70 ק"ג של מהירות, דיוק והרבה עדינות...


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
במהלך החודשים האחרונים אני עורך בדיקות מקיפות למספר סאבווופרים של חברות שונות.

הרמקולים הקדמיים שלי,ה- Wilson Sasha DAW, ניחנים ביכולות באס מאוד מרשימות עם יכולות לגרד את התחום של 20HZ, אך השאלה הנכונה שצריכה להשאל, אינה קשורה עם התדר אליו מסוגלים הרמקולים שלי להגיע, אלא איך הם מבצעים זאת בחלל הנתון.

הבאס רספונס אצלי בחלל ובכלל התוצאה הסופית, תמיד תהיה לאין שיעור טובה יותר עם שילובו של סאבוופר, מאשר בלעדיו.

סאבוופר עם יכולות גבוהות, כמעט תמיד יטפל בתחום התחתון באופן טוב ומדויק יותר מהרמקולים הקדמיים, תוך שהוא משחרר אותם ממטלה שהוא מסוגל לבצע טוב יותר.

הלוואי וזה היה כל כך פשוט.

הבעיה עם סאבוופר היא שילובו במערכת, מדובר בעניין לא טריוויאלי, תוך שהוא מציב בעיות של מהירות, דיוק, משוואה אקוסטית חדשה והבעיה הגדולה מכולן: יכולתה של המערכת ליצור את האשלייה, לפיה שלושת הרמקולים מנגנים כיחידה אחת.

במהלך התהליך הארוך שאל אותי חבר מה מטרת הבדיקה, היות ולטענתו, מביקוריו הרבים אצלי, ניתן לשמוע שה- B&W DB1D משתלב בצורה מצוינת במערכת.

הסברתי לבחור כי הסיבה לכך היא פשוטה ולמעשה דומה לכל בדיקה שאני עורך לרכיבים שונים של המערכת והיא כלל אינה קשורה לחוסר שביעות הרצון שלי ממוצר מסוים, אלא רצון להבין כיצד אותו מוצר מתמודד מול מוצרים חדשים שיצאו במהלך השנים בזמן שהמוצר נמצא ברשותי.

למעשה, כשחושבים על זה, המערכת שלי נסמכת על הסאבוופר של חברת B&W במהלך ה -8 שנים האחרונות (לא מעט זמן) כאשר בתחילה נרכש ה-DB1, לאחר בדיקה אל מול מספר חברות ולפני מספר שנים, הוחלף במחליפו ה- DB1D.

בבואי לבצע את סדרת הבדיקות האמורה, עמדו לנגד עיניי מספר עקרונות ותכתיבים עליהם התכוונתי לשמור בקפידה:

1. שמירה על עקרון היסוד, לפיו המערכת מנגנת כיחידה אחת ובשום צורה לא יהיה ניתן להבחין כי מנגנים רמקולים קדמיים ביחד עם סאבוופר.

למותר לציין כי הגעה לתוצאה כזו תלויה הרבה ביכולות הכיול של הפרוססור שנמצא ברשותי ה- Trinnov Altitude 16 ומערך ה-Bass Management המתקדם בעולם, אבל לא פחות, בתכונות וביכולות של המוצר עצמו ולכן, היה לי חשוב לבדוק כי המוצר:

2. מאוד מהיר וזאת בעיקר לאור הדינמיות

והמהירות שמפגינים הרמקולים של Wilson הנמצאים ברשותי.

3. אחוז דיסטורשן מאוד נמוך ויכולת דיוק מאוד גבוהה.

4. מינימום אינטראקציה אפשרית עם החדר.

נוכחתי לדעת שסאבוופרים שונים, בגלל צורת פיזור הבאס שלהם (למרות העבודה שמדובר בפיזור שהוא אומני, בתדרים הללו) גורמים בכל זאת לחדר להגיב אחרת.

5. שיפור משמעותי, ניכר וקל לאבחנה , בין המצב הנוכחי למצב החדש.

מוצר שיגרום למערכת לנסוק לגבהים חדשים.

אותם סעיפים גרמו למספר רב של סאבוופרים להכשל מאוד מהר, תוך הבנה כי למרות הזמן הרב שעבר בבדיקות אל מול הסאבוופר של B&W, האחרון מציג יכולות מעוררות השתאות אל מול מוצרים שעלו יותר, שקלו יותר, היו עם דרייברים גדולים יותר ועל הנייר הציגו נתונים טובים יותר.

מפאת כבודם של יבואנים שונים והעובדה הפשוטה שבחדר אחר, עם מערכת אחרת ודרישות שונות של הלקוח, התוצאות היו שונות, יהיה זה מיותר לחלוטין להתייחס לחברות שנבחנו.

אני כן ארחיב לגבי תהליך הבדיקה שהיה לעיתים ארוך, מתיש, מלווה בהרבה מדידות (Trinnov+REW), התיעצויות עם אנשים שונים ברחבי העולם, קריאה של חומר לימודי על הנושא המאוד מורכב הזה שנקרא באס וכמובן, החשוב מכל:

הקשבה ארוכה וקפדנית לקטעי סטריאו מגוונים, לרבות: מוסיקה קלאסית, ג'אז, פופ, ווקאל ומוסיקה אלקטרונית, הכל על מנת לבחון את יכולותיה של המערכת להתמודד עם סגנונות שונים, כאשר כל סגנון מביא איתו את הקושי והאתגר שלו.

במהלך הבדיקות נבחנה גם אפשרות של שילוב מספר סאבוופרים בחלל, במיקומים האפשריים בחלל (בכל זאת מדובר בסלון). בדיקה זו לימדה, כי בחלל שלי אין יתרון ל מספר סאבוופרים לעומת סאבוופר בודד.

העיקרון המנחה לפיו עדיף מספר סאב וופרים על סאב וופר בודד, על מנת לפתור טוב יותר בעיות אקוסטיות, הוא בדרך כלל נכון, אך לא תמיד נכון לכל חלל ומערכת.

בסופו של יום ולאחר אין ספור בדיקות בחרתי לרכוש סאבוופר של חברת Perlisten האמריקאית, ה - D212s.

https://www.perlistenaudio.com/products/d212s/

(יבואנים: דן נגר ורונן חלד . סינמארט. מחיר צרכן 32,500 ש"ח)

IMG-20210711-WA0006.jpg

מי את Perlisten

החברה שהוקמה אך לא מזמן, היא יוזמה משותפת של מהנדסים אמריקאים ואירופאים ,שתחום האודיופוליה זורם בדמם.

לפני הקמת החברה, היו מיסדייה אחראים לתכנון והוצאה לפועל של מוצרי היי אנד רבים של חברות ידועות ומוכרות, הן בתחום הרמקולים והן בתחום ההגברה.

המטרה שעמדה לנגד עיניהם של מקימי החברה, הייתה לאגד את הנסיון והידע העצום שהם צברו במהלך עשרות שנים של פעילות ולייצר ליין של מוצרים שיהיה גם מתקדם יותר טכנולוגית ממוצרים מקבילים בשוק וגם ישמע טוב יותר בזכות אותה טכנולוגיה וחדשנות.

המוצר הנבחר מכיל 2 אלמנטים של "12 העשויים מקרבון שתוכננו from the ground up על מנת לשמור על משקל ממברנה נמוך ביותר וביחד עם סליל מאלומיניום המאפשר הולכה והתנגדות פחותה של הממברנה, מאפשרים לחברה לשלב במוצר אלמנט מהיר במיוחד.

הדרייבר האמור מאפשר תזוזה מאוד גבוהה, לינארית ובהחלט לא שגרתית של 6 ס"מ!

על מנת לאפשר תזוזה כל כך גבוהה ללא עיוות – יש צורך להשתמש בטבעות מקצרות (מאלומניום), אשר מאפשרות לשדה המגנטי להשאר קבוע, גם בזמן שהממברנה נמצאת רחוק ממקום "המנוחה" שלה.

הדרייברים עצמם עברו אופטימיזציה בתוכנות סימולציה מתקדמות בתוך ו-מחוץ לתיבה, כאשר ה- Fine Tuning מבוצע על ידי מערכת המדידה המתקדמת בעולם של חברת קליפל.

שיטת פעולה- Push Pull

למרות שהסאבוופר כולל שני דרייברים , הם אינם עובדים כאקטיבי-פאסיבי, או כ PUSH–PUSH כמו סאב וופרים אליהם נחשפנו בעבר .

התיבה מורכבת משתי קופסאות אטומות, כאשר דרייבר אחד מחובר בפאזה הפוכה מהשני.

כלפי החדר – שני הדרייברים הם באותה פוזציה מבחינת קוטביות, בדומה לשיטת Push-Push, אך כלפי הקופסא – הקוטביות של דרייבר אחד הפוכה מהשניה- זאת על מנת לבטל דיסטורשיין– בממוצע של 12DB בהשוואה לטכנולוגיות אחרות.

טכנולוגיה זו מפחיתה דיסטורשיין באופן מהותי ומאפשרת לקבל הספק גבוה מדרייבר יחסית לא גדול.

20210710_215115.jpg


הגברה


היחידה מכילה מגבר מאוד מתוחכם בעוצמה של 3000 וואט, המנוהל על ידי יחידת CPU מרכזית.

המגבר מנטר אין סוף פרמטרים כגון זרם החשמל הנכנס, טמפרטורת הסליל של הדרייברים ודברים נוספים, שעד כה לא היו נהוגים בעולם הסאב וופרים.
על מנת לעמוד במטרת החברה ולייצר את הסאב וופר עם רמת הדיסטורשן הנמוכה בעולם, מתבצע ניטור של מעל 1000 פעמים בשניה, אשר אפילו מודד את זרם החשמל הנכנס וככל שהוא אינו מספק, המגבר יתאם את התגובה של הדרייבר בהתאם, כל זאת על מנת לשמור על HIGH FIDELITY .

כל זאת טוב ומרשים אבל אחרי כל המאמבו ג'אמבו הזה ואין ספור בדיקות, מדידות וכיולים צריך ללחוץ על Play, כי בסופו של יום, עם כל הכבוד לטכנולוגיה ולמדידות, הדברים חייבים לבוא לידי ביטוי בהאזנה היום יומית.

עוד לפני האזנה ורק מהתבוננות במוצר ניתן להבחין כי מדובר במוצר לא שגרתי, עם מימדים לא שגרתיים, משקל לא שגרתי, ואיכות בנייה יוצאת דופן ,החורגת ממה שאנחנו מכירים, גם שאתה בעלים של ווילסונים...

20210710_214452.jpg



ברגע שלוחצים על Play


מתגלה תמונה סונית שונה בתכלית השינוי מהמערכת אותה אני מכיר כל כך טוב.

השינוי הוא כל כך גדול ולא שגרתי שמצאתי את עצמי מאזין למערכת כ- 5 שעות ברציפות, עובר על כל מה שאני מכיר ולא מכיר ומנסה לעכל את השינוי הגדול שחל.

מהתו הראשון עושה רושם כאילו מדובר בשלושה רמקולים עצומים בגודל, כאשר הסאונד מגיע עד לתקרה וביחד הם יוצרים קיר עצום של סאונד ברוחב, בגובה ובעומק.

המערכת שעבדה גם קודם כיחידה אחת, עושה זאת עכשיו בדיוק רב יותר, במהירות גבוהה יותר ובאופן בו לא ניתן כלל להבחין מאין מגיע התחום התחתון.

האשליה של יחידה אחת הומוגנית וגדולה היא כל כך גדולה שמצאתי את עצמי קם שוב ושוב ושוב מהספה, על מנת להבין אם הסאב וופר בכלל עובד, למרות שהיה לי ברור שהמוצר עובד מהתבוננות במערכת ההפעלה של ה-Trinnov.

המוצר הזה לקח את המערכת למקום אחר לחלוטין, לא מדובר בעוד "שידרוג", או איזה שינוי טונאלי, אלא במשהו מאוד דרמטי.

הפרטים שנגלים כעת בתחום התחתון הם בלתי נתפסים, שירים שאתה מכיר כל כך טוב ושמעת כל כך הרבה פעמים על המערכת שלך וגם על מערכות אחרות, מקבלים משמעות חדשה.

העניין הוא, שהשינוי לא מתחיל ונגמר ב- באס, רחוק מכך, המערכת למעשה קיבלה חיים חדשים לחלוטין, תוך שהיא מפגינה מהירות גבוהה מאוד, מוזיקליות, שקיפות, רזולוציה מעוררת השתאות, מיד גדול, מלא ומלטף, כאילו הווילסונים קיבלו חיים חדשים ושונים.

למערכת יש יכולת מאוד מרשימה לנגן קטן ואינטימי ובשבריר שנייה לשנות את עורה ולנגן גדול, דרמטי ועם המון רגש.
היכולת שלה לקחת אותך ל Venues שונים ומשונים תוך דקות ספורות, היא בהחלט לא שגרתית.

וורסטילית מדהימה.

גם בווליום גבוה המערכת שומרת על נינוחות, פירוט, במה מוגדרת, עם אימיג'ינג חזק וברור, תוך שהיא מצליחה להעביר חוויה מאוד ריאליסטית ולסחוף אותך ולו לכמה רגעים לעולם אחר.


לפעמים אתה נתקל בסאונד מאוד מיוחד ושונה שגורם לך להצטמרר, לרצות לשמוע עוד ועוד וללכת לישון מוצף במחשבות עם חיוך רחב, זה הופך את זה למיוחד שבעתיים, כאשר מדובר במערכת שלך...

רן
 

תמונות מצורפות

  • 20210710_214452.jpg
    20210710_214452.jpg
    KB 56 · צפיות: 1,069
  • 20210710_215115.jpg
    20210710_215115.jpg
    KB 98 · צפיות: 1,095
  • IMG-20210711-WA0006.jpg
    IMG-20210711-WA0006.jpg
    KB 49.4 · צפיות: 1,074

yarino

אוהב את התחום
הודעות
354
מעורבות
103
נקודות
43
תתחדש אחי, אכן סאב ברמה גבוהה שנשמע פנטסטי,מהיר והדוק שממש נותן הרגשה של רמקול נוסף.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,707
מעורבות
217
נקודות
63
לנסות מוצרים כאלה ייחודיים ויקרים מאד
אני מעריך שזה לא עניין של מה בכך.
וגם הלוגיסטיקה לא פשוטה.
הסאב הזה קל ממני בתשע קילו...
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,117
מעורבות
3,121
נקודות
113
ראשית, שאפו על הכתיבה הקולחת, היצרן יכול למסגר את הסקירה שלך ולתלות על הקיר.
שנית, כמי ששמע את המערכת אצלך לפני ואחרי החלפת הסאב, אי אפשר שלא ליפול מהדרמה שנוצרה עקב ההחלפה בין הרכיבים, קשה לתאר זאת במילים. אם אנסה בכל זאת, ה DAW אצלך קיבלו גודל של מינימום ALEXX אם לא למעלה מזה - קיר מוזיקה עם גודל ובמה בלתי נגמרים.

מספר שינויים שמיד שמים לב אליהם בעקבות החלפת הסאב:
א. הפירוט והמהירות הבלתי נתפסים בתחום התחתון
ב. תחום המיד והיי לאחר החלפת הסאב קיבלו שדרוג משמעותי.
ג. אין הדהודים או "ring" בעת האזנה.

ברכות על הרכישה, בעיני מופת לשילוב מוצלח לסאב במערכת סטריאו.
 

נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
רוצה להתייחס לשני דברים:
רן מויאל והמערכת של רן מויאל.
על רן (גילוי נאות חבר טוב) אפשר ללמוד מהסקירה המאלפת שלפנינו. בנאדם רציני, מתעמק, מבין את התחום לבוריו, מוכן להשקיע גם זמן וגם כסף ככל שיידרש להגיע למטרתו כפי שהוא רואה אותה, אבל גם פתוח מאוד לשמוע וללמוד מנסיון של אחרים. רן בנה לעצמו מן ״קבוצת ביקורת״ של חברים שנותנים לו פידבק ואפילו מומחים מחו״ל שהוא מתכתב איתם ארוכות בעניינים טכניים.
סיכומו של עניין, רן משלב בצורה הכי טובה שאני ראיתי, את ה״מדע״ ואת ה״חוויה״. לא חושב שיש עוד מישהו בארץ שהשקיע במדידות כל כך הרבה פעמים כמו רן, חקר ולמד את התאוריה של הדברים ומשתמש בכלים סופר מקצועיים על מנת לבצע את המדידות וליישם.
יחד עם זאת, המנטרה החוזרת אצלו היא: ״השאלה החשובה היא רק אחת, מה קורה כשאתה לוחץ על play״. במובן הזה הוא לוקח את כל הויכוחים הרגילים שיש פה בפורום, מערבב אותם ומגיע עם תוצאה מושלמת, אנינה, טעימה ואינטליגנטית של שלושה כוכבי מישלין שלא רק נראית טוב על הנייר ובסקופ אלא גם מעדן לאזניים.
המערכת של רן: כבר נכתב הרבה על המערכת של רן. באמת מערכת מדהימה. רן בחר כיוון בחיים האודיופילים שלו ועם הכיוון הזה הוא הגיע לטופ שבטופ. אני לא אומר שזה הכיון היחידי האפשרי או שזה מתאים לכל אחד או לכל חדר, אבל אצל רן בבית (סלון משפחתי רגיל ולא חדר האזנה יעודיי) המערכת נשמעת מיליארד דולר. השילוב בין מקור הזרמה, למגברי הנגרה, הטרינוב ששולט על הכל ביד רמה, הווילסונים והסאב, הוא לא פחות (צר לי על המילים שנשחקו כבר מרוב שימוש אבל פה זה נכון) ממפיל לסתות.
הסאב החדש הוא קומפוננט שגרם לי לסתום את הפה בתדהמה לאורך כל הסשן ואפילו ששמעתי את המערכת של רן עשרות פעמים, הייתי בהלם מהשינוי שחל בה.
הסאב סופר אולטרא מהיר, הכי מהיר ששמעתי בחיים ויחד עם זאת, משתלב בנינוחות ובטבעיות עם שאר המערכת. קשה מאוד לדעת אם הוא עובד ומתי הוא עובד. הכל מנגן באינטגרציה מופלאה.
למרות המהירות והרזולוציה המטורפת שלו, אפשר לומר שהמערכת כולה מנגנת בצורה יותר נינוחה (לא רוצה לומר אנלוגית רחמנא לצלן) אבל העידון והשילוב בין תחומי התדרים השונים הגיעו לרמות חדשות.
שילוב מאוד מוצלח לטעמי.
תתחדש רן. מגיע לך, יגעת ומצאת תאמין. כל הכבוד.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
רוצה להתייחס לשני דברים:
רן מויאל והמערכת של רן מויאל.
על רן (גילוי נאות חבר טוב) אפשר ללמוד מהסקירה המאלפת שלפנינו. בנאדם רציני, מתעמק, מבין את התחום לבוריו, מוכן להשקיע גם זמן וגם כסף ככל שיידרש להגיע למטרתו כפי שהוא רואה אותה, אבל גם פתוח מאוד לשמוע וללמוד מנסיון של אחרים. רן בנה לעצמו מן ״קבוצת ביקורת״ של חברים שנותנים לו פידבק ואפילו מומחים מחו״ל שהוא מתכתב איתם ארוכות בעניינים טכניים.
סיכומו של עניין, רן משלב בצורה הכי טובה שאני ראיתי, את ה״מדע״ ואת ה״חוויה״. לא חושב שיש עוד מישהו בארץ שהשקיע במדידות כל כך הרבה פעמים כמו רן, חקר ולמד את התאוריה של הדברים ומשתמש בכלים סופר מקצועיים על מנת לבצע את המדידות וליישם.
יחד עם זאת, המנטרה החוזרת אצלו היא: ״השאלה החשובה היא רק אחת, מה קורה כשאתה לוחץ על play״. במובן הזה הוא לוקח את כל הויכוחים הרגילים שיש פה בפורום, מערבב אותם ומגיע עם תוצאה מושלמת, אנינה, טעימה ואינטליגנטית של שלושה כוכבי מישלין שלא רק נראית טוב על הנייר ובסקופ אלא גם מעדן לאזניים.
המערכת של רן: כבר נכתב הרבה על המערכת של רן. באמת מערכת מדהימה. רן בחר כיוון בחיים האודיופילים שלו ועם הכיוון הזה הוא הגיע לטופ שבטופ. אני לא אומר שזה הכיון היחידי האפשרי או שזה מתאים לכל אחד או לכל חדר, אבל אצל רן בבית (סלון משפחתי רגיל ולא חדר האזנה יעודיי) המערכת נשמעת מיליארד דולר. השילוב בין מקור הזרמה, למגברי הנגרה, הטרינוב ששולט על הכל ביד רמה, הווילסונים והסאב, הוא לא פחות (צר לי על המילים שנשחקו כבר מרוב שימוש אבל פה זה נכון) ממפיל לסתות.
הסאב החדש הוא קומפוננט שגרם לי לסתום את הפה בתדהמה לאורך כל הסשן ואפילו ששמעתי את המערכת של רן עשרות פעמים, הייתי בהלם מהשינוי שחל בה.
הסאב סופר אולטרא מהיר, הכי מהיר ששמעתי בחיים ויחד עם זאת, משתלב בנינוחות ובטבעיות עם שאר המערכת. קשה מאוד לדעת אם הוא עובד ומתי הוא עובד. הכל מנגן באינטגרציה מופלאה.
למרות המהירות והרזולוציה המטורפת שלו, אפשר לומר שהמערכת כולה מנגנת בצורה יותר נינוחה (לא רוצה לומר אנלוגית רחמנא לצלן) אבל העידון והשילוב בין תחומי התדרים השונים הגיעו לרמות חדשות.
שילוב מאוד מוצלח לטעמי.
תתחדש רן. מגיע לך, יגעת ומצאת תאמין. כל הכבוד.
+1
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,163
מעורבות
1,626
נקודות
113
תתחדש כפרה עליך!
בקרוב נבוא להתרשם.
האנרגיות שיש לך להתעמק, להתעסק, להתקדם וללמוד הן מושא לקנאה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
חשבתי בעבודה אחרי שקראתי להוסיף תגובה ארוכה ומפוארת על ההצלחות של רן להגיע לרמה כל כך טובה בסלון שלו,אך בעקבות התגובות של החברים למעלה לא נותר הרבה מה להוסיף ,מה שמדהים ששינוי הסאב גרם לשינוי ניכר לטובה במיד והגבוהים בצורה שאינני מכיר כמותה,למעשה קיימת איזה תחרות נסתרת ביני ובין רן למרות היותנו חברים טובים ויוצא לי להיות שותף פעיל מאוד בבדיקות של האזנה , האמת בדו קרב הזה רן עכשיו מוביל בנקודות ,המערכת מוזיקלית ברמה שלא תיאמן , וזאת לעומת הרמקול שלי שהוא מהיר מאוד וחזק מאוד ,אבל לצערי לא מצליח להגיע לרמת המוזיקליות שרן הגיע לאחרונה ,באמת כל הכבוד , לפחות לי נותן כיול לאוזניים וחומר למחשבה, כל הכבוד לרן .
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
תתחדש רן (ורד)(ורד)
 

yarino

אוהב את התחום
הודעות
354
מעורבות
103
נקודות
43
רן בנה מערכת אדירה ומושקעת מכל הבחינות.

הבחירה של רן בכל רכיב במערכת מצריכה מבחינתו השקעה אדירה ומדוקדקת של ימים ושבועות ושמסתכמת באין ספור בדיקות שלא היו מביישות את מכון התקנים :)

רן, כל הכבוד לך על מצויינות וירידה לפרטים הקטנים ביותר :כל-הכבוד:

ושוב מאחל לך אחי...תתחדש (ורד)(ורד)
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
בעקבות מה שרשם פה מישהו,הבנתי שגם אני נמנה על "קבוצת האזנה" שרן בנה לו.הוא אמר לי לא לומר לאף אחד אבל לא יכול להתאפק...הבעיה אצל רן היא החניה...אין מקום.
אז הבחור סידר לי חניית vip וכשהגעתי,החנתי את הרכב בחנייה.וחשבתי לעצמי, אם המערכת נשמעת כמו החניה ,אשרהו..
אבל סורי,היא נשמעת כמו שמישהו גם שוטף לך את הרכב...
מוזיקאלית בטרוף,טונאליות מדהימה,נוספו עוד 50 ק"ג של מישקל לסאונד....מיד באס אמיתי שנותן אמביאס מעלף.
כמו במערכות ראויות ,ישנה הסחפות לתוך המוזיקה ולא התעסקות עם קטנות.קיר של מוזיקה לאורך,רוחב,גובה ועומק...
סאונד כלבבי.ככה זה שישנו מישהו פרפקציוניסט מאחורי המערכת.
פרםקציוניזם זו לא תכונה טובה כשלעצמה...היא מגיעה עם הרבה תיסכולים .אבל שמשולבת בה תכונות של רגש ואהבה היא הופכת לתכונה טובה עם תוצאות מצוינות.
הקטע כששומעים הוא,את מי מעניין שיש שם סאב?את מי מעניין שישנם קלישאות באודיו? החשוב זו התוצאה.
וזו מערכת מדהימה.מה הביא לדרמה הזו....את מי זה מעניין.
כל הכבוד.
 

נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,464
מעורבות
714
נקודות
113
במהלך החודשים האחרונים אני עורך בדיקות מקיפות למספר סאבווופרים של חברות שונות.

הרמקולים הקדמיים שלי,ה- Wilson Sasha DAW, ניחנים ביכולות באס מאוד מרשימות עם יכולות לגרד את התחום של 20HZ, אך השאלה הנכונה שצריכה להשאל, אינה קשורה עם התדר אליו מסוגלים הרמקולים שלי להגיע, אלא איך הם מבצעים זאת בחלל הנתון.

הבאס רספונס אצלי בחלל ובכלל התוצאה הסופית, תמיד תהיה לאין שיעור טובה יותר עם שילובו של סאבוופר, מאשר בלעדיו.

סאבוופר עם יכולות גבוהות, כמעט תמיד יטפל בתחום התחתון באופן טוב ומדויק יותר מהרמקולים הקדמיים, תוך שהוא משחרר אותם ממטלה שהוא מסוגל לבצע טוב יותר.

הלוואי וזה היה כל כך פשוט.

הבעיה עם סאבוופר היא שילובו במערכת, מדובר בעניין לא טריוויאלי, תוך שהוא מציב בעיות של מהירות, דיוק, משוואה אקוסטית חדשה והבעיה הגדולה מכולן: יכולתה של המערכת ליצור את האשלייה, לפיה שלושת הרמקולים מנגנים כיחידה אחת.

במהלך התהליך הארוך שאל אותי חבר מה מטרת הבדיקה, היות ולטענתו, מביקוריו הרבים אצלי, ניתן לשמוע שה- B&W DB1D משתלב בצורה מצוינת במערכת.

הסברתי לבחור כי הסיבה לכך היא פשוטה ולמעשה דומה לכל בדיקה שאני עורך לרכיבים שונים של המערכת והיא כלל אינה קשורה לחוסר שביעות הרצון שלי ממוצר מסוים, אלא רצון להבין כיצד אותו מוצר מתמודד מול מוצרים חדשים שיצאו במהלך השנים בזמן שהמוצר נמצא ברשותי.

למעשה, כשחושבים על זה, המערכת שלי נסמכת על הסאבוופר של חברת B&W במהלך ה -8 שנים האחרונות (לא מעט זמן) כאשר בתחילה נרכש ה-DB1, לאחר בדיקה אל מול מספר חברות ולפני מספר שנים, הוחלף במחליפו ה- DB1D.

בבואי לבצע את סדרת הבדיקות האמורה, עמדו לנגד עיניי מספר עקרונות ותכתיבים עליהם התכוונתי לשמור בקפידה:

1. שמירה על עקרון היסוד, לפיו המערכת מנגנת כיחידה אחת ובשום צורה לא יהיה ניתן להבחין כי מנגנים רמקולים קדמיים ביחד עם סאבוופר.

למותר לציין כי הגעה לתוצאה כזו תלויה הרבה ביכולות הכיול של הפרוססור שנמצא ברשותי ה- Trinnov Altitude 16 ומערך ה-Bass Management המתקדם בעולם, אבל לא פחות, בתכונות וביכולות של המוצר עצמו ולכן, היה לי חשוב לבדוק כי המוצר:

2. מאוד מהיר וזאת בעיקר לאור הדינמיות

והמהירות שמפגינים הרמקולים של Wilson הנמצאים ברשותי.

3. אחוז דיסטורשן מאוד נמוך ויכולת דיוק מאוד גבוהה.

4. מינימום אינטראקציה אפשרית עם החדר.

נוכחתי לדעת שסאבוופרים שונים, בגלל צורת פיזור הבאס שלהם (למרות העבודה שמדובר בפיזור שהוא אומני, בתדרים הללו) גורמים בכל זאת לחדר להגיב אחרת.

5. שיפור משמעותי, ניכר וקל לאבחנה , בין המצב הנוכחי למצב החדש.

מוצר שיגרום למערכת לנסוק לגבהים חדשים.

אותם סעיפים גרמו למספר רב של סאבוופרים להכשל מאוד מהר, תוך הבנה כי למרות הזמן הרב שעבר בבדיקות אל מול הסאבוופר של B&W, האחרון מציג יכולות מעוררות השתאות אל מול מוצרים שעלו יותר, שקלו יותר, היו עם דרייברים גדולים יותר ועל הנייר הציגו נתונים טובים יותר.

מפאת כבודם של יבואנים שונים והעובדה הפשוטה שבחדר אחר, עם מערכת אחרת ודרישות שונות של הלקוח, התוצאות היו שונות, יהיה זה מיותר לחלוטין להתייחס לחברות שנבחנו.

אני כן ארחיב לגבי תהליך הבדיקה שהיה לעיתים ארוך, מתיש, מלווה בהרבה מדידות (Trinnov+REW), התיעצויות עם אנשים שונים ברחבי העולם, קריאה של חומר לימודי על הנושא המאוד מורכב הזה שנקרא באס וכמובן, החשוב מכל:

הקשבה ארוכה וקפדנית לקטעי סטריאו מגוונים, לרבות: מוסיקה קלאסית, ג'אז, פופ, ווקאל ומוסיקה אלקטרונית, הכל על מנת לבחון את יכולותיה של המערכת להתמודד עם סגנונות שונים, כאשר כל סגנון מביא איתו את הקושי והאתגר שלו.

במהלך הבדיקות נבחנה גם אפשרות של שילוב מספר סאבוופרים בחלל, במיקומים האפשריים בחלל (בכל זאת מדובר בסלון). בדיקה זו לימדה, כי בחלל שלי אין יתרון ל מספר סאבוופרים לעומת סאבוופר בודד.

העיקרון המנחה לפיו עדיף מספר סאב וופרים על סאב וופר בודד, על מנת לפתור טוב יותר בעיות אקוסטיות, הוא בדרך כלל נכון, אך לא תמיד נכון לכל חלל ומערכת.

בסופו של יום ולאחר אין ספור בדיקות בחרתי לרכוש סאבוופר של חברת Perlisten האמריקאית, ה - D212s.

https://www.perlistenaudio.com/products/d212s/

(יבואנים: דן נגר ורונן חלד . סינמארט. מחיר צרכן 32,500 ש"ח)

צפה בקובץ המצורף 55027
מי את Perlisten

החברה שהוקמה אך לא מזמן, היא יוזמה משותפת של מהנדסים אמריקאים ואירופאים ,שתחום האודיופוליה זורם בדמם.

לפני הקמת החברה, היו מיסדייה אחראים לתכנון והוצאה לפועל של מוצרי היי אנד רבים של חברות ידועות ומוכרות, הן בתחום הרמקולים והן בתחום ההגברה.

המטרה שעמדה לנגד עיניהם של מקימי החברה, הייתה לאגד את הנסיון והידע העצום שהם צברו במהלך עשרות שנים של פעילות ולייצר ליין של מוצרים שיהיה גם מתקדם יותר טכנולוגית ממוצרים מקבילים בשוק וגם ישמע טוב יותר בזכות אותה טכנולוגיה וחדשנות.

המוצר הנבחר מכיל 2 אלמנטים של "12 העשויים מקרבון שתוכננו from the ground up על מנת לשמור על משקל ממברנה נמוך ביותר וביחד עם סליל מאלומיניום המאפשר הולכה והתנגדות פחותה של הממברנה, מאפשרים לחברה לשלב במוצר אלמנט מהיר במיוחד.

הדרייבר האמור מאפשר תזוזה מאוד גבוהה, לינארית ובהחלט לא שגרתית של 6 ס"מ!

על מנת לאפשר תזוזה כל כך גבוהה ללא עיוות – יש צורך להשתמש בטבעות מקצרות (מאלומניום), אשר מאפשרות לשדה המגנטי להשאר קבוע, גם בזמן שהממברנה נמצאת רחוק ממקום "המנוחה" שלה.

הדרייברים עצמם עברו אופטימיזציה בתוכנות סימולציה מתקדמות בתוך ו-מחוץ לתיבה, כאשר ה- Fine Tuning מבוצע על ידי מערכת המדידה המתקדמת בעולם של חברת קליפל.

שיטת פעולה- Push Pull

למרות שהסאבוופר כולל שני דרייברים , הם אינם עובדים כאקטיבי-פאסיבי, או כ PUSH–PUSH כמו סאב וופרים אליהם נחשפנו בעבר .

התיבה מורכבת משתי קופסאות אטומות, כאשר דרייבר אחד מחובר בפאזה הפוכה מהשני.

כלפי החדר – שני הדרייברים הם באותה פוזציה מבחינת קוטביות, בדומה לשיטת Push-Push, אך כלפי הקופסא – הקוטביות של דרייבר אחד הפוכה מהשניה- זאת על מנת לבטל דיסטורשיין– בממוצע של 12DB בהשוואה לטכנולוגיות אחרות.

טכנולוגיה זו מפחיתה דיסטורשיין באופן מהותי ומאפשרת לקבל הספק גבוה מדרייבר יחסית לא גדול.

צפה בקובץ המצורף 55026

הגברה


היחידה מכילה מגבר מאוד מתוחכם בעוצמה של 3000 וואט, המנוהל על ידי יחידת CPU מרכזית.

המגבר מנטר אין סוף פרמטרים כגון זרם החשמל הנכנס, טמפרטורת הסליל של הדרייברים ודברים נוספים, שעד כה לא היו נהוגים בעולם הסאב וופרים.
על מנת לעמוד במטרת החברה ולייצר את הסאב וופר עם רמת הדיסטורשן הנמוכה בעולם, מתבצע ניטור של מעל 1000 פעמים בשניה, אשר אפילו מודד את זרם החשמל הנכנס וככל שהוא אינו מספק, המגבר יתאם את התגובה של הדרייבר בהתאם, כל זאת על מנת לשמור על HIGH FIDELITY .

כל זאת טוב ומרשים אבל אחרי כל המאמבו ג'אמבו הזה ואין ספור בדיקות, מדידות וכיולים צריך ללחוץ על Play, כי בסופו של יום, עם כל הכבוד לטכנולוגיה ולמדידות, הדברים חייבים לבוא לידי ביטוי בהאזנה היום יומית.

עוד לפני האזנה ורק מהתבוננות במוצר ניתן להבחין כי מדובר במוצר לא שגרתי, עם מימדים לא שגרתיים, משקל לא שגרתי, ואיכות בנייה יוצאת דופן ,החורגת ממה שאנחנו מכירים, גם שאתה בעלים של ווילסונים...

צפה בקובץ המצורף 55024


ברגע שלוחצים על Play


מתגלה תמונה סונית שונה בתכלית השינוי מהמערכת אותה אני מכיר כל כך טוב.

השינוי הוא כל כך גדול ולא שגרתי שמצאתי את עצמי מאזין למערכת כ- 5 שעות ברציפות, עובר על כל מה שאני מכיר ולא מכיר ומנסה לעכל את השינוי הגדול שחל.

מהתו הראשון עושה רושם כאילו מדובר בשלושה רמקולים עצומים בגודל, כאשר הסאונד מגיע עד לתקרה וביחד הם יוצרים קיר עצום של סאונד ברוחב, בגובה ובעומק.

המערכת שעבדה גם קודם כיחידה אחת, עושה זאת עכשיו בדיוק רב יותר, במהירות גבוהה יותר ובאופן בו לא ניתן כלל להבחין מאין מגיע התחום התחתון.

האשליה של יחידה אחת הומוגנית וגדולה היא כל כך גדולה שמצאתי את עצמי קם שוב ושוב ושוב מהספה, על מנת להבין אם הסאב וופר בכלל עובד, למרות שהיה לי ברור שהמוצר עובד מהתבוננות במערכת ההפעלה של ה-Trinnov.

המוצר הזה לקח את המערכת למקום אחר לחלוטין, לא מדובר בעוד "שידרוג", או איזה שינוי טונאלי, אלא במשהו מאוד דרמטי.

הפרטים שנגלים כעת בתחום התחתון הם בלתי נתפסים, שירים שאתה מכיר כל כך טוב ושמעת כל כך הרבה פעמים על המערכת שלך וגם על מערכות אחרות, מקבלים משמעות חדשה.

העניין הוא, שהשינוי לא מתחיל ונגמר ב- באס, רחוק מכך, המערכת למעשה קיבלה חיים חדשים לחלוטין, תוך שהיא מפגינה מהירות גבוהה מאוד, מוזיקליות, שקיפות, רזולוציה מעוררת השתאות, מיד גדול, מלא ומלטף, כאילו הווילסונים קיבלו חיים חדשים ושונים.

למערכת יש יכולת מאוד מרשימה לנגן קטן ואינטימי ובשבריר שנייה לשנות את עורה ולנגן גדול, דרמטי ועם המון רגש.
היכולת שלה לקחת אותך ל Venues שונים ומשונים תוך דקות ספורות, היא בהחלט לא שגרתית.

וורסטילית מדהימה.

גם בווליום גבוה המערכת שומרת על נינוחות, פירוט, במה מוגדרת, עם אימיג'ינג חזק וברור, תוך שהיא מצליחה להעביר חוויה מאוד ריאליסטית ולסחוף אותך ולו לכמה רגעים לעולם אחר.


לפעמים אתה נתקל בסאונד מאוד מיוחד ושונה שגורם לך להצטמרר, לרצות לשמוע עוד ועוד וללכת לישון מוצף במחשבות עם חיוך רחב, זה הופך את זה למיוחד שבעתיים, כאשר מדובר במערכת שלך...

רן
אין ספק,שסאבוופר טוב הוא משהו שקשה בלעדיו אחרי שהתרגלת. יש חיים מתחת ל 30 הרץ.. :מאזין:, תהנה ויהיה מעניין לשמוע את הסאב הזה- האם ניסית את ה jl audio פנטום/ גוטהאם? מה הטווח תדרים של הסאב ?
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,368
מעורבות
838
נקודות
113
כתיבה נהדרת,שעושה חשק לקרוא. תודה רבה על שיתוף בחוויה וכמובן תתחדש ותהנה !!! :כל-הכבוד:
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
תודה לכולם על הברכות!

אכן נוצרה סוג של קבוצת האזנה שמורכבת מסדר גודל של כ- 10 אנשים שנפגשים, מחווים דיעה, שומעים, לומדים, מתווכחים ובעיקר משתדלים להנות.

חלק הגיעו מבלי לדעת בכלל מה הם הולכים לשמוע, חוץ מהטיזר לפיו מדובר במערכת שונה ומסאונד אחר מהסאונד אותו הם שמעו אצלי מספר רב של פעמים.

אין ספק,שסאבוופר טוב הוא משהו שקשה בלעדיו אחרי שהתרגלת. יש חיים מתחת ל 30 הרץ.. :מאזין:, תהנה ויהיה מעניין לשמוע את הסאב הזה- האם ניסית את ה jl audio פנטום/ גוטהאם? מה הטווח תדרים של הסאב ?

כפי שציינתי, אני לא מתכוון לפרט מה שמעתי בחודשים שקדמו לבחירה, אני כן אומר שהקשבתי למוצרים שהיו עם אלמנטים גדולים יותר, כבדים יותר ואף יקרים יותר והיו גם מוצרים שהפתיעו מאוד ועלו משמעותית פחות מהמוצר שנבחר.

באשר למדידות.
היות וכל חברה מודדת אחרת, בתנאים שונים, ומוסרת נתונים אחרים, לרבות על העוצמות בהם נמדד המוצר, או היכן הוא נמדד, קשה קצת לבצע השוואה הוגנת בעניין הזה ולמען האמת זה קצת פחות חשוב, כי בסופו של יום, חשובה המדידה והתפקוד בפועל אצלך בחלל ופחות מעניין ה -PDF של היצרן.

במקרה שלי, הסאב לא עוצר ב -30 הרץ והוא גם מנגן בתדרים הגבוהים מאלו.

הסאב חתוך אצלי בדרך קצת מתוחכמת, תוך שימוש בסלופים ופילטרים שונים עבור הרמקולים, כאשר כל רמקול אצלי מגיב שונה בחלל ולכן כל רמקול מחייב התיחסות שונה באינטגרציה שלו אל מול הסאב.

הסאב מסוגל להגיע עד ל 8 הרץ ב SPLים מאוד גבוהים.

רן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,464
מעורבות
714
נקודות
113
באשר למדידות.
היות וכל חברה מודדת אחרת, בתנאים שונים, ומוסרת נתונים אחרים, לרבות על העוצמות בהם נמדד המוצר, או היכן הוא נמדד, קשה קצת לבצע השוואה הוגנת בעניין הזה ולמען האמת זה קצת פחות חשוב, כי בסופו של יום, חשובה המדידה והתפקוד בפועל אצלך בחלל ופחות מעניין ה -PDF של היצרן.

במקרה שלי, הסאב לא עוצר ב -30 הרץ והוא גם מנגן בתדרים הגבוהים מאלו
אני חושב שאפשר להשוות בחדר נתון תוצאה של שני סאבים. פשוט התוצאה תהייה נכונה לאותו חדר נתון.
ועדיין, מה טווח התדרים המוצהר ? 16 הרץ יציב בווליום שמיע זה מספיק מכובד, אז 8 הרץ...כבוד.
שאלת הנתונים ה"יבשים" היא חשובה כי לי לדוגמא הרמקול נחתך טיבעי ב 70 הרץ , מתחת לזה אני משתמש בסאב שנותן מענה גם לטווח של המיד/ באס התחתון מעבר לתדרי הסאב. בעלי הורנים קדמיים צריכים אפילו מענה לטווח של 150 הרץ/ 200 הרץ ומטה.
האם יש אפשרות להגביל את הסאב מלמטה - לדוגמא,לחתוך אותו שינגן רק בין 30 עד 50 הרץ?
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני יכול לעשות מה שאני רוצה עם ה- Trinnov ולחתוך את הסאב איפה שאני רוצה, או באיזה תחום שאני רוצה, עבור שני הרמקולים, או עבור כל רמקול בנפרד.

אני יכול לבחור לתקן את התחום שבחרתי, לא לתקן את התחום, או לתקן רק חלק מהתחום וכיוצ"ב.

ואפילו ליצור מה שנקרא overlapping בין הווילסונים לפרליסטן מתוך מטרה לייצר Bass Spaciousness .

אין לי שום מניעה או מגבלה בכל הקשור ל Bass Management, זו מערכת מאוד מתקדמת, היא רק מוגבלת ביצירתיות שלי ובהבנה שלי בתחום המאוד מורכב הזה שנקרא באס.

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור