תקליטים: מיתוסים או אמיתות?

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
האם זה נכון ש:
  1. תקליט מאבד מאיכותו במידה משמעותית כל נגינה
  2. פטיפונים זולים חורשים והורסים תקליטים
  3. כדאי לחכות כמה שעות בין נגינה לנגינה של אותו צד של תקליט
  4. VTF של 5.5 גרם גורם נזק גדול בהרבה מ-1.5 גרם
  5. אנשים שומעים בממוצע את אותו תקליט יותר מ-100 פעמים
  6. נגינת תקליט מאובק מזיקה יותר מנגינת תקליט נקי
להלן סרטון של מחקר של אדם אחד בנושאים אלה, שנראה לי שנעשה בצורה ראויה, קצת ארוך אבל מסביר את השיקולים החשובים:
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
מעניין, תודה.
 
  • Like
Reactions: AK1

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
מי שאוהב לשמוע מוזיקה כאשר ברקע יש רעשים של טיגון ביצים שישמע ווניל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
מי שאוהב לשמוע מוזיקה כאשר ברקע יש רעשים של טיגון ביצים שישמע ווניל.
האם זו התבדחות או שזו רמת ההיכרות שלך עם ויניל?
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
שנים שמעתי ווניל ורעשי הרקע מלכלוך, חשמל סטטי ושחיקה אחרי כל השמעה הפריעו לי מאוד.
גם היום כאשר אני מאזין לווניל אצל חברים עם פטפונים יקרים וניקוי התקליט עם "ומכונות כביסה" לתקליטים אני מאוכזב.
פיזיקלית לא השתנה כלום בעקרון מאש שאדיסון המציא את הגרמופון, עדיין זה מחט שמקפצת על חריץ. נכון היו שיפורים, המחט לא מחוברת ישירות לממברנה, והיא כבר לא מסמר, יש התמרה לסיגנל חשמלי מגברים ורמקולים אכותיים. עדיין זה מחט שמקפצת על חריץ. ה CD עשה את המהפכה בתחילת שנות ה80.
זה ההעדפה שלי, ואני לא שופט אנשים שאוהבים את הווניל, אם הם נהנים מזה, סבבה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
וניל נובע משעמום , לא מאיכות , אנחנו ב2024 , כבר יש דברים יותר טובים , למי שאין פאסון זה ממש מיותר , ולא המקום לשים עליו האצבע
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
שנים שמעתי ווניל ורעשי הרקע מלכלוך, חשמל סטטי ושחיקה אחרי כל השמעה הפריעו לי מאוד.
גם היום כאשר אני מאזין לווניל אצל חברים עם פטפונים יקרים וניקוי התקליט עם "ומכונות כביסה" לתקליטים אני מאוכזב.
פיזיקלית לא השתנה כלום בעקרון מאש שאדיסון המציא את הגרמופון, עדיין זה מחט שמקפצת על חריץ. נכון היו שיפורים, המחט לא מחוברת ישירות לממברנה, והיא כבר לא מסמר, יש התמרה לסיגנל חשמלי מגברים ורמקולים אכותיים. עדיין זה מחט שמקפצת על חריץ. ה CD עשה את המהפכה בתחילת שנות ה80.
זה ההעדפה שלי, ואני לא שופט אנשים שאוהבים את הווניל, אם הם נהנים מזה, סבבה.
כל הטון שלך מאוד מזלזל, אבל אם יש לך טיגון ביצים באוזניים, תהיה בריא.

עניין השחיקה אחרי כל השמעה הוא מיתוס. אכן יש רעש רקע מסויים, שמפריע למי שרגיל לשקט המוחלט של דיגיטל ונתקע בשלב הזה. חלק מאלה שממשיכים להאזין מעבר למכשול הזה, לומדים לסנן את הרעשים, ובכלל לא שומעים אותם אלא כשהם חזקים במיוחד. גם הירידה בשמיעה עם הגיל מורידה את הרגישות לרעשים כאלה :)

לא פעם השוויתי בין הדפסות שונות של אותה הקלטה, וחלק מההבדלים הוא ברמת הרעש, אבל בהרבה מקרים העדפתי גרסאות טיפה רועשות יותר שהסאונד בהן היה עדיף.


וניל נובע משעמום , לא מאיכות , אנחנו ב2024 , כבר יש דברים יותר טובים , למי שאין פאסון זה ממש מיותר , ולא המקום לשים עליו האצבע
עוד אנאליסט אחד. נו שויין. אני לא משועמם מסאונד של דיגיטל, והפאסון מעניין את הסבתא של אחותי שאין לי. יש לא מעט מקרים שבהם הוויניל הרבה יותר כייפי ומערב מבחינתי, והצליל נשמע לי מלא יותר, עם במה גדולה יותר, וכו'. זה כולל גם מקרים של הקלטות דיגיטליות, שנשמעות טוב יותר על ויניל מאשר בגרסת ה‑SACD וה-Blu‑ray שלהן. בחלק מהמקרים רק multichannel מטה את הכף לטובת הדיגיטל.

