Audionec Evo2 - ותשקוט הארץ 40 שנה.


נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
בדרך אל ותשקוט הנפש ארבעים שנה, או, ליתר דיוק, ארבעים שבועות (במקרה הטוב), אני מניח שרבים מהאודיופילים ארוכי הטווח עברו מסלול דומה לשלי: חיים עם רמקולים דינמיים, מעבר מתלהב לשקיפות ולתלת-ממדיות הממכרים של רמקולים אלקטרוסטטיים, ייאוש מהבסים ומהבעיות האחרות שלהם, חזרה לקופסאות, מעבר למיידיות ולנוכחות המענגות של הורנים, ייאוש מהגבוהים ומהבעיות האחרות שלהם, חזרה לקופסאות, גיחה לפלנריים, חזרה לקופסאות, טעימה מרמקולים כל-כיווניים (Omni-directional), והלאה והלאה.

אז בשבוע וחצי האחרון היו לי שתי האזנות, בנות כמה שעות כל אחת, לזוג רמקולים, שכנראה ישתיקו את נפשי ליעד התנ"כי. מדובר ברמקולים של החברה הצרפתית AudioNec מדגם Evo 2, ביבוא של מאסטרו אודיו. אלה רמקולים המורכבים משלוש יחידות נפרדות, בלי מגע ביניהן, ועם טוויטר פורץ דרך מ-40 קילוהרץ ועד 300 הרץ! יחידת הבס מצוידת במגברים מובנים מצוינים, בני 500 וואט כל אחד, ויורדת ל-18 הרץ!

לצערי, אין רמקול ששמעתי אי-פעם ושלא מצאתי בו איזו בעיה בסינרגיה בין היחידות, או שישבתי מולו ולא שמעתי אותו ברגע כזה או אחר, או משהו באיכות הצליל, או בטווח התדרים, או בדינמיקה. במילים אחרות, מעולם לא ישבתי מול מערכת שלא הפנתה את תשומת לבי אליה, לרגע או כל הזמן, ואיפשרה לי, בדיוק כמו במוזיקה חיה, להיות רק במוזיקה.

לפני שאמשיך, משפט על מה אני מחפש במערכת. ברור שהייתי רוצה את הדבר האמיתי, אבל העובדה היבשה היא ששחזור איננו מקור. נקודה. לכן השאיפה היא למערכת שתשעה את השיפוט הרצחני שלי, תשתק אותו לשעה קלה. היסודות ההכרחיים לכך, לטעמי, הם דינמיקה נטולת מושכות, ומרקם צליל משכנע. ושני אלה חייבים להיות בתוך חלל ברור. מערכת עם דינמיקה מעודנת היא יצור מרדים ולא נכון. מערכת עם צליל מיופייף או מתוק או "חם" או עבה או דקיק או חתוך בגבוהים או מרוח בנמוכים (ובקיצור, צבוע), זה בשביל נשפנים ליליים בחדר השינה. ואם שני היסודות קיימים, אבל הבמה היא ברמת רמז ליודעי ח"ן – תנחומיי!

כן, אני יודע שמה שאומר עכשיו יישמע מתלהב מדי, אבל נדמה לי שמצאתי את הרמקול האחרון שלי. זאת הפעם הראשונה שהתיישבתי מול מערכת ופשוט שקעתי לי (בספה הוותיקה של עופר שחורי) בלי שהגמדים הרשעים בראשי יתחילו לרטון ולהתעוות מפגמים ומבעיות. ישבתי והקשבתי, כמו בזמן חלום, ליופי מולי. עופר עשה המון קולות עד שהואלתי להתנתק ולעוף כבר הביתה.

אנסה לפרק לגורמים את החוויה הזאת. ראשית, הקוהרנטיות המושלמת של המיצג המוסיקלי מולי. אין גבוהים, אין מיד, אין בסים, אין טוויטר שמיע, אין בס עם קול משלו. זה כנראה, בין השאר, בזכות הטוויטר המהפכני וקרוס אובר פנטסטי.

טווח התדרים האדיר, המחובר כאמור בלי שום תפרים, מחולל שני דברים נפלאים: ראשית הוא מעניק מרקם עשיר ומשכנע לכל הצלילים ובכל טווח התדרים, גם אם מדובר בכלי בודד עם טווח תדרים מצומצם, כמו חלילית או פיקולו. שנית, הוא מאפשר לשמוע בצורה גרנדיוזית את חלל ההקלטה, בין אם זה אולפן או אולם. במקרה השני, העומק והתלת-ממדיות של הבמה פשוט מעוררים השתאות. הכלי הבודד נשמע עשיר ומלא אוויר סביבו.

השקיפות של הרמקול הזה היא פנומנלית. הוא פשוט נעלם. וזהו. הפירוט לא פחות פנומנלי, אבל אפילו לרגע אחד הוא לא מושך אליו את תשומת הלב כדי לצרוח "אני מאוד מפורט". מה שאומר שהרמקולים האלה משקפים בדיוק את כל מה שמחובר אליהם.

שמעתי אותם פעם אחת עם מגבר טרנזיסטורי בן 50 וואט של Lavardin (שאף פעם לא ממש הרשים אותי) ועם ממיר וטרנספורט של CEC, ופעם אחת עם מגבר שפופרתי של אודיומאט, בן 30 וואט בלבד, ועם הנגן המפלצתי של Playback Design (הנגן המשולב הכי טוב ששמעתי).

מתברר ששתי היחידות העליונות ברמקול הזה די קלות להנעה, ושני המגברים עשו עבודה יפה (אם כי אישית אני בעד הרבה כח או זרם משובחים). הלברדין נשמע חיה אחרת מכל הפעמים האחרות ששמעתי אותו: שקוף ביותר, עשיר, מפורט ברמה פסיכית, ודינמי יותר מהרגלו.

האודיומאט הפתיע אותי. כבר שנים שנמאס לי משפופרות, ובטח ובטח בתוך מגבר. אבל הברייה הזאת עבדה בצורה מרשימה עם הרמקולים: עם צליל בלי טיפת נפיחות וצבע מיותר, ועם דינמיקה שלא מסגירה את הרזון בוואטים.

שני המגברים פרשו במה יפה לעומק, לרוחב ולגובה, אבל היה ברור שמגבר חזק יותר מהם (ומשובח כמוהם) עשוי לפתוח אצטדיון.

חלל התצוגה של מאסטרו אודיו הוא, אם יורשה לי להעיר, חצי מחסן: המוני רמקולים ומכשירים וארגזים בכל מקום. והכי חמור – מאחורי ולצד ה-Audionec. תוסיפו לזה רצפה "מתנדנדת", ותוכלו להבין את גודל האסון. אין לי ספק שבחלל הראוי ליצירות המופת האלה תרצו שהקורונה תימשך לנצח.

נדמה לי שהמתכננים של הרמקול הצליחו ליצור יצירה שתתעלה על כל סך היתרונות של סוגי הרמקולים השונים – אלקטרוסטטיים, הורנים, דינמיים וכיו"ב – ובלי החסרונות שלהם.

הרמקולים האלה עולים בחו"ל 34 אלף יורו. המון כסף! מצד שני (ואם מישהו יקום ויגיד "המון כסף זה המון כסף וזהו" – אסכים אתו בהחלט), בעולם האולטרה היי-אנד מדובר בשובר-כללי-משחק אמיתי, ומכל בחינה.

לעזאזל (אתם מבינים כמובן למה) – יש משהו נכון מאוד ברמקולים האלה.
 

תמונות מצורפות

  • IMG-20200511-WA0000.jpg
    IMG-20200511-WA0000.jpg
    KB 53 · צפיות: 244
  • IMG-20200513-WA0002.jpg
    IMG-20200513-WA0002.jpg
    KB 126.6 · צפיות: 242
  • IMG-20200513-WA0003.jpg
    IMG-20200513-WA0003.jpg
    KB 72.8 · צפיות: 238
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
נהניתי מהכתיבה מהנה וקולחת :בעד:
צריך להזכיר ששמעת לא רק את הרמקולים, 2 הגברות שונות, 2 מקורות שונים והאקוסטיקה בחדר.
שמעת מכלול שכלל גם כבילה, חשמל (ויש שם טיפול חשמל מסיבי...) , מעמד, רזונטורים (אם היו) וכו....
איך הרמקולים האלה יישמעו בסלון ישראלי גדול אפילו עם אותה ההגברה ואותו המקור ?
זה ממש לא ברור....
ארז
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
הזמנתה ???
אפשר לומר תתחדש
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,105
מעורבות
3,114
נקודות
113
ראשית, שאפו על הכתיבה הקולחת, נהניתי לקרוא.

את הרמקולים המסקרנים הללו שמענו (קבוצת אנשים) כאשר היו מחוברים ללברדין והמקום היה עוד פחות מסודר.

כולנו הסכמנו שמדובר ברמקול שקוף ומיוחד שכן נשמע כאילו מדובר ביחידה אחת שמנגנת, אחרי הכל האלמנט המרכזי, זה העשוי גלילים עולה ויורד לטווח מרשים. יכולת הפירוט וגודל הסאונד שה - EVO מייצרים מאוד מרשימה (אפשר למלא איתם אולם), אבל מלבד אחד כולנו הרגשנו שהטוויטר או הסופר טוויטר עובד כמו קרן לייזר החורך את האוזניים.
דבר נוסף, הרמקולים הללו EVO2 צריכים חלל גדול, הייתי אומר אפילו גדול מאוד, לא בדיוק הסלון הישראלי הממוצע.

למי שימצא להם חלל והגברה מתאימה מובטחת חוויה שונה.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
תתחדש בקרוב! (אם אפשר לומר). בהחלט יכול ״לשחק אותה״ כרמקול ״אחרון״:) מהנתי ממנו בתערוכה במינכן לפני שנה, ממש לא יכולתי להתנתק ולצאת מהחדר, לטעמי רמקול אם סאונד הכי טוב שהיה שם.

כול הכבוד לעופר על היוזמה! ברכות!
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
נהניתי מהכתיבה מהנה וקולחת :בעד:
צריך להזכיר ששמעת לא רק את הרמקולים, 2 הגברות שונות, 2 מקורות שונים והאקוסטיקה בחדר.
שמעת מכלול שכלל גם כבילה, חשמל (ויש שם טיפול חשמל מסיבי...) , מעמד, רזונטורים (אם היו) וכו....
איך הרמקולים האלה יישמעו בסלון ישראלי גדול אפילו עם אותה ההגברה ואותו המקור ?
זה ממש לא ברור....
ארז
דברים נכונים ומוסכמים עלי, אבל גם ככה חפרתי, אז השתדלתי להתמקד במושא ההתרשמות.
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
ראשית, שאפו על הכתיבה הקולחת, נהניתי לקרוא.

את הרמקולים המסקרנים הללו שמענו (קבוצת אנשים) כאשר היו מחוברים ללברדין והמקום היה עוד פחות מסודר.

כולנו הסכמנו שמדובר ברמקול שקוף ומיוחד שכן נשמע כאילו מדובר ביחידה אחת שמנגנת, אחרי הכל האלמנט המרכזי, זה העשוי גלילים עולה ויורד לטווח מרשים. יכולת הפירוט וגודל הסאונד שה - EVO מייצרים מאוד מרשימה (אפשר למלא איתם אולם), אבל מלבד אחד כולנו הרגשנו שהטוויטר או הסופר טוויטר עובד כמו קרן לייזר החורך את האוזניים.
דבר נוסף, הרמקולים הללו EVO2 צריכים חלל גדול, הייתי אומר אפילו גדול מאוד, לא בדיוק הסלון הישראלי הממוצע.

למי שימצא להם חלל והגברה מתאימה מובטחת חוויה שונה.

תודה על התגובה.
נתחיל מהסוף: יתרון משמעותי נוסף ברמקולים האלה - מה שלא הזכרתי בהתרשמות שלי - הוא שהם מודולריים וצומחים עם המאזין לפי קצב צמיחת... הכיס שלו. אפשר להתחיל עם Evo1, שעולה 16 אלף יורו בחו"ל, שהוא מחיר כבר הרבה יותר ריאלי לאודיופילים רבים, מה גם שהוא מתאים מצוין לסלון הישראלי הממוצע, ונותן לטעמי תוצאה שרק ה-EVO2 עולה עליה (וה-EVO3 והלאה והלאה). כשמצטברות כמה פזטות בכיס, והשדרגת מגרדת, לא מוכרים את הרמקולים ומפסידים את התחתונים - כמו שקרה וקורה בלי סוף לכולנו - אלא רק מוסיפים נדבך נוסף לרמקול הקיים. חוץ מזה, העובדה שהרמקול הזה לא מחייב גנרטור כדי להניע אותו, ואפשר להשיג אתו תוצאות נהדרות גם במגברים מהסוג ומהעוצמה שהזכרתי בהתרשמות, רק מוסיפה לו.
לגבי הגבוהים, אם זה מה ששמעת, זה מה ששמעת. אני אישית לא רק שלא שמעתי שום צרימה בשום תדר, אלא שהפרזנטציה השקופה והנייטרלית שבתה אותי לגמרי. זה בדיוק מה שאני רוצה! שום ייפיוף ומתיקות שאינם קיימים במרקם הטבעי של הכלים. אני מודה, התכונות האלה גורמות לי להתכווץ. הרמקול הזה כל כך שקוף, ולמעשה לא קיים, עד שהוא מעביר בנאמנות מלהיבה את מה שלפניו. במינכן, למשל, הוא הוצג עם הגברה וממיר שפופרתיים, ותומר צין זיכה אותו במקום ראשון בתערוכה. כרגיל, כל אחד תופר את ההגברה לרמקול לפי העדפותיו, אבל דבר אחד בטוח: מעולם הלבדין והאודיומאט לא נשמעו כל כך טוב כמו עם הרמקולים האלה, ומן הסתם זה נכון בוודאי גם לגבי המון הגברות אחרות.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
אנ הייתי הבודד שלא שמע צרימה מהגבוהים , החברה אמרו לי שמחמת גילי יש לי ירידה בשמיעה בגבוהים ולכן שומע סבבה , כי הרי כל החרא יוצא מהטוויטר , בקשר לבמה , כן גבוהה מאוד , רמקול מצויין, למרות שלא אוהב איך נראה !
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
שאלה
ההבדל בין הevo1 לevo2 זו יחידת בס 12 או 15 אינץ (לא יודעה במדויק )מוגברת או שיש עוד הבדל שמקפיץ את המחיר ב18000 יורו ?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
חתיכת רמקול...תתחדש,תהנה ממוזיקה:בעד:
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,391
מעורבות
1,784
נקודות
113
שאלה
ההבדל בין הevo1 לevo2 זו יחידת בס 12 או 15 אינץ (לא יודעה במדויק )מוגברת או שיש עוד הבדל שמקפיץ את המחיר ב18000 יורו ?
רק יחידה מוגברת , יעני סאב ב 18000
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור