- הודעות
- 4,136
- מעורבות
- 1,067
- נקודות
- 113
תחום האודיופילה קרה בכמה מקומות במקביל
הבולט ביותר כמובן ביפן חברות כמו ימהה 1887 .דנון 1910. סוני 1946 .לקסמן 1925 ועוד ועוד
במקום אחר. מצד שני של האוקיינוס ארה"ב חברות ענקיות פעלו בתחום האודיו מרנץ שהיא עד היום
רמקולם JBL אלטק לנסינג איך אפשר בלי מקינטוש רדפור עוד .פישר .קליפש.שור בראשים מי לא מכיר סנטון ועוד עוד פטיפונים אמפייר היום לא קיימים ועוד יצירות מופת לתקופה.
באירופה אנגליה עם טנוי גארד המפורסמים ועוד חברות בריטיות קלאסיות כמו QAUAD ועוד {הרשימה ארוכה ומסורת בריטית מכובדת של אודיו }
ובגרמניה החלוצים בהרבה תחומים כמו אודיו סרט צילום /הקלטה של BASF אגפה ועוד ועוד
סנהיייזר עד היום AKG אוסטריה ועוד חברת גרונדיג - בלאופונקט ועוד אשר כוונו לקהל האמצא
היפה בדבר הוא ביפן לקחו את תחום האודיו לפני מלחמת העולם השניה ברצינות רבה
הרמקולים הראשונים כמו שאנו מכירים אותם היום ביפן צצו מחברות כמו פיוניר מיצובישי
במלחמת העולם היה כמו קיפאון אבל אחר כך זכינו לפרץ של המצאות
שכולנו נהנים מהם .
היפנים בשנות השישים תחילת 70 כבר הכירו בטרנד החדש HIFI {לא יכול למנות את כולם אבל יש המון }
וזכינו ליצירות מופת אודיו מחברות כמו לקסמן סוני קנווד פיוניר ועוד ועוד ימהה עם NS1000M
סוני עם המצאות האין ספור שלה בתחום אודיו וידאו JVC טכניקס עם הלין המפואר שלה בשנות ה70
בשנות השמונים תשעים תור הזהב של התעשיה -היפנית - אני אישית מאד מאד אוהב ציוד יפני בצליל ובמראה ובהפעלה .
יש משהו בעיצוב היפני מאד יפה ומושך וגם הרבה הגיון בהפעלת המוצרים
צגים גדולים גם לפעמים המון כפתורים - שאח"כ כבר הורידו אך שונה מהגישה הבריטית .
פחות זה יותר .
סוני אימצה את הסלוגן בהשקת סידרת 1 1999 בSACD
וכמחזיק הרבה מכשירים יפנים שגורמים לי הנראה ויזואלית ואודיו -לאורך כל השנים שוב שאלה של טעם .
כמעט כל מה שאתה רואה עכשו בתמונות יוצר ותוכנן בשנות 80/90
היום התעשיה קצת מתנהלת בעצלתיים יש חברות ענק כמו ימהה סוני טייאק לקסמן אקיופייז TDA של פיוניר - אונקיו ועוד שיש להם בלין מוצרים טופ קלאס
אבל קשה קשה התחרות עם חברות בוטיק אמריקאיות בריטיות נורווגיות גרמניות אטלקיות צרפתיות כמו פוקאל -גאגיס ועוד
מרנץ ממשיכה ליצר בהזמנה את הטופ קלאס שלה כמו המרנץ עם המנורות המפורסם משנות 50/60
היום רוב היצרנים -המפעל היום יושב ביפן השם וחופש התיכנון נשאר ואפילו מתגבר תחת המטריה של D&M
היום
המיצרים ציוד עם אולי עיצוב אחר - וסאונד טוב מאד -שוב שאלה של טעם ומחיר בהתאם
ובארהב יש חברות מדהימות שאנו לא רואים בכל בית בארה"ב ...........
אגב תמיד היה סאונד יפני .....אנגלי .... ובניהם אמריקאי .
אני כמובן אוהב את היפנים כמעט בהכל
אך לא הייתי מקל ראש בכל הציוד היפני המפואר שנוצר ביפן אפילו שהוא כבר בן כמה עשרות שנים - ארה"ב - אנגליה -גרמניה בשנות 60/70/80/90
נשמעים טוב מאד -קח לך פטיפונים יפנים מסדרות יצור PSX-9 סוני או לקסמן PD-444/555/350/310 או פיוניר או מיקרו סאקי
שים עליו ראש של היפנים כמו לירה ובטח ובטח עם הדפסות יפניות מעולות
או הדפסות אודיו CD בחברות בת של טייאק איזוטריק הכל נמכר לפני הדפסה מאות דולרים לדיסק
ויש חברים באתר עם כאלו
או הדפסות יפניות של DGG מדהימות טובות מאלו היוצאות מגרמניה אפילו
אחרים יגידו מה פתאום
היום הכי טוב בסאונד
שאלה מי שומע? ולמה הוא רגיל
אין מחלוקת כי העיצוב שלהם משהו מיוחד מתוך המסורת היפנית המפוארת
כמה שאני צולל לתוך התרבות היפנית ככה אני מוקסם מתרבות זו
אגב לאורך כל השנים היפנים ראו במערב כגזע נחות וחסרי תרבות
בזמן שנחתו המיסיונרים הראשונים הפורטוגזים אנגלים ואחרים אחר כך האמריקאים
אני מדבר על מאות 14/15
די בהביט באומנות המדהימה שלהם -יש מוזאון לאומנות יפנית במרכז הכרמל בחיפה
ביקור אחד לא מספיק כנראה
כיף לקרוא !