העניין הוא שהצליל של ויניל שונה מזה של דיגיטל. יש כאלה שאוהבים את הצליל הזה במידה כזו, שהם מוכנים לבלוע את כל הצפרדעים הגדולות שבאות עם ויניל, החל ברעשים, בטירחה של הניקויים והכוונונים האינסופיים, העלויות גם של הציוד, של החלפות של ציוד מתכלה, של חומרי ניקוי, של התקליטים עצמם, שבהדפסות טובות הם יקרים מאוד, והמשלוחים היקרים יותר, בעיות של תקליטים עקומים או לא ממורכזים, וכו' וכו' כו', אבל את הצליל המיוחד לא מקבלים בדיגיטל.

אני לא מדבר על אלה שאוהבים את הריטואלים ואת העטיפות הגדולות יותר ואת הריחות ויש להם נוסטלגיה וכל מיני דברים שאינם קשורים לסאונד נטו. חלקם יכולים גם לקנות תקליטים מסיבות כאלה בלי לנגן אותם בכלל. אבל אני מדבר על אלה שבעניין של סאונד נטו, כמוני, כמו נמר,כמו זיו, ואחרים.

את זה שהצליל המיוחד נובע מהעיוותים ולא מתוספת איכות אובייקטיבית כבר אמרתי מיליון פעם, אבל לא איכפת לי מהסיבות והתיאוריות, רק מהתוצאה ברמה הרגשית, המוזיקלית, והצלילית, לא הטכנית.

אני לא בא לשכנע את כל המתנשאים על ויניל. מי שלא נמשך לזה, שומע רק את החסרונות ולא את היתרונות, וכך הייתי גם אני במשך עשרות שנים, עד שהשתכנעתי שלמרות שזה פחות מדויק, זה יכול להיות יותר כייפי, בחלק מהמקרים, ממש לא כולם. יש המון מקרים שדיגיטל עדיף לחלוטין.
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
710
מעורבות
129
נקודות
43
שנים שמעתי ווניל ורעשי הרקע מלכלוך, חשמל סטטי ושחיקה אחרי כל השמעה הפריעו לי מאוד.
גם היום כאשר אני מאזין לווניל אצל חברים עם פטפונים יקרים וניקוי התקליט עם "ומכונות כביסה" לתקליטים אני מאוכזב.
פיזיקלית לא השתנה כלום בעקרון מאש שאדיסון המציא את הגרמופון, עדיין זה מחט שמקפצת על חריץ. נכון היו שיפורים, המחט לא מחוברת ישירות לממברנה, והיא כבר לא מסמר, יש התמרה לסיגנל חשמלי מגברים ורמקולים אכותיים. עדיין זה מחט שמקפצת על חריץ. ה CD עשה את המהפכה בתחילת שנות ה80.
זה ההעדפה שלי, ואני לא שופט אנשים שאוהבים את הווניל, אם הם נהנים מזה, סבבה.
אולי האכזבה שלך נובעת מזה שהאזנת לווניל; נסה שוקו.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
כתבתי על הנושא הזה הרבה פעמים ולא אחזור שנית. תמונה מספיקה
Horzu.jpeg


אין ואני חוזר אין גרסה דיגיטלית של האלבום הזה שמגרדת את הקצה לויניל הזה. נקודה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
כתבתי על הנושא הזה הרבה פעמים ולא אחזור שנית. תמונה מספיקה
צפה בקובץ המצורף 67110

אין ואני חוזר אין גרסה דיגיטלית של האלבום הזה שמגרדת את הקצה לויניל הזה. נקודה.
לי התמונה לא מספיקה, וגם לא מספיק שמישהו חוזר על מה שהוא אמר הרבה פעמים -- זה לא הופך את זה לנכון יתור.

ואם חוזרים לזה, מה שנשמע טוב יותר זה עניין של טעם אישי, ושל אמונות, לפעמים ברמה דתית, עוד לפני שנכנסים ציוד והדפסה ורימאסטרים ורזולוציה ו‑PCM/DSD ושאר דברים שאנשים מתווכחים עליהם ללא סוף. אין אמת מוחלטת.

שונאי ומזלזלי ויניל יכולים לשמוע איזשהו רחשוש, להגיד שזה טיגון ביצים, ולעבור לוורסיה דיגיטלית. לא תשכנע אותם, כי הם לא רוצים להשתכנע, אלא להוכיח שהם מעל לזה, ושמי שאוהבים ויניל הם רק פתאים וטיפשים שנופלים בפח הנוסטלגי והפרימיטיבי של מסמר בתוך חריץ, וב‑2024 יש דברים טובים יותר. לא תפיל אותם בפח הזה.

אז חבל על הטרחה.
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
לי התמונה לא מספיקה, וגם לא מספיק שמישהו חוזר על מה שהוא אמר הרבה פעמים -- זה לא הופך את זה לנכון יתור.

עד שפעם הסכמתי לגמרי עם פוסט שלך אתה חוזר לנטייתך להתנצח עם כל אמירה. טוב אז ארחיב. התמונה היא של ההדפסה הגרמנית של האלבום מסע הקסם המסתורי (רק השם מחזיר אותי 40 שנה אחורה לימי ששי שבהם ספרתי את השעות שנותרו לשידור הפרק השבועי בסדרה של יואב קוטנר על הביטלס בגל״צ). יש לי 5 עותקים רק של ההדפסה הזאת. יש לי גם מספר גרסאות דיגיטליות והדפסות נוספות (בממוצע אני מחזיק ב-5-10 עותקים של כל אלבומי הביטלס - מונו וסטריאו ויניל ודיגיטלי. ההדפסה הגרמנית היא הכי טובה ואת זה אני יכול לאמר לא רק משום שהזה הקונצנזוס בקרב כל חובבי הביטלס המושבעים שהם גם בתחביב (אני לא מת על המילה אודיופיל) אלא גם מכיון שהקשבתי לכל האפשרויות. הרבה נכתב על הנושא ומשום כך העדפתי לא להכביר במילים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,909
מעורבות
2,931
נקודות
113
עד שפעם הסכמתי לגמרי עם פוסט שלך אתה חוזר לנטייתך להתנצח עם כל אמירה. טוב אז ארחיב. התמונה היא של ההדפסה הגרמנית של האלבום מסע הקסם המסתורי (רק השם מחזיר אותי 40 שנה אחורה לימי ששי שבהם ספרתי את השעות שנותרו לשידור הפרק השבועי בסדרה של יואב קוטנר על הביטלס בגל״צ). יש לי 5 עותקים רק של ההדפסה הזאת. יש לי גם מספר גרסאות דיגיטליות והדפסות נוספות (בממוצע אני מחזיק ב-5-10 עותקים של כל אלבומי הביטלס - מונו וסטריאו ויניל ודיגיטלי. ההדפסה הגרמנית היא הכי טובה ואת זה אני יכול לאמר לא רק משום שהזה הקונצנזוס בקרב כל חובבי הביטלס המושבעים שהם גם בתחביב (אני לא מת על המילה אודיופיל) אלא גם מכיון שהקשבתי לכל האפשרויות. הרבה נכתב על הנושא ומשום כך העדפתי לא להכביר במילים.
מה שניסיתי לומר הוא שעוד אחד שמתלהם על כמה תקליט מסוים נשמע טוב יותר מאופציות אחרות וחוזר על כך חמישים פעם, יכול לכל היותר לשכנע את המשוכנעים לחפש את התקליט, אבל רק מרחיק את הספקנים והמתנשאים, שבטוחים שהם יודעים טוב יותר, ולא מעוניינים לשמוע לא את התקליט ולא את הסיפורים עליו.

בנוסף, יש כאן עניין חזק מאוד של טעם אישי — יש כאלה שנמשכים לסאונד הספציפי של ויניל ומוכנים לאכול הרבה צפרדעים כדי לקבל אותו, ויש שנדְחים אפילו מהסאונד עצמו, עיוותים וכיו"ב, שלא לדבר על הרעשים ושאר הבעיות המוכרות והשחוקות.

זה ששמעת והשווית בעצמך לא מעניין את מי שלא יודע עד כמה אפשר להסתמך על הטעם והיכולות שלך.

הקונצנזוס לכאורה הוא רק ההתרשמות שלך ממה שאתה רואה שאנשים כותבים/קוראים בפורומים שאתה חבר בהם, ומושפעים ממובילי דעה וזה מהדעות של זה. לגבי מאזינים אחרים, שלא משתתפים בפורומים שאתה רואה או בפורומים בכלל, שהם כנראה הרוב, אין לך מושג מה הם מעדיפים ולמה.

מה שכתבת גם בלי וגם עם להכביר במילים לא לקח בחשבון שום דבר מהנ"ל.

אז תקרא להפניית תשומת לבך לכל זה "התנצחות", ותעביר את זה לפסים אישיים של "נטייתי" וכיוצא בזה, אם זה מה שגורם לך להרגיש טוב יותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור