נכון – אבל לא רק.
מוסיקה אקוסטית היא דבר אחד. מוסיקה סימפונית, לה אני מאזין בעיקר – היא דבר אחר.
שמעתי מערכות רבות המצטיינות במוסיקת רוק ומוסיקה אקוסטית מועטת כלים, כמו ג'אז ומוסיקה קאמרית – כאשר אותן מערכות קורסות במוסיקה סימפונית.
יהושוע
אקדים ואומר שאני מבין קטן מאד במוסיקה סימפונית ומכיר מוסיקה כזו בהכללה גסה.
בכל אופן אני גם לא חולק ולא יכול לחלוק על מה שאתה שמעת.
אבל מניסיוני (ואולי גם להבנתי) מערכת שמצטיינת במוסיקת רוק כבד או מטאל צריכה להצטיין גם במוסיקה סימפונית. בגדול שני סיגנונות מוסיקה אלו מציבים דרישות דומות ממערכת, פירוט והפרדה מעולים, טווח דינאמי מצטיין ומבלי לאבד את התחום התחתון ואת הצליל הבשרני.
מאד קשה להגיע לתוצאה משביעת רצון בסיגנונות תובעניים אלו מבלי שהמוסיקה תצא מקופרסת וקקפונית כשתזמורת סימפונית גדולה מנגנת קרשצ'נדו בווליום גבוה ובאותה מידה כשלהקת רוק כבד או מטאל מנגנת בהרכב מלא כשכולם ביחד "נותנים בראש"..
ייתכן וכשכתבת "מוסיקת רוק" התכוונת לרוק "רך" יותר סיגנון הביטלס נניח ואז אכן מסתדר לי הציטוט שלך וניסיונך עם מערכות אלו...אבל אם במוסיקת רוק התתכוונת לרוק כבד ומטאל..אז ניסיוני שונה ומערכות שהצטיינו ברוק כבד ומטאל הצטיינו באוזניי גם במוסיקה סימפונית מלאה וגדולה...