קודם כל ארז בו נשנה את הגישה אתה מחממם פה את הגיזרה וזה לא יפה לא תרבותי שאני מתכוון עומק אני מתכוון שאם לוקחים רמקול בוחנים אותו בצורה יסודית מול רמקולים אחרים בהרבה יותר סוגי מוזיקה וכולל קולנוע ביתי יכול שלאחרים זה מספיק מה שכותבים באתר מבחינת אורך הכתבה אני יותר מורגל לאתרים מחול שמנתחים יותר לעומק את המבחן
מקווה שלא פגעתי באף אחד
לא פגעת כלל. אך אענה לך באותה רצינות לא מעודנת. (-:
למכור הרבה מילים זה קל. להיות פשוט, חד וקליל לקריאה זה הכי קשה. זו הסיבה שלא מעט כתבים מעדיפים לפוצץ בטונה של מילים בשביל לתת תחושה של השקעה. אבל אל תשווה כתבה תכליתית שאומרת הכל במעט מילים לכתבה לא עמוקה. זה לא סיפור אהבה בין רמקול לכתב, זו ביקורת על מוצר שאמורה להעביר את ההתרשמות שלי לאור ניסיוני עם מוצרים אחרים ורבים שעברו דרכי.
אין שום אתר
בפלנטה שבוחן אודיו עם סיגנונות המוסיקה המגוונים שאני בוחן. קלאסי, ג'אז, קולות אדם, רוק, אלקטרוני וכמובן, מתוך גאווה ישראלית - מוסיקה עברית. אני הכתב הראשון שהכניס סיגנונות מוסיקה שלא היו מקובלים לבחינה. כיום, תוכל למצוא מוסיקה אלקטרונית בקטעי הדגמה של חברות מאוד נחשבות.
אני משתדל לתאר היטב את מה שאני שומע מתוך נסיון של כמה מאות כתבות שעשיתי עד היום. עד היום, עליתי על בעיות שונות במוצרים כאשר השתמשתי רק באוזניים ללא שום "העמקה" טכנית או מדידות באתרים ישראלים שעושות רושם על כל מי שאין לו מושג באודיו. היה גם מקרה שהגיע אלי רמקול תקול שסרבתי לעשות עליו את הביקורת ולאחר כמה ימים הופיעה ביקורת מחמיאה באתר מתחרה. לאחר חצי שנה הודיעה החברה על תקלה כללית בכל הקרוסים והם הוחלפו ללא תשלום עבור כל הלקוחות שרכשו טרם פתרו את התקלה. גם באתרים בחו"ל התרסקו ושרו הלל על הרמקול המותקל.
אני בוחן מוצרים בשיטתיות. אותה מוסיקה, אותו מבנה, מספר המילים אפילו דומה. אני כופר לחלוטין בטענה שלך שהביקורות שלי שיטחיות. עד היום, בכל כתבה שלי, בלי יוצא מהכלל פגעתי בול. היו גם פעמים שקטלתי מוצר באופן חד וברור ולאחר חודש הוא ניכנס לקטגוריה של המוצרים הגרועים של העשור בשני מגזינים נחשבים ביותר בגרמניה ובאנגליה בהם הוא נחשף לראשונה וטרם היתה עליו כתבה רישמית באתר כלשהו מלבד הכתבה שלי (בדקתי היטב את העניין הזה).
הרבה מילים זה חסר משמעות. בת'כלס אין צורך ביותר מידי מילים בשביל לתאר תוצאה או לבקר מוצר. אבל לא בעיה למלא דפים. זה אפילו יותר קל. אני יכול לתת שני דפים על העשיה של החברה, המהנדס וההיסטוריה שלה. עוד דף וחצי על תיאור המוצר וכמה שהיה מעניין להביט בפורניר ולהוסיף לזה כמה משפטים נוספים על הבניה של המוצר ולקנח ב-4 עמודים בהם אני בוחן את המוצר בהאזנה (מה שמתרחש עכשיו).
קולנוע ביתי בוחנים כאשר יש סנטר תואם. רוב הרמקולים שאני בוחן לא חולקים סנטר. לכן, בחינה של קולנו ללא סנטר תואם זה לא רציני ולא מקצועי. לעומת זאת, אני כן בוחן רסיברים ואין בעיה להתייחס לאיכות האודיו הדו ערוצי ברסיבר.
השוואה.
השיטה שבה אני כותב את הכתבות והמוסיקה שמשתמשת אותי לסקירות בשנים האחרונות מאפשרות השוואה ישירה למול רמקולים שונים. זו הסיבה שאני שומר על אורך, מבנה והתייחסות דומה לכל מוצר.
אני שם את המוצר על מדף איכותי, על הרצפה ועל ספייקים. אני גם מוסיף תיאור ברור למה מתרחש עם כל העמדה.
אני בוחן עם כבל חשמל זול של הום סנטר, כבל חשמל איכותי ולא יקר ועל כבל חשמל יקר להחריד שנחשב לרפרנס אמיתי. גם כאן אני מוסיף תיאור ברור למה עדיף ומהם היתרונות אם בכלל.
במידה ומדובר ברמקול אני בוחן היטב את קות ההנעה שלו על ידי מספר מגברים שיש לי בבית. גם בנושא הזה אני נותן מידע ברור.
במידה ומדובר במגבר אני בוחן על הרמקול האישי שלי שהוא שקוף מספיק בשביל לגלות המון חסרונות אך מהכירות שלי עם מוצרים במחירים דומים אני יודע מהן החסרונות המקובלים במגבר זול ומה מהם יוצא דופן. אם יש כזה, אני מדווח. אני מדווח גם אם אני מוצא שהחסרונות הללו לא רק שאינם קיימים אם כי המגבר פשוט טוב יותר ממחירו.
ידידי.
אני בוחן באופן מאוד מעמיק. משם התוצאות והמסקנות. אני לא מפרט על איך אני בוחן ועל עוד כמה טכניקות שעוזרות לי להגיע למסקנות ברורות משום שזה מאוד "שלי". אני לא מודד מוצרים משום שאין לי את הציוד המתאים לכך ואין לי את החדר שיניב תוצאות ראויות לניתוח. לקרוא מדידה אני יודע, יודע היטב. האמת היא שעשיתי את זה במשך 10 שנים כל יום באולפן שלי. מביך אותי לראות אתרים בארץ שלא רק לא מדדים נכון, עם ציוד וחלל שלמדוד בו רמקול יהיה נכון כמו למדוד בו אחוזי שומן של ארון בגדים, אם כי מוסיפים מתחת למדידה כמה "מסקנות" ממדידות שהם מראש לא נכונות. לזה תוסיף תיאור מילולי ברמה של ילד שקנה מערכת מיני וזרק לאוויר תיאורים שחלקם מועתקים באופן בוטה מסגנון הכתיבה שלי (שהוא די יחודי - בלי להתרברב) וקיבלנו גם מסקנות מביכות וגם שימוש אדיוטי בבליל של מילים, בגזרת האודיו, שבינם לבין תיאור סאונד אין קשר.