כמה הגיגים לאחר עוד לילה של מוסיקה:
1. היו לי הרבה מגברים בחיים, ממנורות בעלי וואטים חד ספרתיים וצפונה לטרנזיסטורים גדולים. מסקנה שלי: אין תחליף לעוד כוח וכמה שיותר ממנו (כמובן ביישום נכון ולא ״בהתחרעות״). היכולת לשלוט ברמקול היא פרמטר מהחשובים ביותר, אם לא ה.
הMBL עם 380 וואט לצד (ב4 אוהם) ועם יכולת להגיע לקארנט של 28 אמפ. סוגר לגמרי את הפינה בקטע הזה, בדרך מאוד מוסיקלית ועם המון כח מחד והמון עידון מאידך. מושלם.
2. שמתי לב פתאום שכל שרשרת האודיו שלי היא גרמנית, מהמקור הראשי הפטיפון של אקוסטיק סוליד עבור בהגברה של MBL ועד הרמקולים של Isophon.
(עם קריצה להולנדית החביבה שעל הכבילה, מסילטק).
נזכרתי בזה אפרופו דברי נמר לוי לשרשור ״היפני״ שהיה פה לא מזמן, לגבי זה שהגרמנים בשפיץ של התעשיה. לפחות בשבילי זה באמת נכון....
3. מבלי כוונה לעצבן את רובכם בבוקר שבת מקסימה זו: אני ממש לא מבין ולא רואה את הצורך בהפרדת פרה/פאואר. המשולב הזה הוא לא זול במיוחד (נושק ל70k בארץ הקודש, מחיר ריטייל רשמי) והייתי בקלות יכול לרכוש סט של פרה/פאואר מצויינים במחירו, אבל לא רואה יתרונות בזה, כן רואה כמה חסרונות.
לפני שרכשתי את המגבר הזה בדקתי כל מיני דברים בשתי הקונפיגורציות האמורות ולעניות דעתי ודלות שמיעתי, הדבר הזה זרח מעל כולם, ביי פאר.
4. לקנות רכיב אודיופילי משמעותי זה בערך כמו חתונה במגזר החרדי. אתה לא יכול לגור ביחד שנתיים קודם, מקסימום אם יש לך מזל, אתה יכול לצאת 3-4 פעמים, והשאר הוא בידי הקדוש ברוך הוא.
גם אצלנו, אם יש אפשרות ולא תמיד יש, עושים סיבוב קצר של נסיון בסטאפ הפרטי עם הרכיב המיועד. זה רק בשביל הטעם והכיוון ולא ממש התנסות משמעותית. צריך גם הרבה מזל בהתאמות האלה ולכן יש הרבה הגיון ברכישת סטאפים שלמים מדילר שמבין ענייין במקום קיבוץ רכיבים מפה ומשם בדרך של ניסוי וטעיה.
אני מרגיש שהיה לי מזל שהצלחתי לבנות סטאפ קוהרנטי שמתאים לי מוזיקלית.
עכשיו אני אנוח קצת מהרכישות...
שבת שלום