AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,906
- מעורבות
- 2,930
- נקודות
- 113
ביום שישי 9/10/2020 חל יומולדתי ה-65, וכבר אי אפשר לשיר לי את השיר When I'm Sixty Four, למרות שיום ההולדת של ג'והן לנון גם הוא חל ב-9/10, אם כי הוא השיג אותי ב-15 שנה (הוא נולד ב-1940).
בכל אופן, לקראת היומולדת הזה, החלטתי לפנק את עצמי בצעצוע חדש
העניין שלי בנושא התחיל בעקבות הדיונים כאן בפורום, ובעיקר ממה שכתב רן מויאל, במידה כזו שלמרות שאשתי ואני בקבוצת סיכון מבחינת הקורונה, הלכתי אליו לשמוע, ואפילו כתבתי על זה תגובה בשירשור הארוך על RC.
כבר ההתחלה הייתה טובה. לא ידעתי מי היבואן, וראיתי התייחסות למישהו שבטח הייה מתמחר ב-30% מעל מחיר חו"ל, אבל לא. רן הפנה אותי אל היבואן הנכון, שהתברר שהוא פיוצ'ר אודיו וידאו בע"מ, בניהולו של דור. דור התגלה כאדם נעים ביותר, ונתן לי לבקשתי הצעת מחיר הוגנת ביותר, ממש במחיר חו"ל. האיש הטכני שלו, יונתן, לא פחות אדיב ונעים, ובנוסף לגמרי סופר מקצועי, ענה לי על ערימה של שאלות טכניות בצורה מאוד מעמיקה ורצינית.
לא היה להם בתצוגה מכשיר רב-ערוצי שמתאים למערכת שלי, אבל היכולות הבסיסיות של טרינוב הודגמו לי בעזרת מודל הסטריאו שלהם, ST2 Hi-Fi, שהותקן בביתי וכוונן ע"י יונתן האמור ואיש צוות נוסף, חביב ומקצועי לא פחות, גיא, שהציג את עצמו כ-OCD, ובהתאם כיוון את הציוד בצורה מדויקת להפליא, ובשיא הסבלנות. כחלק מתהליך הכיוונון, התחבר למכשיר מרחוק איש צוות נוסף, מצרפת, בשם אנטואן, שרק בשלב מאוחר יותר יצא לי לעבוד מולו ישירות ולהתרשם ממקצועיותו ומאישיותו. ה-ST2 הושאר אצלי, באדיבותו של דור, למספר ימים, כולל סוף שבוע, להאזנה ללא לחץ.
אני יותר בנאדם של טכנולוגיה מאשר של אנשים, ובדרך כלל לא איכפת לי מי האנשים שנותנים לי את התמיכה המקצועית, וכל מה שחשוב לי זה שהיא תהיה טובה. כאן גם הצד המקצועי היה יוצא דופן, אבל גם הצד האישי במידה שגרמה לי לשים לב לזה באופן מאוד חריג. מדובר באנשים שכייף לעבוד איתם, וכפי שרן אמר במפורש לא פעם ולא פעמיים, טרינוב זה לא Plug and Play, ותמיכה טכנית אכן נדרשת, בטח בהתחלה, החל במדידות הראשוניות וכלה בהכנת ותפירת הכיולים השונים, presets במונחי טרינוב. בהמשך, לרוב אין צורך למדוד שוב, אבל אפשר להמשיך בכיולים והתאמות באופן עצמאי יותר ויותר, וכשמגיעים למצבים המתאימים לצרכים ולטעם, להניח לזה ולהקשיב למוזיקה.
מה שהיה מאוד ברור עם ה-ST2 כבר מהרגע הראשון זה השיפור בבאס: במקומות שבהם הסאב היה משתולל ו"מפליץ", פתאום הכל היה נקי ובשליטה, ובכלל היה יותר הדוק ומוחזק. הבמה השתפרה והתקרבה. השמעתי לאשתי דיסק שהיא אוהבת, והיא אמרה שההבדל משמעותי אפילו בלי להזדקק להשוואה למצב ללא ה-ST2. החלטתי שאני לא רוצה להפסיד את מה שהטרינוב יכול לתת, והזמנתי את המודל הרב-ערוצי, Altitude 16.
האלטיטוד נשמע לי כבר בסטריאו עדיף על ה-ST2, כנראה לא מעט בזכות זה שהוגדרו לו שני הסאבוופרים שיש לי, ולא רק אחד, כפי שהוגדר ל-ST2. לא יצא לנו להשלים את הכיוון הבסיסי של האלטיטוד לפני סוף השבוע, ונמשיך רק ביום שני, כשהצרפתים עובדים ויכולים להתחבר מרחוק, אבל כבר במצב הנוכחי ברור שזו תרומה משמעותית לאיכות הסאונד שאני מקבל, וההבדלים אינם קטנים.
מעבר לצוות הנפלא של פיוצ'ר אודיו וידיאו ולצוות של חברת טרינוב בצרפת, במיוחד אנטואן, אני שמח להודות לרן מויאל על זה שהכיר לי את המוצר, ועל תמיכתו לכל אורך הדרך, גם תמיכה חברית וגם תמיכה טכנית.
האלטיטוד משמש כ-preamp רב ערוצי, כך שה-preamp האנלוגי הרב-ערוצי שלי, מתוצרת EMM Labs (מודל Switchman 3) יעבור ללוחות ויוכל לשרת נאמנה את מי שירצה במערכת רב-ערוצית ללא פרוססורים בדרך.
נשארת רק השאלה איך להאזין לתקליטים, האם דרך הטרינוב -- מה שאומר שהוא יעשה דיגיטציה (Analog-to-Digital Conversion) ברזולוציה של 24/96 לפלט של הפונו-סטייג' (כל חובבי האנלוג מתפלצים) -- או שהפלט הנ"ל יעבור דרך ה-preamp הסטריאופוני המנורתי שלי (Audio Research Reference 5 SE), אבל לצורך כך יהיה צורך להעביר כבלים מהטרינוב ל-5SE ולשנות את כיוון הסאב בכל פעם שאני רוצה לשמוע תקליטים, ולהחזיר כשאני רוצה להאזין לדיסקים או לקבצים/סטרימינג. די מסורבל, וטעות יכולה להיות כואבת, למשל אם שוכחים לכבות את המונובלוקים כשמעבירים כבלים. אז אולי גם ה-5SE יעבור ללוחות...
בכל אופן, לקראת היומולדת הזה, החלטתי לפנק את עצמי בצעצוע חדש
העניין שלי בנושא התחיל בעקבות הדיונים כאן בפורום, ובעיקר ממה שכתב רן מויאל, במידה כזו שלמרות שאשתי ואני בקבוצת סיכון מבחינת הקורונה, הלכתי אליו לשמוע, ואפילו כתבתי על זה תגובה בשירשור הארוך על RC.
כבר ההתחלה הייתה טובה. לא ידעתי מי היבואן, וראיתי התייחסות למישהו שבטח הייה מתמחר ב-30% מעל מחיר חו"ל, אבל לא. רן הפנה אותי אל היבואן הנכון, שהתברר שהוא פיוצ'ר אודיו וידאו בע"מ, בניהולו של דור. דור התגלה כאדם נעים ביותר, ונתן לי לבקשתי הצעת מחיר הוגנת ביותר, ממש במחיר חו"ל. האיש הטכני שלו, יונתן, לא פחות אדיב ונעים, ובנוסף לגמרי סופר מקצועי, ענה לי על ערימה של שאלות טכניות בצורה מאוד מעמיקה ורצינית.
לא היה להם בתצוגה מכשיר רב-ערוצי שמתאים למערכת שלי, אבל היכולות הבסיסיות של טרינוב הודגמו לי בעזרת מודל הסטריאו שלהם, ST2 Hi-Fi, שהותקן בביתי וכוונן ע"י יונתן האמור ואיש צוות נוסף, חביב ומקצועי לא פחות, גיא, שהציג את עצמו כ-OCD, ובהתאם כיוון את הציוד בצורה מדויקת להפליא, ובשיא הסבלנות. כחלק מתהליך הכיוונון, התחבר למכשיר מרחוק איש צוות נוסף, מצרפת, בשם אנטואן, שרק בשלב מאוחר יותר יצא לי לעבוד מולו ישירות ולהתרשם ממקצועיותו ומאישיותו. ה-ST2 הושאר אצלי, באדיבותו של דור, למספר ימים, כולל סוף שבוע, להאזנה ללא לחץ.
אני יותר בנאדם של טכנולוגיה מאשר של אנשים, ובדרך כלל לא איכפת לי מי האנשים שנותנים לי את התמיכה המקצועית, וכל מה שחשוב לי זה שהיא תהיה טובה. כאן גם הצד המקצועי היה יוצא דופן, אבל גם הצד האישי במידה שגרמה לי לשים לב לזה באופן מאוד חריג. מדובר באנשים שכייף לעבוד איתם, וכפי שרן אמר במפורש לא פעם ולא פעמיים, טרינוב זה לא Plug and Play, ותמיכה טכנית אכן נדרשת, בטח בהתחלה, החל במדידות הראשוניות וכלה בהכנת ותפירת הכיולים השונים, presets במונחי טרינוב. בהמשך, לרוב אין צורך למדוד שוב, אבל אפשר להמשיך בכיולים והתאמות באופן עצמאי יותר ויותר, וכשמגיעים למצבים המתאימים לצרכים ולטעם, להניח לזה ולהקשיב למוזיקה.
מה שהיה מאוד ברור עם ה-ST2 כבר מהרגע הראשון זה השיפור בבאס: במקומות שבהם הסאב היה משתולל ו"מפליץ", פתאום הכל היה נקי ובשליטה, ובכלל היה יותר הדוק ומוחזק. הבמה השתפרה והתקרבה. השמעתי לאשתי דיסק שהיא אוהבת, והיא אמרה שההבדל משמעותי אפילו בלי להזדקק להשוואה למצב ללא ה-ST2. החלטתי שאני לא רוצה להפסיד את מה שהטרינוב יכול לתת, והזמנתי את המודל הרב-ערוצי, Altitude 16.
האלטיטוד נשמע לי כבר בסטריאו עדיף על ה-ST2, כנראה לא מעט בזכות זה שהוגדרו לו שני הסאבוופרים שיש לי, ולא רק אחד, כפי שהוגדר ל-ST2. לא יצא לנו להשלים את הכיוון הבסיסי של האלטיטוד לפני סוף השבוע, ונמשיך רק ביום שני, כשהצרפתים עובדים ויכולים להתחבר מרחוק, אבל כבר במצב הנוכחי ברור שזו תרומה משמעותית לאיכות הסאונד שאני מקבל, וההבדלים אינם קטנים.
מעבר לצוות הנפלא של פיוצ'ר אודיו וידיאו ולצוות של חברת טרינוב בצרפת, במיוחד אנטואן, אני שמח להודות לרן מויאל על זה שהכיר לי את המוצר, ועל תמיכתו לכל אורך הדרך, גם תמיכה חברית וגם תמיכה טכנית.
האלטיטוד משמש כ-preamp רב ערוצי, כך שה-preamp האנלוגי הרב-ערוצי שלי, מתוצרת EMM Labs (מודל Switchman 3) יעבור ללוחות ויוכל לשרת נאמנה את מי שירצה במערכת רב-ערוצית ללא פרוססורים בדרך.
נשארת רק השאלה איך להאזין לתקליטים, האם דרך הטרינוב -- מה שאומר שהוא יעשה דיגיטציה (Analog-to-Digital Conversion) ברזולוציה של 24/96 לפלט של הפונו-סטייג' (כל חובבי האנלוג מתפלצים) -- או שהפלט הנ"ל יעבור דרך ה-preamp הסטריאופוני המנורתי שלי (Audio Research Reference 5 SE), אבל לצורך כך יהיה צורך להעביר כבלים מהטרינוב ל-5SE ולשנות את כיוון הסאב בכל פעם שאני רוצה לשמוע תקליטים, ולהחזיר כשאני רוצה להאזין לדיסקים או לקבצים/סטרימינג. די מסורבל, וטעות יכולה להיות כואבת, למשל אם שוכחים לכבות את המונובלוקים כשמעבירים כבלים. אז אולי גם ה-5SE יעבור ללוחות...