Tannoy


Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
281
מעורבות
122
נקודות
43
עוד דוגמה למה שקורה .
חברה שנשאר ממנה מדבקה
YG , אודיו ריצסרץ ועוד ועוד .
למכור רמקולים ב 50% הנחה? מניח שמי שמוכר לא מפסיד כלומר עוד הוכחה שעיקר המחיר של מוצרים הוא על שיווק
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
547
נקודות
113
ברור שלהפסיד הם לא, וזה הריי מבורך, אגב מה חשבתה רמקול של 10 אלף דולאר לא עולה יותר מ 1000 דולאר לייצר זה שיווק, אחרת לא שווה יהיה לייצר אותו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,056
מעורבות
2,970
נקודות
113
לא הבנתי את ההיגיון.


ראשית, אם החברה עצמה הייתה מוכרת ישירות ללקוח ב-50% הנחה, אפשר היה להעלות השערות לגבי מרכיבי המחיר. אך אם מדובר ביבואן או בחנות, לא סביר שהוא משלם על שיווק בשיעור של 50% ממחיר הרמקול. ואם הוא אכן שילם, ההפסד שלו במכירה כזו הוא עצום.


שנית, אי אפשר להניח שהמוכר לא מפסיד. למשל, אם היבואן רוצה למכור את המלאי שנותר לאחר שהייצור עבר לסין, כי הוא חושש מנפילת ערך, או אם הוא רוצה לנתק את הקשר עם החברה, ייתכן שיהיה כדאי לו למכור ללא רווח, או אפילו בהפסד, כדי למזער נזקים.


נראה לי הרבה יותר סביר להניח שהעלויות ליבואן או לחנות נמוכות מ-50% ממחיר המחירון המנופח, כך שגם אחרי הנחה של 50% יש רווח כלשהו, או לפחות אי-הפסד.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,553
מעורבות
547
נקודות
113
ברור, הרבה יותר נמוכות ממה שאתה חושב.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
23
נקודות
18
למכור רמקולים ב 50% הנחה? מניח שמי שמוכר לא מפסיד כלומר עוד הוכחה שעיקר המחיר של מוצרים הוא על שיווק

אני לא מבין כלום במבנה עלויות של ייצור רמקולים, אבל להגיד שעיקר המחיר של מוצר הוא "שיווק" על סמך זה שהוא נמכר ב-50% הנחה, זו חוסר הבנה בכלכלה.

מעבר לעלות הייצור, שיכולה להיות גם זניחה יחסית (כמו עלות חומרי גלם במסעדה, למשל), ועלות השיווק נטו (יענו ,פרסום, קידום מכירות), יש עלויות פיתוח ויש עלויות הפצה, שילוח ולוגיסטיקה.

דבר שני, אפשר למכור ב-50% ולהפסיד, חשבונאית (כלומר, אתה מוכר בפחות ממה שעלה לך לייצר ולספק)
אבל כלכלית, את עלות הייצור כבר השקעת, ולאחסנה גם יש עלות (וגם פג תוקף למוצר). לכן, כל זמן שאתה יכול לנקות מלאים במחיר שהוא גבוה ממה שעולה לך לספק, תוך הכנסת מרכיב החיסכון של האיחסון, שווה לך למכור במחיר הפסד חשבונאי.
וזה לפני שדיברנו על תזרים (יענו, צריך ג'ובות עכשיו בבנק לשלם חשבון חשמל).

וככה קניתי אולסטאר שבוע שעבר ב-120 ש"ח.
כן, אורגינל... כנראה שאף אחד לא קונה לבן...
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
23
נקודות
18
נ.ב. צריך להבדיל בין מותג ששרד, בלי קשר לעבר, לבין יצרן.

KEF, למשל, עברו לבעלות של קונצרן גדול יותר, אבל עדיין ממשיכה את הקו הטכנולוגי של המוצרים הוותיקים שלה.
לעומת זה, Technics זה בסה"כ תרגיל מיתוג של Panasonic לקו מוצרים חדש. כל קשר לחברה המקורית, לא קיים (כנ"ל Luxman, לדוגמא).
זה לא אומר כלום על איכות המוצרים של תרגיל המיתוג, זה רק אומר שאין ממש לקשר למוצרים הישנים.

טאנוי עוד קיימת, אבל לא בטוח שמה שנשאר, ישאר לו קשר לעבר.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
123
נקודות
43
טכניקס תמיד היו שייכיים לפנסוניק/נשיונל/מאצושיטה
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
281
מעורבות
122
נקודות
43
מחיר מחירון של מוצר אודיו הייאנד לצרכן 100 שקל . זה שמוכר לך אותו (וזה לא היצרן ) יקבל ברוטו 40-50 שקל ואף יותר(ועל זה יש למשווק כל מיני הוצאות ומיסים).
כמה עלה להביא את הקופסא למשווק (עליות שהם הרבה יותר מהיצור עצמו ) לא מעניין. כמה "עלה" לתכנן את זה לא מעניין .כבר היינו בסיפורים של חברות שטענו שמעסיקים עשרות מהנדסים וכל מיני סיפורי סבתא שמטרתם בסופו של דבר לשכנע את הרוכש שהמוצר הוא ראוי. כמה מרוויח המשווק- לא מעניין . בסוף יש מחיר שכול שרשרת מתחלקת ,
לגבי טנור הסיני- יש תגובות הלינק שהבאתי שטוענים שהמוצרים בבעלות החדשה פשוט לא טובים כי שהיה קודם (מכל מיני סיבות שמופיעות שם)

הנה חברה קטנה של אדם אחד שקיימת 25 שנה שמוציאה מוצרים טובים שוב ושוב ויש לו רק את דליה


 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,056
מעורבות
2,970
נקודות
113
מחיר מחירון של מוצר אודיו הייאנד לצרכן 100 שקל . זה שמוכר לך אותו (וזה לא היצרן ) יקבל ברוטו 40-50 שקל ואף יותר(ועל זה יש למשווק כל מיני הוצאות ומיסים).
כמה עלה להביא את הקופסא למשווק (עליות שהם הרבה יותר מהיצור עצמו ) לא מעניין. כמה "עלה" לתכנן את זה לא מעניין .כבר היינו בסיפורים של חברות שטענו שמעסיקים עשרות מהנדסים וכל מיני סיפורי סבתא שמטרתם בסופו של דבר לשכנע את הרוכש שהמוצר הוא ראוי. כמה מרוויח המשווק- לא מעניין . בסוף יש מחיר שכול שרשרת מתחלקת ,
אפילו אם כל זה נכון -- מה שממש לא בטוח, כמו למשל עלויות משלוח גבוהות מעלות הייצור??? -- אבל לצורך העניין לא נתווכח על זה -- איך זה משתלב עם הטענה המקורית שלך?
עוד הוכחה שעיקר המחיר של מוצרים הוא על שיווק
 

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
103
נקודות
43
צריכים לעשות את הכסף זריז לפני שכל האודיופילים מתים חחח...

 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור