סיכום תערוכת אודיו היי-אנד מינכן 2023
הסתיימה תערוכת אודיו היי-אנד מינכן 2023 וזה הזמן לסכם. תומר צין היה שם להאזין, לצלם ולהתרשם...
מרכז הכנסים של מינכן ה-MOC, הוא מרכז אירועים מודרני ורב תכליתי, עם תחבורה ציבורית מצוינת ומבחר גדול של מלונות ומסעדות באזור, שביסס את עצמו כאחד מאירועי התעשייה החשובים והבולטים ביותר. בין ה-18-21/5 התקיימה תערוכת הי-אנד מינכן 2023, שאירחה 800 מותגים ויותר מ-20,000 מבקרים בין כותלי ה-MOC, כאשר האירוע חוגג את שנתו ה-40.
בשנה שעברה, התערוכה למבקרים ולמציגים הייתה בחלקה עם השלכות של המגיפה המסתיימת. אולם, הפעם התרחשה התערוכה בתקופה שלאחר המגפה, שהכל הרגיש נורמאלי והתנהל כרגיל מבחינה ארגונית. התחושה וההרגשה הייתה שכמות החשיבה, ההכנות וההשקעה של המארגנים, הגיעה השנה לרמות אחרות לגמרי.
בשנת 2023 השמחה הייתה מורגשת, לא מעט בגלל שמציגים מאסיה שוב הראו נוכחות, כמו בשנים קודמות. עם מגוון מקיף של נושאים, בכורות עולמיות רבות ואווירה ייחודית, מינכן שוב הציגה את עצמה כתערוכה המובילה בתעשייה - אפשר לדבר בצדק על אירוע של סופרלטיבים.
כל מגזיני האודיו הנחשבים בגרמניה (יש 8 כאלה) יצאו מגדרם, "מפמפמים" את התערוכה במשך מספר שבועות טרם פתיחתה. לקראת התערוכה שכרו המארגנים פרזנטור מתחום מוסיקת ג'אז שיהיה "הפנים" של התערוכה. השנה נבחר אל דימיולה שהשתתף במסיבת העיתונאים לפתיחת התערוכה, שוחח עם המבקרים והצטלם איתם. התמונה שלו הופיעה על שלטי פרסומת ופוסטרים בכל רחבי מינכן והסביבה.
השנה מזג האוויר היה נאה ונעים בכל ארבעת ימי התערוכה, לעיתים הטמפרטורה גירדה את 30 המעלות באזור שעות הצהרים ואילך, מה שגרם לתנאים קצת פחות נוחים מתחת לגג הזכוכית של מרכז הכנסים.
אל דימיולה, נגן ג'אז ומוזיקה לטינית ששימש כפרזנטור של התערוכה
מינגלינג עם יצרנים
באירוע השנה הייתה הזדמנות טובה לאנשים בתעשיית האודיו, להסתובב בחדרים ולקבוע פגישות, להציג את סחורתם בפני אנשי העולם ולעשות עסקים טובים. אודיופילים וחובבים הבחינו מה תעשיית האודיו הולכת להציע להם בחודשים הקרובים. התערוכה עבורי היה אירוע חוויתי ותוסס, המאפשר היכרות והתוודעות, התרועעות והתערבבות עם יצרנים, הנאה מעושר המוצרים המוצג.
בין אם הגיע הזמן להחליף נגן תקליטים או רמקולים, פטיפון חדש או סטרימינג, מגבר או אוזניות, כל אחד ימצא משהו ובכל תקציב. רכיבי אודיו מהמחיר הזול יחסית ליקר שלא מהעולם הזה, זו הזדמנות מצוינת לשקוע בנושא ולהתנסות במוצרים ומערכות, שרבים מיכם יכלו רק להזיל ריר במחשבה עליהם. זה היה ברור בעולם הרמקולים שאחרי שנים של ירידה והקטנה, יש עכשיו שפע של דגמים חדשים גדולים ורחבים, ומכוסים בסוג גימור העץ, שרק יכולתם לחלום עליהם.
השנה, המציגים התמקדו במיוחד בתחום האוזניות, אולם מס׳ 1 בקומת הקרקע של התערוכה הפך כולו ל"עולם האוזניות". המארגנים מציינים שגודל השטח שהוקדש לאוזניות הכפיל את עצמו השנה מאשר אשתקד.
גב מגבר דיאבלו 333 של Gryphon, למכירה בישראל החל מספטמבר 2023
שינויים ומגמות
מרכז הכנסים של מינכן ה-MOC, מארח בעיקר תערוכות בגדים, נעליים, אוכל ואלקטרוניקה וגם את יריד הסחר המוביל בתחום האודיו העולמי.
ה-MOC במינכן בנוי מקונסטרוקציית מתכת וברזל כנהוג בגרמניה, בכל חדר יש שני קירות מזכוכית מתוך הארבעה ובקומה האחרונה גם הגג חלקו מזכוכית. כידוע מוזיקה לא משוחזרת ומתנגנת כראוי, כאשר זכוכיות וברזלים רועדים. בנוסף, חדרי האזנה ואספקת החשמל שהתערוכה מספקת לחדרים, לא מיועדת ומתוכננת לתערוכת אודיו, בה אספקת הזרם צריכה להיות אחידה ורציפה. כאמור, קירות יריד הסחר ב-MOC גבוהים מדי לתחום האודיו ונועדו לתת כמה שיותר אור למציגים. בידוד לקוי של המחיצות בין החדרים, גרם לכך שהמוזיקה הגיעה גם מחדרים סמוכים. אין דרך "לבדוק" ציוד בצורה משמעותית, כאשר לא מכירים את החדר ולא את שאר הציוד שמנגן בחדר. בחדרים שומעים תוצאה של חדר שלם שמנגן, מבחינה אקוסטית או שאוהבים או שלא, אי אפשר לשלוט ברשימת ההשמעה ולהתאים ציוד נלווה. זאת ועוד, לא תמיד יש תנוחת ישיבה אידיאלית במרכז במת הצליל, מסביב לחדרי האזנה קיים רעש גבוה, אנשים אוהבים לצלם את הציוד המוצג ולהפריע להאזנות, כאשר עוצמים את העיניים ומתרכזים במוזיקה.
קצת על המוזיקה
בתערוכה ב-MOC, יש חדרים וציוד אודיו שנשמעו טוב מאוד, שהצליחו לעבוד בסינרגיה עם רכיבים נוספים ועם החדרים עצמם. היה אפשר להבין את הפוטנציאל הטמון כאן, צריך רק לשלוף אותם עם פינצטה. לעומתם, היו חדרים מושקעים מאוד בציוד אודיו, שאי אפשר היה להבין על מה המהומה הגדולה! מניסיון אישי, זה לא אומר דבר לכאן או לכאן. אם להוסיף לחגיגה, המחירים והמחירונים החדשים של יצרני אודיו רבים בעולם, הרקיעו שחקים למעלה.
באופן כמעט גורף, נשמעה מוזיקה שהיא ברובה קלה - קלה למערכת (פופ-רוק-אלקטרונית). פעמים רבות המציגים שמו קטעים של דיאנה קרול, פטרישיה ברבר, דייר סטרייטס ומוזיקה אודיופילית נוספת עם אפקטים, כזאת שנשמעת יפה בכל מערכת אודיו. עם כל הכבוד, מה משקל התיאורים כמו "חדר שנשמע נפלא, "מערכת מדהימה" וכיוצא באלה - אין משמעות ואין אפשר להבין מזה כלום. הרבה פעמים המציגים שמו מוזיקה שממש הבריחה אותנו מהחדר ואילצה אותנו לחזור לחדר פעם נוספת, בזמן מאוחר יותר. בנוסף לכך, לא נשמעה ברוב החדרים מוזיקה שמאתגרת את המערכת. הייתי צריך לשלוט במוזיקה ובעוצמה שלה, עם תקליטור מוזיקה שהוכן מראש בביתי והובא לתערוכה (היכן שזה היה ניתן), עם בחירת קטעים להאזנה שאני מכיר טוב מאוד. אחדים מחברי למקצוע, טענו שהעוצמה חלשה מדי בחדר ואי אפשר לזהות מאפיינים של מערכת שמע אמיתית. אחרים טענו בדיוק ההפך, שעוצמה גבוהה מדי הפריעה להאזין בחדרים. ישנם חדרים שהיו מאוד הומים שבקושי אפשר לשמוע משהו, אבל, אפשר להבין את הפוטנציאל הטמון והגלום בציוד הרב והיקר עד להחריד (עיין ערך MBL).
מערכת הדגמה של Wilson Audio ו-Dan D’Agostino
ב"אייבור טיפנברון" הבעלים של חברת LINN אמר פעם: "לכל קטע מוזיקלי המושמע במערכת אודיו יש את העוצמה האידיאלית שבה הוא נשמע במיטבו. אם תשים את הקטע מעט חלש או חזק מדי, הוא נשמע פחות טוב לאוזן האדם שמקשיב".
השנה הסתובבנו רק ב-MOC וזאת לא רשימה ממצה, המסדרונות במרכז האירועים של ה-MOC החזיקו יותר מדי אוצרות, מכדי שנוכל לעבור בכל החדרים בארבעה ימים בלבד. יריד הסחר במינכן הוא לא יותר ממקום לבחינת מוצרים, מאשר נסיעת מבחן במושב האחורי, מסביב לבנין ובמכונית חדשה. אם אתה שוקל להוציא כסף על רכיב אודיו חדש אתה צריך יותר זמן, סביבה שקטה יותר והרבה יותר שליטה על אפשרויות המוזיקה, מאשר מינכן יכולה להציע. במקום זאת, עליך לארגן הדגמה ביתית או לעשות את הנסיעה לסוחר / יבואן הקרוב אליך.
רמקולים חדשים של Living Voice דגם R80
ביקור וחוויה ב-AVM
התבקשנו על ידי חבר מ"דיטאון" שנקפוץ מעבר ל-MOC וניקח עבורו שלט רחוק. עברנו את הכביש והגענו למועדון מכוניות וליצרן האודיו בשם "אודו בסר" שהוא הבעלים של AVM וכיום הוא חבר במועדון היוקרתי. הוא שכר שטחים גדולים בכפוף לימי התערוכה ב-MOC, עבור כ-100 חנויות גרמניות והמפיצים העולמיים שלו. הוא הציג במקום את מוצריו וגם את רמקולי PMC ומגברי שפופרות של חברת פרימלונה. הוא סקר בפניי את כל דגמי החברה ואני צילמתי מכוניות ספורט מיוחדות - יש גם הפתעה לקוראים בחלק השני של התערוכה.
בכתבה הבאה, אסקור את חמשת החדרים במינכן, בהם אפשר היה לשמוע מוזיקה איכותית מאוד והייתי חי בשלום, עם כל אחד מרכיבי האודיו שבהם.
יש למה לצפות!
להתראות באירוע האודיו היי-אנד 2024 שיתקיים בשנה הבאה במינכן, 4 ימים מיום חמישי ה-9 במאי ועד יום ראשון ה-12 במאי.