nמעודכן תצוגת פרוצדורה פשוטה צעד אחר צעד למדידה אקוסטית בREW

  • פותח הנושא issi
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
היי עמיר

דבר ראשון , שמי רונן גולן (לא רונן פרץ) , ונעים לי מאד להכיר ..
אופס, לא הטעות הראשונה שלי היום. מתנצל גם על זה!!
נעים להכיר!

דבר שני , נמחק , בהמלצתך
תודה!

דבר שלישי , לא יודע איפה איסי , מקווה שהוא לא נבהל וברח ..
מקווה גם.

אני חושב שבשורה התחתונה , מטרת הפורום היא להגדיל את החשיפה של האנשים לתחום האודיו שבעיני הוא מקסים ומרתק
ולהכניס אנשים נוספים לתחום הזה שהיום הוא תחביב\נישה של ציבור קטן יחסית של אנשים
אני יכול להגיד על עצמי שבעבר כתבתי יותר לפורום , אבל קיבלתי הרבה תגובות שליליים , ארסיות או סתם לא נעימות
אז פשוט הפסקתי לכתוב והפכתי להיות קורא בלבד , אני חושש שזה מה שחווה קהל צעיר שחושב להיכנס לתחום ומגיע לפורום ללמוד קצת ..

אני מנחש שכמוני יש אחרים שחוו חוויה דומה
אני חושב שחשוב לשמור על שיח חיובי בעיקר על כאלה שמנסים לתרום
גם אם הם מדייקים יותר או פחות , לבוא בגישה חיובית ולבדוק אם נדרש תיקון ואם כן לדייק את מה שרשמו בעיני זה הגישה הנכונה
גם אם זה מקצועי יותר או פחות , זה בגדול פורום של חובבים\משוגעים , זה לא אוניברסיטה
צודק. לפעמים אני נזהר יותר, ולפעמים פחות...

ובנימה אישית , אני זוכר אותך עמיר כמומחה שתרם ממרצו ומזמנו להכיר לאנשים את המוזיקה הקלאסית , בעבר הלא רחוק
די בזכותך , נפתח לי התיאבון והסקרנות ואני היום שומע מוזיקה קלאסית (יחד עם עוד המון סגנונות) ונהנה עד הגג
זה רק מראה לך את הכוח החיובי שיש לקהילה שלנו , ואת האימפקט שלה (שבחלקה אנחנו אפילו לא חשופים אליה) ..
שמח לשמוע! :לב:
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
החשיפה שלי לטרינוב היא כימעט אפסית והיתי צריך לכתוב "עדיין לא הישתכנעתי" ולא "לא הישתכענתי" ואני מיתנצל אם פגעתי בשוגג במישהו.
כמו שכתבתי לתת חוות דעת הנדסית אמיתית דורש לעשות זאת בכמות של חדרים שונים ולהגיע למובהקות סטטיסטית שאני מניח שהיצרן עשה לפני ששיווק את המכשיר. היצרן לומד תוך כדי התהליך ומספק עדכוני תוכנה על סמך הניסיון המיצטבר. כמו במכונית טסלה.
יכולות של טרינוב דיראק ולינדורף צריכות להיות פשוטות למישתמש שהוא לא מומחה באקוסטיקה ומדידות וצריכות לתת אפשרות כיול ויצירת עקומה כמה שיותר אוטומטית בלחיצת כפתור.
למישתמש המיתקדם ניתנת אפשרות להוסיף פילטרים נוספים ו TARGET CURVE שונה על פי טעמו והידע שלו .
יש מספר זיכרונות כל אחד ל SETUP אחר וקל להשוות תוך כדי האזנה להבדל בינהם וגם ליצור מיספר SETUPS לדוגמע להקלטות בהירות, לווקלי, הקלטות "רזות" או חסרות בס.
אין את הגמישות הזאת בטיפול אקוסטי פסיבי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
החשיפה שלי לטרינוב היא כימעט אפסית והיתי צריך לכתוב "עדיין לא הישתכנעתי" ולא "לא הישתכענתי" ואני מיתנצל אם פגעתי בשוגג במישהו.
אין בעיה, אף אחד לא נפגע, ואני מתנצל שוב.

למישתמש המיתקדם ניתנת אפשרות להוסיף פילטרים נוספים ו TARGET CURVE שונה על פי טעמו והידע שלו .
יש גם עניין של delays כדי לתאם תזמונים

יש מספר זיכרונות כל אחד ל SETUP אחר וקל להשוות תוך כדי האזנה להבדל בינהם וגם ליצור מיספר SETUPS לדוגמע להקלטות בהירות, לווקלי, הקלטות "רזות" או חסרות בס.
בטרינוב הם נקראים presets.

אין את הגמישות הזאת בטיפול אקוסטי פסיבי.
לא רק את הגמישויות הנ"ל אין. אין גם אפשרות לתקן בתדר נתון במידה נתונה. אי אפשר להוריד בדיוק 5dB ב-63Hz, אלא השינויים מאוד גסים (במשמעות של ההיפך מממוקדים, ספציפיים ומדויקים). גם אין אופציה של delay לרמקול נתון בהפרש זמנים נתון.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
לא ברחתי, אני שמח לראות פוסטים שמעשירים את הידע של כולם.
המטרה לפרוצדורה שכתבתי היא לתת פרוצדורה פשוטה צעד אחר צעד לביצוע מדידה ב REW כדי שהחברים יוכלו להיווכח שזה לא עד כדי מסובך ואין מה לפחד.
כתבתי אפילו אם יש אפשרות להשאיל מיקרופון UMIK 1 מחבר ומאחר ש REW חינמי עלות ההיתנסות בכך היא אפסית.
כלומר, כל מה שדרוש הוא זמן וסקרנות.
אני רוצה לדייק בנושא האימפולס.
אימפולס תאורטי הוא קו ישר אנכי על פי נוסחאת דיראק.
דוגמאות שנתתי, הראשונה של מדידת כרטיס סאונד ב LOOPBACK ( חבור בין כניסה ויציאה של הכרטיס) מראה שהכרטיס מעולה ומיתקרב לסף התאורטי.
הדוגמה השניה הוא של אימפולס של חדר טיפוסי שכוון באיקיולייזר פרמטרי לדיכוי תדרי תהודה והוא לא טרינוב, דיראק או לינדורף.
UCA222 impulse .JPG
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
- הויזואליזציה היא ב3D וציר העומק מאפשר לראות את ההחזרים שהחדר מייצרים , ציר הזמן מראה את הדעיכה האיטית של התדרים כתוצאה
מהחזרי החדר , וכיצד הסיגנל "נמרח" לאורך זמן רב כתוצאה מההחזרים , במקום לדעוך באופן מיידי

Waterfall? זה לא החזרים, זה גרף לטובת הידהוד, שם בוקדים קונסיסטנטיות של דעיכה עבור כל התדרים

עם החזרים עובדים עם גרף אחר שנקרה ETC energy time curve. שם אפשר לראות וגם לחשב (זמן כפול מהירות הקול) מרחק ל-first reflection

לגבי room modes לטעמי ספקטרוגרמה יותר מתאימה
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
Waterfall? זה לא החזרים, זה גרף לטובת הידהוד, שם בוקדים קונסיסטנטיות של דעיכה עבור כל התדרים

עם החזרים עובדים עם גרף אחר שנקרה ETC energy time curve. שם אפשר לראות וגם לחשב (זמן כפול מהירות הקול) מרחק ל-first reflection

לגבי room modes לטעמי ספקטרוגרמה יותר מתאימה
מאחר והוזכר ספקרוגרמה אני מוסיף הסבר מהו גרף ספקרוגרמה.
בעיקרון דומה ל WATERFALL רק מוצג כמפת על טרמי כאשר ציר X תדר, ציר Y זמן דעיכה וציר Z מיצג את העוצמה לפי צבעים כאשר האדום הוא העוצמה הגבוהה בDB. ניתן להשתמש ב WATERFALL ו ספקרוגרמה לזיהוי גלים עומדים, כל אחד לנוחיותו.
11.JPG

12.JPG

13.JPG
 

שחר.ח

אוהב את התחום
הודעות
52
מעורבות
16
נקודות
8
מישהו יודע האם יש בארץ למכירה את המיקרופון UMIK-1 או לחילופין להשאלה באזור המרכז ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור