רונן ש
חבר משקיען
- הודעות
- 814
- מעורבות
- 270
- נקודות
- 63
הבטחתי לאפי לכתוב פה כמה מילים על פרוייקט ה-restoration הזה.
(אגב, אתם מכירים מילה עברית טובה ל-restoration? מיחדוש, שיפוץ, החזרה למצב מקורי, לא יודע...)
זה יתפרש לי על שניים או שלשה פוסטים.
רוצה לציין קודם כמה עובדות בתחום הנדסת מערכות אודיו:
בתחום תיכנון מעגלי הגברה טרנזיסטוריים התקבל שיא בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80, מבחינת טופולוגיות תיכנון מתקדמות, לינאריות ההגברה, מניעת עיוותים ("צביעה" של האות), ויחס אות לרעש. ההתקדמות מאז היא איטית מאד, שיפורי שוליים הייתי אומר. לא משהו שקשור ישירות לטיפול באות. כמובן - שלט רחוק, ממשקים דיגיטאליים, מחברים טובים יותר, רכיבים (קבלים, טרנזיסטורים) טובים ועמידים יותר, ממירי D/A משולבים, ובעיקר המון אלומיניום ממורק ומבהיק, אבל איכות ההגברה הבסיסית הנה כבר יותר מ-30 שנה קרובה לקצה הסקאלה האפשרית.
(זה אגב שונה לגמרי מהמצב בתחום הרמקולים, שם יש ב-15 שנים האחרונות התפתחות טכנולוגית גדולה ואמיתית)
חשוב לי לציין שיש הבדל עקרוני בין מצב ה"שוק" לפני 30 שנה והמצב היום, וזה כשלעצמו נושא ששווה דיון עמוק, יש לי המון מה להגיד על כך.
לפני 30 שנה היה מקום רב, ושוק גדול מאד, ל"ציוד זבל": מחרשות פטיפונים, מגברי נגריה, ורמקולי קופסת נעליים. הציוד האיכותי שהזכרתי תפס את המאיון העליון של מה שתוכנן ויוצר אז - באירופה, בארצות הברית וביפן. כל היצרנים המובילים הבינו שהם חייבים את ה-1% הזה כפלטפורמות טכנולוגיה ומיצוב, שעליהם מפסידים כסף, ואת הרווחים הגדולים עושים על ה-99% זבל.
אבל לכל ילד וילדה היתה "מערכת סטריאו" בחדר.
זה לא המצב היום.
היום יצרני אודיו דו ערוצי לא יכולים להרשות לעצמם ציוד "זבל", אין לזה שוק בכלל. תרבות המוזיקה של החברה הצרכנית בכל העולם נדדה למחוזות אחרים, ואודיו דו ערוצי הפך לנישה צרה של משוגעים לדבר - כמונו. אי לך יצרנים היום חייבים לפתח ולמכור ציוד איכותי והי-אנד בלבד, ושם הם גם אמורים להרוויח.
אז על שום מה ולמה אני מטרטר לכם בשכל בבוקר נאה זה, ושוטח את משנתי המלומדה?
כי אותה גוויה מאובקת, שקלטה עייני המזקינה ב-Ebay לפני כמה חודשים, שייכת בצורה בולטת לאותו 1% מוזהב, ובמקום גבוה למדי בתוך אותו 1%. וזה אחד התחביבים שלי, לאתר את אותן מפלצות ה-1% ולהחזיר להן עטרה ליושנה.
למה?
לא כי הן יותר טובות מציוד מתקדם של ימינו (הן אכן לא יותר טובות, אבל גם לא פחות טובות)
לא כי מקבלים את אותה איכות בעשירית עלות (אם כי זה נכון)
אלא משהו בנשמה המאובקת שלי, חובבת הארכיאולוגיה, שלא מסוגלת לעבור ליד ערימת ג'אנק שפעם היתה פרארי מדהימה, ולא להפוך אותה חזרה לפרארי.
ככה אני!
אז כותב המודעה כתב: Accuphase P-300, לא פועל, עירום ללא תחתית או מכסים, לפירוק לחלקים.
לי זה היה כמו הבד האדום מול עיני השור בזירה. זה תפש אותי.
גם אם עלות המשלוח ארצה (25 קילו ועוד 1 קילו אבק) יצאה גבוהה משמעותית מהכסף שהוא ביקש על הגוויה.
וככה הגיעה אלי לפני כמה חודשים, בתוך קרטון גדול עם הרבה קל-קר, מפלצת יפנית חבוטה מאמצע שנות ה-70 שראתה ימים טובים יותר. חבר הפורום איתי כרמון ("חומוס") ביקר אצלי במעבדה בדיוק באותו יום, והיה הראשון לשזוף אותה בעיניו.
על הפנל הקידמי, אחרי ניגוב עדין, מתנוסס השם:
Accuphase Stereo Power Amplifier P-300.
אלה התמונות המקוריות שהורדתי מ-Ebay.
המוכר מן הסתם מיומן ב-photoshop, תאמינו לי שמה שהגיע היה במצב הרבה יותר גרוע...
(אגב, אתם מכירים מילה עברית טובה ל-restoration? מיחדוש, שיפוץ, החזרה למצב מקורי, לא יודע...)
זה יתפרש לי על שניים או שלשה פוסטים.
רוצה לציין קודם כמה עובדות בתחום הנדסת מערכות אודיו:
בתחום תיכנון מעגלי הגברה טרנזיסטוריים התקבל שיא בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80, מבחינת טופולוגיות תיכנון מתקדמות, לינאריות ההגברה, מניעת עיוותים ("צביעה" של האות), ויחס אות לרעש. ההתקדמות מאז היא איטית מאד, שיפורי שוליים הייתי אומר. לא משהו שקשור ישירות לטיפול באות. כמובן - שלט רחוק, ממשקים דיגיטאליים, מחברים טובים יותר, רכיבים (קבלים, טרנזיסטורים) טובים ועמידים יותר, ממירי D/A משולבים, ובעיקר המון אלומיניום ממורק ומבהיק, אבל איכות ההגברה הבסיסית הנה כבר יותר מ-30 שנה קרובה לקצה הסקאלה האפשרית.
(זה אגב שונה לגמרי מהמצב בתחום הרמקולים, שם יש ב-15 שנים האחרונות התפתחות טכנולוגית גדולה ואמיתית)
חשוב לי לציין שיש הבדל עקרוני בין מצב ה"שוק" לפני 30 שנה והמצב היום, וזה כשלעצמו נושא ששווה דיון עמוק, יש לי המון מה להגיד על כך.
לפני 30 שנה היה מקום רב, ושוק גדול מאד, ל"ציוד זבל": מחרשות פטיפונים, מגברי נגריה, ורמקולי קופסת נעליים. הציוד האיכותי שהזכרתי תפס את המאיון העליון של מה שתוכנן ויוצר אז - באירופה, בארצות הברית וביפן. כל היצרנים המובילים הבינו שהם חייבים את ה-1% הזה כפלטפורמות טכנולוגיה ומיצוב, שעליהם מפסידים כסף, ואת הרווחים הגדולים עושים על ה-99% זבל.
אבל לכל ילד וילדה היתה "מערכת סטריאו" בחדר.
זה לא המצב היום.
היום יצרני אודיו דו ערוצי לא יכולים להרשות לעצמם ציוד "זבל", אין לזה שוק בכלל. תרבות המוזיקה של החברה הצרכנית בכל העולם נדדה למחוזות אחרים, ואודיו דו ערוצי הפך לנישה צרה של משוגעים לדבר - כמונו. אי לך יצרנים היום חייבים לפתח ולמכור ציוד איכותי והי-אנד בלבד, ושם הם גם אמורים להרוויח.
אז על שום מה ולמה אני מטרטר לכם בשכל בבוקר נאה זה, ושוטח את משנתי המלומדה?
כי אותה גוויה מאובקת, שקלטה עייני המזקינה ב-Ebay לפני כמה חודשים, שייכת בצורה בולטת לאותו 1% מוזהב, ובמקום גבוה למדי בתוך אותו 1%. וזה אחד התחביבים שלי, לאתר את אותן מפלצות ה-1% ולהחזיר להן עטרה ליושנה.
למה?
לא כי הן יותר טובות מציוד מתקדם של ימינו (הן אכן לא יותר טובות, אבל גם לא פחות טובות)
לא כי מקבלים את אותה איכות בעשירית עלות (אם כי זה נכון)
אלא משהו בנשמה המאובקת שלי, חובבת הארכיאולוגיה, שלא מסוגלת לעבור ליד ערימת ג'אנק שפעם היתה פרארי מדהימה, ולא להפוך אותה חזרה לפרארי.
ככה אני!
אז כותב המודעה כתב: Accuphase P-300, לא פועל, עירום ללא תחתית או מכסים, לפירוק לחלקים.
לי זה היה כמו הבד האדום מול עיני השור בזירה. זה תפש אותי.
גם אם עלות המשלוח ארצה (25 קילו ועוד 1 קילו אבק) יצאה גבוהה משמעותית מהכסף שהוא ביקש על הגוויה.
וככה הגיעה אלי לפני כמה חודשים, בתוך קרטון גדול עם הרבה קל-קר, מפלצת יפנית חבוטה מאמצע שנות ה-70 שראתה ימים טובים יותר. חבר הפורום איתי כרמון ("חומוס") ביקר אצלי במעבדה בדיוק באותו יום, והיה הראשון לשזוף אותה בעיניו.
על הפנל הקידמי, אחרי ניגוב עדין, מתנוסס השם:
Accuphase Stereo Power Amplifier P-300.
אלה התמונות המקוריות שהורדתי מ-Ebay.
המוכר מן הסתם מיומן ב-photoshop, תאמינו לי שמה שהגיע היה במצב הרבה יותר גרוע...