- הודעות
- 1,498
- מעורבות
- 401
- נקודות
- 83
כבר פרסמתי לא מזמן בשרשור מערכות החברים כי לא התאפקתי אבל הגיע הזמן קצת לשתף אתכם ואני מנצל את ההזדמנות לעשות זאת לאחר ביקור מספר חברים טובים שתמיד כיף לארח אותם.
לקח לי שנים רבות, כ 15 אם אנסה לדייק להרכיב סט שאני ממש אוהב. החלפות רבות של רמקולים מדפים ורצפתיים מכל הצורות הצבעים והמינים. בתקופה האחרונה היו אצלי אפילו שני זוגות של רצפתי ומדפי ביחד למספר חודשים. לא פשוט להבין מה אתה בדיוק אוהב עד שהטעם מתגבש.
החדר שלי קטן ומרובע, הצורה הכי גרועה שיכולה להיות, בדיוק קובייה. עם השנים עשיתי המון משחקי מיקום בחדר והכנסתי אביזרים אקוסטיים, בעיקר פלטות של לוכדי באס וסופגים למיניהם עד שהגעתי לנחלה מבחינת תגובת החדר.
החלטתי הפעם "ללכת" עד הסוף מבחינת הרמקולים ולא לפסול אף זוג מבחינת התאמה למגבר, לקחתי בחשבון שאם המגבר לא יתאים פשוט אחליף אותו בהתאם. ההחלטה הייתה שהרמקול מבחינתי יהיה הרפרנס והמגבר יגיע בהתאם לכך.
את ה TAD שמעתי אצל רועי במספר הזדמנויות בבית שלו בתערוכה ולבסוף בחנות. ההחלטה נפלה מהר מאוד ללא התלבטות כמעט. למה כמעט ? כי היה לי חשש איך הם יעבדו עם ה LAVARDIN ITX כי על הנייר הוא "רק" 55 Wוהם רמקולים לא קלים להנעה. דבר נוסף הוא ההתאמה הסונית בין שניהם כיון שה LAVARDIN מסוגל לגרום לחריפות יתר ברמקולים נטרלים עם טוויטר בהיר. הגעתי להחלטה שאני ארכוש את הרמקולים ואחליף מגבר במידה ולא תהיה התאמה כיון שכבר שמעתי את התוצאה מספר פעמים כפי שהזכרתי. קיוויתי מאוד שכן תהיה התאמה כי אני מאוד אוהב את הפרוט והדיוק שהמגבר הזה נותן. אחד הנתונים שהרגיעו אותי הוא אתר היצרן שטוען שהמגבר הזה מתוכנן לעבוד עם רמקולים קשים ובנוסף לזה הם בחדר קטן ואין צורך בהרמת ווליום היסטרית.
הרמקולים נרכשו עם הסטנד המקורי שלהם והם מקובעים אליו עם ברגים. מיותר לציין שמדובר באיכות גימור מדהימה (אפילו אשתי התפעלה לשם שינוי )
למי שלא מכיר מדובר ברמקול מדפי בתצורת 3WAY עם יחידת מיד וטוויטר קוקסיאלים (אחד בתוך השני מבריליום ומגנזיום). יחידת הבאס מורכבת מחומר הנקרא Multi-Layered Aramid Composite בצורת שתי וערב. מצידיי הרמקול שתי פלטות מתכת מסיביות שבחלקן הקידמי והאחורי פתחים צרים המשמשים כפורטים וזה למעשה פטנט של החברה.
כל הסט מחובר ומתחמם כרבע שעה, אני במתח מניח תקליט ראשון ומיד אני נרגע. הצלילים הראשונים מיד מזכירים לי למה אני אוהב את הרמקול הזה. מרים את הווליום לרמת "רוק כבד" והמגבר אוכל את הרמקולים ללא שום בעיה, לא עובר את השליש בכפתור העוצמה. פרוט מטורף, מיד נקי ובאס מדויק, הכל נמצא במקום בדיוק כמו שרציתי. המגבר מתאים כמו כפפה.
אז לאחר מספר שבועות של השמעה איך אני מגדיר את השינוי בסט שלי ?
צלילות - משהו בטוויטר בריליום הזה נקי וצח. אין שום סימן לחריפות וצווחנות עם המגבר שלי. גיטרה חשמלית נשמעת מדויק, סקסופון מחוספס ופסנתר נשמע כמו שאף פעם לא שמעו אצלי.
טונאליות - יחידת הטוויטר והמיד המשולבות אחת בתוך השנייה יוצרות איזון טונאלי מושלם. אין שום תחושה שמשהו הוא על חשבון משהו אחר. ללא ספק אחת התוצאות הטובות ביותר ששמעתי עד היום.
דינמיות - מורגש במיוחד במוסיקה קלאסית עם כלים רבים. מאז שהגיעו הרמקולים אני לא מפסיק לשמוע מוסיקה זו
הפרדה בין כלים, פרוט ופוקוס - כפי שרשמתי מקודם במוסיקה קלאסית התוצאה טובה במיוחד כיון שהכול מאוזן ושומעים בפרוט ובהפרדה מצוינת כול כלי וכלי אבל התוצאה מדהימה בכל ז'אנר.
בשלב זה בהחלט התחושה היא שהגעתי לשלמות ומיצוי בחדר הקטן
לקח לי שנים רבות, כ 15 אם אנסה לדייק להרכיב סט שאני ממש אוהב. החלפות רבות של רמקולים מדפים ורצפתיים מכל הצורות הצבעים והמינים. בתקופה האחרונה היו אצלי אפילו שני זוגות של רצפתי ומדפי ביחד למספר חודשים. לא פשוט להבין מה אתה בדיוק אוהב עד שהטעם מתגבש.
החדר שלי קטן ומרובע, הצורה הכי גרועה שיכולה להיות, בדיוק קובייה. עם השנים עשיתי המון משחקי מיקום בחדר והכנסתי אביזרים אקוסטיים, בעיקר פלטות של לוכדי באס וסופגים למיניהם עד שהגעתי לנחלה מבחינת תגובת החדר.
החלטתי הפעם "ללכת" עד הסוף מבחינת הרמקולים ולא לפסול אף זוג מבחינת התאמה למגבר, לקחתי בחשבון שאם המגבר לא יתאים פשוט אחליף אותו בהתאם. ההחלטה הייתה שהרמקול מבחינתי יהיה הרפרנס והמגבר יגיע בהתאם לכך.
את ה TAD שמעתי אצל רועי במספר הזדמנויות בבית שלו בתערוכה ולבסוף בחנות. ההחלטה נפלה מהר מאוד ללא התלבטות כמעט. למה כמעט ? כי היה לי חשש איך הם יעבדו עם ה LAVARDIN ITX כי על הנייר הוא "רק" 55 Wוהם רמקולים לא קלים להנעה. דבר נוסף הוא ההתאמה הסונית בין שניהם כיון שה LAVARDIN מסוגל לגרום לחריפות יתר ברמקולים נטרלים עם טוויטר בהיר. הגעתי להחלטה שאני ארכוש את הרמקולים ואחליף מגבר במידה ולא תהיה התאמה כיון שכבר שמעתי את התוצאה מספר פעמים כפי שהזכרתי. קיוויתי מאוד שכן תהיה התאמה כי אני מאוד אוהב את הפרוט והדיוק שהמגבר הזה נותן. אחד הנתונים שהרגיעו אותי הוא אתר היצרן שטוען שהמגבר הזה מתוכנן לעבוד עם רמקולים קשים ובנוסף לזה הם בחדר קטן ואין צורך בהרמת ווליום היסטרית.
הרמקולים נרכשו עם הסטנד המקורי שלהם והם מקובעים אליו עם ברגים. מיותר לציין שמדובר באיכות גימור מדהימה (אפילו אשתי התפעלה לשם שינוי )
למי שלא מכיר מדובר ברמקול מדפי בתצורת 3WAY עם יחידת מיד וטוויטר קוקסיאלים (אחד בתוך השני מבריליום ומגנזיום). יחידת הבאס מורכבת מחומר הנקרא Multi-Layered Aramid Composite בצורת שתי וערב. מצידיי הרמקול שתי פלטות מתכת מסיביות שבחלקן הקידמי והאחורי פתחים צרים המשמשים כפורטים וזה למעשה פטנט של החברה.
כל הסט מחובר ומתחמם כרבע שעה, אני במתח מניח תקליט ראשון ומיד אני נרגע. הצלילים הראשונים מיד מזכירים לי למה אני אוהב את הרמקול הזה. מרים את הווליום לרמת "רוק כבד" והמגבר אוכל את הרמקולים ללא שום בעיה, לא עובר את השליש בכפתור העוצמה. פרוט מטורף, מיד נקי ובאס מדויק, הכל נמצא במקום בדיוק כמו שרציתי. המגבר מתאים כמו כפפה.
אז לאחר מספר שבועות של השמעה איך אני מגדיר את השינוי בסט שלי ?
צלילות - משהו בטוויטר בריליום הזה נקי וצח. אין שום סימן לחריפות וצווחנות עם המגבר שלי. גיטרה חשמלית נשמעת מדויק, סקסופון מחוספס ופסנתר נשמע כמו שאף פעם לא שמעו אצלי.
טונאליות - יחידת הטוויטר והמיד המשולבות אחת בתוך השנייה יוצרות איזון טונאלי מושלם. אין שום תחושה שמשהו הוא על חשבון משהו אחר. ללא ספק אחת התוצאות הטובות ביותר ששמעתי עד היום.
דינמיות - מורגש במיוחד במוסיקה קלאסית עם כלים רבים. מאז שהגיעו הרמקולים אני לא מפסיק לשמוע מוסיקה זו
הפרדה בין כלים, פרוט ופוקוס - כפי שרשמתי מקודם במוסיקה קלאסית התוצאה טובה במיוחד כיון שהכול מאוזן ושומעים בפרוט ובהפרדה מצוינת כול כלי וכלי אבל התוצאה מדהימה בכל ז'אנר.
בשלב זה בהחלט התחושה היא שהגעתי לשלמות ומיצוי בחדר הקטן
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: