נראה לי שהם מסבירים את זה די ברור -- שיותר ויותר משתמשים בסטרימינג ופחות ופחות בהורדת קבצים, מה שפוגע במכירות, וגם יש עמלות חדשות שעוד יותר פוגעות ברווחים.מעניין מה מניע האמיתי
ברור שזה מתייחס לטידאל ולספוטיפי ולכל שירותי הסטרימינג האחרים.
העניין הוא שלשירותי הסטרימינג מצטרפים כל הזמן עוד לקוחות, שעקב כך ממעטים/מפסיקים לקנות קבצים, אצל Acoustic Sounds ואצל אחרים, וזה מפסיק להיות להם כדאי להתעסק עם זה.
זה הדבר ההגיוני לעשות. העתיד הוא בסטרימינג ולא בהורדות קבצים.
ברגע שיש סטרימינג ב-hi-res, כמו Qobuz, אין סיבה אמיתית לקנות קבצים שמוצעים שם באותה רזולוציה. זה נחוץ רק לכאלה שרוצים להרגיש שהמוזיקה נמצאת אצלם, ולא על איזה שרת איפשהו, ולא להיות תלויים בסַפָּק, שמא יפסיק לעבוד, או שהקבצים שלו יימחקו ומשום מה אין לו גיבויים, ושאר סיבות שכולן נכונות -- בהסתברות נמוכה. אבל אם זה באמת יקרה, אפשר רק אז לקנות את הקבצים.
לכל היותר כדאי להחזיק רשימה של הקבצים שאהבת, ולא להסתפק רק בניהולם באמצעות favorites באתר, ו/או לקנות רק את הקבצים הקריטיים ביותר, שאולי אי אפשר יהיה להשיג אותם אחר כך, כמו למשל במקרה שמי שמוכר את הקבצים האלה יפסיק, כמו שקורה עכשיו עם Acoustic Sounds.
אם רוצים לקנות את הקבצים ש-Acoustic Sounds מוכרים, שחלקם נמצא רק אצלם, חלקם ברזולוציה גבוהה יותר ממה שאפשר לקנות אצל אחרים, או שהם ב-DSD ולא רק PCM כמו אצל רוב המתחרים, כדאי לעשות את זה עכשיו. לא נותר עוד הרבה זמן.
אכן, גם אצלי, ההבדל בין אותו הקובץ בשרת לבין קובוז לא עושה לי שום חשק לשמוע בשירותי סטרימינג בכלל:ולצערי... עדיין... קבצים נשמעים אצלי בדר"כ משמעותית טוב יותר מטידל. על שני דאקים כבר, אגב.
ולצערי... עדיין... קבצים נשמעים אצלי בדר"כ משמעותית טוב יותר מטידל. על שני דאקים כבר, אגב.
אכן, גם אצלי, ההבדל בין אותו הקובץ בשרת לבין קובוז לא עושה לי שום חשק לשמוע בשירותי סטרימינג בכלל:
מרקם טונלי פחות עשיר, תחום תחתון יותר רופף, פחות צלילות - ובקיצור, פחות מוזיקליות וכיף.
נדמה לי שסטרימינג מתאים למוזיקת רקע או להקשבה לא מחייבת או לבחינת יצירות שונות.
מה אנחנו משקיעים כל כך במערכת ומחפפים ביסודות?
מה הקשר לדאק? הבעיה היא בסטרים שנכנס לסטרימר. טפלו ברשת הביתית שלכם. סוויץ׳ אודיופילי כגון מלקו, jcat m12 gold ,ansuz sotm ואם לא אז לפחות network isolatorולצערי... עדיין... קבצים נשמעים אצלי בדר"כ משמעותית טוב יותר מטידל. על שני דאקים כבר, אגב.
מה הקשר לדאק? הבעיה היא בסטרים שנכנס לסטרימר. טפלו ברשת הביתית שלכם. סוויץ׳ אודיופילי כגון מלקו, jcat m12 gold ,ansuz sotm ואם לא אז לפחות network isolator
אצלי אין הבדל יותר בין ניגון לוקלי לסטרימינג שניהם נשמעים נדיר...
מתגובתך ניכר שלא התנסית. אז אולי במקום להיות טכנאי מחשבים זב חוטם ולא להאמין לבעל נסיון, כדאי שתתעדכן מה התפתח באודיו דיגיטלי בשנים האחרונות. תתחיל מכאן (משתתפים בו האודיופילים הכי כבדים בעולם ששמעו דבר או שניים בחייהם...)הבעיה היא קומפרסיה ולא שטויות שרשמת.
Qobuz לדעתי הוא היחיד lossless (במסגרת השרשור המדובר על hi-rez). ו-DSD64/DSD128 אני לא יודע מי מציע בסטרימינג שדורש גם רוחב פס גדול יותר, וגם תשתית חזקה יותר מצד החנות
מתגובתך ניכר שלא התנסית. אז אולי במקום להיות טכנאי מחשבים זב חוטם ולא להאמין לבעל נסיון, כדאי שתתעדכן מה התפתח באודיו דיגיטלי בשנים האחרונות. תתחיל מכאן (משתתפים בו האודיופילים הכי כבדים בעולם ששמעו דבר או שניים בחייהם...)
https://www.whatsbestforum.com/threads/network-improvements-and-their-impact-on-sound-quality.30455/
אתה צודק... באמת אין קשר לדאק. אבל גם לא הרשת הביתית לצערי, כי שניהם מגיעים מאותו מקור - מהקור של הרון. ההבדל היחיד הוא מאיפה רון מושך את הדאטה. ובקבצים זה נשמע אצלי יותר טוב. כנראה שפשוט המערכת שלי הרבה יותר טובה ושקופה משלך...מה הקשר לדאק? הבעיה היא בסטרים שנכנס לסטרימר. טפלו ברשת הביתית שלכם. סוויץ׳ אודיופילי כגון מלקו, jcat m12 gold ,ansuz sotm ואם לא אז לפחות network isolator
אצלי אין הבדל יותר בין ניגון לוקלי לסטרימינג שניהם נשמעים נדיר...
בכיף אנסה לעזוראטמוס, אבל אני זורם, רוצה לשפר את הרשת. במה היית מתחיל? איפה נכנס סוויץ'? אם כרגע יש ראוטר ומודם באותה קופסה (של הוט), אז איפה אני שם את הסוויץ'? ואם יש לי עוד סוויצ'ים בבית, הם דופקים את העבודה שלו?
בכיף אנסה לעזור
אז כפי שכתבתי קודם, לאיכות הסיגנל הנכנס לסטרימר (או לרנדרר, או לכרטיס הרשת בניגון דרך מחשב), והעובר המרה בדאק יש משמעות קריטית לא פחות מלסיגנל המגיע מטרנספורט CD המחובר לדאק דרך כניסת ה - Spdif.
ההנחה היא שהרשת הביתית היא למעשה מעין מעגל חשמלי- כלומר כל מכשיר IT שתכניס לרשת כגון: ראוטרים, סוויצ׳ים, מחשבים, נאסים, סרברים וכו׳ תכניס רעש (ג׳יטר) מספקי חשמל smp, ומלולאות אדמה למעגל החשמלי ותפגע באיכות הסיגנל. אז המטרה היא לנסות כמה שאפשר למזער את הרעש הזה.
איך עושים את זה? דרך בידוד גלווני ו/או דרך בידוד אופטי.
אצלך בסטאפ הייתי מחבר כבל רשת פשוט מאחד הפורטים של הראוטר (שאגב, חובה שיחובר לספק לינארי או לאיזה ספק חשמל של ifi) אל איזולטור רשת של jcat או pink faun או אקוסטיק ריבייב ומהצד השני של האיזולטור בכבל רשת אודיופילי לסוויץ׳ אודיופילי (לסוויץ׳ אודיופילי יש ספקי חשמל טובים יותר ומנגנון ריקלוקינג טוב בהרבה מסוויץ׳ IT מעופש - כידוע באודיו שם המשחק זה תיזמון)
אל הסוויץ׳ מחברים את הסטרימר (ואצלי למשל גם הסרבר שמופרד מהסטרימר מחובר אל הסוויץ וגם הרנדרר של הדאק [לא עובד עם usb פחות טוב לטעמי]). בנוסף, כדי לשפר עוד, ממליץ שתפריד את ה- wireless מהראוטר ע״י הוספה של ראוטר נוסף בין הסוויץ׳ האודיופילי לבין הראוטר מודם שלך. ראוטרים של ubiquiti ממש טובים.
פאקטים מהקונטרולר ב - wireless מפציצים את הראוטר וגם עושים דגרדציה לסאונד.
תתחיל מזה ותראה איזה שיפור מדהים תקבל. דווח תוצאות
נכון מאוד גם לדעתי, שאלה האם (ככה אומרים) שתוספת של מסנן רשת (כמו Acoustic Revive או סוויטצ׳ של JCat) מביאים את תוצאת הזנה למימד אחר שכן ניתן לשמוע ולא ״לסבול״…ולצערי... עדיין... קבצים נשמעים אצלי בדר"כ משמעותית טוב יותר מטידל. על שני דאקים כבר, אגב.