נמר'ציק:
הסאב שאני מכיר מגיע,בד"כ,ב PA וזו חיה אחרת. נעזוב אותה.
בסאב הזה יש מגבר מאחר ולא יצא לי לחבר חיה כזו,ויתכן ואני לא נפלתי זה עתה מהירח....,אז:
איך היה החיבור בין המגבר שלך,לסאב ולרמקולים שלך?
יש לסאב הזה מגבר אז איך מכילים ככה שכשתעלה ווליום,או תוריד,גם המגבר של הסאב יעלה/יוריד וישמור על איזון טונאלי.
ובכלל: איך שומרים על איזון טונאלי כשלחיה הזו יש מגבר של עצמה שלהבנתי יושב בין המגבר שלך לרמקולים כעוד קומפוננטה....שמגבירה....אחרי שכבר האות הוגבר פעם (במגבר שלך...)?
אשמח לתובנות בעניין הזה.
וגם....חג שמייח וכשר.
מנחם.
מנחם שלום
שילוב סאב וופר אקטיבי ו-אופן החיבור בקדם/משולב דו ערוצי ייעודי בדר"כ מתבצע כאשר יש לקדם/משולב, יציאות L/R או L או R או L+R (
נוספות)
pre-out שיכולות לקבל או הגברה חיצונית (power amp) או סאב וופר (מוגבר ע"י power amp) אותו עקרון.
ואותם יש לחבר לכניסות בסאב וופר RCA/XLR המתאימות:
ראה תמונה, הכניסות בסאב המסוקר:
לסאב וופר האקטיבי (המוגבר) יש בורר ווליום ובד"כ בורר פאזה ו-CROSS.
לאחר ש-מתאימים את בורר הווליום בהתאם לקדמיים, ברמה הכי פשוטה ואינטואיטיבית, קטע מוכר, עם רבדי תחום תחתון, הסאב ישתלב עד שיהיה אפקטיבי (ידגיש מעט את התדרים הנמוכים) ויעלם לחלוטין.
רצוי שיעלם ויהיה שקוף והולוגרפי לחלוטין גם אם הוא לא מדגיש מידי בתחושה.
בורר הווליום לאחר שנקבע בסאב עצמו הופך להיות SLAVE/FIXED (פשוט לא נוגעים בו).
יש סאבים בעלי מתג שמשנה את היכולת לשליטה על הסאב מ-Varibale (אפשרות שליטה על הווליום או FIXED, בד"כ ובעיקר בחיבור פרוססור קולנוע ביתי - שם הפרוססור הוא זה ששולט על הסאב בכל הקשור להגברתו וערכים נוספים, אם וכאשר)
מטרת הסאב וופר האקטיבי במוזיקה דו ערוצית היא בעיקר, עבור רמקולים בריאים ובעלי יכולות גבוהות לרדת נמוך, הסאב המתלווה יעניק מעט boost בד"כ לאזור ה-40 ומטה, עבור רמקולים מדפיים/עם פחות יכולת הפקת באס נמוך, הסאב ישלים בחפיפה המתבקשת את התחום שפשוט חסר.
ה-Master Volume הקיים בקדם/משולב דו ערוצי שולט בהגברת הסאב (עוצמת הסאב כביכול לאחר שנקבע הוא "FIXED", ואין צורך לגעת בו מעבר)
עבור צרכי קולנוע, כפי שכבר נרמז לפני, המצב שונה, לפרוססור יש יציאת סאב מובנת שניקראת LFE ואותה יש לחבר לכניסה המתאימה בסאב (ראה תמונה), בדר"כ מיציאת הווליום הנכון לסאב מתבצאת ע"י מדידה או מערכת כיול.