3:0


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
לא משנה מה אכתוב פה - בסוף אחטוף על הראש ... לכן מזהיר ומתריע מראש שמדובר בסך הכל בניסיון אישי שלי, לפי הטעם שלי , במערכת (מצויינת) אחת , וכו'ו כו' ובלה בלה בלה ...

חבר ומכר וותיק , חובב קלאסית כמוני, הזמין אותי לביקור לאחר שזמן רב לא התראינו. חוץ מהכייף של להפגש שוב, היתה גם עילה "רצינית" לביקור : אותו אדם חביב שינה ושידרג את מערכתו בכמה רכיבים משובחים המתקראים במקומותינו "אנאלוגים".
השינוי כלל שני רכיבים עיקריים : אחד הוא הכנסת רכיב של מנורות לשרשרת ההגברה. האמת ? לשינוי הזה היה קשה לי להתייחס. המערכת שלו נשמעה מצויין בגילגולה הקודם, על טהרת הטרנזיסטורים, המערכת נשמעת נפלא גם עכשיו, עם מנורות בדרך, ולא הייתי מסתמך על הזיכרון האודיטורי שלי כדי לומר אם נשמעת יותר טוב היום ומה ההבדלים.
הרכיב השני הוא פטיפון ... מפלץ חביב שגם בלי שאכיר בדיוק כנראה מתוחכם, איכותי ויקר, שזכה למקום של כבוד על מעמד חדש ומפואר אף הוא, ובנוסף פונו סטייג' מרשים מאד שבניחוש זהיר אומר שעולה כנראה פי שתיים מכל המערכת שלי.
מאחר שהציוד היה שם, הכל היה מחובר, ביצענו לנו ניסוי מעניין : בלי דאבל בליינד. בלי חבר שופטים. בלי פרגוד שמסתיר את הציוד. סתם השוואה בין תקליט לסידי\SACD באותו ביצוע ובאותה הקלטה :
שמענו את הפלנטות של הולסט של מהטה עם ל.א, בתקליט ומולו ב SACD-SHM יפני, את רומאו ויוליה של פרוקופייב עם ליינסדורף LA ב (CD GOLD), ורביעיה של רוסיני בעיבוד של מרינר ב XRCD2 לעומת התקליט.
אז מה ההתרשמות המאד מאדדדד אישית שלי ? מבחינתי התוצאה היא 3:0 ברור וחלק. הפיצפוצים ? היו מעטים ולא הפריעו לי. טווח דינאמי ועוצמה ? היו בכמויות בשתי המדיות , עם יתרון מסויים לתקליט. אבל הצליל מהתקליטורים הכסופים ( כאמור לא CD רגיל אלא מיוחדים) היה ברור יותר, נקי יותר, טבעי יותר, והכי חשוב - מהנה יותר לאזניי ! הצליל מהפטיפון היה עמום יותר, כאילו עטוף בבד משי (אמנם בד דקיק מאד). והעיוותים ... בכמה מקומות קשים, כמו אורגן בשיא עוצמתו, היה מין בזזזזז כזה שהתלווה לצליל והפריע לי מאד.
...
אין מסקנות. (זה לא שעמדתי לקנות מחר פטיפון ....). ומדובר כאמור בעניין אישי. אני יכול לראות בקלות איך חובבי רוק וגם ג'אז יאהבו את הגרסה המתוקלטת דווקא במקרים רבים - הטווח הדינמי, העוצמה, הצליל החזק והעמוק שפורץ קדימה, יתאימו בוודאי להם ולסוג המוסיקה שהם שומעים. אני , שנשאר עם 90% ויותר קלאסי, ולאור המידגם הדי מצוצמם הזה, מעדיף להשאר עם הכסופים.
 

נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אתה מוזמן אלי לעשות השוואה דומה, על פטיפון איכותי, מכוון ומסודר, מול CD איכותי, מטופל ומשודרג.

אולי תשנה את דעתך.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בשמחה. רק צריך שתהיה אותה הקלטה פעם בתקליט ופעם בתקליטור (רצוי SACD או משהו כזה).

כפי שאמרתי - זאת היתה השוואה ספציפית במערכת ספציפית (מאד איכותית...) - עם 3 דוגמאות. יכול להיות שהיינו שומעים עוד 5 השוואות כאלה והתוצאה היתה מגיעה ל - 5:3. לך תדע.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
3 דוגמאות זה מספיק בהחלט.

אין לי ספק שבאותה מערכת מסוימת הדיגיטל היה יותר לטעמך ואולי גם לטעמי, על פי התיאור שלך.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני בעד לעשות ניסיון נוסף אצל איל או בכל מקום אחר וגם להזמין אחרים שיתרשמו. כמו שאמרתי חשוב שזה יהיה ניסוי 1 על 1 עם הקלטה זהה בשתי המדיות. אחרת זה נשאר בגדר התרשמות כללית ...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
פטפון יכול להשמע לא פחות טוב מ-SACD,
עניין הוא מדיה - מי רוצה להתעסק עם תקליטים?
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
ברקצ
כתבת יפה.
בכל מוזיקה שהיא.
אין סיכוי שהכסופים ישמעו טוב יותר מהשחורים :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
הגעתי למסקנה שלא מפריע לי שיידעו שמדובר במערכת שלי, אם כי, כמובן/כרגיל, לא יהייה פירוט של הציוד.

מה שבטוח, גם החלק האנאלוגי של המערכת, כמו כל השאר, הוא לא הטוב ביותר שניתן להשיג, אבל לא משהו להתבייש בו, כולל לא מול הציוד שאיל פור מוכר.

אין הכוונה לומר שאיל לא מוכר ציוד טוב או רכיב זה או אחר טוב יותר -- רק שזה לא מסוג הציוד שבהכרח צריך לרוץ לפינה להתבייש מול הציוד של איל, ולא כזה טריוויאלי ומובן מאליו שבשנייה הראשונה ששומעים ציוד של איל ייתהפכו טעמו/העדפותיו של ברקצ מהצפון לדרום. יש לי היכרות, ברמות עומק שונות, כולל במשך שנים, עם שלוש מערכות עם Nottingham Analogue ברמות שונות, ואני ממש לא בטוח שהחלקים האנאלוגיים בהן בהכרח עדיפים במשהו, אם בכלל.

כך שתגובה מהסוג המתנשא הזה קצת מפריעה לי:
אתה מוזמן אלי לעשות השוואה דומה, על פטיפון איכותי, מכוון ומסודר, מול CD איכותי, מטופל ומשודרג.

אולי תשנה את דעתך.

וזה מפריע לי ביותר ממובן אחד -- גם לי אמרו את המשפט הזה לא פעם ולא פעמיים ולא עשר, ובכל המקרים זה לא עבד כצפוי.

נראה שאוהבי ויניל מתקשים לפעמים לזכור שמדובר בעיקר בטעם, לא רק/בעיקר באיכות, וברוב המוחץ של השוואות כאלה, הדיגיטאלי הייה עדיף לאוזני בכל האספקטים -- בכייף בראש ובראשונה, לא בעניין שקט/פיצפוצים, גם אצל מי שמבחינתם המצב הפוך.

קניתי פטיפון לא בגלל שפתאום הבנתי שתקליט עדיף על דיגיטאלי, אלא למרות שבאחוזים מכריעים מהמקרים -- לדעתי/טעמי -- הוא לא.

אז אני לא מתפלא כלל על העדפותיו/טעמו של ברקצ, למרות שבתקליטים הספציפיים האלה, העדפותי שונות במיזה זו או אחרת.

למשל ל-XRCD2 הספציפי הזה יש נטייה קלה לצרחנות, שלברקצ לא הפריעה, אלא להיפך, חסרה לו ב-LP, שבו הכינורות "חלקים" והרבה יותר "רכים".

ולעומת העדפותיו של ברק אפשר לשים את העדפותיו של מישהו אחר שלפעמים כותב כאן, חובב ויניל מובהק, שלאחר די הרבה מפגשים ובדיקות הוא מצא איזה דיסק וחצי שהוא מעדיף על התקליט המקביל, כשבכל שאר המקרים הוא מעדיף בהרבה את הויניל.

כך שמבחינת חובבי ויניל שיישמעו את אותה מערכת, התוצאה/העדפות עשויות להיות שונות עד הפוכות.

ועוד יש לציין שהרכיבים האנאלוגיים רק עכשיו סיימו את ה-break in שלהם, ועדיין לא בוצע כיוון מוקפד של הפטיפון, מה שיכול גם לעשות הבדל משמעותי בתוצאה, אם כי לא בהכרח בהעדפה.

ועוד יש לציין שלא ידעתי שזה אמור להיחשב השוואה בין פורמאטים -- חשבתי שזה סתם לקבל התרשמות כללית במה מדובר -- ולא התייחסתי לזה בהתאם -- אפילו ברמה של התאמת ווליום -- שרק היא לכשעצמה יכולה לשנות מקצה לקצה.

כך שכל המסקנות -- מרחיקות הלכת או לא -- שמנסים להסיק ממה שהייה כאן הן חסרות משמעות מראש.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
3 דוגמאות זה מספיק בהחלט
3 דוגמאות? ועוד כשמדובר בוויניל -- כשתקליט אחד של אותה הקלטה יכול להשמע נפלא והשני איום? מספיק?? לקבלת התרשמות אישית מהימנה??

שלא לדבר על כך שיש גם הבדלים ניכרים ביותר אפילו בין דיסקים שונים של אותה הקלטה.

ברקצ
כתבת יפה.
בכל מוזיקה שהיא.
אין סיכוי שהכסופים ישמעו טוב יותר מהשחורים :)
זה לא עניין של הסתברות.

בפועל, לדעתי/טעמי, דיסקים עדיפים האחוזים מוחצים על פני התקליטים המקבילים, ויש אחרים שלדעתם/טעמם המצב הפוך.

מי "צודק"?
שאלה חסרת משמעות -- איש איש וטעמו

עמיר
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
3 דוגמאות? ועוד כשמדובר בוויניל -- כשתקליט אחד של אותה הקלטה יכול להשמע נפלא והשני איום? מספיק?? לקבלת התרשמות אישית מהימנה??

שלא לדבר על כך שיש גם הבדלים ניכרים ביותר אפילו בין דיסקים שונים של אותה הקלטה.


זה לא עניין של הסתברות.

בפועל, לדעתי/טעמי, דיסקים עדיפים האחוזים מוחצים על פני התקליטים המקבילים, ויש אחרים שלדעתם/טעמם המצב הפוך.

מי "צודק"?
שאלה חסרת משמעות -- איש איש וטעמו

עמיר
עמיר
חשבתי בדיוק כמוך.
עד לשידרוג האנלוגי האחרון שלי.
(לא כל כך בשמיים)
מעניין מה יקרה לאחר השידרוג הדיגטלי הבא שלי :cool:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
עמיר
חשבתי בדיוק כמוך.
עד לשידרוג האנלוגי האחרון שלי.
(לא כל כך בשמיים)
מעניין מה יקרה לאחר השידרוג הדיגטלי הבא שלי :cool:
חשבת כמוני -- שזה לא עניין של הסתברות אלא של טעם -- ובעיקבות השידרוג האחרון זה הפך להיות עניין הסתברותי ונטול טעם? :)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נזהרתי, הסתייגתי, הקדמתי - ובכל זאת כצפוי - הסתבכתי ...
לא באתי לעמיר מתוך מטרה לבצע SHOOT OUT גורלי בין אנלוגי לדיגיטלי. אם כן הייתי צריך להזהיר אותו מראש שיתכונן ... באתי לראות חבר וותיק שלא ראיתי זמן רב, וכמובן גם מתוך סקרנות כי עמיר סיפר שבוצעו אצלו שינויים שסירב לחשוף את תכנם אז הייתי סקרן לשמוע.
אבל אם כבר היינו שם, ואם היו תחת ידינו שתי מערכות באיכות גבוהה, אנלוגית ודיגיטלית, אותי אישית עניין לערוך השוואה. גברים אוהבים להשוות, כמו שאתם בוודאי יודעים . וכן - נכון שהייתי מאד סקרן לערוך את ההשוואה לאור העובדה שאני קורא פה כבר שנים על היתרון המוחלט, המוחץ, החד משמעי, בלתי ניתן לערעור ולספק - של האנלוגי על הדיגיטלי ... זה מתחיל בנמר היקר שלנו, עובר דרך מיטב היבואנים בארצנו שכולם נשבעים בשם האנלוג ומאד מאמינים בו, וכלה בכל המשדרגים למיניהם, כמו אלה שהצטרפו פה לשידור.
היה מעניין. עשיתי לעצמי בעזרתו האדיבה של עמיר המקסים את הניסוי הקטן הזה. ושמחתי לשמוע שמבחינתי, למידגם הנוכחי, התוצאה היא מוחצת חד משמעית וברורה לחלוטין דווקא בכיוון השני. קודם כל זה חוסך לי כבר הוצאות ענק על ציוד אנאלוגי ופוטר אותי מהתעסקות בשחור השחור הזה, וגם מבחינתי מסדר לי קצת את הראש ואות העניינים לגבי העדיפויות שלי באודיו מול הטעם האישי שלי. שמחתי עם עצמי שמבחינתי האישית התוצאה ברורה ולא הובילה רק לעוד התלבטויות ומחשבות מיותרות. אשרייני !
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
עמיר ידידי היקר.ֿ

אני ממש לא מאשים את אייל בהתנשאות. אני נוטה להאשים אותך בהסתרה.
מבחינת אייל יש לך עדיין את אותו פרוג'קט בסיסי. אין לו מושג שיש לך מערכת אנלוגית חדשה.

יחד עם זאת, המערכת האנלוגית שלך עדיין בהרצה.

זה ככה בשביל למנוע מריבה מיותרת בפורום.

ולגופו של עניין.

אני מכיר את המערכת האנלוגית שלך. היא בהחלט רפרנס ראוי שבנויה מרכיבים מעולים.
אבל אני גם מודע לעובדה שיש לך נטיה לעבוד לפי הספר. באנלוגי, לצערי, זה לא עובד ככה.
אני סבור ובטוח כי עם תשומת לב רבה בכיוונון על ידי האזנה (גם אם הוא חורג מהמלצות היצרן), מגיעים לתוצאות פנומינליות באנלוגי. תוצאות כאלה שבפרמטרים מסויימים, ישימו כל נגן דיגיטלי מאחור. במיוחד בכל הנוגע לנוכחות אנושית בחלל, ריאליסטיות ואיזון טונאלי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
נמר -- אתה יותר ממוזמן לבוא לכוון!! :)

עמיר
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אין קשר בין מה שכתבתי למערכת של אדם מסוים או לטעמו האישי.

אין לי מושג, וגם לא חשוב כרגע, מה בדיוק המערכת של אמיר, ומה הוא אוהב לשמוע או מה ואיך אוהב לשמוע כל אדם אחר.

אני רק יכול לסמוך על הטעם האישי שלי, ועל תגובות של אנשים שהיו אצלי. בקריטריון זה, בהשוואה אצלי, של קומפקט טוב מול פטיפון טוב ובאותם תנאים, באופן גורף הפטיפון נשמע טוב יותר.

זאת כמובן בתקליט סטנדרטי מול CD סטנדרטי. לא הדפסות איזוטריות, תקליטי 180 גרם מהונדסים וכ"ו.

קטונתי מלומר משהוא על מערכות אחרות ו / או על אנשים שלא עשיתי איתם השוואה כזו.
 
נערך לאחרונה ב:

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
נזהרתי, הסתייגתי, הקדמתי - ובכל זאת כצפוי - הסתבכתי ...
לא באתי לעמיר מתוך מטרה לבצע SHOOT OUT גורלי בין אנלוגי לדיגיטלי. אם כן הייתי צריך להזהיר אותו מראש שיתכונן ... באתי לראות חבר וותיק שלא ראיתי זמן רב, וכמובן גם מתוך סקרנות כי עמיר סיפר שבוצעו אצלו שינויים שסירב לחשוף את תכנם אז הייתי סקרן לשמוע.
אבל אם כבר היינו שם, ואם היו תחת ידינו שתי מערכות באיכות גבוהה, אנלוגית ודיגיטלית, אותי אישית עניין לערוך השוואה. גברים אוהבים להשוות, כמו שאתם בוודאי יודעים . וכן - נכון שהייתי מאד סקרן לערוך את ההשוואה לאור העובדה שאני קורא פה כבר שנים על היתרון המוחלט, המוחץ, החד משמעי, בלתי ניתן לערעור ולספק - של האנלוגי על הדיגיטלי ... זה מתחיל בנמר היקר שלנו, עובר דרך מיטב היבואנים בארצנו שכולם נשבעים בשם האנלוג ומאד מאמינים בו, וכלה בכל המשדרגים למיניהם, כמו אלה שהצטרפו פה לשידור.
היה מעניין. עשיתי לעצמי בעזרתו האדיבה של עמיר המקסים את הניסוי הקטן הזה. ושמחתי לשמוע שמבחינתי, למידגם הנוכחי, התוצאה היא מוחצת חד משמעית וברורה לחלוטין דווקא בכיוון השני. קודם כל זה חוסך לי כבר הוצאות ענק על ציוד אנאלוגי ופוטר אותי מהתעסקות בשחור השחור הזה, וגם מבחינתי מסדר לי קצת את הראש ואות העניינים לגבי העדיפויות שלי באודיו מול הטעם האישי שלי. שמחתי עם עצמי שמבחינתי האישית התוצאה ברורה ולא הובילה רק לעוד התלבטויות ומחשבות מיותרות. אשרייני !
אף אחד כאן לא נגד,ולא בעד.
כולנו שבויים בהגשמת חלומותינו :מרחף:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,959
מעורבות
2,950
נקודות
113
אין קשר בין מה שכתבתי למערכת של אדם מסוים או לטעמו האישי.

אין לי מושג, וגם לא חשוב כרגע, מה בדיוק המערכת של אמיר, ומה הוא אוהב לשמוע או מה ואיך אוהב לשמוע כל אדם אחר.

אני רק יכול לסמוך על הטעם האישי שלי, ועל תגובות של אנשים שהיו אצלי. בקריטריון זה, בהשוואה אצלי, של קומפקט טוב מול פטיפון טוב ובאותם תנאים, באופן גורף הפטיפון נשמע טוב יותר.

זאת כמובן בתקליט סטנדרטי מול CD סטנדרטי. לא הדפסות איזוטריות, תקליטי 180 גרם מהונדסים וכ"ו.

קטונתי מלומר משהוא על מערכות אחרות ו / או על אנשים שלא עשיתי איתם השוואה כזו.
עייל -- עמיר ב-ע' :)

ראשית, שאלה מה נגן ה-CD הטוב שהשתמשת בו, האם הוא יודע לנגן SACD, האם SACDs השתתפו בהשוואות, איזה תקליטים לקחת מול איזה רימאסטרים דיגיטאליים וכו'.

הניסוח שלך -- ואולי בכלל כל צורת המחשבה --מאוד מטעה, הרי אין תקליט "סטאנדארטי", שמייצג את עולם התקליטים,ואין CD "סטאנדארטי", שמייצג את העולם הדיגיטאלי. לכן גם כל העניין של "3 דוגמאות זה מספיק בהחלט" נראה לי מופרך לחלוטין.

בהינתן הקלטה ספציפית נתונה, נגיד לצורך הדיון של RCA Living Stereo:

הרי אפשר לקחת תקליט מהדפסה מוקדמת מהמאטריצה הראשונה (1S) במצב mint, אפשר לקחת אותו תקליט מאותה הדפסה רק טיפה שחוק, וזה כבר יישמע אחרת בצורה משמעותית, וכך גם אם לוקחים מטריצה מאוחרת יותר -- תקליט 20S כבר יישמע אחרת, או ב-reissue בסידרת Victrola, שגם שם יש מאטריצות במיספור מחודש, או בהדפסת Red Seal, או מאוחרת יותר ב-Gold Seal דקיק, או ברימאסטר דיגיטאלי (בתקליט), או ב-reissue מופלץ ל-180 או ל-200 גרם, שתלוי מי עשה אותו ולא תמיד נשמע כל כך טוב.

כל אחד מאלה הוא מועמד ברמה אחרת להשוואה, למרות שכולם מאותה הקלטה, למרות שזה לא אוטומאטי ו/או מובן מאליו שהדפסה מוקדמת יותר תישמע טוב יותר, אלא רק הכללה / ברירת-מחדל.

כך גם בדיסקים -- יש את הרימאסטרים שנעשו בתחילת שנות ה-80, שחלקם איומים ובקושי נסבלים, ומדי פעם יש reissues נוספים, חלקם בלי remastering, וחלקם עם remastering משתפר והולך, מ-18 ביט, ועד 32 ביט, מ-44.1 קה"צ עד 384 קה"צ,או בכלל DSD, ואלה מועברים או לדיסקי אלומיניום "רגילים" ב-16/44.1, או תוך שימוש בחומרים/בטכניקות מיוחדות כמו K2 ל-XRCD, חומרים כמו SHM או זהב, וכו', או שייש דיסקים ברזולוצייה משופרת ע"י HDCD (למי שייש לו את המפענח), וכמובן שייש גם SACD ו-DVD-Audio ו-Blu-ray ברזולוציות גבוהות יותר.

גם כאן כל אחד מאלה הוא מועמד ברמה אחרת להשוואה, למרות שכולם מאותה הקלטה, למרות שזה לא אוטומאטי ו/או מובן מאליו שכמה שיותר ביטים זה ישמע טוב יותר, אלא רק הכללה / ברירת-מחדל.

ואם אתה משווה בין סתם LP שנמצא ברשותך לבין סתם CD שנמצא ברשותך, לא ברור לי האם/מה זה אומר לגבי היכולות של הפורמאטים זה מול זה, כמו שגם לקיחת סתם נגן CD "טוב" שנמצא ברשותך לעומת פטיפון/ראש/זרוע/פונו שהם תחום מומחיותך, לא בהכרח מייצג נאותה את יכולות המדייה.

וגם ה"באופן גורף" לגבי המדגם הזעיר והלא מייצג שאתה משתמש בו להשוואות, לא אומר הרבה.

ומעבר לכל, יש את עניין הטעם: לא כולם אוהבים את הנפח/גודל/"עושר" שאפשר לקבל מוויניל, וזה נראה להם מוגזם ו/או לא "טבעי" או "יותר יפה/גדול מהמציאות", אבל בדיוק זה מה שאוהבי ויניל אוהבים, כך שאולי מסכימים על ה"תופעות", אבל מכנים אותם בשמות "חיוביים"/"שליליים" לפי טעמם: "גדול"<-->"מנופח", "עשיר"<-->"צבוע" וכד'

וחוצמזה, מי שחי עם דיגיטאלי הרבה שנים לא אוטומאטית מפלטר ו/או מוכן להתעלם מהרעשים, לא רק פיצפוצים אלא גם חוסר ניקיון, אבק, ליכלוכים, רעש ויניל וכד', שמבחינת חובבי ויניל פשוט נמחקים מהתודעה ולא מורגשים או חסרי משמעות מבחינתם.

לכל אלה יש להוסיף עניינים של סוגסטייה והשפעות ורנטיות מוקדמות.

ברור שברקצ שמע את מה שהוא רצה לשמוע -- הרי מראש הייה ברור לו שהעדפת הדיגיטאלי "קודם כל זה חוסך לי כבר הוצאות ענק על ציוד אנאלוגי ופוטר אותי מהתעסקות בשחור השחור הזה".

כמוכן יש גם כמובן את השפעת המדגים.

אני לא יודע מה השפעת העמדה של איל כשהוא מדגים, אבל אם דיעותיו הן מאוד חזקות ובכיוון מסויים, ועוד יש אינטרס כלכלי בעניין, אני בטוח שההשפעה לא אפס.

למרות שהעדפתי האישית היא דיגיטאלית ברוב המוחץ של המקרים, התקליטים שהשמעתי לו (הדפסות מוקדמות במצב טוב למדי) הייו כאלה שמבחינתי עדיפים על הדיגיטאל המקביל, שגם הוא "ראוי", ולא ניסיתי להשפיע עליו לכאן או לכאן. אם כבר, לאור זאת, קצת הופתעתי מתגובתו, אבל לא מאוד -- הוא ממילא הצביע על הדברים שאני חושב לגבי הרוב המוחלט של המקרים, ואפשרי בהחלט שמה שיוצא-דופן מבחינתי אינו כזה מבחינתו -- אבל ממש לא איכפת לי לכאן או לכאן, וגם אם הוא הייה יוצא עם התרשמות הפוכה זה הייה בסדר -- או לייתר דיוק, חסר חשיבות -- במידה זהה. מתלהב מהצעצוע הנוסף -- יופי, לא מתלהב -- גם יופי, ואין כאן שום אינטרס כלכלי או אישי. אני לא צריך את ברקצ (או כל מישהו אחר) כדי לחזק/לתמוך בדיעותי/טעמי, במיוחד כשזה 100% בסדר מבחינתי -- תמיד הייה -- לאהוב/להעדיף ויניל.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
רק הערה קטנה אישית בנוגע לאוטו סוגסטייה או הכנה נפשית מראש - אני דווקא באתי עם "כוונה נפשית" להתרשם ולהתפעל מהפטיפון ומהצליל היוצא ממנו.
בכל מקרה לא הייתי עובר לאנאלוג בגלל ההתעסקות, מיעוט המדיה וכו'. אבל באתי מוכן לשמוע סוף סוף את נפלאות האנאלוג הזה שכולם מפליאים כל כך בשבחו.
וזה ש"שמחתי" כשגיליתי שהדיגיטל בכל זאת יותר מתאים לי (ההערה שלי לגבי ההוצאה הצפויה היתה כמובן בבדיחות הדעת - כאמור מעולם לא היתה לי כוונה "לחזור" לאנאלוג - להזכירכם שכשהתחלתי להאזין למוסיקה לא היתה אופציה אחרת ...) - לא היתה פה "שמחה" , אולי אפילו קצת צער ואכזבה שהאנלוג לא כבש אותי.
זה קצת כמו לפגוש את בר רפאלי ולגלות שהיא מקרוב פחות מרשימה (לא שעשיתי את הניסוי הזה) - לא התכוונת ולא תכננת לכבוש את בר רפאלי, אבל התאכזבת לגלות שהיא לא כל כך מדהימה כמו התמונות.
וחוץ מזה, יש לי כל מיני חסרונות ידועים, אבל דווקא יש לי יכולת להתנתק, להתרחק, ולהסתכל על דברים באופן אובייקטיבי. גם במקרה הזה היה לי ברור מה אני שומע ומה אני מעדיף, בלי לחשוב שהענבים במילא חמוצים אז טוב שאני לא יכול להכנס לכרם.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
כך שכל המסקנות -- מרחיקות הלכת או לא -- שמנסים להסיק ממה שהייה כאן הן חסרות משמעות מראש.

עמיר

אני חושב שבשורה זו סיכמתה את כל ההיתפלפלויות,כך שה- 3:0 יכול להיות נחלת הכלל.

דהיינו ,כל אחד יכול להיות ה"מנצח"
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
חשבת כמוני -- שזה לא עניין של הסתברות אלא של טעם -- ובעיקבות השידרוג האחרון זה הפך להיות עניין הסתברותי ונטול טעם? :)
עם המון טעם של עוד (ורד)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור