המערכת של AK1

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
212
נקודות
43
וואחד סיפור .. מרשים מאוד.
הנגן של אינשטיין מהטובים שבטובים.
אם אני זוכר נכון הם הפסיקו לייצר אותו , עדיין ניתן לרכוש אותו ביד שניה.
ערן יתקן אותי אם אני טועה.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
הסיפור מעניין ומוכיח על הרצינות והיסודיות של עמיר. מה שלא ברור לי, מאיפה הביטחון שאותה אלקטרוניקה שעושה פלאים עם הרמקול הזה לא תעשה פלאים עם רמקולים אחרים?

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני מבקש לציין עובדה שמשכה את תשומת ליבי מיד ..
(אני אישית פחות מתרשם מקופסות וברזלים (בלי קשר למערכת שלך ספציפית ) )
מה שבאמת הרשים אותי זה אוסף המוסיקה שלך .
מזמן לא ראיתי בארץ אוסף בגדול ובהיקף כזה .
שאפו שאפו שאפו .
:בעד::בעד::בעד::בעד::בעד::בעד:
דרך אגב, רציתי לומר שלמרות שהגבתי בתכנים אודיופיליים נטו, הבחנתי כבר ברגע הראשון שכנראה הכוונה המקורית הייתה לתת מקום לאהבת המוסיקה מעבר לאודיופיליה :)

ובהקשר זה רציתי לומר שלמרות שאולי גם אישית אצלי ההעדפות הן בסדר הזה, אני מעדיף שלא לדרג העדפות/אהבות של אנשים, ואני לא מוצא טעם לפגם אם למישהו חשוב בעיקר/רק הצד האודיופילי -- שייהנה!

שמתי לב שלפעמים אנשים משתמשים באהבות שלהם כדי להתנשא על אחרים, בסגנון של "אני אוהב מוסיקה, ולכן עדיף על מי שאוהב ציוד", "אני אוהב קלאסית, ולכן עדיף על מי שאוהב מזרחית, ובטח כזו של תחנה מרכזית", וכו'. אז לא -- זה לא נותן לי שום עדיפות -- ושום נחיתות. שכל אחד יאהב מה שמתאים לו! (ורד)

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
בהחלט.
מה עוד שכל אוזן שומעת לגמרי אחרת ולא דומה או אפילו מזכיר אוזניים של אחר.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
ה-802 אינם רמקולים "קדמיים" -- זו הגדרה שלך.
הם פשוט רמקולים רצפתיים.

הם נמכרים/נמכרו לא רק בזוגות, כדי שאפשר יהייה להשתמש בהם כסנטרים, וכמובן גם כאחוריים. כנ"ל לגבי 800 ו-801.

אני מבין שבתיאוריה שייש לך בראש זה לא מסתדר לך, ואם אתה אדם של תיאוריות מאוד חזקות, יש מצב שזה יוביל אותך לכך שגם במציאות זה לא יסתדר לך, אבל כל זמן שלא בחנת את זה במציאות, לא מדובר כאן על אפילו על טעם וריח, אלא סתם על תיאוריות באוויר.

על כאלה אפשר, כידוע, להתווכח עד אין סוף :)

במציאות -- לפחות זו שלי -- אין שום בעייה עם זה.

עמיר

כל הפורמים בנויים על תאוריות באוויר ולכל אחד יש את המציאות שלו. תהנה.
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
@נמר :)

לא פירסמתי בגלל כמה סיבות, שאני לא יודע מה הסדר ביניהן, אולי הוא לא קבוע:
  • פחד מפורצים (למרות שהמיגון טוב)
  • לא נעים לי שמקנאים בי
  • שונא להשוויץ
  • אמונה תפלה של חשש מ"עיין רעה" :(
ונמר -- אשף השיכנוע -- הוריד אותי מהדברים האלה :בעד:


הדבר היחיד שהוא בחזקת "טיפול אקוסטי" ספציפי הוא הכריות המשולשות בפינות -- כאלה שאייל פור מכר ז"ל מכר הרבה לפני שנפטר.

על השאר ארחיב בהמשך, כולל קירות לא מקבילים, בידוד אקוסטי ועוד.

עמיר
א.הרסיבר והמבין יבין ,(לא הרבה יבינו).
ב.לפורצים יקח שעות לפרק את הכל ,ומה יעשו בזה ?
ג.לא מקנה ולא מחליף תריסר כאלה בשלי
ד.עד היום השווצתה במלל כתיבה,ידע במוזיקה והצהרות ,לא צורב דיסקים
ה.נגד טיפשות של אמונה טפלה אין לי מה להוסיף
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
מה שלא ברור לי, מאיפה הביטחון שאותה אלקטרוניקה שעושה פלאים עם הרמקול הזה לא תעשה פלאים עם רמקולים אחרים?
מה שלא ברור לי, זה מאיפה המצאת ביטחון כזה?? :(

אם כבר אז להיפך, מההתנסות עם 60+ רמקולים אחרים, עם הרבה מאוד סוגי אלקטרוניקה מהטובים שייש, אף תוצאה לא התקרבה -- לטעמי -- לרמקול הזה :)

אז כנראה שהמיוחד כאן אינו מתמקד באלקטרוניקה דווקא :)
ולא שבהכרח חסר משהו באלקטרוניקה.

עמיר
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
זה הכיף באודיו
"חושים" שלך פרטי.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,904
מעורבות
2,635
נקודות
113
על כן
לא ברור ה "הסתייגויות" באשר הן...
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
212
נקודות
43
החלטות ברוב המיקרים אמורות להתקבל באופן מושכל ועל סמך פוטנציאל.
ממילא התנאים ברוב המוחלט של הסיטואציות אינם זהים (חללים שונים).
כך שברגע שהחלטת שהרמקול בעל הגוון צליל שמתאים לך תמיד תוכל לשחק עם האלקטרוניקה.
מעטים המיקרים בהם אנשים קונים סטים קומפלט.
מאחר והרמקולים הם החלק הדומיננטי במערכת וכל יתר הרכיבים אמורים לתמוך בו..
המהלך של עמיר יותר מנכון לטעמי .. וכך באופן אישי גם אני פועל.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מה שלא ברור לי, זה מאיפה המצאת ביטחון כזה?? :(

אם כבר אז להיפך, מההתנסות עם 60+ רמקולים אחרים, עם הרבה מאוד סוגי אלקטרוניקה מהטובים שייש, אף תוצאה לא התקרבה -- לטעמי -- לרמקול הזה :)

אז כנראה שהמיוחד כאן אינו מתמקד באלקטרוניקה דווקא :)
ולא שבהכרח חסר משהו באלקטרוניקה.

עמיר

הסיפור שלך הוא סיפור של אלקטרוניקה מפני שרק עם נגן מסוים הגעת לחוויה לה ציפית.

אם היית מחליף רמקולים על מערכת נתונה ומגיע לתוצאה הרצויה עם רמקול מסוים, אז היה הסיפור סיפור של רמקולים.

אבל מה שחשוב זה מה שאתה מרגיש.

אריה
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
על כן
לא ברור ה "הסתייגויות" באשר הן...

שחושבים שחור או לבן לא ברור, אבל לא הכל שחור או לבן נכון? שתהיה לנו שבת שלום.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
המשך #4:

אז מה בכל זאת מיוחד באקאפלה?

אני יכול רק לנחש. יש שם לפחות שתי טכנולוגיות די יחודייות ועוד אחת שאינה נפוצה.

ראשית -- הטוויטר.

זה לא טוויטר רגיל עם ממבראנה בעלת מסה, שצריך להניע אותה בתדרים גבוהים מול כוחות התמדה והתנגדות האוויר והיא צריכה גם להישאר קשיחה בתהליך.

הטוויטר כאן נקרא ion [plasma] tweeter -- זרם של יונים (לא הציפורים, אלא אטומים/מולקולות בעלי מטען חשמלי) מאופנן ע"י המתח החשמלי של הסיגנאל המוסיקאלי וגורם להפקת צליל.

מדובר ביחידה אלקטרונית שמתחברת לחשמל, וייש בפנים מנורה כמו במגבר מנורות
Tw1s_1.jpg


וזרם היונים גורם ללהבה נראית לעיין (צילום מהרמקול שלי)
Flame.jpg



אקאפלה גם מוכרים את יחידת הטוויטר בנפרד:
Ionenhochtoener_TW_1S.jpg


יש לציין שהטוויטר עצמו הוא שופר לכל דבר ועניין.


שנית -- יחידת המיד.

מדובר גם בשופר לכל דבר ועניין, אלא שעיצובו -- האקוסטי, לא הוויזואלי -- הוא ייחודי, מה שהם קוראים hypersperical horn shape. נראה כמו עיגולים לא קונצנטריים.

שלישית -- הוופרים:

יש שלושה דרייברים של "10 בתיבה אטומה, ללא פורט.
שניים שמופנים קדימה, ועוד אחד פנימי, בתצורת isobar.

נראה שההתכווננות כאן הוא לבאס מאוד נקי ומדוייק -- לא לכמות גדולה ולא ל-slam -- למרות שאני מאוד אוהב את שני הדברים האחרונים והם קצת חסרים לי.

אם הייתי נשאר במנטאליות של "ריאליסטי" / "נכון" / "מדוייק" וכאלה, כנראה שהייתה כאן סיבה לחגיגה.
זה הרבה יותר מזכיר לי צליל מציאותי, בפרופורציות ששומעים באולמות קונצרטים (קלאסיים) ובמוסיקה קאמרית בבתים, מאשר כל רמקול אחר ששמעתי.

אבל, כפי שכתבתי בדיונים עם נמר על מה שמערכת "צריכה" לעשות, הייתי מעדיף כאן "שיפור" על המציאות ותוספת באס, שהתכנון הוא להשלים באמצעות סאב.

עמיר
 

תמונות מצורפות

  • Flame.jpg
    Flame.jpg
    KB 81.7 · צפיות: 753
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
הסיפור שלך הוא סיפור של אלקטרוניקה מפני שרק עם נגן מסוים הגעת לחוויה לה ציפית.

אם היית מחליף רמקולים על מערכת נתונה ומגיע לתוצאה הרצויה עם רמקול מסוים, אז היה הסיפור סיפור של רמקולים.
שמעת על מצב שבו רמקול משקף את מה שייש לפניו במערכת?

אז במערכת הספציפית שהייתה באולם התצוגה, הייה:
  • מחשב -- שמעולם לא אהבתי לשמוע -- לא שם, ולא במקומות אחרים בתערוכה, ולא בבתים של אנשים, ולא אצלי בביית, ולא בכלל, בשום מצב, מאותן סיבות
  • נגן של Exposure, שלא אהבתי
  • נגן של Einstein שכן אהבתי
אז מבין שלוש האפשרויות הנתונות, אהבתי אחת. אמור להפתיע מישהו?
האם זה אומר שזה "סיפור של אלקטרוניקה"? :(

מה גם שעם האלקטרוניקה שייש אצלי בביית, שהיא שונה לחלוטין ממה שהייה שם, אני מקבל תוצאות כמו שאני רוצה, וגם עם נגן אחר (Ear Acute 3) קיבלתי תוצאה שאהבתי.

כך שלא נראה לי שמדובר בכיוון של "סיפור של אלקטרוניקה" ו/או סיפור אחר כלשהו שאפשר לנסות להדביק לכאן.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
WOW
מערכת מושקעת מאוד (האמת, לא ציפיתי פחות ממך ;))
דרך אגב, הייו לי כמה סיבות טובות לחשוב שכמה וכמה אנשים ציפו לפחות :)

נמר אמר לי שהרבה אנשים בטוחים שאני סתם קשקשן שמדבר הרבה על אודיו בלי להבין בזה בכלל, ושבטח אין לי מערכת ששווה התייחסות, והכל באוויר לגמרי.

וכשאמרתי פעם למישהו, ששאל אותי על הרכיבים של המערכת שלי, שאני לא אוהב לדבר עליה, הוא הגיב במשהו כמו "אה, מערכת צנועה..." :)

וכנראה שהוא לא הייחיד שפירש כך את התמדתי שלא לפרסם את המערכת.

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
זה כלל לא רק רמקולים, אלא גם מעבר לציוד מנורתי, וגם התחלתי לאפשר לעצמי ליהנות מוויניל, שעד אז הפריע לי שזה "יותר יפה מהמציאות".

עמיר
אני בהחלט מקבל שאפשר להינות מווינילים מהרבה סיבות (שלא רלוונטיות לגבי-ממילא אני חולק על רובן ככולן ולכן אין ברשותי פט') וכמובן לא נושא לוויכוח ובטח לא בשירשור הזה..

כתבת: הפריע לי שזה "יפה יותר מהמציאות" וזה לא מתיישב כלל עם תפיסת המציאות שלי לפחות..

נ.ב. 1
סופר מרשים כבר אמרנו?

נ.ב. 2
על איזה דיסק מדובר ב SACD שהזמנת?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
שאפו על המערכת ובמיוחד אהבתי את העמדת הרמקולים.
כל הכבוד לגרמני על השירות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
על איזה דיסק מדובר ב SACD שהזמנת?
"חלום ליל קיץ" של מנדלסון עם אבאדו/ברלין:
51QMXxyWDiL.jpg


עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
הסיפור שלך הוא סיפור של אלקטרוניקה מפני שרק עם נגן מסוים הגעת לחוויה לה ציפית.

אם היית מחליף רמקולים על מערכת נתונה ומגיע לתוצאה הרצויה עם רמקול מסוים, אז היה הסיפור סיפור של רמקולים.

אבל מה שחשוב זה מה שאתה מרגיש.

אריה
יש מצב שאם הוא היה מחליף לרמקול של ניים ומקור של אקספוז׳ר היתה תוצאה טובה.
אבל מה לעשות שאקפלה ואיינשטין זה ציוד קצה אמיתי שלא ׳מעגל פינות׳ ואם מחברים מקור חרא לרמקול כזה שקוף, שומעים לא טוב. אתה יודע את זה טוב מאוד ואין מה להתווכח פה.
הרי אותו הפוסט בדיוק היה יכול להפוך ל״עליונות המקור״ שהוא ערך עליון בדת שלך ושל לין שהשרישו אותה עוד משנות ה70׳....
אז באמת, זה צבוע ומגוחך נסיונות ההתנגחות האלו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור