תעשיית האודיופיליה


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,158
מעורבות
1,624
נקודות
113
גם אתה ראית את הסרטון + 5 דקות לכתיבת התגובה הזו :)
לא חבל?
חלק מהזמן אנחנו מבזבזים על שטויות
אם הייתי מנצל כל רגע הייתי גדול הדור :)
כפרה עליך, ראיתי 7 שניות מהסרטון. שאר הזמן הלך לתגובה. ואתה צודק, גם זה היה בזבוז זמן, אבל מה לא עושים למען "הקהילה". אני צדיק גדול.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
את העור בפרארי אפשר למדוד ?
מה בדיוק נמדד במלון מפואר...? מחיר האריחים או עלות הגבינה בארוחת הבוקר?
תמחור מוצר או שירות אינו קשור רק לעלות מרכיביו.
יש עלויות פיתוח, יש ייחודיות, יש מיתוג ובסוף יש גם את נכונות השוק לשלם.

בכל המוצרים והשרותים שהזכרת - אין הצדקה למחיר אם תפרוט ותכמת רק את עלויות למרכיבי המוצר או השירות.

אותי לא מעניינים האריחים והגבינה בארוחת בוקר ולך אין הבדל בין DAC ב 100000 שח לDAC של 2000.
הכל בסדר
אם אתה לא מזהה הבדל בין עור יקר לזול ובין מלון מפואר ויקר לשאינו כזה, טעיתי כמובן. לענין עלויות מחקר ופיתוח אתה לגמרי צודק, דא עקא שמוצרי אודיו אינם בדיוק פצצת ניוטרון, או להבדיל חיסון לקורונה, באלו האחרונים אין קיצורי דרך, נורא נורא יקר לפתח מוצרים כאלו. אודיו סיפור אחר לגמרי, למעט אקזוטיקה פסיכית שהיא די נדירה, וגם שם לסוגסטיה ולסיפורים יש מה להגיד, לא צריך יותר מדי בכדי להפיק צלילים משובחים, אבל דווקא בשל כך שכמו עור שמרפד מושבים של פרארי שהסכמנו לדעתך, הוא ענין שאינו מדיד, אחרי הכל החושים שלנו הם מכשיר הבדיקה האולטימטיבי לדעת כולי עלמא וחושים הם ענין הנתון למניפולציה והפיתוי עצום. ושם אגב מונח לו הסיפור של המיתוג ונכונות, אפילו רצון הקליינטים, לשלם. ודאי כך כשאינך צריך להביא הוכחה פיזית לעליונות האיכותית לה אתה טוען. איני אומר שזה קורה תמיד, איני טוען שזה קורה לרוב, אני כן טוען שזה קורה וזה לגמרי טיבעי. מכל מקום אני חש שהנושא הזה ולא בפעם הראשונה מעורר אנטגוניזם די מובן ולכן טוב לעצור מתי שהוא ועכשיו הוא זמן מצוין.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אם אתה לא מזהה הבדל בין עור יקר לזול ובין מלון מפואר ויקר לשאינו כזה, טעיתי כמובן. לענין עלויות מחקר ופיתוח אתה לגמרי צודק, דא עקא שמוצרי אודיו אינם בדיוק פצצת ניוטרון, או להבדיל חיסון לקורונה, באלו האחרונים אין קיצורי דרך, נורא נורא יקר לפתח מוצרים כאלו. אודיו סיפור אחר לגמרי, למעט אקזוטיקה פסיכית שהיא די נדירה, וגם שם לסוגסטיה ולסיפורים יש מה להגיד, לא צריך יותר מדי בכדי להפיק צלילים משובחים, אבל דווקא בשל כך שכמו עור שמרפד מושבים של פרארי שהסכמנו לדעתך, הוא ענין שאינו מדיד, אחרי הכל החושים שלנו הם מכשיר הבדיקה האולטימטיבי לדעת כולי עלמא וחושים הם ענין הנתון למניפולציה והפיתוי עצום. ושם אגב מונח לו הסיפור של המיתוג ונכונות, אפילו רצון הקליינטים, לשלם. ודאי כך כשאינך צריך להביא הוכחה פיזית לעליונות האיכותית לה אתה טוען. איני אומר שזה קורה תמיד, איני טוען שזה קורה לרוב, אני כן טוען שזה קורה וזה לגמרי טיבעי. מכל מקום אני חש שהנושא הזה ולא בפעם הראשונה מעורר אנטגוניזם די מובן ולכן טוב לעצור מתי שהוא ועכשיו הוא זמן מצוין.
אחרי כזה מאמר ארוך, החלטת לעצור....?

מה שאתה טוען לגבי אייכות המוצר הוא על פי חושיך, ויכול להיות שהם מחודדים לגבי העור של הפרארי אבל קצת פחות לגבי אייכות מגבר.

עלויות הפיתוח של קורולה גבוהות לעין שיעור מעלות פיתוח של פרארי (מבטיח לך) אבל עלות הפיתוח של קורולה מתחלקת על מיליון מכוניות ועלות הפיתוח של פרארי מועמסת על אלפים בודדים.
ןלכן החלק היחסי מעלות הפיתוח של פרארי במחירה גבוה מאוד לעומת עלות פיתוח הקורולה המועמס על מחירה.

נכון הדבר, גם לגבי רסיבר של ימהה לעומת מגבר של של דאגוסטינו.
גם נכון, שאודיופילים (לא רק) מכבדים מאוד מכשירים בעלי תגי מחיר גבוהים.

בקיצור, תפסיק להיכנס לכיסים ולחושים של אחרים.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
הבעיה שגם פה בפורום יש תמיד את המתלוננים הקבועים שלא מפסיקים להגיד לחברי פורום אחרים כמה הם פריירים, טיפשים ולא מבינים כמה עובדים עליהם היצרנים והיבואנים, אין שום מצב שהם שומעים הבדלים בשידרוגים השונים והסיבה היחידה שהם משדרגים היא שופוני...

+1
כל פעם מגיע "רובין הוד" חדש להציל את כספנו מעושק היצרנים....
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
זכותך לקנות מה שאתה רוצה, לא שווה יותר מזכותי לקטר על מחירים מופרכים, אפילו על זכותי לקבוע שמי שמשלם מחירים כאלו על מה שאינו יותר מסמל להבנתי הוא קצת טמבל. ופרארי בשלושה מיליון לפחות מראה קבלות שנסמכות על עובדות בדמות איכות, הנדסה עילאית, יכולת כביש, אפילו טיב העור שמשמש לריפוד שם, בקיצור דברים שגם עולים המון כסף ליצרן וגם אפשר למשש ולהרגיש. אותו דבר מלון מפואר במיוחד שגובה ממך מחירים בהתאם ונותן לך להבין שאתה לא משלם רק בגלל השם שמתנוסס לו על הגג. באודיו מאידך, אי אפשר להמנע מהתחושה שהיות והמדובר במוצר שתוצרתו פונה לחושים באופן שאינו מדיד, אי אפשר כמעט להמנע ממניפולציה ומשחק של מיתוג וסוגסטיה. כל זה כאמור לא גורע ולו טיפונת מזכותך המלאה לעשות מה שבא לך עם כספך, בחירה חופשית עדיין יש פה.
מופנה לחבר/ים ארז וחני, שלא יובן שאני איזה פסיכי שמדבר לעצמי.

כנס לפורום יין ותטען שם שהם טמבלים שקונים בקבוק יין באלפי שקלים...
תוך כמה דקות תעוף משם במהירות כזאת שגם כיפת ברזל לא תספיק ליירט אותך.
רוזי כבר הגיב לך עניינית על זה שאין קשר בין העלויות לבין המחירים שגובים גם עבור פרארי וגם עבור לילה במלון יוקרתי. אם נדמה לך שאין תשלום פרמיה גבוהה על שם המותג אז ממש אין לך מושג ירוק בשיווק.

אודיו זה תחביב ותגובות כאלו מצדך (כל פעם מגיע "גאון" תורן חדש...) פשוט מעצבנות ומטרילות, בפרט שכל דבר שכתבת או שתכתוב בנושא הזה כבר נטחנו פה עד דק !
אל תתעצל, עשה חיפוש בפורום ותמצא טונות של מילים שנכתבו כבר מ"גאונים" אחרים שהקדימו אותך.
שחרר אותנו מהמרירות/קנאה שלך.
זה לא טוב לעור הפנים ויש האומרים שזה גם לא טוב ללב....
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
יש שונות בין אנשים על מה שמים דגש
וטוב שכך, בשנות השבעים הגיע לארץ מכוניות סובארו, ראיית פנה אלי חבר יש לה צורה של של BMW, כן עניתי bmv לעניים,
סובארו כבשה את המדינה וגרמה למדינה
להיראות משעממת, קראתי להם סובארואידים לי היה פיאט 124 1400סמ"ק.
 
נערך לאחרונה ב:

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
אחרי כזה מאמר ארוך, החלטת לעצור....?

מה שאתה טוען לגבי אייכות המוצר הוא על פי חושיך, ויכול להיות שהם מחודדים לגבי העור של הפרארי אבל קצת פחות לגבי אייכות מגבר.

עלויות הפיתוח של קורולה גבוהות לעין שיעור מעלות פיתוח של פרארי (מבטיח לך) אבל עלות הפיתוח של קורולה מתחלקת על מיליון מכוניות ועלות הפיתוח של פרארי מועמסת על אלפים בודדים.
ןלכן החלק היחסי מעלות הפיתוח של פרארי במחירה גבוה מאוד לעומת עלות פיתוח הקורולה המועמס על מחירה.

נכון הדבר, גם לגבי רסיבר של ימהה לעומת מגבר של של דאגוסטינו.
גם נכון, שאודיופילים (לא רק) מכבדים מאוד מכשירים בעלי תגי מחיר גבוהים.

בקיצור, תפסיק להיכנס לכיסים ולחושים של אחרים.
וואטאבר. העיקר שאתה מרגיש נכון עם עצמך.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
כנס לפורום יין ותטען שם שהם טמבלים שקונים בקבוק יין באלפי שקלים...
תוך כמה דקות תעוף משם במהירות כזאת שגם כיפת ברזל לא תספיק ליירט אותך.
רוזי כבר הגיב לך עניינית על זה שאין קשר בין העלויות לבין המחירים שגובים גם עבור פרארי וגם עבור לילה במלון יוקרתי. אם נדמה לך שאין תשלום פרמיה גבוהה על שם המותג אז ממש אין לך מושג ירוק בשיווק.

אודיו זה תחביב ותגובות כאלו מצדך (כל פעם מגיע "גאון" תורן חדש...) פשוט מעצבנות ומטרילות, בפרט שכל דבר שכתבת או שתכתוב בנושא הזה כבר נטחנו פה עד דק !
אל תתעצל, עשה חיפוש בפורום ותמצא טונות של מילים שנכתבו כבר מ"גאונים" אחרים שהקדימו אותך.
שחרר אותנו מהמרירות/קנאה שלך.
זה לא טוב לעור הפנים ויש האומרים שזה גם לא טוב ללב....
טוב אז כתבתי על אנטגוניזם וכרגיל הצטנעתי. מסתבר שגם אגרסיה מצטרפת לענין. ראה תגובתי בפוסט 27, אתה מוזמן לאמצה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
זכותך לקנות מה שאתה רוצה, לא שווה יותר מזכותי לקטר על מחירים מופרכים, אפילו על זכותי לקבוע שמי שמשלם מחירים כאלו על מה שאינו יותר מסמל להבנתי הוא קצת טמבל. ופרארי בשלושה מיליון לפחות מראה קבלות שנסמכות על עובדות בדמות איכות, הנדסה עילאית, יכולת כביש, אפילו טיב העור שמשמש לריפוד שם, בקיצור דברים שגם עולים המון כסף ליצרן וגם אפשר למשש ולהרגיש. אותו דבר מלון מפואר במיוחד שגובה ממך מחירים בהתאם ונותן לך להבין שאתה לא משלם רק בגלל השם שמתנוסס לו על הגג. באודיו מאידך, אי אפשר להמנע מהתחושה שהיות והמדובר במוצר שתוצרתו פונה לחושים באופן שאינו מדיד, אי אפשר כמעט להמנע ממניפולציה ומשחק של מיתוג וסוגסטיה. כל זה כאמור לא גורע ולו טיפונת מזכותך המלאה לעשות מה שבא לך עם כספך, בחירה חופשית עדיין יש פה.
מופנה לחבר/ים ארז וחני, שלא יובן שאני איזה פסיכי שמדבר לעצמי.
אבל ישנם אנשים שהקטע שלהם בדיוק הפוך.מערכת פרארי ומכונית יפנית עממית.
לא הבנתי למה אתה לא מבין?
רק מפני שאפשר לנגוע בכסא של פרארי?
כי בתוצאה הסופית עם שניהם מגיעים ממקום למקום.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
893
מעורבות
210
נקודות
43
אני מעדיף ברשותך שלא להמשיך בדיון הזה, הוא לא נעים לחלק מהחברים כאן ואני בהחלט מנסה לכבד רצונם.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
275
מעורבות
118
נקודות
43
אחד הדברים שהבחור אומר (ואני לא מזלזל בו וגם לא סוגד לדבריו ) ושמעתי את זה מאנשים בתחום- רוב החברות הם חברות מדבקה. אין באמת מתכנן אחד עם קו אלא תחת ברנד ניים מוציאים כל מיני מוצרים. אחד הטעונים שאוהבים להשתמש שהמחיר הגבוהה כולל את "המחקר והפיתוח" הנרחבים. אז לטענה זו - רוב כל המוצרים הם לא מוצרים בעלי המצאתיות מרשימה ואין באודיו הי פי מחקר ופיתוח מיוחדים ביחס לכל עסק אחר כמו מסעדה ,בית מלון ועוד. היות ויש אלפי חברות-מתברר שמבחינת "המחקר והפיתוח" כל אחד יכול לפתוח עסק אודיו היפי (אם יש לו את הרצון,הכסף, הפירסומת ועוד) טכנולוגיה היא לא חסם בכניסה לשוק הזה וזו הנקודה שעיניינה אותי .
Absolare היא דוגמא חריגה לחברה שמצהירה שהמוצרים שלה מתוכננים על ידי אנשים שונים,רובם לא יודעים את שמם. זה מה שקורה ברוב החברות רק שם נותנים לך להבין כאילו יש מתכנן או קבוצת מתכנננים אחת. במציאות ,"אנשים עם כסף" מזמינים תיכנון ממישהו אחר ואחר שמים מדבקה שלהם על המוצר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,748
מעורבות
1,439
נקודות
113
הרבה מתכננים עובדים כ-freelancers, למשל אותו John Curl. הוא עובד גם עבור Parasound וגם Constellation.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור