כרמי,
סליחה על הסרקזם:
מנחם שאתה מקבל קובץ הי-רז אתה לא יודע מה האיכות שלו כלומר מה מקור שממנו הוא נלקח ולכן הוא לא מבטיח איכות סאונד טובה רק בגלל שהוא הי-רז.
זה נקרא גונבה. כשאני מקבל קובץ הי רז אני מקבל אותו ממי שהקליט אותו בתמורה לכסף או ללא תמורה במידה והאומן ויתר על זה .. וכן יש ולא מעט כאלה (אומנים וקבצים כאלהשברשותי).
אמרתי מראש שאני לא משתמש בטידל והמידע שברשותי הוא ממה שמפרסמים באינטרנט (בהקשר ל MQA). מכל מקום,עיינתי קלילות בטידל וראיתי שם לא מעט אלבומים שאני מכיר איך הם נשמעים ואני יודע שלא נעשה להם רי-מסטר. אני מבין שההתחיבות של MQA (ומכאן גם שמם) הוא שהם כיווצו את החומר המקורי מהפצות מקוריות ולא שיש להם גישה ל Master בעצמו,מה גם שחלק מהאולפנים שהקליטו את אותם יצירות שאני מכיר לא נמנים על לקוחותיהם של MQA (בדוק) . שלא לומר שעולה הון לקחת את סרטי המקור של יצירות מהעבר ולהמיר אותם להי-רז ולערכם מחדש דיגיטאלית ואני מטיל ספק גדול של MQA (החברה) יש את ההון הזה שלא לדבר על הגישה למקורו האלה.
קובץ הי-רז שנשמע טוב יותר מה CD של אותה היצירה? כן יש בהחלט חיה כזו אבל בתנאי שההמרה להי רז לא בוצעה ממקור שהוא ה CD עצמו של היצירה אלא מההקלטות המקוריות - סרטי ההקלטה או קבצי המקור.
כרמי: את הטענה שלך שלאוזניך ומניסיונך קבצים שהועברו ב MQA ונשמעו לך טובים מה CD שלהם על זה: אני לא מטיל ספק לא אוכל ולא ארצה להתווכח על מה ששמעת במו אוזניך.
מבלי לפגוע בזכויות של המשפט שבפיסקה הקודמת לי סיפור ה MQA נראה יותר כנסיון (בשלב הזה מוצלח למחצה) לעוד קובץ Lossy שנשלח למנויים והוא עצמו מוגן פטנט וקיניני לאמר: פטנט לעשיית כסף ולא ממש פטנט לשפר איכות ו/או לשנות הרגלי צריכה כשהאיכות היא התמורה לכסף. צר לי להשקפת עולמי,וגם מניסיון אמפירי, זה אולי עובד אבל לא תופס והופך להיות ה Main Stream.
מנחם