תודה על הכתבה, רק 'חידוד נקודה' אחת ברשותך: Quality of Service זה לא "איכות העברת הנתונים".
פרוטוקול QoS זה שם גרוע למשהו ותיק, שקיים בנתבי TCP פחות או יותר מאז שאני מכיר אותם, שמטרתו לתעדף תעבורה ספציפית לפי צורך הלקוח.
דוגמא קלאסית: לתעדף תעבורה שמגיעה משרתים של נטפליקס על פני פרסומות של פיסבוק.
או כמובן, לתעדף תעבורה שמגיעה משרת גיימינג ( Fortnite, Fifa, COD וכו..) על פני כל דבר אחר..
אצלי למשל, בתקופת הקורונה, ה zoom ו google meet היו מתעדפים על פני גיימינג ונטפליקס, כי כשכולם חרשו אני עבדתי ורציתי להיות אפקטיבי איכשהו..
בהקשר הזה, MTO וגם חלק מ Punctured Transmission הם שידרוג של QoS (וגםOFDMA שלא הוזכר בכתבה, שהוא שדרוג של גירסא 6, ו'שואף' לספק לגיימרים (מי שהכי מתעסקים עם QoS* ובצדק..) לייטנסי מובטח, גם במידה ויש יותר מגיימר אחד על הרשת ברגע נתון).
* ואם הגיימר כמו רוב מכריע של המשתמשים לא יודע כלום מהחיים שלו על רשתות, נתבים או QoS, שיקנה ראוטר מיועד גיימינג, שמגיע עם QoS מקונפג מראש לתעדף את רוב המשחקים הפופולריים.