70 ק"ג של מהירות, דיוק והרבה עדינות...


איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,133
מעורבות
1,066
נקודות
113
רן.. תתחדש ותהנה.
דרך אגב.. מכיר את המותג.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
רציתי להוסיף שלמרות התוצאה הנפלאה שמקבל רן מויאל בסלון שלו , בעצם כמעט הכל הוא אנטיתזה לרוב האודיופילים ואפילו אני שאין לי בכלל גבולות למעט איך שומעים ,מופתע מהתוצאה יחסית לתנאים,
-חשמל - אין טיפול בכלל
-קדם מגבר- הוא בעצם מחשב שנמצא בתוך הטרינוב ,
-רומרורקשיין - בניגוד לתפיסה של קו קצר ונקי בלי עיבוד מניפולטיבי
-כבלים - כמו הפרצוף שלי
-אקוסטיקה - נוראית , כל קירות הגבס מווברצים, ואין אפילו טיפולונציק קטן על מזבח האסתטיקה
-גודל הרמקולים - קטן מדי לחלל שאליו שולח הצליל
- מקור - איטרנטי שנחשב מעופש בעיני רוב האנלוגיסטים
-סאבוופר- מילה גסה אצל כל אודיופיל ששומע מוזיקה , רודף אחרי מהירות הרמקול, קשה לעשות אינטגרציה , בקיצור ,חרא של פטנט לדו ערוצי .
-מרחק בין הרמקולים - רחוק מדי בעקבות מסך קולמוע ביניהם 130 אינצ
-קרבה לקיר של הרמקולים - קרוב מידי גם מטעמי אסטטיקה
ועוד הרבה דברים שקטונתי מלתאר, אבל כל זה נעלם ברגע שמנגנים ,והוכיח שאפשר גם אחרת, לא שחסכתי דעתי מרן , אבל אם התוצאה אי אפשר להתווכח וזהו , בעצמי לא מבין איך הצליח למרות המעט באגים שציינתי למעלה ,וזה קצת מערער את ההתיחסות לכל הידענים כולל עבדכם באם יש בכלל כללים למעט זוג אוזניים ,
בנוסף כל אחד מאיתנו מפתח הרגלי האזנה וצליל שלאט לאט הופכים בעיני הבעל בית לצליל האולטימטיבי ,גם אני ביניהם ,
יש הבדל ניכר בין רמקול קרמי 2 מטר גובה עמוס וופרים מבחינת היכולת להתנפל עליך כמו גל צונמי רק תגע טיפה בוולים ,היכול להחזיק סאונד פרשר גם של החדר חריגה לרוב מה שמצוי במחוזותינו ועוד ועוד ,והנה למרות כל זאת קשה לקום מהחדר של רן ומהמוזיקליות הבלתי אפשרית אצלו , העניין הוא לבוא עם ראש פתוח ,ללא אגו ולהשאיר ההרגלים בבית ,
אני כמובן מבין את האנלוגיסטים עם מגבר 3W והורן סופר יקר שזו גישה מעניינת , ולמרות זאת הנה עובדה שיש גישות אחרות שמצליחות אפילו יותר לטעמי המוטל בספק ,ומכיוון שהאתר הזה נועד לכולם אני מרשה לעצמי לכתוב זאת בתקווה שלא גורם לזלזול בהבנתי המוטלת בספק של התוצאה ,
וככה קרה בסוף שמערכת שנמצאת בכלל מחוץ לכללים הקפדניים של אודיופיליה נשמעת בין היותר טובות בארץ , מה תגידו על זה?
 

נערך לאחרונה ב:

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,133
מעורבות
1,066
נקודות
113
וככה קרה בסוף שמערכת שנמצאת בכלל מחוץ לכללים הקפדניים של אודיופיליה נשמעת בין היותר טובות בארץ , מה תגידו על זה?

כמה תובנות.
1. פרוססור דיגיטלי בעל יכולות ואפשרויות ללא סוף שמעצימות את רמת השליטה בבאס בזכות מערכת RC מתקדמת. מה שאיננו קיים בפרה אנלוגי. מה שמסביר לנו שאין טאבו בתחום.

2. סאבוופר אינו פריט רק לחובבי הז'אנר (קולנוע בייתי)
שילוב של יחידת סאב במערכת סטריאו אינה מילה גסה.

3. לראייה.. אנחנו רואים שחברות המתמחות באודיו דו ערוצי משלבות יציאת פרה לסאבוופר בפרוססורים ומגברי אינטגריטד אנלוגים.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
מה שכתבת אלדר הוא נכון, מלבד המיקום של הרמקולים.

במקרה הספציפי והחלל הנתון, ככל שהרמקולים יתקרבו לכיוון המאזין, מהמקום בו הם נמצאים היום, החדר יתערב עוד יותר בתוצאה הסופית, כך שהם נמצאים כרגע בנקודה האופטימלית.

לגופם של דברים, אני חושב שזה מתחיל ונגמר בהבנה מה נדרש לעשות כדיי לקבל תוצאה אופטימלית.

זו לא תובנה שנולדים איתה, אלא היא נלמדת מנסיון והתעמקות לימודית בתחום הזה שנקרא אודיו.

הבנה שיש דברים הרבה יותר מהותיים מחשמל, או כבלים, או פרה, או מגבר, מבלי לזלזל חלילה או להמעיט מחשיבותם.

הבנה כי ישנם דברים שישפיעו בצורה נחרצת הרבה יותר על התוצאה הסופית, כדוגמת טיפול אקוסטי ובחירה נכונה ברמקולים, אלו הם שני הדברים הכי דרמטיים בסיפור הזה.

בסופו של יום, יש רק דבר אחד ויחיד שחשוב בכל הדיונים וההתפלספויות שלנו וזה מה קורה שלוחצים על Play , פחות מעניין איך הגעת לשם וכמה עלו, או לא עלו, הכבלים שלך...

Come On England!


רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,464
מעורבות
714
נקודות
113
סאבוופר- מילה גסה אצל כל אודיופיל ששומע מוזיקה , רודף אחרי מהירות הרמקול, קשה לעשות אינטגרציה , בקיצור ,חרא של פטנט לדו ערוצי .
וואלה, לא חושב ככה..צריך לדעת לבחור סאב. זה בהחלט אפשרי, וכמעט בלתי אפשרי בלי סאב.. לא שאי אפשר להנות בלי, אבל כשרוצים את הקצוות...זה זה.
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
18406fa81058496b66d41178a4224c13.jpg
תלוי איזה רמקול יש לך ,אצלי להוסיף סאב זה בערך כמו להחליף גנטים בלמבורגיני
 

תמונות מצורפות

  • 18406fa81058496b66d41178a4224c13.jpg
    18406fa81058496b66d41178a4224c13.jpg
    KB 42.5 · צפיות: 587
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,464
מעורבות
714
נקודות
113
צפה בקובץ המצורף 55030 תלוי איזה רמקול יש לך ,אצלי להוסיף סאב זה בערך כמו להחליף גנטים בלמבורגיני
הוא שאמרתי, אצלך הסאב הוא כבר בחבילה, כי המתכננים הבינו שחייבים גם את האזור הזה לאיזון הכללי. אגב, זו התיייסות היי אנדית מצד החברה למי ששאל...
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
רן יקר - כל קודם תתחדש ותהנה כמה שיותר - הכי חשוב !
לגבי עניין מיקום רמקולים ומה שאלדר אמר ובכלל למה בכלל להשתמש בסאב בדו ערוצי.
כל חדר הוא עולם שלם שאין שני לו ויש להתייחס אליו ככזה אבל בכל זאת יש תופעות שכמעט תמיד מופיעות .ללא קשר למחיר הרמקול .

1.כל רמקול יציג דיפ (הפחת-ביטול) בבאס בחדר - כמה הוא יהיה ומה חומרתו תלוי במיקום הישיבה ובמיקום הרמקול ביחס לקיר שמאחורי (יש עוד גורמים כמובן,אבל זה אחד המרכזיים)- ככל שהרמקול רחוק מהקיר הדיפ יורד בתדר שלו - ונהפך לפחות מהותי עד כדי כך שהוא כבר לא בטווח של המוזיקה/שמיעה.- לכן מרחיקים מהקיר ולא מעט.

2.ככל שהרמקול קרוב לקיר - הביטול יהיה בתדר גבוה יותר (עדיין בתחום הבאס ) - לכן במצב כזה - מלכודות באס מאוד תעזור .

3.בכל אחד מהמקרים ובטח בשני ,סאב עשוי לעזור מאוד- למה? הרמקולים הקידמיים ממוקמים בדכ במרחק שווה מהקיר האחורי וגם מקירות הצד - מה שאומר שתגובת הבאס שלהם תהיה דיי זהה - זאת אומרת לטובה ולרעה (אותו ביטול).
ברגע שאתה מכניס סאב לשרשרת - אתה יוצר עוד כלי עזר ,שיגיב אחרת לגמרי,במיקום הנכון עבורו .אז נניח הרמקולים מציגים דיפ ב 30 הרץ - מיקום סאב קרוב לקיר סביר להניח שיציג דיפ במקום אחר לגמרי נניח 80 - ומכאן שעבודה של הסאב מלמטה נניח 10 הרץ עד - 50 הרץ ,תניב תוצאה מאוזנת יותר.

כל זה ממש לא בלחיצת כפתור והגדרות בסאב - צריך גם לסנכרן בניהם בצורה מדויקת.
 

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
532
מעורבות
361
נקודות
63
אני לא אכתוב יותר מדיי אבל כן אגיד את דעתי הקצרה... דבר ראשון ברכות לרן מויאל, הגיע הזמן שאקפוץ אליך לביקור..
מוכיח שאין דרך אחת וזה מביא אותי לנקודה של חלאס עם הקיבעון... 90% מהחבר'ה פה בפורום מקובעים, גם ותיקים וגם הצעירים.
אין חוקים באודיו רבותיי ויש אלף דרכים להוציא תוצאות לא פחות ממדהימות גם אם זה לא נשמע הגיוני. לא לכולנו יש חדרים מטופלים ולא כולנו בחרו בעומר קרני שיבוא ויתן טיפול אקוסטי. התחום בארץ הפך לפסיכולוגי נטו, כל כל הרבה שטויות מניעות את האנשים, המשחק למי יש יותר גדול, אנשים שמשחקים אותה "סלב" ולא בכבוד שלהם לבוא לשמוע מערכת של חבר אם אין לו פטיפון או עם הרכיבים לא עולים חצי מיליון ומעלה.
האמת.. קיבלתי חשק לכתוב בשפה של שניצל האגדי אז האמת שכל המושגים למיניהם שווים לתחת ורק האוזן היא הקובעת!!!
דיעות של אנשים זה נחמד, רק בעל המערכת חי איתה יומיום ואני מצדיע לרן מויאל ששבר מוסכמות למספר אנשים שחיים באותה שפה וקיבעון כבר שנים רבות.

שיהיה לכולם יום נפלא (ורד)
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
.

3.בכל אחד מהמקרים ובטח בשני ,סאב עשוי לעזור מאוד- למה? הרמקולים הקידמיים ממוקמים בדכ במרחק שווה מהקיר האחורי וגם מקירות הצד - מה שאומר שתגובת הבאס שלהם תהיה דיי זהה - זאת אומרת לטובה ולרעה (אותו ביטול).
ברגע שאתה מכניס סאב לשרשרת - אתה יוצר עוד כלי עזר ,שיגיב אחרת לגמרי,במיקום הנכון עבורו .אז נניח הרמקולים מציגים דיפ ב 30 הרץ - מיקום סאב קרוב לקיר סביר להניח שיציג דיפ במקום אחר לגמרי נניח 80 - ומכאן שעבודה של הסאב מלמטה נניח 10 הרץ עד - 50 הרץ ,תניב תוצאה מאוזנת יותר.
.

ממה שכתבת ב3, מפעילים את הרמקולים והסאב בחפיפת תדרים? או שלא הבנתי נכון.

חוץ מזה שאלת הדיוט (לא ספציפית לדן). מה זה סאב איטי? מנגן בסינקופה אחרי הקצב? שמעתי סאבים "מרוחים", מעוותים, לא הדוקים, אבל עוד לא שמעתי סאב איטי שמתחיל לנגן מאוחר ולא בקצב.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,677
מעורבות
1,168
נקודות
113
ממה שכתבת ב3, מפעילים את הרמקולים והסאב בחפיפת תדרים? או שלא הבנתי נכון.

חוץ מזה שאלת הדיוט (לא ספציפית לדן). מה זה סאב איטי? מנגן בסינקופה אחרי הקצב? שמעתי סאבים "מרוחים", מעוותים, לא הדוקים, אבל עוד לא שמעתי סאב איטי שמתחיל לנגן מאוחר ולא בקצב.

לא חייב להפעיל בחפיפה .אפשרי, אבל זה לא מה שהתכוונתי .זה תלוי בהרבה גורמים .

סאב איטי ( אין באמת דבר כזה ) - זה מונח שהתשתרש על מנת לתאר בערך את כל מה שאמרת .בד"כ הוא מושך יותר מדי תשומת לב לעצמו וגורם למערכת להישמע כשתי מערכות נפרדות במקום יחידה אחת.
המון פעמים זה גם נגרם בגלל אקוסטיקה בחדר,שכן החדר "משתתף" הרבה יותר בתדרים הנמוכים -וזה יכול להיות לטובה או לרעה כשזה לרעה - תקבל את המרוח והלא הדוק.ללא קשר ליכולות הסאב.

כשמהנדס רושם/אומר - "FAST BASS" - הכוונה היא ליכולת של הסאב להגיב לשינויים הקטנים ביותר בסיגנל ,בצורה מהירה ומדויקת שמתחקה אחר הסיגנל .
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
רציתי להוסיף שלמרות התוצאה הנפלאה שמקבל רן מויאל בסלון שלו , בעצם כמעט הכל הוא אנטיתזה לרוב האודיופילים ואפילו אני שאין לי בכלל גבולות למעט איך שומעים ,מופתע מהתוצאה יחסית לתנאים,
-חשמל - אין טיפול בכלל
-כבלים - כמו הפרצוף שלי
-אקוסטיקה - נוראית , כל קירות הגבס מווברצים, ואין אפילו טיפולונציק קטן על מזבח האסתטיקה


וככה קרה בסוף שמערכת שנמצאת בכלל מחוץ לכללים הקפדניים של אודיופיליה נשמעת בין היותר טובות בארץ , מה תגידו על זה?

אני אומר שיש פוטנציאל לשיפור (משמעותי ? שאלה טובה...) נוסף...
ארז
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
הדרך של רן לא החלה עכשיו. מדובר על שנים רבות של משחקים באודיו. מרסיברים ועד לכבלים. ובסופו של דבר, כשמשקיעים ביחד ולמידה, מגיעים לתוצאות פנומיליות כאלה.

טרם יצא לי להאזין למערכת בסידור החדש, אך מי שהיה שם הם אנשים שאני סומך על יכולת השיפוט שלהם. ואני ממש מתרגש לשמוע שרן קפץ עוד קצת למעלה. ומדוע? משום שקודם כל אני אוהב את האיש. שנית אני מעריך את הידע והאמביציה שלו ודבר שלישי ואחרון, יהיה לי עוד מקום מפלט ללכת ולשמוע מוסיקה חוץ מהבית.

אז רן היקר.

תתחדש! תודה על הפוסט המושקע. עשית רכישה מעולה ואין ספק שמדובר באחד הסאבים היותר טובים שיש היום בארץ הקודש.

אגיע שבוע הבא, בעזרת השם, לשמוע את המערכת.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
שבת, קפצתי לרן לביקור חטוף, תוך 10 שניות מבינים את העוצמה והאיכות של המערכת הנפלאה הזו, אוכלת כל סוג מוזיקה בקלות, אין שום הדהודים למרות הסאב האימתני, ומסוגלת להגיע לעוצמות גבוהות בלי שמרגישים סטרס בכלל. נראה לי דפקו בתוך הסאב איזה מידריינג דרייבר כי גם המיד אצל רן נדמה לי שהשתפר קצת טונלית ביחס לסאב הקודם. בקיצור באמת כל הכבוד, מערכת נשמעת מעולה ממש!
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תודה שי.
תמיד כיף לראות אותך.

אני חושב שזה מה שמפתיע את כל מי ששומע ומכיר היטב את המערכת וכמובן.. גם הפתיע אותי.

השינוי המשמעותי והמאוד מובחן בתדרים בהם הסאב בכלל לא מטפל (לכאורה).

השינוי המאוד ברור ומובחן במוזיקליות.
השינוי המאוד ברור ומובחן בגודל הבמה, בעומק שלה ובאימיג'ינג.

מה שמעניין זו העובדה שהמערכת ממש "מבקשת" עוד ווליום והכל נשאר נינוח, רגוע, עם המון פירוט ורגש.

חוויה שלמדתי ממנה הרבה.

רן
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
רק ציין שיש לנו קבוצה גדולה שניחנו בלב נקי, לא טוב , אומרים מיד , וככה גם שטוב כמו הפעם , הקבוצה גם לא מתביישת להראות את המערכת בחולשתה כפי שקורה הרבה, וגם לא לדברים סופר יקרים שנשמעים רע , פשוט לא עובד אצלנו העניין, ולכן רן כמוני ואחרים נעזרים בחברים ותיקים ומביני עניין בכדי להוציא המוץ מן התבן , בעצם התחביב הרבה יותר חברתי משניתן לשער, הצונמי של הקומפלינטים יוצא בדיוק מהקבוצה הזו, והוא אחרי האזנה קפדנית אחרת היינו מתלכלכים חופשי !
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,089
מעורבות
121
נקודות
63
תתחדש ותהנה וילסון daw יש לך כל הכבוד!
חבר שלי היה אז בתערוכה במינכן . והוא לא מפסיק לדבר בשבחו של הרמקול.. יפה תתחדש מהסאב ותהנה לך.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אני חושב,מזמן חשבתי, שישנן הרבה סטיגמות,דעות קדומות שאינן ברוח הזמן ולא מתאימות לעולם הטכנולוגי של היום.כמו כן ההפרדה הזו בין אנאלוג לדיגיטל מי טוב ממי זו שטות גמורה.
מה אני מעדיף ובתנאי שהתוצאה תהיה טובה,זו האמת,לפחות שלי.
ודבר אחד ברור לי..שום מערכת טובה,טובה מאוד לא נשמעת כמו הטובה או הטובה מאוד השניה.
מעניין...הפלא ופלא,שניהם נשמעות טוב.

 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,096
מעורבות
345
נקודות
83
אני חושב,מזמן חשבתי, שישנן הרבה סטיגמות,דעות קדומות שאינן ברוח הזמן ולא מתאימות לעולם הטכנולוגי של היום.כמו כן ההפרדה הזו בין אנאלוג לדיגיטל מי טוב ממי זו שטות גמורה.


מה אני מעדיף ובתנאי שהתוצאה תהיה טובה,זו האמת,לפחות שלי.
ודבר אחד ברור לי..שום מערכת טובה,טובה מאוד לא נשמעת כמו הטובה או הטובה מאוד השניה.
מעניין...הפלא ופלא,שניהם נשמעות טוב.
שלויימה אני מסכים אתך במאה אחוזים!!!
אין כמו אנאלוג:):מלאך:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור