Vivaldi Audio שמחה לבשר על ייצוג מוצרי ATC, בתחום ההיי-פיי.


Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
Vivaldi Audio שמחה לבשר על ייצוג מוצרי ATC, בתחום ההיי-פיי.
בסלון ביתי מרווח ונעים – כלומר, בתנאים ביתיים מוכרים – תוכלו להתרשם ממוצרי ההיי-פיי של ATC, בנינוחות ובלי לחץ.

IMG20220808175040.jpg

(רמקולים ATC SCM100 ASL, אקטיביים, וופר 12 אינץ', מחיר: 79,800 ש"ח. במדף התחתון על הארונית של Music Tools רואים את קדם-המגבר ATC CA2, שמחירו 8,200 ש"ח)

IMG20220808175220.jpg



על ATC
ATC היא חברה אנגלית ותיקה, הפועלת מאז 1974, ועוסקת בייצור רמקולים והגברה עבור השוק המקצועי ושוק ההיי-פיי.

בשוק המקצועי ATC נחשבת לאחת משתיים-שלוש החברות המובילות בעולם בתחומה. ואכן, אפילו מבט חטוף על רשימת לקוחותיה חושף את רשימת המי ומי במוזיקה העולמית (לרשימה חלקית ראו כאן).

בתחום ההיי-פיי יש לה גדודי מעריצים, פורומים, אינסוף פרסים, והתלהבות רבתי. הרמקולים ATC 50 הפסיביים הם אלה שהמגזין הבריטי, אולי הידוע ביותר, What Hi-Fi, בודק איתם כבר קרוב ל-15 שנים את כל האלקטרוניקה שעוברת דרכו.

ATC היא אחת החברות הבודדות כיום המייצרת בעצמה את הרמקולים וההגברה שלה, כולל את היחידות עצמן. מדובר ביחידות Heavy duty סופר מושקעות, הבנויות כולן בעבודת-יד מוקפדת (ואוהבת!). בעיני רבים, יחידת המיד האגדית של החברה – יצירת מופת הנדסית במשקל תשעה ק"ג (!) – נחשבת למיד הטוב בעולם.

כמעט כל דגמי הרמקולים של ATC מוצעים כרמקולים אקטיביים או פסיביים.
כאן חשוב להבהיר מהו רמקול אקטיבי. במילים פשוטות, זה רמקול שההגברה שלו באה אחרי הקרוס-אובר, ולא לפניו, כמו ברמקול פסיבי. חלוקת התדרים נעשית על ידי קרוס אקטיבי מוגבר, שהוא קרוס יותר מדויק ורב-אפשרויות מקרוס פסיבי. כל תחום תדרים עובר ישירות אל המגבר המתאים, המחובר ישירות אל היחידה המתאימה. לדוגמה, ברמקולים 3-WAY של ATC מדובר במגבר אחד לטוויטר, אחד למיד, ואחד לבס.

למה זה טוב? העובדה שבין המגבר ליחידות אין ערימת קבלים, נגדים וסלילי השראה, החוצצים בינו לבין היחידות השונות, מעניקה למגבר, המחובר ישירות ליחידה המתאימה, שליטה מלאה על ההתנהגות של היחידות השונות. כמו כן, הקרוס האקטיבי (האנלוגי! במקרה של ATC) מאפשר, בין השאר, תיאום פאזות מושלם.

מה זה אומר בשורה תחתונה? שיפור כמעט בכל פרמטר של ביצועי הרמקול!

דינמיקה כמו בחיים, תחום תחתון מוגדר וצלול בצורה פנטסטית, נוכחות מוחשית, מלא Headroom, ועוד.

זה גם אומר שרמקול אקטיבי מצוין, כמו הרמקולים של ATC, הוא למעשה חבילה של רמקול והגברה גם יחד, שהתיאום ביניהם מושלם! כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לחבר את הרמקולים לקדם-מגבר לפי טעמכם, מקור מתאים, וזהו.

אבל גם אם אתם מתעקשים על רמקולים פסיביים, אולי כי כבר השקעתם בהגברה יקרה, הרמקולים הפסיביים של ATC עדיין יתנו לכם טעימה הגונה מאוד מהיכולות של אחיהם האקטיביים, וזאת בזכות יחידות ברמה עליונה, קרוס-אובר פסיבי ענק בגודלו ובאיכותו, והנדסה חכמה בין כל המרכיבים, הנשענת על ניסיון עצום מהשטח.

Cross-overs-2-1.jpg

(הקרוס הפסיבי של הרמקול ATC SCM 50 SL, שמחירו 45,500 ש"ח. נדיר למצוא קרוס מושקע כל כך גם ברמות מחיר "אולטרה" גבוהות!)

כמה מילים על ההגברה ברמקולים האקטיביים של ATC
ובעצם, תמונה שווה 1000 מילים, אז בבקשה:
הגברה פנימית.jpg


בנוסף, אתם מוזמנים לקרוא כאן את ההשוואה שערך המגזין הגרמני LowBeats בין הגרסה האקטיבית של ATC 50 לבין הגרסה הפסיבית של הרמקול הזה עם מונובלוקים נהדרים (שמעתי אותם בעצמי) של SPL Monos Performer m1000 (420 וואט ב-8 אוהם, קלאס AB). והתוצאה?
The active SCM 50 was superior in every respect

יש עוד כמה וכמה השוואות כאלה ברשת (חלקן עם מגברים יקרים יותר מהרמקולים האקטיביים ב-Classic series של ATC) וכולן מגיעות לאותה מסקנה.


MG-Sound_LHS1_COL.jpg

(אולפן MG SOUND, בווינה, עמוס ברמקולים של ATC)

כידוע, עולם ה-PRO יותר מאופק מתחום האודיו הביתי כשמדובר במחירים, וחטיבת ההיי-פיי של ATC מיישרת קו עם עולם ה-PRO, ולא עם התמחור הבוטיקי שאנחנו מכירים בעולם ההיי-פיי. לכן כל מוצרי ATC הם תמורה מצוינת כשלעצמם, ובוודאי ביחס למוצרים מקבילים להם בעולם ההיי-פיי. בהתאם לכך, כאן בארץ אנחנו מוכרים אותם במחירי אנגליה, ארץ המקור (ולא במחירים הגבוהים יותר בדרך כלל שבהם הם נמכרים בשאר הארצות).

ל-ATC שתי סדרות רמקולים עיקריות: סדרת כניסה – 7 עד 40 (המספרים מציינים נפח תיבה בליטרים), עם שני רמקולים ריצפתיים אקטיביים, 19a (מחיר: 20,800 ש"ח) ו-40a. זה האחרון פופולרי מאוד בזכות איזון מצוין בין ביצועים פנטסטיים למחיר שהוא בגדר מציאה ביחס לכל המתחרים הרלוונטיים בעולם ההיי-פיי – 32,500 ₪ בלבד!
SCM40A-3-4.jpg

(ATC SCM40A, רמקולים אקטיביים פופולריים במחיר 32,500 ש"ח, הכוללים את יחידת המיד המפורסמת של החברה. העוצמה הכוללת של שלושת המגברים בכל צד היא 242 וואט. הוסיפו את קדם המגבר CDA2, הכולל ממיר ונגן תקליטורים, שמחירו 11,900 ש"ח, ויש לכם מערכת היי-אנד מלאה, דינמית מאוד, מרשימה ומינימליסטית, במחיר 44,400 ש"ח בלבד!)

הסדרה הבאה היא הסדרה הקלסית (יש בנוסף עוד שתי סדרות, אבל הן זהות בעיקרן לסדרה הקלסית, וההבדלים הם בדרך כלל בהעמדה ובגימור). בסדרה הזאת שלושה דגמים – 50 האגדי, 100 ו-150. היחידות בכולם זהות, וההבדלים הם כמובן בנפח התיבה ובקוטר הוופר. שלושת הדגמים מוצעים כרמקולים אקטיביים או פסיביים, עם הגברה זהה (שלושה מגברים בכל רמקול, בעוצמה כוללת של 350 וואט, קלאס AB) בדגמים האקטיביים.
ATC-SCM150-Classic.png

(ATC SCM 150 ASL, וופר 15 אינץ', מחיר: 94,800 ש"ח)

כרגיל, רצוי שהבחירה בדגם המתאים תהיה לפי גודל חלל ההאזנה שלכם, והתקציב.

בנוסף, יש לחברה שלושה דגמי סאב-וופרים מרשימים עם אותן יחידות 12 ו-15 אינץ' מעולות שמוצאים בסדרה הקלסית, עם מגברי קלאס G וקלאס AB, ועם שליטה אנלוגית על הפקטורים השונים בסאונד.

ל-ATC סדרת הגברה המצטיינת, כמו הרמקולים, בדינמיקה חיה ובניטרליות ממכרת, ולא פחות חשוב, במחירים מצוינים עד שוברי שוק.
קחו לדוגמה את המגבר P2 (300 וואט לצד ב-8 אוהם, קלס AB, דואל מונו) ואת קדם המגבר CA2 (הכולל פונו סטייג' מובנה ויציאת אוזניות חזקה), וקיבלתם הגברה חזקה ומעולה במחיר 22,100 בלבד!
P2-HiFi-Front-web.png

(ATC P2, דואל מונו, 300, וואט לצד ב-8 אוהם, קלאס AB. מחיר: 13,900 ש"ח)

לחילופין, אם אתם מסתפקים ב-150 וואט לצד ב-8 אוהם, תוכלו לקחת את ה-P1 ולשלם 4,000 ₪ פחות.
כמו כן, במקום ה-CA2 ניתן לקחת את ה-CDA2, קדם-מגבר הכולל ממיר משובח ואפילו נגן תקליטורים מצוין, וקיבלתם הגברה ומקור גם יחד ב-25,800 ₪!
צריך להשקיע פי כמה וכמה מהסכומים האלה כדי לשקול, אם בכלל, הגברה אחרת. וכידוע, הגברה חזקה (ואיכותית!) היא בדיוק מה שדורשים כמעט כל הרמקולים הנמכרים היום כדי להיפתח ולהתחיל לשיר במקום לצווח או לנמנם.


כמה מילים בנימה אישית
העולם של רמקולים אקטיביים לא זר לי לגמרי, וגם יצא לי לשמוע פעמיים-שלוש לאורך השנים באולפנים טובים סאונד שפשוט שיתק אותי.
למרות זאת, משום מה, המשכתי הלאה, כמעט בהתעלמות. לא עוד!
אני חשוף באופן קבוע למערכות אודיו ברמה גבוהה, אבל מעולם לא שמעתי באף אחת מהן דינמיקה כל כך חיה וטונליות כל כך נכונה כמו באותם אולפנים, ועכשיו – כמו ברמקולים האקטיביים מהסדרה הקלסית של ATC!
ובעיניי, דינמיקה וטונליות הם שני היסודות שעליהם עומדת תורת שחזור המוזיקה.
לשמוע פסנתר עם הרמקולים האלה זו חוויה מתקנת! כך גם גיטרה ושאר כלי פריטה, תופים וכלי הקשה, ובעיקר הקול האנושי שנשמע מבהיל באותנטיות שלו.
בנוסף, הפירוט הוא לא פחות מקיצוני, אולי יותר מכל מה ששמעתי אי-פעם, אבל לרגע אחד בלי להציק לאוזן, אלא תמיד בקוהרנטיות עם כל שאר מרכיבי המוזיקה. ואם מדברים על קוהרנטיות, הרמקולים בסדרה הקלסית מכילים כל אחד שלוש יחידות, והם בין הרמקולים הבודדים ששמעתי שהיחידות בהם נשמעות כמו אחת. יותר מזה, הם נשמעים בלי יחידות בכלל, פשוט מוזיקה מול העיניים והאוזניים!
האימג'ינג הפנומנלי צפוי מן הסתם ברמקול שהורתו באולפן, כמו גם השקיפות העליונה. מה שלא הייתי מוכן לו הוא ה-Headroom של הרמקולים האלה, אם כי גם זה אולי צפוי ברמקול שהתקרה תקרוס והאוזניים שלכם יידבקו לקירות לפני שהוא ייכנס לעיוותים.

במילים אחרות, שמיעת סימפוניות של מהלר או שוסטקוביץ תחייב אתכם להדק חגורות! חובבי מרק קנופלר ישתגעו מהגיטרה והקול שלו דרך הרמקולים האלה, והאמת היא שזה לא מפליא: אלה בדיוק הרמקולים באולפן שלו... שימו את הקטע Bass & Drum Intro מהאלבום Nils Lofgren Band Live ותתכוננו למרוט שערות. ג'ז, בלוז מיילל, ברוק ענוג, רוק כסח – לא חשוב מה הז'אנר שאתם אוהבים, מובטחת לכם חוויה של גילוי מחדש!

But most of all, ATC really make music… they are good enough for the world’s finest recording engineers, they are certainly good enough for us! s
(The Audiobarn)​
054-2901166
(בשבוע הקרוב תעלה לאתר Vivaldi Audio רשימה מסודרת של מוצרי ההיי-פיי של ATC)

יבואן רשמי: אודיולאב

scm150aslt-le-lifestyle.jpg

(ATC SCM150 ASLT LE, רמקולים אקטיביים עם הגברה חיצונית בעוצמה של 850 וואט. רק 22 זוגות כאלה יוצרו)
 

תמונות מצורפות

  • IMG20220808175330.jpg
    IMG20220808175330.jpg
    KB 76.1 · צפיות: 111
נערך לאחרונה ב:

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,102
מעורבות
918
נקודות
113
איזה ציוד מדהים בהצלחה במכירה והשיווק
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
איזה ציוד מדהים בהצלחה במכירה והשיווק
תודה רבה
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
479
מעורבות
130
נקודות
43
אכן מותג על עם קבלות,ובאמת הגיע הזמן שיהיה מיוצג כראוי.ברכות.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
בהצלחה!
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
רמקולים מצוינים.
צריך להזכיר שהשבוע התפרסם שביל וודמן, אגדה של אודיו ומייסד החברה ומספרים שאדם נחמד במיוחד נפטר בחודש שעבר.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
מודה שהתבלבלתי…
אחרי הפוסט המהלל על הרמקולים הייחודיים בעלי vfm מטורף של Larsen, מה ההיגיון לייצג גם את ATI ?
במילים אחרות, איך אפשר להמליץ על ATI אחרי כל הסופרלטיבים שנאמרו על לארסן ?…
ואם ATI כל כך מוצלחים ומומלצים אז מה הערך של כל הסופרלטיבים שהורעפו על לארסן ?
חוסר העקביות מבלבל , לפחות אותי…
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
אכן מותג על עם קבלות,ובאמת הגיע הזמן שיהיה מיוצג כראוי.ברכות.
תודה רבה
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
רמקולים מצוינים.
צריך להזכיר שהשבוע התפרסם שביל וודמן, אגדה של אודיו ומייסד החברה ומספרים שאדם נחמד במיוחד נפטר בחודש שעבר.
תודה רבה.
האמת, הפתעת אותי. מצער מאוד!
התכוונתי לנסוע באוקטובר לסייר במפעל, בתקווה גם לפגוש את האיש הזה.
הנה הדברים היפים שכותב עליו בנו.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
מודה שהתבלבלתי…
אחרי הפוסט המהלל על הרמקולים הייחודיים בעלי vfm מטורף של Larsen, מה ההיגיון לייצג גם את ATI ?
במילים אחרות, איך אפשר להמליץ על ATI אחרי כל הסופרלטיבים שנאמרו על לארסן ?…
ואם ATI כל כך מוצלחים ומומלצים אז מה הערך של כל הסופרלטיבים שהורעפו על לארסן ?
חוסר העקביות מבלבל , לפחות אותי…
תודה על התגובה.
ראשית, ATC, לא ATI.
שנית, למה להתבלבל? זו לא פיזיקה קוונטית.
העובדה שדילר מביא או מייצג יותר ממותג אחד ידועה ולא מצריכה הסבר, נדמה לי.
מעולם לא טענתי שהרמקולים של לרסן הם הכי טובים בעולם, אלא רק שהם אידיאליים לסלון הביתי הרגיל -
כלומר, כזה שהרמקולים מוצמדים בו אל הקיר, ושאין בו שום טיפול אקוסטי, פסיבי או אקטיבי.
וכידוע, זה המצב בבתים רבים, כולל אצל אודיופילים.
בחללים אחרים, ייעודיים או מטופלים, שבהם ניתן להרחיק את הרמקולים מהקירות, מגוון האפשרויות גדול ורחב מאוד,
ואיש ואישה וטעמם.
מקווה שהבלבול התבהר עכשיו.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מודה שהתבלבלתי…
אחרי הפוסט המהלל על הרמקולים הייחודיים בעלי vfm מטורף של Larsen, מה ההיגיון לייצג גם את ATI ?
במילים אחרות, איך אפשר להמליץ על ATI אחרי כל הסופרלטיבים שנאמרו על לארסן ?…
ואם ATI כל כך מוצלחים ומומלצים אז מה הערך של כל הסופרלטיבים שהורעפו על לארסן ?
חוסר העקביות מבלבל , לפחות אותי…
ארז עזוב את הבחור, חשבתי שעונת הצייד עליו נגמרה.
אם צריך לקנטר יבואן שכל מוצר חדש שמביא הוא הבשורה שהעולם חיכה לה צריך אם כך לקנטר את כולם, זה באמת מעצבן...
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
ארז עזוב את הבחור, חשבתי שעונת הצייד עליו נגמרה.
אם צריך לקנטר יבואן שכל מוצר חדש שמביא הוא הבשורה שהעולם חיכה לה צריך אם כך לקנטר את כולם, זה באמת מעצבן...
לא התכוונתי לקנטר ותשובתו דווקא נשמעת לי הגיונית וסבירה משום שקהל היעד (נכון יותר לומר החדרים להם הרמקולים מיועדים) הם שונים.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
מוזמנים לצפות בסרטון:
האיש שם יודע על מה הוא מדבר!
(למי שתוהה, הרמקולים באמצע הם ATC 11)
 

נערך לאחרונה ב:

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
179
נקודות
43
בהצלחה, חברה נהדרת. שמעתי בעבר בכמה הזדמנויות את הרמקולים האקטיבים שלהם, ותמיד חוויה.
בין הרמקולים המוגברים הטובים בשוק.

בהצלחה
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אין לי ספק שהשדרוג הבא יהיה רמקולים אקטיביים
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
בהצלחה, חברה נהדרת. שמעתי בעבר בכמה הזדמנויות את הרמקולים האקטיבים שלהם, ותמיד חוויה.
בין הרמקולים המוגברים הטובים בשוק.

בהצלחה
תודה רבה, משמח לשמוע.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור