לכרמי: יש לי ידע וניסיון מסוימים בתחום הבטיחות, כולל נתונים ועניינים היקפיים. פרטים בפרטי
לגבי הנתונים עצמם: נתוני משטרת ישראל, פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הרשות הלאומית ומחקרים בתחום (מעבר ללימוד ועיסוק בתחום זה ובתחומים קרובים).
***
לאורי. נהיגה/רכיבה חצופים, אגרסיביים, לא מתחשבים וכו' פוגעים בהיגיינה בדרכים, מרגיזים, מעצבנים, מפריעים וכיו"ב.
עם זאת, זה לא מה שיוצר בהכרח תאונות. תאונה היא תוצאה של משהו שהשתבש, וסיבות עיקריות לכך - ככל שהדבר נוגע לפעולות/מחדלי "הגורם האנושי" - הן אבדן תשומת לב/ריכוז, שיקול שגוי או חוסר ידע וניסיון.
מכלל התאונות, כ-15-20% לערך הן מהסיבות המרגיזות (וגם שם זה משהו שהשתבש, רק שהשוליים הצרים הושארו בכוונה); השאר הן מהסוג השני.
בכלל, הניסיון המתמשך ליצור מתאם בין "יצרני עבירות" ו"יצרני תאונות" לא ממש עובד.