טוב התפנה לי קצת זמן לכתוב קצת על המע' שלי ומה הביא אותי לרכוש את הגברת השמנה.
אני אוהב מאד מוסיקה מאז שאני זוכר את עצמית, בצעירותי ניגנתי על פסנתר וגיטרה, תמיד התעסקתי בסאונד ומערכות ובעיקר שמעתי המון מוסיקה .
עד לפני שנתיים המע' ישבה בסלון, חלל גדול מאד ללא טיפול אקוסטי. בסלון הזה עברו מגוון רחב מאד של ציודים ורמקולים, מגברי מנורות וטרנזיסטורים, מגברים משולבים, מגברי פאוור, מונובלוקים, פרה אמפליפיירים , רמקולים דינמיים מחברות שונות, רמקולים פלנרים וכו'... זו היתה תקופה יפה של +10 שנים שבהם התנסתי בכל מני שילובים. שואף למקסם את התוצאה, נהנה תקופה ומחליף. התקופה הזאת אפשר לי ללמוד הרבה על סינרגיה והתאמה של רכיבים במע'.
כאשר משפחתי ואני בנינו את ביתנו החדש החלטתי לקפוץ על ההזדמנות ולתכנן לי חדר האזנה ייעודי (תודה לאשתי על הפרגון הגדול
).
ברגע שהוחלט על החדר הייעודי, כבר ברמת התכנון של הבית החדר יועד לזה : גודל החדר 4.50* 4.80מ' , פאזה נפרדת וחשמל אודיופילי (שני קווי חשמל אודיופילים מהלוח וכמובן שקעים), אקוסטיקה בתוך קירות הגבס, דלתות וחלונות מבודדים וכו'.
לאחר שניכסנו לבית והרכבתי את המע' שכלל אז פרה של NAT,מגבר KRELL ורמקולים DYNAUDIO לא הצלחתי לשחזר את התוצאה שהיתה לי בסלון. החדר היה בלתי שמיעה הדהודים ובלגן שלם בסאונד. הבנתי שאני צריך לטפל אקוסטית בחדר בצורה יותר רצינית. ניסיתי מגוון מוצרים וחומרים אקוסטיים מכל מני חברות. אחרי הרבה מאד משחקים של ניסוי תהייה, הגעתי לתוצא טובה בעזרת חומרים של חברת Vacousticבעיקר wavewood ודיפיוזרים בפינות החדר ,מאחורי המע', מאחורי ובתקרה.
לאחר שבחדר הזה עברו גם מגוון רחב של ציודים ורמקולים הבנתי את מגבלות החדר בעיקר מבחינת הרמקולים. המסקנה העיקרית שהגעתי היתה חשיבות התאמת הרמקול לחדר.מניסיוני זה הגורם החשוב ביותר בבניית מע' .
המערכת שלי:
*רמקולים מוראל פאט ליידי אותם שמעתי אצל איתן לוין היקר. גם לי יצאה לשמוע אותם בתערוכות, התאכזבתי מהם קשות. ששמעתי אותם אצל איתן ובפעם הראשונה הבנתי מה הם יודעים לעשות. אחד מהרמקולים הטובים שיצא לי לשמוע.רמקולים שקופים, מאוזנים בהקסטרים על כל הספקטרום, מפורטים בטרוף, מאד מאד דינמיים, יוצרים במה תלת מימדית יוצאת דופן והכי חשוב התישבו בחדר בצורה פנומנלית. הרמקול הזה מבחינתי מסטרפיס בפני עצמו. שפו גדול למוראל.
*מגבר ASR emitter 2 היה לי בזמנו את ה 1 שמאד אהבתי.לדעתי אחד המגברים הטובים שקיימים בכל רמת מחיר. מגבר עם הרבה מאד דרייב ויחד עם זאת עדין ומלטף כמו נוצה. מגבר שקט, עם ריצפת רעש שלי לא יצא לשמוע משום מגבר. מה שהכי הדהים אותי זה הסינרגיה שנוצרה בינו לבין המוראל, במילה אחת מושלם. לדעתי כאן טמון הסוד של המערכת שלי.
*פטיפון מיוזיקל לייף(גרמני), זרוע של מייזיקל לייף, ראש zyx 1000 ופונו של leema acoustics מדגם agena. את הפטיפון הזה קניתי עם הפונו מלוני (אורק). זהו סט אנלוגי מבלבל מאד כי הוא נראה צנוע באופן יחסי, אבל איזה סאונד הוא מוציא. יש בו שקיפות ורזולוציה מטמטמת, שקט שקט ומאד מדוייק. הפטיפון הזה בלי הרבה דאווין מוציא סאונד אנלוגי, מענג וממכר ברמה הגבוה ביותר.
*dac של bfa את הdac הזה גם לוני מיבא. בכלל המוטו של לוני, זה סאונד יוצא מגדר הרגיל ולא שמות מפוצצים. הוא מונחה אך ורק מרמת הסאונד, למרות שהוא יודע שיהיה קשה למכור חברות איזוטריות בארצנו הקטנה. הוא לא מתפשר ומאפשר לנו להנות מסאונד אולטרא הייאנד במחירים שפויים יחסית לרמת הסאונד. ה dac הזה נגן במינכן בחדר של זלטון כבר כמה תערכות רצוף. יש לו במה מרשימה מאוד, הכי רזולטיבי שלי יצאה לשמוע ויחד עם זאת בעל סאונד חם ואנלוגי מאד.
*כבילה: חשמל של nat, אינטרקונקטים של jorma וכבלי רמקולים שנבנו ע״י שלמה זבדה האומן. הכבלים האלה החליפו כאן דברים מאד יקרים. הם פתחו את הסאונד לרמה שכאילו אין כבל, הכל יוצא החוצה עם איזון שצריך לשמוע כדי להאמין.
אני מאד מרוצה ממה שיצא,( אישתי פחות, כי היא פחות רואה אותי). אני שוכח את עצמי בחדר לפעמים להרבה שעות. המע׳ הזאת ללא צל של ספק הטובה ביותר שהיתה לי. היא גורמת לי להנות מחוויה מוסיקלית ממכרת, ממגוון רחב מאד של מוסיקה (גם מה שלא מוקלט טוב במיוחד) וזה העיקר מבחינתי.
תודה ללוני על החברות והציוד המדהים שאתה מייבא. אתה אחד יחיד ומיוחד.
תודה לשלמה זבדה בעל לב הזהב על כל העזרה והנתינה, אתה חבר יקר.
תודה לאיתן לוין הגדול על כל האפשרויות שהוא פותח בפנינו, אין עליך.
תודה לנמר שבא לבקר אותי וכ״כ פירגן בפוסט מרגש.
והכי חשוב תודה לאישתי היקרה שמאפשרת לי להיות מי שאני.