוד במה ואימאג' של כלי ספיציפי במרחב, ע"י מיפוי התדרים. לא ניסיתי, אבל דווקא במה ואימאג' הם דברים שקל לזהות גם באוזן, אז אם באמת הדאק ששמעת עושה הבדל, לא יהיה לך קשה לזהות אותו במבחן עיוור.
ככה הכי טוב,שמים לב באמת אם מצליחים להבחין בשוני בצליל או שזה הכל בראש. שמיעה עיוורת
בדיוק אתה מאזין ומנסה למצוא ניואנסים שונים וכל מיני פרטים שלא שמעת קודם לכן. היה הבדל גדול ממש עוד חלק של שירה עם דאק חיצוני.
אין לי מושג מזה כל כך פרה ופאוור,באסה שיש מקום טוב לשמוע באיכות כשיש רמקולים.לא נורא מקווה שאתה מבסוט מהסאונד :)
אימג' ?
זה עולם שלם שלא נגמר כל הסאונד הזה. אפשר ללכת לאיבוד בשנייה.
נראה לי אתמקד על מגבר סטריאו טוב אחר כך דאק וזהו . לראות אם יש שינוי ואיך השינוי...
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
רק אני לחוץ מהמיקום של הרמקול הימני הדלת ליד נראית כמו רב בריח וכנראה הכניסה לבית, סתם מישהו ייכנס ויפגע ברמקול. אולי באמת צריך להפוך את החדר?
חחח לא לא אל דאגה יש מספיק מרווח להיכנס בחופשיות מבלי לפגוע ברמקול. אומנם זה לא הכי אידיאלי אבל זה המיקום הכי נוח עבורי כרגע...
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
437
מעורבות
24
נקודות
18
נראה לי אתמקד על מגבר סטריאו טוב אחר כך דאק וזהו . לראות אם יש שינוי ואיך השינוי...

במקומך, קודם כל הייתי בודק אם ההגברה בכלל מספיק חזקה לדרישות של הרמקול (זה גם תלוי עוצמה נדרשת). אם לא, בטוח מחפש קודם כל לשדרג את זה.
מצד שני, לבחון דאק זה קל, מבחינת לקחת ולהחזיר לחנות.

באסה שיש מקום טוב לשמוע באיכות כשיש רמקולים.לא נורא מקווה שאתה מבסוט מהסאונד

הסאונד לא מייצר לי בעיה מציקה, אז זה טוב. הרמקולים (JBL LSR308) לא רגישים כ"כ למיקום מבחינת ה-sweet spot (עניין של תכנון), ככה שזה לא נורא. אני אשלים להם בקרוב סטנדים, ואז בהאזנה רק למוסיקה אפשר יהיה למקם אותם טוב יותר בחלל. שלב הבא יהיה לשלב את הסאב לא לפי האוזן.
בסה"כ הם רמקולים שלא עושים שומדבר רע מספיק כדי שיציק, ואין להם תכונה דומיננטית בולטת, כך שהם די עובדים עם סוגים שונים של מוסיקה (לי מאוד חשוב, כי אני יכול לשמוע באותו יום Deep House ומיילס דייויס, ורוצה ששניהם יישמעו טוב). יש לי תחושה שה-Upper mid שלהם קצת בולט מעל השאר, אבל זה לא נורא.עם הגיל גם היכולת לשמוע גבוהים יורדת, אז אחת ההצקות הגדולות, צלילים שורקים בולטים, נעלמת...

תראה, נהניתי ממוסיקה גם שהמערכת שלי הייתה עם פטיפון שמנגן תקליטים שהודפסו בארץ (קסם של ווניל אין שם...) עם רמקולים שהמילה רזולוציה, במונחים של היום, זרה להם (AR92) ובלי שום ידע איך למקם נכון מערכת. או כשהייתי שומע דרך ווקמן קסטות.
סאונד טוב זה כיף, זה לא העיקר.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,533
מעורבות
757
נקודות
113
סאונד טוב זה כיף, זה לא העיקר.
בפורום של אודיופילים זה לא משפט שיכול לסכם ייעוץ. האם היית נכנס לפורום של חובבי שעונים ומשכנע אותם שמה זה משנה השעון, כולם מראים את אותה שעה וגם ככה אנחנו מסתכלים בשעון של הנייד? ואו פורום חובבי מכוניות וינטאג' ומשכנע אותם שמזדה 3 יותר נוחה ומהירה וכולי וכולי מכל רכב אספנות " מעפאן"?

מצד אחד כל אחד יכול לרשום בפורום מה שהוא רוצה, אבל אני חושב שיש מידה של טאקט שצריכה להיות אצלנו.. אחרת זה נהייה שיח של חירשים. במבחן עיוור.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,574
מעורבות
558
נקודות
113
הרמקול הזה לא קשור לכלום בבית שלך גם אם תהפוך את הבית 5 פעמים, וכל דבר שתבנה סביבו יהיה טעות פטלית, להיכנס לתחום תצטרך לעשות ריסט אחרת זה לשפוך סכומים בלתי מבוטלים ולבסוף להחליף גם אותם. ובפורום הנ"ל צליל טוב זה כן העיקר.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
437
מעורבות
24
נקודות
18
הרמקול הזה לא קשור לכלום בבית שלך גם אם תהפוך את הבית 5 פעמים, וכל דבר שתבנה סביבו יהיה טעות פטלית, להיכנס לתחום תצטרך לעשות ריסט אחרת זה לשפוך סכומים בלתי מבוטלים ולבסוף להחליף גם אותם. ובפורום הנ"ל צליל טוב זה כן העיקר.



בשביל שיתייחסו למה שאתה כותב צריך לנמק.
אחרת חבל על העצבים.
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
במקומך, קודם כל הייתי בודק אם ההגברה בכלל מספיק חזקה לדרישות של הרמקול (זה גם תלוי עוצמה נדרשת). אם לא, בטוח מחפש קודם כל לשדרג את זה.
מצד שני, לבחון דאק זה קל, מבחינת לקחת ולהחזיר לחנות.



הסאונד לא מייצר לי בעיה מציקה, אז זה טוב. הרמקולים (JBL LSR308) לא רגישים כ"כ למיקום מבחינת ה-sweet spot (עניין של תכנון), ככה שזה לא נורא. אני אשלים להם בקרוב סטנדים, ואז בהאזנה רק למוסיקה אפשר יהיה למקם אותם טוב יותר בחלל. שלב הבא יהיה לשלב את הסאב לא לפי האוזן.
בסה"כ הם רמקולים שלא עושים שומדבר רע מספיק כדי שיציק, ואין להם תכונה דומיננטית בולטת, כך שהם די עובדים עם סוגים שונים של מוסיקה (לי מאוד חשוב, כי אני יכול לשמוע באותו יום Deep House ומיילס דייויס, ורוצה ששניהם יישמעו טוב). יש לי תחושה שה-Upper mid שלהם קצת בולט מעל השאר, אבל זה לא נורא.עם הגיל גם היכולת לשמוע גבוהים יורדת, אז אחת ההצקות הגדולות, צלילים שורקים בולטים, נעלמת...

תראה, נהניתי ממוסיקה גם שהמערכת שלי הייתה עם פטיפון שמנגן תקליטים שהודפסו בארץ (קסם של ווניל אין שם...) עם רמקולים שהמילה רזולוציה, במונחים של היום, זרה להם (AR92) ובלי שום ידע איך למקם נכון מערכת. או כשהייתי שומע דרך ווקמן קסטות.
סאונד טוב זה כיף, זה לא העיקר.
אני לא יודע כמה הגברה נדרשת בשביל להניע את הרמקולים. מצוין בין 40 ל 300w אני בהגברה של 125w בסטריאו ברסיבר דנון 4700 ולא יצא לי לעבור את ה 60 ווליום,בשירים ספציפיים ששומעים חלש יותר זה לכיוון ה 65 אבל בדרך כלל אני שומע בין 40 ל 50 ווליום וזה יותר ממספיק עבורי.
יש לי כיוון טוב כרגע ל דאק ומגבר סטריאו שהמליצו לי ומאמין שזה יהיה טובה,אין לדעת עד שלא אשמע אצלי בחדר.

יאללה אליפות תבדוק איפה למקם את הרמקולים הכי נכון עבורך, הגיל עושה את שלו אף אחד לא נשאר צעיר לנצח...
מוסיקה זה טוב לנשמה תהנה בדרך שלך עם מה שאתה אוהב לשמוע :)
 

ron123123

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
2
נקודות
8
הרמקול הזה לא קשור לכלום בבית שלך גם אם תהפוך את הבית 5 פעמים, וכל דבר שתבנה סביבו יהיה טעות פטלית, להיכנס לתחום תצטרך לעשות ריסט אחרת זה לשפוך סכומים בלתי מבוטלים ולבסוף להחליף גם אותם. ובפורום הנ"ל צליל טוב זה כן העיקר.
מספיק לי האמת גם עם הרסיבר הנוכחי,אני מאד מבסוט מהסאונד ובטוח שגם אם הייתי חוזר אחורה הייתי קונה אותם,לא מצטער לרגע.
כל אחד והטעם שלו...
איך בפורום הנ''ל מגדירים צליל טוב ? לא יצא לי לשמוע מבחר של הגברות עם דאקים וכו''
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור