במהלך החודשים האחרונים אני עורך בדיקות מקיפות למספר סאבווופרים של חברות שונות.
הרמקולים הקדמיים שלי,ה- Wilson Sasha DAW, ניחנים ביכולות באס מאוד מרשימות עם יכולות לגרד את התחום של 20HZ, אך השאלה הנכונה שצריכה להשאל, אינה קשורה עם התדר אליו מסוגלים הרמקולים שלי להגיע, אלא איך הם מבצעים זאת בחלל הנתון.
הבאס רספונס אצלי בחלל ובכלל התוצאה הסופית, תמיד תהיה לאין שיעור טובה יותר עם שילובו של סאבוופר, מאשר בלעדיו.
סאבוופר עם יכולות גבוהות, כמעט תמיד יטפל בתחום התחתון באופן טוב ומדויק יותר מהרמקולים הקדמיים, תוך שהוא משחרר אותם ממטלה שהוא מסוגל לבצע טוב יותר.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט.
הבעיה עם סאבוופר היא שילובו במערכת, מדובר בעניין לא טריוויאלי, תוך שהוא מציב בעיות של מהירות, דיוק, משוואה אקוסטית חדשה והבעיה הגדולה מכולן: יכולתה של המערכת ליצור את האשלייה, לפיה שלושת הרמקולים מנגנים כיחידה אחת.
במהלך התהליך הארוך שאל אותי חבר מה מטרת הבדיקה, היות ולטענתו, מביקוריו הרבים אצלי, ניתן לשמוע שה- B&W DB1D משתלב בצורה מצוינת במערכת.
הסברתי לבחור כי הסיבה לכך היא פשוטה ולמעשה דומה לכל בדיקה שאני עורך לרכיבים שונים של המערכת והיא כלל אינה קשורה לחוסר שביעות הרצון שלי ממוצר מסוים, אלא רצון להבין כיצד אותו מוצר מתמודד מול מוצרים חדשים שיצאו במהלך השנים בזמן שהמוצר נמצא ברשותי.
למעשה, כשחושבים על זה, המערכת שלי נסמכת על הסאבוופר של חברת B&W במהלך ה -8 שנים האחרונות (לא מעט זמן) כאשר בתחילה נרכש ה-DB1, לאחר בדיקה אל מול מספר חברות ולפני מספר שנים, הוחלף במחליפו ה- DB1D.
בבואי לבצע את סדרת הבדיקות האמורה, עמדו לנגד עיניי מספר עקרונות ותכתיבים עליהם התכוונתי לשמור בקפידה:
1. שמירה על עקרון היסוד, לפיו המערכת מנגנת כיחידה אחת ובשום צורה לא יהיה ניתן להבחין כי מנגנים רמקולים קדמיים ביחד עם סאבוופר.
למותר לציין כי הגעה לתוצאה כזו תלויה הרבה ביכולות הכיול של הפרוססור שנמצא ברשותי ה- Trinnov Altitude 16 ומערך ה-Bass Management המתקדם בעולם, אבל לא פחות, בתכונות וביכולות של המוצר עצמו ולכן, היה לי חשוב לבדוק כי המוצר:
2. מאוד מהיר וזאת בעיקר לאור הדינמיות
והמהירות שמפגינים הרמקולים של Wilson הנמצאים ברשותי.
3. אחוז דיסטורשן מאוד נמוך ויכולת דיוק מאוד גבוהה.
4. מינימום אינטראקציה אפשרית עם החדר.
נוכחתי לדעת שסאבוופרים שונים, בגלל צורת פיזור הבאס שלהם (למרות העבודה שמדובר בפיזור שהוא אומני, בתדרים הללו) גורמים בכל זאת לחדר להגיב אחרת.
5. שיפור משמעותי, ניכר וקל לאבחנה , בין המצב הנוכחי למצב החדש.
מוצר שיגרום למערכת לנסוק לגבהים חדשים.
אותם סעיפים גרמו למספר רב של סאבוופרים להכשל מאוד מהר, תוך הבנה כי למרות הזמן הרב שעבר בבדיקות אל מול הסאבוופר של B&W, האחרון מציג יכולות מעוררות השתאות אל מול מוצרים שעלו יותר, שקלו יותר, היו עם דרייברים גדולים יותר ועל הנייר הציגו נתונים טובים יותר.
מפאת כבודם של יבואנים שונים והעובדה הפשוטה שבחדר אחר, עם מערכת אחרת ודרישות שונות של הלקוח, התוצאות היו שונות, יהיה זה מיותר לחלוטין להתייחס לחברות שנבחנו.
אני כן ארחיב לגבי תהליך הבדיקה שהיה לעיתים ארוך, מתיש, מלווה בהרבה מדידות (Trinnov+REW), התיעצויות עם אנשים שונים ברחבי העולם, קריאה של חומר לימודי על הנושא המאוד מורכב הזה שנקרא באס וכמובן, החשוב מכל:
הקשבה ארוכה וקפדנית לקטעי סטריאו מגוונים, לרבות: מוסיקה קלאסית, ג'אז, פופ, ווקאל ומוסיקה אלקטרונית, הכל על מנת לבחון את יכולותיה של המערכת להתמודד עם סגנונות שונים, כאשר כל סגנון מביא איתו את הקושי והאתגר שלו.
במהלך הבדיקות נבחנה גם אפשרות של שילוב מספר סאבוופרים בחלל, במיקומים האפשריים בחלל (בכל זאת מדובר בסלון). בדיקה זו לימדה, כי בחלל שלי אין יתרון ל מספר סאבוופרים לעומת סאבוופר בודד.
העיקרון המנחה לפיו עדיף מספר סאב וופרים על סאב וופר בודד, על מנת לפתור טוב יותר בעיות אקוסטיות, הוא בדרך כלל נכון, אך לא תמיד נכון לכל חלל ומערכת.
בסופו של יום ולאחר אין ספור בדיקות בחרתי לרכוש סאבוופר של חברת Perlisten האמריקאית, ה - D212s.
https://www.perlistenaudio.com/products/d212s/
(יבואנים: דן נגר ורונן חלד . סינמארט. מחיר צרכן 32,500 ש"ח)
מי את Perlisten
החברה שהוקמה אך לא מזמן, היא יוזמה משותפת של מהנדסים אמריקאים ואירופאים ,שתחום האודיופוליה זורם בדמם.
לפני הקמת החברה, היו מיסדייה אחראים לתכנון והוצאה לפועל של מוצרי היי אנד רבים של חברות ידועות ומוכרות, הן בתחום הרמקולים והן בתחום ההגברה.
המטרה שעמדה לנגד עיניהם של מקימי החברה, הייתה לאגד את הנסיון והידע העצום שהם צברו במהלך עשרות שנים של פעילות ולייצר ליין של מוצרים שיהיה גם מתקדם יותר טכנולוגית ממוצרים מקבילים בשוק וגם ישמע טוב יותר בזכות אותה טכנולוגיה וחדשנות.
המוצר הנבחר מכיל 2 אלמנטים של "12 העשויים מקרבון שתוכננו from the ground up על מנת לשמור על משקל ממברנה נמוך ביותר וביחד עם סליל מאלומיניום המאפשר הולכה והתנגדות פחותה של הממברנה, מאפשרים לחברה לשלב במוצר אלמנט מהיר במיוחד.
הדרייבר האמור מאפשר תזוזה מאוד גבוהה, לינארית ובהחלט לא שגרתית של 6 ס"מ!
על מנת לאפשר תזוזה כל כך גבוהה ללא עיוות – יש צורך להשתמש בטבעות מקצרות (מאלומניום), אשר מאפשרות לשדה המגנטי להשאר קבוע, גם בזמן שהממברנה נמצאת רחוק ממקום "המנוחה" שלה.
הדרייברים עצמם עברו אופטימיזציה בתוכנות סימולציה מתקדמות בתוך ו-מחוץ לתיבה, כאשר ה- Fine Tuning מבוצע על ידי מערכת המדידה המתקדמת בעולם של חברת קליפל.
שיטת פעולה- Push Pull
למרות שהסאבוופר כולל שני דרייברים , הם אינם עובדים כאקטיבי-פאסיבי, או כ PUSH–PUSH כמו סאב וופרים אליהם נחשפנו בעבר .
התיבה מורכבת משתי קופסאות אטומות, כאשר דרייבר אחד מחובר בפאזה הפוכה מהשני.
כלפי החדר – שני הדרייברים הם באותה פוזציה מבחינת קוטביות, בדומה לשיטת Push-Push, אך כלפי הקופסא – הקוטביות של דרייבר אחד הפוכה מהשניה- זאת על מנת לבטל דיסטורשיין– בממוצע של 12DB בהשוואה לטכנולוגיות אחרות.
טכנולוגיה זו מפחיתה דיסטורשיין באופן מהותי ומאפשרת לקבל הספק גבוה מדרייבר יחסית לא גדול.
הגברה
היחידה מכילה מגבר מאוד מתוחכם בעוצמה של 3000 וואט, המנוהל על ידי יחידת CPU מרכזית.
המגבר מנטר אין סוף פרמטרים כגון זרם החשמל הנכנס, טמפרטורת הסליל של הדרייברים ודברים נוספים, שעד כה לא היו נהוגים בעולם הסאב וופרים.
על מנת לעמוד במטרת החברה ולייצר את הסאב וופר עם רמת הדיסטורשן הנמוכה בעולם, מתבצע ניטור של מעל 1000 פעמים בשניה, אשר אפילו מודד את זרם החשמל הנכנס וככל שהוא אינו מספק, המגבר יתאם את התגובה של הדרייבר בהתאם, כל זאת על מנת לשמור על HIGH FIDELITY .
כל זאת טוב ומרשים אבל אחרי כל המאמבו ג'אמבו הזה ואין ספור בדיקות, מדידות וכיולים צריך ללחוץ על Play, כי בסופו של יום, עם כל הכבוד לטכנולוגיה ולמדידות, הדברים חייבים לבוא לידי ביטוי בהאזנה היום יומית.
עוד לפני האזנה ורק מהתבוננות במוצר ניתן להבחין כי מדובר במוצר לא שגרתי, עם מימדים לא שגרתיים, משקל לא שגרתי, ואיכות בנייה יוצאת דופן ,החורגת ממה שאנחנו מכירים, גם שאתה בעלים של ווילסונים...
ברגע שלוחצים על Play
מתגלה תמונה סונית שונה בתכלית השינוי מהמערכת אותה אני מכיר כל כך טוב.
השינוי הוא כל כך גדול ולא שגרתי שמצאתי את עצמי מאזין למערכת כ- 5 שעות ברציפות, עובר על כל מה שאני מכיר ולא מכיר ומנסה לעכל את השינוי הגדול שחל.
מהתו הראשון עושה רושם כאילו מדובר בשלושה רמקולים עצומים בגודל, כאשר הסאונד מגיע עד לתקרה וביחד הם יוצרים קיר עצום של סאונד ברוחב, בגובה ובעומק.
המערכת שעבדה גם קודם כיחידה אחת, עושה זאת עכשיו בדיוק רב יותר, במהירות גבוהה יותר ובאופן בו לא ניתן כלל להבחין מאין מגיע התחום התחתון.
האשליה של יחידה אחת הומוגנית וגדולה היא כל כך גדולה שמצאתי את עצמי קם שוב ושוב ושוב מהספה, על מנת להבין אם הסאב וופר בכלל עובד, למרות שהיה לי ברור שהמוצר עובד מהתבוננות במערכת ההפעלה של ה-Trinnov.
המוצר הזה לקח את המערכת למקום אחר לחלוטין, לא מדובר בעוד "שידרוג", או איזה שינוי טונאלי, אלא במשהו מאוד דרמטי.
הפרטים שנגלים כעת בתחום התחתון הם בלתי נתפסים, שירים שאתה מכיר כל כך טוב ושמעת כל כך הרבה פעמים על המערכת שלך וגם על מערכות אחרות, מקבלים משמעות חדשה.
העניין הוא, שהשינוי לא מתחיל ונגמר ב- באס, רחוק מכך, המערכת למעשה קיבלה חיים חדשים לחלוטין, תוך שהיא מפגינה מהירות גבוהה מאוד, מוזיקליות, שקיפות, רזולוציה מעוררת השתאות, מיד גדול, מלא ומלטף, כאילו הווילסונים קיבלו חיים חדשים ושונים.
למערכת יש יכולת מאוד מרשימה לנגן קטן ואינטימי ובשבריר שנייה לשנות את עורה ולנגן גדול, דרמטי ועם המון רגש.
היכולת שלה לקחת אותך ל Venues שונים ומשונים תוך דקות ספורות, היא בהחלט לא שגרתית.
וורסטילית מדהימה.
גם בווליום גבוה המערכת שומרת על נינוחות, פירוט, במה מוגדרת, עם אימיג'ינג חזק וברור, תוך שהיא מצליחה להעביר חוויה מאוד ריאליסטית ולסחוף אותך ולו לכמה רגעים לעולם אחר.
לפעמים אתה נתקל בסאונד מאוד מיוחד ושונה שגורם לך להצטמרר, לרצות לשמוע עוד ועוד וללכת לישון מוצף במחשבות עם חיוך רחב, זה הופך את זה למיוחד שבעתיים, כאשר מדובר במערכת שלך...
רן
הרמקולים הקדמיים שלי,ה- Wilson Sasha DAW, ניחנים ביכולות באס מאוד מרשימות עם יכולות לגרד את התחום של 20HZ, אך השאלה הנכונה שצריכה להשאל, אינה קשורה עם התדר אליו מסוגלים הרמקולים שלי להגיע, אלא איך הם מבצעים זאת בחלל הנתון.
הבאס רספונס אצלי בחלל ובכלל התוצאה הסופית, תמיד תהיה לאין שיעור טובה יותר עם שילובו של סאבוופר, מאשר בלעדיו.
סאבוופר עם יכולות גבוהות, כמעט תמיד יטפל בתחום התחתון באופן טוב ומדויק יותר מהרמקולים הקדמיים, תוך שהוא משחרר אותם ממטלה שהוא מסוגל לבצע טוב יותר.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט.
הבעיה עם סאבוופר היא שילובו במערכת, מדובר בעניין לא טריוויאלי, תוך שהוא מציב בעיות של מהירות, דיוק, משוואה אקוסטית חדשה והבעיה הגדולה מכולן: יכולתה של המערכת ליצור את האשלייה, לפיה שלושת הרמקולים מנגנים כיחידה אחת.
במהלך התהליך הארוך שאל אותי חבר מה מטרת הבדיקה, היות ולטענתו, מביקוריו הרבים אצלי, ניתן לשמוע שה- B&W DB1D משתלב בצורה מצוינת במערכת.
הסברתי לבחור כי הסיבה לכך היא פשוטה ולמעשה דומה לכל בדיקה שאני עורך לרכיבים שונים של המערכת והיא כלל אינה קשורה לחוסר שביעות הרצון שלי ממוצר מסוים, אלא רצון להבין כיצד אותו מוצר מתמודד מול מוצרים חדשים שיצאו במהלך השנים בזמן שהמוצר נמצא ברשותי.
למעשה, כשחושבים על זה, המערכת שלי נסמכת על הסאבוופר של חברת B&W במהלך ה -8 שנים האחרונות (לא מעט זמן) כאשר בתחילה נרכש ה-DB1, לאחר בדיקה אל מול מספר חברות ולפני מספר שנים, הוחלף במחליפו ה- DB1D.
בבואי לבצע את סדרת הבדיקות האמורה, עמדו לנגד עיניי מספר עקרונות ותכתיבים עליהם התכוונתי לשמור בקפידה:
1. שמירה על עקרון היסוד, לפיו המערכת מנגנת כיחידה אחת ובשום צורה לא יהיה ניתן להבחין כי מנגנים רמקולים קדמיים ביחד עם סאבוופר.
למותר לציין כי הגעה לתוצאה כזו תלויה הרבה ביכולות הכיול של הפרוססור שנמצא ברשותי ה- Trinnov Altitude 16 ומערך ה-Bass Management המתקדם בעולם, אבל לא פחות, בתכונות וביכולות של המוצר עצמו ולכן, היה לי חשוב לבדוק כי המוצר:
2. מאוד מהיר וזאת בעיקר לאור הדינמיות
והמהירות שמפגינים הרמקולים של Wilson הנמצאים ברשותי.
3. אחוז דיסטורשן מאוד נמוך ויכולת דיוק מאוד גבוהה.
4. מינימום אינטראקציה אפשרית עם החדר.
נוכחתי לדעת שסאבוופרים שונים, בגלל צורת פיזור הבאס שלהם (למרות העבודה שמדובר בפיזור שהוא אומני, בתדרים הללו) גורמים בכל זאת לחדר להגיב אחרת.
5. שיפור משמעותי, ניכר וקל לאבחנה , בין המצב הנוכחי למצב החדש.
מוצר שיגרום למערכת לנסוק לגבהים חדשים.
אותם סעיפים גרמו למספר רב של סאבוופרים להכשל מאוד מהר, תוך הבנה כי למרות הזמן הרב שעבר בבדיקות אל מול הסאבוופר של B&W, האחרון מציג יכולות מעוררות השתאות אל מול מוצרים שעלו יותר, שקלו יותר, היו עם דרייברים גדולים יותר ועל הנייר הציגו נתונים טובים יותר.
מפאת כבודם של יבואנים שונים והעובדה הפשוטה שבחדר אחר, עם מערכת אחרת ודרישות שונות של הלקוח, התוצאות היו שונות, יהיה זה מיותר לחלוטין להתייחס לחברות שנבחנו.
אני כן ארחיב לגבי תהליך הבדיקה שהיה לעיתים ארוך, מתיש, מלווה בהרבה מדידות (Trinnov+REW), התיעצויות עם אנשים שונים ברחבי העולם, קריאה של חומר לימודי על הנושא המאוד מורכב הזה שנקרא באס וכמובן, החשוב מכל:
הקשבה ארוכה וקפדנית לקטעי סטריאו מגוונים, לרבות: מוסיקה קלאסית, ג'אז, פופ, ווקאל ומוסיקה אלקטרונית, הכל על מנת לבחון את יכולותיה של המערכת להתמודד עם סגנונות שונים, כאשר כל סגנון מביא איתו את הקושי והאתגר שלו.
במהלך הבדיקות נבחנה גם אפשרות של שילוב מספר סאבוופרים בחלל, במיקומים האפשריים בחלל (בכל זאת מדובר בסלון). בדיקה זו לימדה, כי בחלל שלי אין יתרון ל מספר סאבוופרים לעומת סאבוופר בודד.
העיקרון המנחה לפיו עדיף מספר סאב וופרים על סאב וופר בודד, על מנת לפתור טוב יותר בעיות אקוסטיות, הוא בדרך כלל נכון, אך לא תמיד נכון לכל חלל ומערכת.
בסופו של יום ולאחר אין ספור בדיקות בחרתי לרכוש סאבוופר של חברת Perlisten האמריקאית, ה - D212s.
https://www.perlistenaudio.com/products/d212s/
(יבואנים: דן נגר ורונן חלד . סינמארט. מחיר צרכן 32,500 ש"ח)
מי את Perlisten
החברה שהוקמה אך לא מזמן, היא יוזמה משותפת של מהנדסים אמריקאים ואירופאים ,שתחום האודיופוליה זורם בדמם.
לפני הקמת החברה, היו מיסדייה אחראים לתכנון והוצאה לפועל של מוצרי היי אנד רבים של חברות ידועות ומוכרות, הן בתחום הרמקולים והן בתחום ההגברה.
המטרה שעמדה לנגד עיניהם של מקימי החברה, הייתה לאגד את הנסיון והידע העצום שהם צברו במהלך עשרות שנים של פעילות ולייצר ליין של מוצרים שיהיה גם מתקדם יותר טכנולוגית ממוצרים מקבילים בשוק וגם ישמע טוב יותר בזכות אותה טכנולוגיה וחדשנות.
המוצר הנבחר מכיל 2 אלמנטים של "12 העשויים מקרבון שתוכננו from the ground up על מנת לשמור על משקל ממברנה נמוך ביותר וביחד עם סליל מאלומיניום המאפשר הולכה והתנגדות פחותה של הממברנה, מאפשרים לחברה לשלב במוצר אלמנט מהיר במיוחד.
הדרייבר האמור מאפשר תזוזה מאוד גבוהה, לינארית ובהחלט לא שגרתית של 6 ס"מ!
על מנת לאפשר תזוזה כל כך גבוהה ללא עיוות – יש צורך להשתמש בטבעות מקצרות (מאלומניום), אשר מאפשרות לשדה המגנטי להשאר קבוע, גם בזמן שהממברנה נמצאת רחוק ממקום "המנוחה" שלה.
הדרייברים עצמם עברו אופטימיזציה בתוכנות סימולציה מתקדמות בתוך ו-מחוץ לתיבה, כאשר ה- Fine Tuning מבוצע על ידי מערכת המדידה המתקדמת בעולם של חברת קליפל.
שיטת פעולה- Push Pull
למרות שהסאבוופר כולל שני דרייברים , הם אינם עובדים כאקטיבי-פאסיבי, או כ PUSH–PUSH כמו סאב וופרים אליהם נחשפנו בעבר .
התיבה מורכבת משתי קופסאות אטומות, כאשר דרייבר אחד מחובר בפאזה הפוכה מהשני.
כלפי החדר – שני הדרייברים הם באותה פוזציה מבחינת קוטביות, בדומה לשיטת Push-Push, אך כלפי הקופסא – הקוטביות של דרייבר אחד הפוכה מהשניה- זאת על מנת לבטל דיסטורשיין– בממוצע של 12DB בהשוואה לטכנולוגיות אחרות.
טכנולוגיה זו מפחיתה דיסטורשיין באופן מהותי ומאפשרת לקבל הספק גבוה מדרייבר יחסית לא גדול.
הגברה
היחידה מכילה מגבר מאוד מתוחכם בעוצמה של 3000 וואט, המנוהל על ידי יחידת CPU מרכזית.
המגבר מנטר אין סוף פרמטרים כגון זרם החשמל הנכנס, טמפרטורת הסליל של הדרייברים ודברים נוספים, שעד כה לא היו נהוגים בעולם הסאב וופרים.
על מנת לעמוד במטרת החברה ולייצר את הסאב וופר עם רמת הדיסטורשן הנמוכה בעולם, מתבצע ניטור של מעל 1000 פעמים בשניה, אשר אפילו מודד את זרם החשמל הנכנס וככל שהוא אינו מספק, המגבר יתאם את התגובה של הדרייבר בהתאם, כל זאת על מנת לשמור על HIGH FIDELITY .
כל זאת טוב ומרשים אבל אחרי כל המאמבו ג'אמבו הזה ואין ספור בדיקות, מדידות וכיולים צריך ללחוץ על Play, כי בסופו של יום, עם כל הכבוד לטכנולוגיה ולמדידות, הדברים חייבים לבוא לידי ביטוי בהאזנה היום יומית.
עוד לפני האזנה ורק מהתבוננות במוצר ניתן להבחין כי מדובר במוצר לא שגרתי, עם מימדים לא שגרתיים, משקל לא שגרתי, ואיכות בנייה יוצאת דופן ,החורגת ממה שאנחנו מכירים, גם שאתה בעלים של ווילסונים...
ברגע שלוחצים על Play
מתגלה תמונה סונית שונה בתכלית השינוי מהמערכת אותה אני מכיר כל כך טוב.
השינוי הוא כל כך גדול ולא שגרתי שמצאתי את עצמי מאזין למערכת כ- 5 שעות ברציפות, עובר על כל מה שאני מכיר ולא מכיר ומנסה לעכל את השינוי הגדול שחל.
מהתו הראשון עושה רושם כאילו מדובר בשלושה רמקולים עצומים בגודל, כאשר הסאונד מגיע עד לתקרה וביחד הם יוצרים קיר עצום של סאונד ברוחב, בגובה ובעומק.
המערכת שעבדה גם קודם כיחידה אחת, עושה זאת עכשיו בדיוק רב יותר, במהירות גבוהה יותר ובאופן בו לא ניתן כלל להבחין מאין מגיע התחום התחתון.
האשליה של יחידה אחת הומוגנית וגדולה היא כל כך גדולה שמצאתי את עצמי קם שוב ושוב ושוב מהספה, על מנת להבין אם הסאב וופר בכלל עובד, למרות שהיה לי ברור שהמוצר עובד מהתבוננות במערכת ההפעלה של ה-Trinnov.
המוצר הזה לקח את המערכת למקום אחר לחלוטין, לא מדובר בעוד "שידרוג", או איזה שינוי טונאלי, אלא במשהו מאוד דרמטי.
הפרטים שנגלים כעת בתחום התחתון הם בלתי נתפסים, שירים שאתה מכיר כל כך טוב ושמעת כל כך הרבה פעמים על המערכת שלך וגם על מערכות אחרות, מקבלים משמעות חדשה.
העניין הוא, שהשינוי לא מתחיל ונגמר ב- באס, רחוק מכך, המערכת למעשה קיבלה חיים חדשים לחלוטין, תוך שהיא מפגינה מהירות גבוהה מאוד, מוזיקליות, שקיפות, רזולוציה מעוררת השתאות, מיד גדול, מלא ומלטף, כאילו הווילסונים קיבלו חיים חדשים ושונים.
למערכת יש יכולת מאוד מרשימה לנגן קטן ואינטימי ובשבריר שנייה לשנות את עורה ולנגן גדול, דרמטי ועם המון רגש.
היכולת שלה לקחת אותך ל Venues שונים ומשונים תוך דקות ספורות, היא בהחלט לא שגרתית.
וורסטילית מדהימה.
גם בווליום גבוה המערכת שומרת על נינוחות, פירוט, במה מוגדרת, עם אימיג'ינג חזק וברור, תוך שהיא מצליחה להעביר חוויה מאוד ריאליסטית ולסחוף אותך ולו לכמה רגעים לעולם אחר.
לפעמים אתה נתקל בסאונד מאוד מיוחד ושונה שגורם לך להצטמרר, לרצות לשמוע עוד ועוד וללכת לישון מוצף במחשבות עם חיוך רחב, זה הופך את זה למיוחד שבעתיים, כאשר מדובר במערכת שלך...
רן